برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با انتشار قطعه جدید این خواننده و در گفتگو با «موسیقی ما» مطرح شد
ایوب صادقی: هنرمندان موسیقی ایران اهل کار غیرقانونی نیستند
موسیقی ما - «ایوب صادقی» یکی از موزیسین‌هایی است که در گذشته نام او بیشتر در زمینه موسیقی سنتی شنیده می‌شد. او سابقه همکاری با خوانندگان و گروه‌های مختلف این سبک به عنوان نوازنده و آهنگساز را دارد. اما به تازگی ایوب صادقی فصل جدیدی از فعالیت‌های هنری خود را آغاز کرده و قرار است که پس از انتشار چند تک قطعه، آلبومی را با صدای خودش روانه بازار کند. او به تازگی قطعه «شهر سرد» را برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داده و همزمان با انتشار این اثر دقایقی را هم با او همکلام شدیم.

ایوب صادقی درباره قطعه جدید و آلبوم شخصی خود گفت:«قطعه جدید من «شهر سرد» نام دارد. تنظیم این اثر توسط آقای «بابک رادمنش» انجام شده است. ایشان پس از بازگشت به ایران رویه همکاری با هنرمندان و خوانندگان جوان را در پیش گرفتند و تنظیم قطعه شهر سرد اولین هنرنمایی آقای رادمنش در این بخش از فعالیت‌های هنری‌شان است. آهنگسازی این قطعه توسط «ابوالفضل صادقی‌نژاد» انجام شده و ترانه هم از سروده‌های «محمدرضا یار» است.»

آلبومی که من جمع کرده‌ام تلفیقی از سبک‌های مختلف موسیقی است. پاپ ایرانی، پاپ غیرایرانی، سبک بلوز و سبک راک اند رول در قطعات آلبوم من قرار دارد. تلفیق اصلی که در آلبوم من صورت گرفته، تلفیق این سبک‌ها با موسیقی ایرانی است. یعنی آن‌جایی که موسیقی بلوز وارد شده در ترکیب با موسیقی ایرانی یک قطعه را تولید کرده است. یا موسیقی راک در تلفیق با ملودی‌هایی که بر فواصل ایرانی ساخته و اجرا شده شنیده می‌شود. اما درون‌مایه کار من موسیقی ایرانی است زیرا بیست سال در این سبک فعالیت کرده‌ام و نوازنده و آهنگساز این سبک بوده‌ام. استخوان‌بندی کار من، موسیقی ایرانی است که با سازهای ایرانی اجرا نشده و با سبک‌های روز دنیا تلفیق شده است. امیدوارم مخاطبی که آلبوم و قطعات من را می‌شنوند یک رنگ و بوی جدید را حس کند. دوست دارم موسیقی جدیدی را بشنوند که یک مقدار از موسیقی بیش‌ از حد تکراری امروز فاصله داشته باشد. نمی‌خواهم بگویم این اثر خیلی خوب است اما سعی کردم آلبوم من امضای خودش را داشته باشد.»

او در ادامه صحبت‌های خود گلایه‌های جدی را نسبت به یکی از سایت‌ها دانلود موسیقی مطرح کرد و گفت:«من یک گلایه دارم. من ایوب صادقی هستم و بیست سال است که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنم. در گروه‌های مختلف ساز زده‌ام و همکاری کرده‌ام. با آقای «سالار عقیلی» بارها روی صحنه رفته‌ام، جزو گروه «ماه» با آقای درخشانی بوده‌ام و به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده و نوازنده سازهای تمبک و تار با خوانندگان مختلف همکاری کرده‌ام. مدتها است که کار خوانندگی را پیگیری می‌کنم اما اکنون تصمیم گرفته‌ام که اولین قطعه خودم را به صورت رسمی منتشر کنم. گلایه من از فعالیت غیرقانونی سایت‌های دانلود موسیقی و خصوصا «رادیو جوان» است که قطعات خواننده‌ها را خیلی وقت‌ها بدون اینکه صاحب اثر اطلاع داشته باشد روی سایت خودشان قرار می‌دهند. سایت رادیو جوان ادمین‌هایی دارد که بابت تعداد قطعاتی که به سایت اضافه‌ می‌کنند دستمزد می‌گیرند. به همین دلیل بدون رعایت کپی‌رایت و اخذ مجوز، زحمت هنرمندانی که هیچکدام اهل کار غیرقانونی نیستند را به هدر می‌دهند. ما دوست نداریم کار غیرقانونی انجام دهیم، اهل کار غیرقانونی نیستیم و به چنین فعالیت‌هایی هم تن نمی‌دهیم. مدت زمان زیادی است که قطعات من آماده هستند اما به دلیل اینکه خدایی نکرده سایتی مثل رادیو جوان از اثر من سو‌ءاستفاده نکند آنها را منتشر نکرده‌ام. من روی قطعات خودم حساسیت‌ زیادی به خرج داده‌ام تا منطبق با معیارهای جامعه و نظام کشورم باشد که در آن زندگی می‌کنم. دوست ندارم قطعه من در یک رسانه غیرمجاز منتشر شود.»

او در پایان اعلام کرد:«اگر یک نفر در خارج از ایران دوست دارد کار غیرمجاز انجام دهد، خودش می‌داند. ولی ما که در داخل ایران هستیم و دوست نداریم کار غیرمجاز انجام دهیم از این موضوع ناراحت و به دنبال کمک هستیم. اگر می‌شود که به صورت بین‌المللی از سایت رادیو جوان شکایت کرد همه ما هنرمندان موسیقی حاضر هستیم که امضا کنیم و تا پایان ایستاده‌ایم. زیرا این سایت و سایر سایت‌های غیرمجاز را معاند با اهداف کشور و باورهای قلبی خودمان می‌دانیم. ما دوست نداریم اثری که اصول شعر و موسیقی در آن رعایت شده و با اعتقادات ما تولید شده در کنار اثری قرار گیرد که در آن پایبندی به هیچ اصلی وجود ندارد. ناگهان یک قطعه مذهبی را در کنار قطعه‌ای قرار می‌دهند که در خارج از ایران و بدون رعایت هیچ ملاک اخلاقی تولید شده است. گلایه من و هنرمندان ایرانی از همین موضوع است و حاضر هستیم هرکاری انجام دهیم تا دست کسانی که تمایل به فعالیت غیرقانونی دارند از موسیقی کشور کوتاه شود.»

قطعه شهر سرد با صدای ایوب صادقی را از «تماشاخانه» بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 12 دی 1394 - 23:26

بسیار زیبا و دلنشین

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ایوب صادقی: هنرمندان موسیقی ایران اهل کار غیرقانونی نیستند | موسیقی ما