برنامه یاد بعضی نفرات
 
از طرفِ دفتر میراث فرهنگی و هنری یونسکو در رومانی
«علی‌اصغر رحیمی» لوح مخصوص چهره برتر هنری سال ۲۰۱۸ رومانی را دریافت کرد
موسیقی ما- «علی‌اصغر رحیمی» لوح مخصوص چهره برتر هنری سال ۲۰۱۸ رومانی را از دفتر میراث فرهنگی و هنری یونسکو در رومانی دریافت کرد.

دفتر تحقیقاتی DIALOGUE IN AGORA مستقر در آلمان که به گزینش و معرفی شاخص‌ترین پروژه‌های مشترک بین چهره‌های هنری برتر رومانی و چندین کشور متقابل از جمله ایتالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایران پرداخته است، آلبوم ANCESTRAL DIALECTS رحیمی را با تایید دانشگاه کولوژ رومانی در فهرست ۵ اثر برتر هنری فرهنگی خود قرار داد. این آلبوم یکی از اجراهای زنده رحیمی را به همراهی موزیسین‌های شاخص رومانی روایت می‌کند. انتشار این آلبوم در اروپا به علاوه سایر فعالیت‌های هنری و فرهنگی وی در رومانی باعث شد تا مقامات یونسکویی و میراثی آن کشور، رحیمی را به عنوان چهره برتر میراث فرهنگی و هنری سال ۲۰۱۸ در رومانی گزینش و لوح یونسکویی این افتخار را به وی اهدا کنند.
 
اعطای این لوح طی مراسمی رسمی در دفتر ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان با حضور ریاست سازمان و نیکولتا زاگورا نماینده یونسکو اتفاق افتاد. در این مراسم همچنین خانم الینا دومیتریسو از سفارت ایران در رومانی، پروفسور لوریه ماتیه ریاست دپارتمان هنر دانشگاه مالدووا، پروفسور اشتفان پلموش نقاش برتر رومانیایی، مهندس ایزدخواستی از چهره‌های شاخص فرهنگی در شهرداری اصفهان و مهندس بخردی فعال فرهنگی شرکت داشتند.
 
رحیمی از چهره‌های موسیقی مقامی عرفانی کشور است. سردبیری کانون تنبور اصفهان و عضویت در کمیته ثبت آثار معنوی در حوزه موسیقی در سازمان میراث فرهنگی کشور از سوابق رسمی این هنرمند محسوب می‌شوند.
 
رحیمی طی سال‌های متمادی با سازمان یونسکو در زمینه خلق آثار و اجرای کنسرت‌ها همکاری فعال داشته است. او همچنین آهنگسازی آلبوم «بانگی عجب» به خوانندگی شهرام ناظری، حاوی نماهنگ‌هایی در اماکن تاریخی اصفهان را عهده‌دار بوده است. دفتر یونسکو در تهران این آلبوم را طی مراسمی در کاخ سعدآباد رونمایی کرد.
رحیمی تاکنون به چندین فستیوال جهانی موسیقی دعوت شده و کنسرت‌ها و کارگاه‌های تخصصی موفقی را در کشورهای مختلف از جمله انگلستان، روسیه، فنلاند، رومانی، مراکش، نپال، ترکیه، قطر و لبنان برگزار کرده است.
 
تمرکز سال‌های اخیر وی بر پروژه‌های مشترک با همراهی انواع ارکسترها و موزیسین‌های غیرایرانی در کشورهای مختلف توجه نهادها و سازمان‌های بین‌المللی فرهنگی را در این خصوص برانگیخت.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 تیر 1398 - 17:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «علی‌اصغر رحیمی» لوح مخصوص چهره برتر هنری سال ۲۰۱۸ رومانی را دریافت کرد | موسیقی ما