برنامه یاد بعضی نفرات
 
«کامکارها» با آواز عدنان اجرا می‌کنند
هوشنگ کامکار خبر داد؛
«کامکارها» با آواز عدنان اجرا می‌کنند
موسيقی ما- بعد از انتشار آلبوم گروه «کامکارها» با آواز کریم عدنان، کنسرتی با این خواننده در کردستان عراق برگزار می‌شود.

مدیر هنری گروه «کامکارها» دراين‌باره گفت: گروه «کامکار» به دلیل برخی مسائل پیش آمده از اجرای کنسرت صرف نظر کردند اما در حال حاضرمشغول تمرین برای ضبط تازه‌ترین آلبوم خود با آواز کریم عدنان یکی از بهترین خواننده‌های موسیقی کردی کردستان عراق هستند.»

هوشنگ کامکار در خصوص کم و کیف قطعات این آلبوم گفت: «مجموع قطعات این آلبوم برای ارکستر بزرگ سازهای زهی و بادی نوشته شده است که تفاوت زیادی با موسیقی فولکلور کردی ایران ندارد به این معنا که از جهت مدها و فواصل موسیقایی شبیه ولی از نظر ملودی و ریتم با یکدیگر متفاوت هستند درواقع موسیقی کردی کردستان عراق از جهت ملودی و ریتم به موسیقی عرب و ترک نزدیک تر است اما در این آلبوم علاوه بر در نظرگرفتن اشتراکات و تفاوت‌های موجود در این دونوع موسیقی ؛ آواهای موسیقی ایرانی و به ویژه ردپای موسیقی کامکار در آن دیده می‌شود.

این آهنگ‌ساز خاطرنشان کرد: «شیوه ارکستراسیون و ملودی‌هایی که برای این آلبوم ساخته شده مختص به گروه کامکار است و امضای گروه پای اثر وجود دارد.»

او درپایان به سابقه هم‌کاری گروه «کامکار» با کریم عدنان اشاره کرد و گفت: گروه کامکار در انتخاب افراد برای اجرای یک اثر مشترک بسیار دقت می کند و از آنجا که سال گذشته کنسرت مشترکی را با عدنان اجرا کردیم و بعد آلبوم این کنسرت با نام «امشو» نیز منتشر شد و پس از آن هم سایر کارهای عدنان را شنیدیم و به نوعی یکدیگر را بیشتر شناختیم و تصمیم گرفتیم که آلبوم مشترکی را در کردستان عراق منتشر کنیم؛ درحال حاضر مراحل نهایی کار در حال انجام است و بنا داریم پس از انتشار آلبوم کنسرتی را با ارکستر بزرگ در کردستان عراق اجرا کنیم.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آذر 1388 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

عدنان کریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

كلا عاشق كردستان و كامكارها و عدنان كريم و ...هستم.ولي بعضي از اهالي كردستان واقعان بي تربيت اند! بهشون ميگي:كردئ؟فحشت مئ دن! البته قطعا اونها كردهاي اصيلي نبوده و نيستند.
به هر حال:ورم ورم تو خوام ورم اي شوخي دلدار!(منظورم كاك ارسلان گيانه)من فداي بالاي برزتم روzhي 200 بار!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «کامکارها» با آواز عدنان اجرا می‌کنند | موسیقی ما