برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز و تنظیم‌کننده کنسرت‌های «با من بخوان» بورسیه دولت فرانسه می‌شود
«حسام ناصری» در «اوینیون» روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - «حسام ناصری» بیست و چهارم تیرماه برای اجرا در فستیوال «اوینیون»  عازم کشور فرانسه خواهد شد. این موزیسین قرار است به همراه «مینا دریس» در فستیوال اوینیون که یکی از معتبرترین رویدادهای هنری جهان است و بیش از هفتاد سال قدمت دارد اجرای زنده داشته باشد. حسام ناصری پس از این اجرا به مدت دو ماه به عنوان بورسیه وزارت فرهنگ دولت فرانسه در آن کشور خواهد بود و پروژه‌های موسیقی را با همکاری موزیسین‌هایی از کشورهای دیگر تولید خواهد کرد. بورسیه این هنرمند در حالی برای دومین سال متوالی رخ می‌دهد که هر سال فقط چند موزیسین از کشورهای مختلف به این منظور می‌توانند عازم فرانسه شوند.
حسام ناصری در حالی قرار است راهی فرانسه شود که او این شب‌ها به همراه «علیرضا قربانی» در کنسرت‌های «با من بخوان» روی صحنه می‌رود. او که آهنگساز و تنظیم‌کننده پروژه با من بخوان است فقط تا اجرای بیست و سوم تیر همراه این گروه خواهد بود و اجراهای آینده که با استقبال خوب مخاطبان هم مواجه شده است بدون او برگزار خواهد شد.

حسام ناصری درباره جزئیات اجرای خود در فستیوال «اوینیون» به «موسیقی ما» گفت:«اولین کنسرت من در فرانسه به همراه «مینا دریس» در فستیوال «اوینیون» است. این فستیوال قدیمی‌ترین و تقریباً معتبرترین رویداد هنری فرانسه و اروپا است و از جمله مهمترین رویدادهای هنری دنیا محسوب می‌شود. به دلیل اینکه آدم‌های زیادی در رشته‌های هنری مختلف از اقصی نقاط جهان برای اجرا در آوینیون حاضر می‌شوند. معروف‌ترین بخش این فستیوال اجراهای تئاتر است و به نوعی معادل فستیوال کن اما در حوزه تئاتر است. ما روز پانزدهم جولای در این فستیوال اجرای زنده خواهیم داشت و محتوای برنامه هم تلفیق موسیقی الکترونیک و موسیقی ایرانی است و با شعرهای فارسی و عربی همراه خواهد شد.»
 
او سپس اعلام کرد:«در ادامه طی یک دوره دو ماهه من به عنوان بورسیه هنری دولت فرانسه را دارم که مربوط به وزارت فرهنگ فرانسه است. هر سال این بورسیه به تعداد محدودی هنرمند از اقصی نقاط دنیا تعلق می‌گیرد و برای همکاری و شرکت در پروژه‌های هنری دعوت می‌شوند. این بورسیه در رشته‌های هنری مختلف است و طی این مدت قرار است هنرمندان هر حوزه با همکاری یکدیگر چند پروژه را به سرانجام برسانند. حقوق معنوی آثار تولیدی در اختیار دولت فرانسه و حقوق مادی هم در اختیار ما خواهد بود. احتمالاً چند اجرا در کشورهای سوئیس و بلژیک در این بازه زمانی داشته باشیم.»
 
ناصری نهایتاً درباره گروه نُواک به سرپرستی خودش هم گفت:«در پایان سفر من به فرانسه هم قرار است در فستیوالی روی صحنه بروم که به میزبانی شهر «استراسبورگ» برگزار می‌شود. در این برنامه با همراهی گروه «نُواک» به سرپرستی خودم اجرا خواهم داشت. این گروه را چهار سال پیش تشکیل دادیم و فستیوال استراسبورگ مربوط به موسیقی قرون وسطی است. ما براساس آثار «صفی‌الدین ارموی» که مربوط به آن دوره تاریخی است، آثاری را اجرا می‌کنیم. از سوی دیگر آلبوم گروه موسیقی نُواک آماده انتشار است. این مجموعه اولین آلبوم رسمی ما است که تا حدود پانزده روز دیگر در آمریکا منتشر می‌شود. این مجموعه با نام «پریشانی» با آهنگسازی خودم به مرحله انتشار خواهد رسید.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 تیر 1398 - 18:50

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 10:34

این روزها متاسفانه گرایش نسل جوان به سمت موسیقی بی محتوا و ... رفته و اهمیت و جایگاه موسیقی اصیل ایران از بین رفته اطلاع رسانی بیشتر این موارد شاید بتواند کمک هرچند کوچکی به بالا بردن ارج و قرب موسیقی اصیل ایرانی نماید. موفق باشید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حسام ناصری» در «اوینیون» روی صحنه می‌رود | موسیقی ما