برنامه یاد بعضی نفرات
 
قطعه خليج فارس سمفوني نيست
فرهاد فخرالديني:
قطعه خليج فارس سمفوني نيست
موسیقی ما - فرهاد فخرالديني به دنبال اجراي قطعه اي براي خليج فارس كه به اشتباه از آن به عنوان سمفوني ياد شد، اعلام كرد كه اين قطعه سمفوني نبوده است و بايد عنوان ديگري به آن داده شود.
 چندي پيش، به سفارش سازمان دايرة المعارف اسلامي قطعه اي درباره خليج فارس از سوي فرهاد فخرالديني ساخته و ضبط شد. اين قطعه هفته گذشته در همايش خليج فارس اجرا شد اما از آن به عنوان سمفوني ياد شد كه فخرالديني آن را اصلاح كرد.
عضو شوراي عالي خانه موسيقي در اين باره گفت: هفته گذشته نهم ارديبهشت ماه در سالن سازمان دايرة المعارف اسلامي ايران قطعه اي براي خليج فارس به اجرا درآمد. هم زمان با اجرا سي دي اين قطعه نيزمنتشر شده بود كه روي آن نوشته بود سمفوني خليج فارس. اين عنوان درست نيست و سمفوني تعاريف ديگري دارد. علاوه بر اين به دنبال آن در برخي مطبوعات هم از اين عنوان استفاده شده است كه بايد اصلاح شود.
رهبر اركستر موسيقي ملي ادامه داد: سمفوني به فرم گسترده تري اطلاق مي شود كه جاي بحث آن در اينجا نيست. بهتر است به آن عنوان ديگري مثل سرود بدهيم. ضمن اينكه در خبرها عنوان شده بود اركستر موسيقي ملي اين قطعه را اجرا كرده، در صورتي كه براي ضبط و اجراي اين قطعه اركستري متشكل از برخي نوازندگان اركستر ملي، سمفونيك و نوازندگاني از گروه هاي ديگر شركت داشتند و در واقع اركستر براي اين تشكيل شده بود.
منبع: 
تاریخ انتشار : جمعه 18 اردیبهشت 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه خليج فارس سمفوني نيست | موسیقی ما