برنامه یاد بعضی نفرات
 
٥٠٠ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان فرهنگ و هنر اعطا می‌شود
وزیر فرهنگ: سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ و هنر پایدار است
موسیقی ما - عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی ربیعی دستیار رئیس جمهور و سخنگوی دولت، تفاهم نامه اختصاص ٥٠٠ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان فرهنگ و هنر، بین مدیران عامل صندوق های اعتباری هنر و کارآفرینی امید به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این آیین گفت: «اهالی فرهنگ و هنر با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند نقش به‌سزایی در ایجاد امید و نشاط در کشور می‌توانند داشته باشند؛ بنابراین برای این امر آن‌ها خود نیز باید امید داشته باشند که بتوانند این نقش را به صورت موثر ایفا کنند.»

صالحی افزود: «حضور آقای ربیعی برای دولت دل‌گرمی است. ایشان دارای دغدغه‌هایی در حوزه مسئولیت کارآفرینی و حوزه‌های فرهنگی و هنری است. این حضور چشم‌انداز جدیدی را شکل می‌دهد که برای دولت آقای روحانی در شرایط سخت فرصت‌هایی برای رفع عقب ماندگی فراهم می‌کند.»

صالحی تاکید کرد: «اگر از اهالی فرهنگ و هنر توقع ایجاد نشاط و حال خوب برای مردم را داریم باید نگاه مضاعفی به نقش‌ها و جایگاه آن‌ها داشته باشیم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به توجه بر گسست ارتباط بین ملت و حاکمیت ها، گفت: «برای اینکه بتوانیم گسست ارتباطات حاکمیت و ملت را کاهش دهیم نیاز به ارتباطات فعال اجتماعی بین آن ها داریم.»
 
  • فرهنگ و هنر با هزینه کم گسست حاکمیت و ملت را کاهش می‌دهد
صالحی تصریح کرد: «انقلاب اسلامی حرکتی بود که این گسست را کم کرد اگرچه با شرایط مطلوب در این زمینه فاصله داریم. اما حوزه فرهنگ و هنر یک بخش اصلی برای حلقه وصل میان این دو است و هر چقدر این حلقه وصل را محکم تر کنیم این فاصله کاهش می یابد زیرا فرهنگ و هنر از مسیر ظریف و کم هزینه و پایدار این ارتباطات را مستحکم می‌کند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید ادامه داد: «بخش خصوصی و اهالی فرهنگ و هنر نقش بسزایی در استحکام روابط دولت و ملت خواهند داشت.»

صالحی افزود: «حوزه فرهنگ و هنر با مسائل و نکات مختلفی رو به رو است و دارای اهمیت و جایگاه خاصی است که می تواند در شرایط سخت کشور نقش موثری در ایجاد نشاط و امید در جامعه ایفا کند. بنابراین اگر توقع امید آفرینی از سوی آن ها در بین ملت را داریم باید طوری حرکت کرد که اگر هنرمندان در جامعه امید آفرینی می کنند خودشان خالی و تهی از امید نباشند.»

صالحی با اشاره به متوسط حقوق هنرمندان ادامه داد: «طبق برآورد صورت گرفته متوسط حقوق هنرمندان که داری کار هستند کمتر از استاندارد است و باید متناسب با این شرایط از آن ها توقع داشت.»

وی در عین حال تصریح کرد: «سرانه مصرف فرهنگ و هنر در کشور را باید افزایش داد. وقتی شرایط سخت می شود سرانه مصرف کالاهای فرهنگی و هنری کاهش می یابد و مردم بیشتر به سمت کالاهای مصرفی روزمره روی می آورند و در این مسیر سرمایه محدود فرهنگ و هنر از میدان این عرصه می گریزد و سرمایه مالی آن هم کوچک‌تر می‌شود.»
 
  • سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر پایدار و ماندگار است
صالحی همچنین گفت: «نیازمند تزریق این نگاه به دولت و حاکمیت هستیم تا این احساس ایجاد شود که سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر پایدار و ماندگار است.»

صالحی در پایان با اشاره به امضای تفاهم نامه اختصاص ٥٠٠ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان فرهنگ و هنر، بین صندوق های اعتباری هنر و کارآفرینی امید، گفت: «این تفاهم نامه اتفاق مبارکی است که نقطه عطفی برای حمایت از کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر به شمار می‌آید.»

اهالی فرهنگ و هنر همیشه همبستگی اجتماعی و انسجام ملی را بر دوش کشیده است

در ابتدای این آیین سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: امضای تفاهم نامه اختصاص ٥٠٠ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان فرهنگ و هنر، بین صندوق های اعتباری هنر و کارآفرینی امید شاید در نگاه اول یک مراسم تشریفاتی به شمار آید ولی وقتی با این نگاه به موضوع نگریسته شود که کشور و دولت دچار بحران های سخت اقتصادی و سیاسی، اجتماعی و ... است، متوجه می شویم در بنگاه های کارآفرینی فرصت هایی برای حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که باید آن ها را قدر بدانیم.

وی تاکید کرد: جامعه نجیب فرهنگ و هنر اگر از نظر تعداد و سرانه، برخورداری بالایی نسبت به سایر صنوف ندارد ولی همیشه همبستگی اجتماعی و انسجام ملی را بر دوش کشیده و رضایت و نارضایتی آن ها در جامعه نیز همیشه نسبت به سایر صنوف بازخوردهای بیشتری داشته است.

سیدزاده در عین حال تصریح کرد: این امر از اهمیت زیادی برخوردار است و در دل مردم امید ایجاد می کند. تعطیلی یک بنگاه فرهنگی و هنری در کشور بازخوردهای زیادی می تواند داشته باشد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین صندوق های اعتباری هنر و کارآفرینی امید گفت: با دستور آقای واعظی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستیم در اولین گام تسهیلات را به کارآفرینان فرهنگ و هنر اختصاص دهیم تا فعالان این حوزه از آن بهره ببرند.

در ادامه نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز گفت: با صندوق اعتباری هنر تفاهم نامه ای برای حمایت از کسب و کارهای فرهنگ و هنر داشته ایم و نزدیک به یک هزار فرد و طرح را حمایت کرده ایم.

وی افزود: امیدواریم با امضای تفاهم نامه امروز تعداد بیشتری از افراد و طرح ها را به ویژه در استان ها و شهرستان ها مورد حمایت قرا ردهیم.

باید گره های کوچک را باز کنیم

در پایان این آیین علی ربیعی دستیار رئیس جمهور و سخنگوی دولت گفت: باید گره های کوچک را باز کنیم زیرا در برخی گفت و گو های اولیه و کوچک اتفاقات خوبی در کشور ایجاد می شود. امضای تفاهم نامه امروز نیز الگوی خوبی در این زمینه است که با منابع موجود و هم افزایی می توان اتفاقات خوبی را برای کشور رقم زد.

ربیعی ادامه داد: باید کاری کنیم که حوزه فرهنگ و هنر و کسب و کار آن رونق بگیرد.

وی افزود: اینکه فرهنگ و هنر کشور خود را به حوزه تمدنی خود گره می زنیم کار خوبی است و ارزش های جامعه را در طولانی مدت استحکام می بخشد اما باید بدانیم که امروز مردم حالشان خوب نیست و حوزه فرهنگ و هنر می تواند در خوب شدن حال مردم موثر باشد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در کنار رنج مردم قرار گرفتن ضروری است و حال مردم باید خوب بشود و حوزه های خصوصی نیز در این امر می توانند نقش بسزایی داشته باشند و دولت نیز با وجود تمام مشکلات اقتصادی و روانی همه تلاش خود را در این زمینه می کند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تیر 1398 - 20:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وزیر فرهنگ: سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ و هنر پایدار است | موسیقی ما