برنامه یاد بعضی نفرات
 
جايزه‌ی «فرهاد» به‌خاطر مشکلات همسر فرهاد لغو شد
وکيل سابق خانه‌ی فرهاد عنوان کرد؛
جايزه‌ی «فرهاد» به‌خاطر مشکلات همسر فرهاد لغو شد
موسیقی ما- جایزه فرهاد كه قرار بود اوایل سال 1387 برگزار شود، به دلیل مشكلات همسر فرهاد مهراد به عنوان یكی از اعضای هیات مدیره و وكیل خانوادگی خانواده مهراد، لغو شد و احتمالا جشنواره دیگری توسط دبیرخانه جایزه فرهاد برگزار خواهد شد.

یحیی شریعت‌نیا وكیل سابق خانه فرهاد عنوان كرد: «پس از انحلال خانه فرهاد و منتفی شدن برگزاری جایزه فرهاد‏، آثاری كه به دبیرخانه این جشنواره رسیده؛ تحت عنوان دیگری مورد داوری و بررسی قرار می‌گیرند.»
او درخصوص دلایل برگزار نشدن این جایزه گفت: «مشكل عدم برگزاری این جشنواره؛ مشكلات مالی، محل برگزاری یا دریافت مجوزهای لازم نبود‏، بلكه به این دلیل بود كه از همان ابتدا خانم گلفام ترجیح می‌دادند كه آقای مدیا كاشیگر یا فردی كه مورد انتخاب ایشان باشند، دبیری جشنواره را برعهده بگیرند، كه درنهایت همین مسائل منجر به ایجاد مشكلات تازه وانحلال خانه شد.»
شریعت‌نیا ادامه داد: «از نیمه دوم سال قبل و آذرماه، خانم گلفام تصمیم به انحلال گرفتند و آقای صالح نیكبخت به عنوان وكیل ایشان به دادگاه شكایت كرده تا درنهایت در آذرماه خانه منحل شد. بنده به هم همراه آقای فریدون شهبازیان، منوچهر آزادی و دیگر اعضای دبیرخانه از خانواده ایشان جدا شدیم.
این وكیل دادگستری اضافه كرد:«حدود 450 كار به دبیرخانه جشنواره رسید كه در همان زمان به درخواست ارشاد حدود یك صد اثر در دور اول جشنواره كنار گذاشته شد. این آثار بسیار برجسته و متفاوت و به تعبیر آقای شهبازیان منحصربفرد بود كه از میان این آثار 40 اثر انتخاب شد. درصورتی‌كه جشنواره دیگری برگزار كنیم، كار نیاز به داوری دوم دارد تا درنهایت ازمیان كارهای رسیده؛ 15 ـ20 اثر انتخاب شود.»
وی درخصوص زمان برگزاری این جشنواره عنوان كرد: «برگزاری هر جشنواره‌ای نیاز به حداقل 6 ماه كار مطالعاتی و برنامه‌ریزی دارد. درحال حاضر مشكل برنامه‌ریزی نداریم. اما باید هم محلی برای برگزاری جشنواره پیدا شود و دوباره مجوزی صادر شود چون مجوز جایزه قبل به نام خانه فرهاد گرفته شده بود. ممكن است این جشنواره با نام عام‌تری مثل جشنواره موسیقی جوان یا پاپ برگزار شود. البته هنوز تصمیمی برای آن گرفته نشده است.»
به دلیل اینكه علاقه‌مندان تاكنون كارهای خود را به نام فرهاد ارسال كرده اند؛ سال اول جشنواره به نام و یاد فرهاد برگزار می شود اما آنچه مسلم است،‌ برگزاری دور اول آن احتمالا به سال آینده موكول خواهد شد.
منبع: 
ايلنا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 دی 1388 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

این همون جشنواره ای هست که بهروز صفاریان هم جزو داورها بود؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جايزه‌ی «فرهاد» به‌خاطر مشکلات همسر فرهاد لغو شد | موسیقی ما