برنامه یاد بعضی نفرات
 
تکذیب ممنوعیت پخش موسیقی در مدارس

موسیقی ما - با انتشار خبری در یکی از روزنامه‌ها با عنوان «توبیخ شادی در مدارس»، معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش برای تنویر افکار عمومی موارد ذیل را به استحضار می‌رساند:

۱- این روزنامه در این مطلب، مدعی صدور بخشنامه‌ای شده است که به‌دنبال ممنوعیت موسیقی در مدارس است. همچنین ادعای دیگری هم مطرح شده که «این بخشنامه در آخرین روزهای وزارت بطحائی، به صورت محرمانه به مدارس ارسال و بر مبنای آن، پخش هرگونه موسیقی در این محیط ممنوع شده است و صراحتاً مدیری که از این بخشنامه سرباز زند، متخلف خواهد بود».

در همین راستا صراحتاً اعلام می‌شود این ادعا کذب بوده و هیچ بخشنامه‌ای چه به صورت محرمانه یا غیرمحرمانه، در این‌باره و با محتوای ذکر شده در مطلب آن روزنامه، صادر نشده است و این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. زیرا وزارت آموزش و پرورش به ویژه در دوره وزارت بطحائی همواره بر نشاط مدارس توجه ویژه داشته و محور برخی از طرح‌های اجرا شده نیز بر این اساس، شکل گرفته بود. رئیس جمهوری نیز در دستوری به وزیر پیشین، بر ایجاد محیط پرنشاط و شاداب برای دانش آموزان در محیط مدارس تاکید کرده بودند.

از سوی دیگر، موضوع نشاط و شادی در محیط مدارس که باید در چارچوب قوانین و منطبق با موازین شرعی باشد، به قدری برای این وزارتخانه اهمیت داشته است که از اوایل سال ۹۷ شیوه‌نامه‌ای برای اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور توسط معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش تهیه و به مدارس ابلاغ شد. بخشی از این «راهکارنامه» به نحوه اجرای سرود دانش آموزی اختصاص دارد که برخی از موارد مربوط به بحث سرود به صراحت مورد تاکید قرار گرفته، بدین شرح است.

۱- در اشعار سرودهای محلی، تلفیقی، بومی و مقامی به مسائل فرهنگی، تاریخی، حماسی، آداب، سنن، مشاهیر و مفاخر منطقه پرداخته شود و از پخش و اجرای سرودها و ترانه‌های عاشقانه و عارفانه و تک ترانه‌های پاپ نامتناسب با سن دانش‌آموز، پرهیز شود.

۲- همکاری مردان به عنوان مربی فنی، رهبرگروه، مشاور، ناظر سرود و… با مدارس دخترانه، ممنوع است و در صورت مشاهده و احراز تخلف، علاوه بر حذف گروه و مدرسه از دور مسابقات، با مدیران و اشخاص متخلف برابر قانون عمل می‌شود.

لازم است اجرای فعالیت سرود همگانی مدارس با بهره‌گیری از توان و قوە خالقه کلیه همکاران و عوامل مدرسه و دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی، طراحی و فضاسازی شود و با استفاده از ظرفیت‌های هنری و نمایشی، شامل حرکت، بازی، تصویرسازی، رنگ‌آمیزی، شکل‌سازی و … با حفظ شئونات اسلامی برای اجرای با نشاط اثری آوازی، نمایشی متناسب با موضوع و محتوای سرود در صحن و حیاط مدرسه اقدام شود و از اجرای خشک، کسالت‌آور و ساکن پرهیز شود.

۳- به کارگیری نیروهای آزاد و غیرسازمانی در فعالیت سرود مدارس، بدون اخذ مجوز قانونی ممنو ع است.

۴- استفاده از لباس‌های محلی به عنوان لباس فرم اعضا گروه سرود با رعایت شئونات اسلامی بلامانع است.

در پایان وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم تاکید دارد که شعار ایجاد محیطی شاداب در مدارس مطابق با فرهنگ غنی اسلامی است و خود را نیازمند نقد کارشناسان خبره و دلسوزان نظام تعلیم وتربیت می‌داند اما در عین حال از رسانه‌های محترم انتظار دارد که مطالب کذب منتشر نکنند و نشاط و امید جامعه را هدف تخریب هوشمندانه افرادی که مترصد فرصتی برای تزریق ناامیدی در کشور هستند و در این مسیر نیز از بیان هر نوع دروغی ابا ندارند، قرار ندهند.

منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 - 02:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تکذیب ممنوعیت پخش موسیقی در مدارس | موسیقی ما