برنامه یاد بعضی نفرات
 
مستندي با حضور شجريان و فرانک شفر ساخته مي شود
فيلم ساز هلندي که فيلمي درباره فرانک زاپا ساخته به گفت و گو با شجريان مي نشيند
مستندي با حضور شجريان و فرانک شفر ساخته مي شود
موسيقي ما- فيلم مستند «بهمن يعني درخت» با حضور محمدرضا شجريان و فرانك شفر، با حمايت حوزه هنري، توليد مي‌شود.

 به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، محمود رحماني كارگردان و نويسنده اين فيلم با تاييد اين خبر گفت: اين فيلم مستند 90 دقيقه‌اي، با موضوع موسيقي فرهنگ عامه ايل بختياري و پرداختن به آثار «بهمن علاءالدين»، آوازخوان، ترانه سرا و آهنگساز فقيد موسيقي بختياري ساخته مي‌شود و در آن، «محمدرضا شجريان» و «فرانك شفر» مستندساز هلندي، در مورد آثار اين هنرمند به گفت‌وگو مي‌پردازند.
رحماني در مورد فرانك شفر، گفت: اين مستندساز، كارگردان و تهيه كننده هلندي در جهان با عنوان استاد صدا و تصوير شناخته شده است؛ وي موسس كمپاني فيلمسازي «الگوي» است كه به طور اختصاصي فيلم‌هاي مستند در زمينه موسيقي و هنر توليد مي‌كند.
وي اضافه كرد: از آثار شفر در ساخت فيلم‌هايي با مضمون موسيقي، مي‌توان به فيلم‌هاي «آهنگساز امروز مرگ را نمي‌پذيرد» (2001)، «در مورد فرانك زاپا»، «موسيقي براي فرودگاه‌ها (1991)، «پراكندگي در اقيانوس» (2001) و فيلمي درباره نادر مشايخي رهبر اركستر سمفونيك تهران (2007) اشاره كرد.
رحماني، هدف از ساخت اين فيلم مستند را توجه اذهان موسيقي ايران به آثار بهمن علاءالدين عنوان كرد و گفت: مراحل ساخت اين فيلم به علت دامنه گسترده فرهنگ و تاريخ كهن موسيقي ايل بختياري، به سختي پيش مي‌رود و تاكنون تنها نيمي از مراحل تصويربرداري آن به اتمام رسيده است.
وي در پايان با اشاره به نقش اساسي درخت در اشعار اين شاعر و آوازخوان، دليل نامگذاري اين فيلم مستند را همين ويژگي عنوان كرد.
بهمن علاءالدين خواننده، ترانه سرا و آهنگساز مشهور موسيقي بختياري كه درسال 85 بر اثرعارضه قلبي ديده از جهان فروبست، آلبوم هاي «مال كنون»، «هيجار»، «تاراز»، «برافتو» و «آستاره» را به يادگار گذاشته است.
همچنين رحماني نيز حضور در معتبرترين جشنواره مستند جهان (IDFA هلند) و نامزد دريافت بهترين كارگرداني از جشنواره Dureel فرانسه براي فيلم «نفت سفيد»، جايزه بهترين فيلم مستند جشنواره بين‌المللي medfest ايتاليا، لوح زرين و جايزه بزرگ بهترين مستند سال شهيد آويني، و تنديس، ديپلم افتخارو پلاك طلاي بهترين بهترين‌هاي جشنواره بين المللي انسان دوستانه آسا براي فيلم «مدارصفردرجه» را در كارنامه هنري خود دارد.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : شنبه 16 خرداد 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مستندي با حضور شجريان و فرانک شفر ساخته مي شود | موسیقی ما