برنامه یاد بعضی نفرات
 
 موسیقی زیر زمینی به روی زمین می آید
خشایار اعتمادی:
موسیقی زیر زمینی به روی زمین می آید
موسیقی ما - "کانون موسیقی ایرانیان امروز"قصد دارد تا ضمن سامان دادن به اوضاع و احوال موسیقی زیر زمینی، شرایط ضابطه مندی را برای فعالیت قانونی و هدایت شده گروه های فعال در این عرصه به وجود آورد.

مدیر عامل کانون موسیقی ایرانیان امروزر گفت: از گذشته به دلیل مشخص نبودن بسیاری از تعریف ها و حد و مرزها در مورد موسیقی همواره مشکلات عدیده ای برای اهالی این حوزه به وجود آمده است. یکی از نتایج این نامشخص بودن تعاریف به شکل گیری موسیقی زیر زمینی انجامید که متاسفانه بسیاری از جوان های ما دراین حلقه قرار گرفتند.

خشایار اعتمادی همچنین گفت: به اعتقاد اعضای این کانون که از هنرمندان مطرح حال حاضر موسیقی کشورمان هستند اگر تعاریف روشنی از حد و مرزها توسط سیاست گذاران عرصه موسیقی ارائه شود با ایجاد تعامل وگفتگوهای سازنده، بسیاری از این استعدادهای جوان که برخی هایشان واقعا خوب کار می کنند هدایت شده و در مسیر درست قرار می گیرند. یکی از اهداف مهم ما در"کانون موسیقی ایرانیان امروز" برقراری تعامل و دیالوگ بین مسئولان و این جوان ها است تا از هرز رفتن این استعداد های جوان جلوگیری شود و آنها نیز بتوانند با اصلاح برخی از نواقص شان در عرصه قانونی جامعه به فعالیت بپردازند.

این خواننده پاپ در ادامه افزود: اگر این تعامل و انعطاف از سوی مسئولان لحاظ شود آن وقت هنرمندان بخصوص جوان ترها برای اصلاح و رفع موانع کارهایشان رو به گفتگو خواهند آورد و این همان چیزی است موجب اصلاح مسیر حرکتی آنها خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: ما وظایف دیگری مانند بحث بیمه هنرمندان این عرصه ، حق کپی رایت آثار هنری و برگزاری کنسرت ها را برای کانون تعریف کرده ایم که پیش نویس این برنامه ها در هیئت مدیره و هیئت موسس تنظیم شده است. در حال حاضر نیز حدود 5 ماه از زمانی که اساسنامه "کانون موسیقی ایرانیان امروز" به وزارت فرهنگ و ارشاد داده شده می گذرد و تا کنون برخی از مشکلات آن را رفع کرده ایم . طبق صحبت هایی که با مسئولان ذی ربط صورت گرفته احتمالا تا یک ماه دیگر کار بررسی این اساسنامه به پایان خواهد رسید.

اعتمادی درباره اعضای هیئت موسس این کانون گفت: ما حدود 2 سال قبل این کانون را با حضور هنرمندانی چون محمد سریر ، کامبیز روشن روان ، یغما گلرویی ، افشین یداللهی ، فرید سلمانیان ، بنده و تعدادی دیگر از دوستان به منظور سامان بخشیدن به برخی از حوزه های موسیقی تاسیس کردیم.

وی در مورد امکان موازی کاری با نهاد صنفی "خانه موسیقی" نیز گفت: طبق روالی که خانه موسیقی در پیش گرفته بسیاری از موارد اهالی موسیقی مانند سامان دهی به وضعیت موسیقی پاپ و برخی حوزه های دیگر را نمی تواند تحت پوشش قرار دهد؛ ما بیشتر بر روی این حوزه ها کار خواهیم کرد و من فکر نمی کنم موازی کاری بین کانون موسیقی ایرانیان امروز با این نهاد اتفاق بیفتد.
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

به نظر من این بنیاد فقط برای خوانندگان زیرزمینی سبک پاپ کارساز هست و تا حدودی راک. بعید می دونم کاری بتونن بکنند. جالب اینجاست دو ساله فعالیت می کنند ولی ما نامشون رو تا حالا هیچ جا نشنیده بودیم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی زیر زمینی به روی زمین می آید | موسیقی ما