برنامه یاد بعضی نفرات
 
چرا این قدر جدی؟!
موسیقی متن « شوالیه تاریکی» جزو نامزدهای اسکار امسال نیست؛
چرا این قدر جدی؟!
موسیقی ما- ورایتی اعلام کرد انتظار می‌رود آکادمی در روزهای آینده این مسئله را به طور رسمی در نامه‌ای به هانس زیمر و جیمز نیوتن هوارد آهنگسازان اصلی فیلم جدید کریستوفر نولان اعلام کند.

"بتمن آغاز می‌کند" همکاری قبلی این دو آهنگساز نیز سال 2005 به همین شکل از حضور در بخش اسکار بهترین موسیقی بازماند. منابع نزدیک به کمیته می‌گویند مسئله اصلی درج نام پنج آهنگساز در سند رسمی اطلاعات مربوط به موسیقی متن "شوالیه تاریکی" است که از سوی استودیوی سازنده فیلم ارائه شده و در آن جزئیات هر قطعه همراه مدت زمان و نام سازنده آن ذکر شده است.

زیمر اوایل هفته پیش در گفتگو با ورایتی اشاره کرد درج نام چند نفر در سند اطلاعات مربوط به موسیقی متن "شوالیه تاریکی" راهی برای قدردانی از گروهی بود که به موفقیت کلی کار کمک کردند.

گفته می‌شود زیمر، هوارد و سه آهنگساز دیگر شامل الکس گیبسن، مل وسن و لورن بالف مدتی پیش نامه‌ای را امضا کرده‌ بودند که در آن آمده بود موسیقی متن فیلم جدید مجموعه بتمن در درجه اول حاصل کار زیمر و هوارد است.

ظاهرا این نامه برای اکثریت اعضا کمیته اجرایی شاخه موسیقی آکادمی اسکار قانع‌کننده نبوده و آنها مدرکی ارائه داده‌اند که برابر با آن تنها بین 60 تا 70 درصد موسیقی این فیلم از آن زیمر و هوارد است.

بررسی موسیقی فیلم "شوالیه تاریکی" و در مجموع مسئله همکاری مشترک چند آهنگساز در یک پروژه سینمایی که این روزها در هالیوود رواج پیدا کرده، موضوع اصلی دو نشست اخیر کمیته اجرایی آکادمی بوده که در مجموع بیش از چهار ساعت ادامه داشت.

زیمر و هوارد هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند. هر دوی آنها هفت بار نامزد اسکار بوده‌اند و زیمر برای "شیر شاه" برنده اسکار شده است.

پروژه 180 میلیون دلاری "شوالیه تاریکی" با بازی کریستین بیل و هیث لجر از ژوئیه پیش به نمایش درآمد و فروش جهانی آن تاکنون به حدود یک میلیارد دلار رسیده است. این فیلم دنباله‌ای بر "بتمن آغاز می‌کند" و درباره رویارویی بتمن با یک تبهکار روانی معروف به جوکر است.

نامزدهای هشتاد و یکمین دوره جوایز اسکار 22 ژانویه 2009 (سوم بهمن) اعلام و مراسم اعطای جوایز اسکار 22 فوریه (چهارم اسفند) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : جمعه 24 آبان 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چرا این قدر جدی؟! | موسیقی ما