برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنجشنبه 11 دی 1393 - 17:03

خوشحالم که سایت موسیقی ما داره به سمتی میره که روی یک موضوع بصورت «پرونده وار» بحث بشه ولی ملاحظاتی رو لازمه خدمت اقای نصیری یاداور شم:

1-جناب نصیری عزیز. اگر قراره مطلبی بنویسید یا پاسخی بدهید، بهتره حرف تازه ای درونش باشه نه اینکه صرفا یک سری کامنت موافقینتون رو در یک متن بلند که هیچ حرف جدیدی برای گفتن ندارد تکرار کنید. اون کامنت ها رو ما هم خوندیم و چیز جدیدی و حرف تازه ای درونش شخصا ندیدم که بخوام حتی در مقام پاسخگویی بعنوان یکی از موافقینِ متن اقای بهاری ظاهر بشم!مثلا کامنتی که نقل قول کردید:
«کسی که مایلز دیویس دوست دارد، مایلز دیویس دوست دارد. همین. من پاشایی دوست ندارم. خب ندارم. دلیلی بر بد بودن کار او نیست. موسیقی پاپ سلیقه ای است. خودت می‌دانی که خیلی پارامترها باعث می‌شود یک مخاطب از یک جنس صدا، یک نوع ملودی و یک جور تنظیم خوشش بیاید یا نه. به همین راحتی است موسیقی پاپ....»

اولا اینکه مطلقا تایید میکنید موسیقی پاپ سلیقه ای است، جای سوال داره!
من بنظرم و در حد سواد خودم میتونم تشخیص بدم صحت حرف اباذری رو که «پاپ هم درجات دارد» .

دوما اصلا بحث داخلِ سبکِ پاپ نیست. دوستتون جناب رئوفی خلاصه حرفشون اینه که موسیقی پاپ سلیقه ایه! حتی اگه این رو بپذیریم، باز هم اباذری داره پاپ رو به عنوان مبتذل ترین سبک میخونه و افراد رو به سبک های فاخرتر مثل موسیقی کلاسیک ارجاع میده. حرف دوست خبرنگارتون نقطه اصلی بحث اباذری رو هدف نگرفته و داره در حاشیه بحث میکنه. که اگر جز این بود بنده قطعا پاسخ ایشون رو زیر کامنتشون داده بودم. فکر نمیکردم شما برای ادامه بحث به این کامنت غیر مرتبط متوسل شید!

2-اگر متن امیر بهاری یک علامت سوال ایجاد کرد و اون،اسلاوی ژیژک و چگونگی واکنش ها به ایشون در واقعیت [و نه در متن امیر بهاری] بود، متن شما پر از علامت سوال های بزرگه...
شکی نیست که ژیژک از طرفداران احساسی این خواننده ها دشنام شنیده! ولی بنظرم اگر ایشون از کارشناسان و بزرگان موسیقی غربی هم نقدی دریافت کرده بود، بهتر بود در همین متن جای نقل قول کردن کامنت صفحات قبلی، به همین موضوع می پرداختید و برای طفره رفتن از پاسخ به چالش امیر بهاری، ایشون رو به ملاقات در اینده و تحقیق در مورد این موضوع ارجاع نمی دادید!
اگر واکنشی واقعا وجود داشت در طی همین چند روزی که از انتشار متنِ امیر بهاری میگذره قابل تحقیق و ارائه بود!!
و علامت سوال های متنِ شما، که ایا واقعا اگر مرتضی در کشور انگلیسی زبان بود،الان بولتن شده بود؟!شما در این متن به شکل زیرکانه ای با نقل قول اوردن از دیگران خودتون در مقابل جواب هایی که ممکنه بگیرید بیمه کردید!

3-یک علامت سوال بزرگ. آیا تشویق پاپ که علی رغم ادعای شما در تمام این سال ها [این تشویق ها]گسترش پیدا کرده(از طریق محدود کردن باقی سبک ها و افراد مشغول در اونها و مجوز ندادن به خیلی از سبکها) و به تجاری شدن این موسیقی (پاپ) انجامیده، به سلیقه مردم و اینکه ایا در عمل میشه جلوی سلیقه مردم ایستاد ارتباطی نداره؟
تو کشوری که اثار غیر فاخر به راحتی هر چه تمامتر عرضه میشن و بازار رو فتح میکنن قطعا تقاضا برای این محصولات زیاد میشه! این رو از اون جهت میگم که نگاه شما یه نگاه بازار ازادیه. که مردم کار خودشونو میکنن ما نمیتونیم جلوی مردم رو بگیریم و از این دست کلیشه ها...!
پس از داخل همین منطق احتمالا میپذیرید که «عرضه، تقاضای خودش رو ایجاد میکنه» !
اگر بپذیرید که تایید کردید نوع مجوز دادن ها توی این سالها به همین خواننده های پاپ، پخش اثارشون در تلویزیون ملی، مجوز کنسرت های کستردسون و... بوده که این اقبال عمومی از اونها رو به وجود اورده. و این یعنی رد شدن گزارتون که " ما نمیتونیم روی سطح سلیقه مردم موثر باشیم"

اگر هم نپذیرید که یعنی حرف اولی که زدید هم نقد میشه چون همه اینها داخل یک کانتکسه. پس عملا باز هم ما میتونیم روی سلیقه مردم موثر باشیم.
از طریق کاملا منطقی و از دلِ حرفاتون، حرفتون رو رد کردم. و در اخر همین نوشتارهای شما و امیر بهاری و...که همه به عنوان نخبگان هنر این جامعه می شناسندتون، قطعا شکل میده به سلیقه مخاطب. نوع اثار عرضه شده در مارکت و موسیقی های فاخر و حمایت و مجوز دادن به خیلی از گروه های زیر زمینی و پخش اثارشون در تلویزیون و در تیتراژها و ...(که در مورد موسیقی پاپ انجام میشه) قطعا شکل میده به سلیقه افراد.

و یک جمله خارج از منطق و مصداق. اگر به یک مدتی به کسی که عاشق فست فوده و مدام ازش استفاده میکنه، از مضراتش بگیم و فروش فست فود رو هم محدود کنیم یا عرضه قضاهای سالم رو بیشتر کنیم، قطعا شخص مثل سابق از فست فود استفاده نخواهد کرد!

4-از امیر بهاری میخوام اگر قرار بر پاسخ دادن به این متنه، حتما متنش حرفهای جدیدی رو در بر داشته باشه و به نقل کامنت و ایجاد سوال های حاشیه ای نپردازه.

**سپاس فراوان از سایت موسیقی ما که با تایید این کامنت از وقتی که نگارنده در جهت نگارشش گذاشته، صیانت میکنه!**

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما