برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهارشنبه 25 آذر 1394 - 14:20

این نوشته واکاوی این ماجراست که چرا محسن چاووشی با آن صدای خش دار و غمگین ( و نه صرفاً زیبا) پدیده ای بسیار محبوب و پرطرفدار در جامعه ما به حساب می آید. ( اگر صرفاً فروش را مدنظر قرار دهیم آخرین آلبوم او در بیست و چهار ساعت به پخش دوم رسید) در قیاس با دیگر خوانندگان پاپ، صدای خش دار و صد البته خشن محسن چاووشی ویژگی های مقبول پاپ و همه گیر شدن را ندارد. کافی است صدای وی با صدای محسن یگانه، بنیامین، مرتضی پاشایی، مازیار فلاحی و ...، مقایسه شود آنگاه می بینیم که تفاوت های اساسی بین چاووشی و دیگر خوانندگان پاپ وجود دارد، به عبارت دیگر ویژگی های یک خواننده پاپ چون صدای زیبا، دل انگیز در صدای چاوشی وجود ندارد.
بهترین تصویر عمرم عکس زانو زدنم بود
در بسیاری از نظر سنجی های چند سال اخیر هم در فضای مجازی و هم در رسانه های مکتوب، نتیجه اعلام نظرهای مردمی به طرز جالبی به سمت و سوی محسن چاووشی کشیده شده است. هم چنین پس از درج هر خبر و انتشار هر آهنگ و آلبومی در سایت های تخصصی موسیقی، سیل نظرات کاربران از علاقه و تعصب به چاووشی حکایت می کند. برخی مواقع هم کشمکش ها و درگیری هایی بین برخی علاقه مندان چاووشی و مخالفانش صورت می گیرد و از واژه هایی چون سلطان، بهترین خواننده ایران و ... در وصف چاووشی نام برده می شود.
جالب اینجاست درصد بسیار بالایی از مخاطبان و هواداران محسن چاووشی بین پسران و مردان هستند و از جنس مونث رد و نشان کمتری می توان یافت.
یه فنجون قهوه تو غمگین ترین کافه
چندی پیش مسعود امامی یکی از خوانندگان پاپ در گفتگو با سایت موسیقی ما، رمز موفقیت یک خواننده پاپ را در قدرت جذب خانم ها و برگزاری کنسرت ها با حضور این قشر دانسته بود. موردی که محسن چاووشی عملاً در آن
نمی تواند به توفیق دست یابد. متاسفانه یا خوشبختانه در این سال ها صداهایی که به واقع از مردانگی به دور است و حس صدای زن ها را در شرایط ممنوعیت خواندن آن ها بازی می کند، رواج پیدا کرده است؛ حال در شرایطی که محسن چاووشی به وضوح مردانه می خواند و شعرهای او از عشق، غم، ناراحتی و حتی نفرین این قشر خبر می دهد و صدای زیبایی هم ندارد که دخترها را به خود جذب کند، پس این میزان محبوبیت که مثلاً در نظر سنجی روزنامه هفت صبح از جمع ٥ هزار نفر شرکت کننده، ٤ هزار نفر به چاووشی رای می دهند، از کجا آب می خورد؟
با هر مُسکِن تازه دردم زیاد تر می شد
محسن چاووشی به وضوح از اولین آهنگ های خود که به اصطلاح ترانه های سیاه بود و در اوج با ترانه «نفرین» شناخته شد، رویه ای متفاوت با سایر خوانندگان پاپ در پیش گرفت.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما