برنامه یاد بعضی نفرات
 
طنین موسیقی آذربایجانی در تالار وحدت
موسیقی ما - به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، کنسرت آذربایجانی ارکستر آلنام به رهبری وحید علی‌پور و خوانندگی ودود مؤذن‌زاده نهم تیرماه ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا می‌شود.

در این کنسرت ودود مؤذن‌زاده پیکرتراش، نقاش و خواننده برای چندمین بار با وحید علی‌پور رهبر ارکستر جوان همکاری می‌کند. علی‌پور و مؤذن‌زاده از سال ۹۴ همکاری خود را آغاز کردند و چند کنسرت ‌موسیقی فاخر آذربایجانی با ارکستر تبریز و ارکستر فیلارمونیک باکو برگزار کردند.

هدف این دو هنرمند از این اجرا ارائه و نشان دادن موسیقی فاخر آذربایجان به مخاطبان با توجه به کمرنگ شدن موسیقی با ریشه و محتوا کلاسیک و فاخر آذربایجانی در پایتخت و ایران است.

وحید علی‌پور ارکستر آلنام را از بهار 98 با هدف شناساندن موسیقی فاخر آذربایجان به دوست‌داران موسیقی تأسیس کرد. او در اولین اقدام خود قصد دارد با همکاری استاد مؤذن‌زاده در سه شهر بزرگ ایران؛ تهران، اردبیل و تبریز روی صحنه برود. همکاری علی‌پور با مؤذن‌زاده در این کنسرت اهمیت‌ و جایگاه ویژه این ارکستر در موسیقی آذربایجانی را تثبیت می‌کند.

وی پیش از این ارکستر فیلارمونیک باکو را در سال ۹۴ تشکیل داد.

ارکستر ملی ایران با رهبری میهمان وحید علی‌پور در سال 97 کنسرتی با عنوان شب موسیقی آذربایجان را در تالار وحدت روی صحنه برد که با استقبال مخاطبان روبرو شد.

در این کنسرت ارکستر آلنام‌ با نوازندگان مطرح و حرفه‌ای ایران، موسیقی کلاسیک آذربایجان را با استفاده از سازهای ملی آذربایجانی همچون‌؛ تار، کمانچه و ناغارا اجرا می‌کند.

از ویژگی‌های این کنسرت اجرای قطعات فولکلور، نوستالژیک و قطعات جدید و کمتر اجراشده در ایران همچون؛ قربان ورردیم، آلا گوز، کپنک، است که برای اولین بار توسط ودود مؤذن‌زاده اجرا می‌شود.

در این اجرا علیرضا چهره قانی به‌عنوان کنسرت مایستر، سونار نجاری سولیست تار، محمدرضا عرفانی سولیست کمانچه، سهیل سلیم زاده سولیست ویولن، محمد مطلق و علوین سعادت سولیست‌های ناغارا این کنسرت هستند.

همچنین حسین شریفی نوازنده مشهور ترومبون در این کنسرت هنرنمایی می‌کند.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 تیر 1398 - 01:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود طنین موسیقی آذربایجانی در تالار وحدت | موسیقی ما