برنامه یاد بعضی نفرات
 
در کنار نوازندگانی از امریکا، عراق، پاکستان، ترکیه و اسپانیا
«علی قمصری» در عراق برای «صلح»‌ می‌نوازد
موسیقی ما - این هفته در قلعه‌ی شهر اربیل، سولیست‌هایی از چند کشور در کنار هم نوای صلح سر خواهند داد. از ایران «علی قمصری» آهنگساز و نوازنده‌ی سرشناس، در این رویداد حضور پیدا می‌کند. در کنار او نوازندگان مشهوری چون «نصیر شمه» نوازنده‌ی بزرگ عراقی، «اشرف شریف‌خان» نوازنده‌ی برجسته‌ی پاکستانی، Karen Briggs  از امریکا، Aytaç Doğan از ترکیه وLuis Robisco  از اسپانیا حضور دارند.

«علی قمصری» در این خصوص به «موسیقی ما» گفت: «برگزاری چنین رویدادی از طرف چهره‌های فرهنگی در شرایطی که سیاست بر طبل جنگ می‌کوبد، می‌تواند یکی از رسالت‌های اصلی هنر باشد. تیم ورزشی ایران و امریکا وقتی مقابل هم قرار می‌گیرند، فقط پیروزی یک طرف مهم هست و جنگ در مسابقه‌شان تداعی می‌شود؛ اما فقط در هنر است که نوازنده‌ی ایرانی و امریکایی و عراقی کنار هم می‌شینند و پیروزیِ همه اهمیت دارد. زیبایی دیدار من و این نوازنده‌ها، چیزی حتی فراتر از شیرینی دیپلماتیک است. ما زبانمان مشترک است. حتی شعر و کلام را برای هم تبدیل به مرز نمی‌کنیم. راه همین است. هنر ایران را زیباتر می‌کند و حقیقت زیبایش را نشان می‌دهد.»

او ادامه می‌دهد: «با نام صلح‌آفرینان قرار است با هم‌صدایی در قالب موسیقی، ظرفیت‌های نوازندگی و فرهنگ متفاوتی که زاده‌اش هستیم را با هم به اشتراک بگذاریم. قبلاً شاید هم‌نشینی هنرمندان مختلف از کشورها وجود داشته، اما کمتر پیش آمده ویرتئوزهایی با این سطح نوازندگی کنار هم قرار بگیرند و البته من به عنوان جوان‌ترین عضو، بسیار از حضورشان بهره‌مند می‌شوم. به نظرم با وجود تمام مشغله‌های هنری این چهره‌ها، «صلح» دغدغه‌ی مهمی برای‌شان بوده که همه چیز را رها کرده و کنار یکدیگر نشسته‌اند.»‌
 
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 خرداد 1398 - 15:52

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «علی قمصری» در عراق برای «صلح»‌ می‌نوازد | موسیقی ما