.

تبلیغ بالای قطعه

.
1 خرداد 1400
خواننده: 
آهنگساز: 
ترانه‌سرا : 
شیما سامان فر
تنظیم‌کننده: 
plays 66058


دیدگاه‌ها

شنبه 1 خرداد 1400 - 23:01

جناب لهراسبی به عنوان یکی از قدیمی ترین مخاطب های کارهای شما میخواستم یه سری نکات رو خدمتتون عرض کنم ... البته این هارو توی دایرکت هم براتون نوشتم بارها اما انگار تو فضای اینستاگرام پیام های جدی و دغدغه مند دیده نمیشن ، البته گلایه ای نیست یجورایی خیلی شلوغ پلوغه ... اما میخوام اینجا براتون بنویسم چون سایت موسیقی ما قطعا از معتبرترین رسانه های مربوط به موسیقی کشور هست و نظری که من نوعی اینجا ارائه میدم میتونه اونجوری که شایسته هست جدی گرفته بشه ...
خب ... اول از همه بگم که بحث اصلی من سر کلام کارهای شماست ... من نمیخوام بحث های فلسفی بکنم بگم چرا علی لهراسبی مثلا کلام کارهاش پیشرفت نکرد چرا هیچوقت نیومد مثلا مثل محسن چاوشی اشعار کلاسیک بخونه .. یا خیلی چراهای دیگه .. مثل اینکه علی لهراسبی چقدر به بالارفتن سن مخاطباش فکر کرد که مثلا یکی که از چهارده سالگی طرافدارشه و الان نزدیک سی سالشه دیگه ترانه ای عاشقانه ورس یک و دو و یک ترجیعبند اغناش نمیکنه ... روراست بگم باور نمیکنه ... چرا ترانه دغدغه مند نمیخونه ... شما بارها گفتید مارکت ... عوض شدن سلیقه ها .. و تلاش برای بدست آوردن مخاطب تینیج جدید ... ما اینارو میفهمیم ... امثال من یک ریال برای تولید موزیک جدید به شخصی مثل شما کمک نمیکنیم که بیایم خط مشی تعیین کنیم ... شما میگید برای اینکه تو کورس بمونم باید با مارکت با سلیقه روز حرکت کنم میگیم اوکی قبول ... اما بخدا تو هر سبکی ترانه باید استاندارد باشه باید باگ نداشته باشه ... اگه حرف من رو قبول ندارید میتونم براتون مثال بزنم بگم چنتا از آهنگای اخیرتون بقول معروف نگرفت و جابجا مثال بزنم از دریای ایرادات اساسی دستوری نه معنی و مفهومی ... میتونم از نفس جان مثال بزنم اونجا که میگید یه عالمه دوسِت دارمت .. آخه یا دوسِت دارم یا دوست دارمت ، با هم که نمیشه ... شما فرض کن همینو تو ترجیعبند هی تکرار میکنید .. بخدا اگه مخاطب حتی بگه دارم یه ترانه عاشقانه ریتمیک گوش میدم که نه دغدغه ای داره نه ازش توقعی دارم و فقط میخوام باهاش حال کنم و در نهایت آسان گیری باز داره ناخودآگاهش کار میکنه ... گوشش نمیتونه دیگه با ایرادات دستوری کنار بیاد

شنبه 1 خرداد 1400 - 23:17

آقای لهراسبی اصل اصل حرف من اینه
چرا ترانه هاتون رو ادیت نمی کنید !؟
من متوجهم که شما یا خیلی از خواننده ها بیشتر با ملودی درگیر میشد و تصمیم میگیرید بخونیدش یا نه
اما من عامی اول اول با کلام درگیر میشم ... البته درستش هم همینه ها ... چون این ها موزیک با کلامن اگه من نخوام با کلام درگیر شم خب میرم آهنگ خالی گوش میدم ...
الان بعنوان مثال میخوام ایرادات همین ترانه رو از نظر خودم عرض کنم
از اول بخوام شروع کنم ، اوپنینگ کار خوبه ... حس همزاد پنداری رو در مخاطب قلقلک میده چون هر کسی که عشقی داشته شاید گاهی فکر کنه که اون معشوقش آیا گاهی بهش فکر میکنه یا نه
دو بیت اول خوبه
میاد بیت سه و چهار ... اولین ایراد اصلا کلا میدونید کجاست ؟! استفاده زیاد و بی مورد از کلمه (تو)
بعقیده من تا میشه باید کم شه در طول یک ترانه حالا علت بنیادیش رو فرضت شد میگم که چرا نباید هی من و تویی رو استفاده کرد در ترانه ، یه کوچولو بخوام بگم به این علت که مخاطب نمیتونه یه جهان تصویری رو برای خودش با هر ابعادی برای ترانه تو ذهنش تصور کنه ، هی ترانه میکشدش بین یه من و توی تعیین شده که اصل اصل اصلش هم وجود خارجی که نداره یعنی خودتون بهتر میدونید که این ترانه ها بر اساس واقعیت نیستن که ... هی کلمه من و تو رو در آوردن فقط جهان ترانه رو محدود میکنه و مانع این میشه شنونده دنیای خودشو بسازه ... بگذریم .. پس اولین ایراد
روزی چند بار به روزای رفتمونم .. (تو) نگاه میکنی و میخندی .. باید میبود
روزی چند بار به روزای رفتمونم .. (یه) نگاه میکنی و میخندی
به همین راحتی یک تو حذف میشد
خب بیت بعدی
داری با کی با خودت بد میکنی ... داری با کی سر من میجنگی
بشخصه که کلا نمیفهمم این بیت داره چی میگه
نمیدونم کاربرد این کی ها چی هست یعنی طرف رقته با کسی دیگه یا چی
از معنیش که بگذریم کلا (داری با کی با ) این با ها بنظرم هیچ کارکردی ندارن و اذیت میکنن

یکشنبه 2 خرداد 1400 - 00:02

برسیم به ترجیع بند
بنظر من که کلا ترجیع بند بیجونیه .. آن خاصی هم نداره
از این که بگذریم
دنیارو که بی تو من اینجوری نمیخوام
هر جا حرف تو باشه منم کوتاه نمیام...
نمیخوام بحث کنم که ما چقدر کم تو ترانه هامون به اینکه چه تاثیری میتونه ترانه هامون رو مخاطب تینیج داشته باشه فکر میکنیم و چقدر همین عاشقی رو درست یادش میدیم ... مثلا اینکه چرا آدم باید دنیارو بدون معشوقش نخواد ... البته قطعا منظور عشق بین دختر و پسر هست و حس میشه و نه مثلا عشق بین والدین و فرزند
از این حرفا بگذریم خب حالا میگه دنیارو بی تو نمیخوام
هر جا حرف تو باشه من کوتاه نمیام
بگذریم از اینکه کوتاه نمیام و مخصوصا کلمه نمیام خیلی ملودیک نشده و انگار به زور دارید میکشیدش
اصلا این تیکه ربطش به تیکه قبل مشخص نیست
یعنی چی هر جا حرف تو باشه منم کوتاه نمیام یعنی چیکار میکنی ...
حالا میرسیم به بدترین بیت این ترانه
شبایی که نیستی بهونتو میگیرم ... تقاص این روزارو دارم تنهایی میدم
بازم ربط به این مصرع نه باخودشون خیلی مشخصه نه با بیت های قبلی
از اینکه بگذریم ایراد قافیه اساسی داره آخه گیرم با میدم هم قافیه ست ؟
قطعا من هم میفهمم که در موزیک پاپ گاهی میشه به قافبه ها به چشم اغماض نگاه کرد اگر اگر اگر بهترین کارکرد رو داشته باشن نه اینکه هیچ کمکی نکنن ...
مثلا میشد بگین
شبایی رو که نیستی خوبه میای به خوابم
اما روزا نبودت بدجور میده عذابم
البته فقط بعنوان مثال گفتم که با حداقل کار میشه کمی ترانه رو بهتر کرد ..
خب میرسیم به بیت بعدی
میشه گفت شکیل ترین بیت این ترانه ست و همین کورسوی امید باعث میشه آدم آهنگ رو تا این ورس تحمل کنه
چنتا شب بیدار نشستی تا طلوع
طلوع کلمه ایه که به ترانه شخصیت داده باکلاسه خوبه
چنتا دلشوره رو حس کردی برام
اینم خوبه
از ته دل آرزو کردی که من
(ناخودآگاه )به تولدت بیام
اینجا خراب شد
ناخوداگاه شاید اولین چیزی بوده که ذهن شاعر رسیده
من نوعی هم میفهمم که منظورش چیه اما کلمه ای که دقیق و درست باشه نیست
بهتر بود مثلا میگفت
(اتفاقی) به تولدت بیام
به همین راحتی
دو بیت آخر هم بد نیست ادامه صحبت ها هست و نکته خاصی نداره ...
اما آقای لهراسبی من فقط یه نکته دارم
همه این ها نه گفتم بابت اینکه بخوام اختصاصا به این آهنگ ایراد بگیرم نه بگم بااین ترانه سرا یا هرترانه سرای جوون یا پیشکسوتا یا معروفا کار نکنین (گاهی وقتا ترانه های معروفا ضعیفتر میشه و نمیشه حکم صادر کرد کی خوبه کی بد و فقط اسم طرف میشه یه هاله براش که نشه بهش انتقاد کرد) بهرحال نمیگم با کی کار کنید با کی کار نکنید فقط خواهش میکنم برای خودتون و اینکه زحماتتون دیده بشه ترانه هاتون رو ادیت کنید اسمم رو هم ننوشتم که فکر کنید من علاقه دارم به انجام این کار
فقط میگم خواهشا برای هر ترانه تو هر ژانری انجام بدید این ادیت رو
از آخرین ترانه هایی که ازتون که بنظرم بی ایراد بوده حواسم بهت هست و ضربان
تو کارهای اخیرتون با اغماض طرف تو بودم
البته باز هم حکم تاییدی به همه ترانه هایی که که از این ترانه سراهاها خوندید نیست
مصال ترانه حواسم بهت هست فوق العادس
اما ترانه عشقه حدیت دهقان افتضاحه و ترانه قول میدم مهرزاد امیرخانی پر از ایراد
یا خیلی کارهای دیگه که نسبتا شکست خوردن
حتی اگه نخواین بپذیرید
از سایت موسیقی ما تقاضا دارم بدلیل ارتباط بین پیام ها به ترتیب منتشر کنه ... ممنون

پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 23:18
برای علی لهراسبی

فقط این نکته رو اصلاح کنم که ترانه عشقه حدیث دهقان نمیشه اونقدر ترانه بدی نبود ما ترکیبش با موزیک رو دوست نداشتم ... گاهی یک مثال غلط باعث میشه همه حرفای درست نویسنده زیرسوال بره و نسبت بهش قضاوت معکوس بشه ... بهرحال بطورکل منظورم این بود که هم ترانه سراهای معروف ترانه خوب و بد دارن و هم گمنام ... حالا مثال هاش زیاده ...

77.238.118.107

افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
متن ترانه

روزی چند لحظه به من فکر میکنی
با کدوم آهنگ میام تو خاطرت
یکمی نشون بده ناراحتی
باشه حتی به دروغ تو ظاهرت

روزی چند بار به روزای رفتمون
تو نگاه میکنی و میخندی
داری با کی با خودت بد میکنی
داری با کی سر من میجنگی

دنیا رو که بی تو من اینجوری نمیخوام
هرجا حرف تو باشه منم کوتاه نمیام
شبایی و که نیستی بهونتو میگیرم
تقاص این روزا رو دارم تنهایی میدم

چند تا شب بیدار نشستی تا طلوع
چند تا دلشوره رو حس کردی برام
از ته دل آرزو کردی که من
ناخداگاه به تولدت بیام

شده از دوست دارم گفتن من
یه شبانه روز و خوابت نبره
شده ثابت بکنی بهم یه بار
که تو قلب تو فقط یک نفره

دنیا رو که بی تو من اینجوری نمیخوام
هرجا حرف تو باشه منم کوتاه نمیام
شبایی و که نیستی بهونتو میگیرم
تقاص این روزا رو دارم تنهایی میدم

دنیا رو که بی تو من اینجوری نمیخوام
هرجا حرف تو باشه منم کوتاه نمیام
شبایی و که نیستی بهونتو میگیرم
تقاص این روزا رو دارم تنهایی میدم
دنیا رو که بی تو




دانلود دانلود آهنگ دنیای بی تو از علی لهراسبی | موسیقی ما