برنامه یاد بعضی نفرات
 
اگر در زمان رسول خدا بودم، شکایت پیش رسول خدا می بردم
انتقاد‌های شدید و مستقیم علیرضا افتخاری به جلیل عندلیبی و مجله همشهری جوان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با سایت موسیقی ما؛
اگر در زمان رسول خدا بودم، شکایت پیش رسول خدا می بردم
موسیقی ما - بهار راستین: علیرضا افتخاری دل پری از اتفاقات اخیر پیرامونش دارد. پای درد و دل‌های‌اش نشستیم تا توضیحاتش درباره این اتفاقات را بشنویم:

افتخاری در حال اتمام نگارش کتاب «تبهکاران موسیقی» را در خصوص تقلب‌ها و بی‌اخلاقی‌ها و خاطرات تلخی که از کار با برخی آهنگ‌سازان دارد، است.

افتخاری در گفت‌و‌گوی اختصاصی با سایت موسیقی ما گفت:«می‌خواهم این رسم که نباید در انتقاد‌های‌مان نام کسی را ببریم کنار بگذارم و از افرادی که در حوزه موسیقی خیانت می‌کنند نام ببرم. در تمام کشور‌ها رسم است که خوب را خوب و بد را بد می‌گویند.»

افتخاری ادامه داد: «وجود برخی آهنگسازان بی‌تعهد در عرصه آهنگسازی موجب آزار خوانندگان مثل من است. امیدوارم این اقدام باعث اخلاق‌گرایی بیشتر میان هنرمندان موسیقی ما شود.»

وی درباره آلبوم گرفتار افزود: «متاسفم که به دلیل سود‌جویی برای بار چهارم در این آلبوم موسیقی و ترانه‌های قبلی تکرار شده است و این باعث مخدوش‌شدن چهره هنری من میان مردم و نارضایتی علاقه‌مندان می‌شود. من در جریان اتفاقات این آلبوم نبودم. نمی‌دانم چرا 8 کار جدیدم در این آلبوم با قطعات قبلی مخلوط شد تا کار رنگ کهنه‌گی بگیرد. جلیل عندلیبی کارهای سه بار پخش شده من را دوباره می‌سازد و منتشر می‌کند.»

وی افزود: «انتقادهای زیادی به این کار دارم تصنیف‌های که در این کار است باید از هم جدا می شد. کیفیت تصاویر که گویا با موبایل از سر صحنه اجرا گرفته شده اصلا مناسب نیست. اصلا قیمت 8000 تومان برای این مجموعه حرام است. سودجویی تا این حد قابل قبول نیست.این دو سی دی باید در یک سی دی و به قیمت 2000 تومان عرضه می شد.  البته به نظر من عندلیبی در این مورد اشتباه کرده و شرکت پخش کننده سود اصلی را برده است. من از این وضعیت نگرانم و احساس می کنم از اسم من در این آلبوم که 3 سال پیش باید منتشر می‌شد سوء‌استفاده شده است. به آقای عندلیبی می‌گویم شما که خودتان گفته اید که از پول خوشم نمی اید پس چرا آلبوم را هشت هزار تومان می فروشید ؟ اینکارتان درست نیست و من خیلی از اینکارتان ناراحتم .»

افتخاری در خصوص پرونده ویژه شماره جدید مجله همشهری جوان درباره وی به شدت گله کرد و گفت: «یک عده ای بی غم دور هم جمع شدند و این مجله را ساختند و هر چه می خواهند از طریق مکتوبات و کاریکاتورها به من و امثال من نسبت می دهند. آخر انها تحت چه قواعدی این شوخی ها را می کنند من خوشم نمی اید که یک عده جوان بر من لباس امریکایی و شعبده بازی می پوشانند مگر من شعبده باز هستم ؟

چرا باید بنده ای که یک عمر در موسیقی بوده ام را به سخره بگیرید؟ مسئولین مجله همشهری جوان!! شما برای فروش مجله خودتان چرا با ابروی من بازی می کنید .

من اگر در زمان رسول خدا بودم ،شکایت پیش رسول خدا می بردم.من بیماردار هستم و من برای دل تمامی بیمارانی که با من تماس دارند و انها مرا تشویق می کنند میخوانم ،نه برای دل عده ای بی غم. اگر کسی با من شوخی کرد اول به خدا و بعد به دل آن بیماران واگذار می کنم.

اگر خداوند به من صدایی داده خودش می داند چکار کند و من نمیخواهم مانند عده ای هاها کنم. من نمیخواهم تحت چارچوب و قواعد موسیقی که عده ای برای خودشان و دیگران تنظیم کردند بمانم.من به موسیقی سنتی اصیل ایرانی بدهکار نیستم من به احساس مردم و خودم بدهکارم.»

افتخاری در پایان با بیان این موضوع که مدت زیادی است سکوت کرده‌ و آلبومی بیرون نداده‌ام و این آلبوم‌ها همگی کارهای گذشته وی است به خبرنگار سایت موسیقی ما گفت: «تا چند روز دیگر آلبوم "شب کوچه‌ها" را با آهنگ‌سازی فریدون خشنود با اشعاری از مولوی و علیرضا قزوه  منتشر خواهم کرد. برای این آلبوم مدت زیادی است که زحمت می‌کشیم و امیدوارم بعد از این بی‌مهری ها که خستگی را به تنم نشانده از این آلبوم و انتشارش انرژی بگیریم.»
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

من توصیه استاد افتخاری را در مورد نخریدن سی.دی گرفتار بی احترامی به هنر و هنرمند و ندیده گرفتن شعور مخاطبان می دانم. به نظر میرسه استاد افتخاری به دلیل کدورت شخصی این مطالب را عنوان کردند!!!از جمله نام البوم گرفتار!!!در حالی که این کلمه برای همه واژه ای ملموس هست و میتواند انگیزه خرید و گوش کردن را در مخاطب ایجاد کند و یا در مورد قیمت سی.دی که ایشان اعتراض کردند!!!ایا شنیدن صدای این استاد بی بدیل موسیقی هر جند هم کاری قدیمی باشد ارزش 8 هزار تومان را ندارد؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

استاد افتخاری
در زمانی که میان سخره و حرمت نشان از عقل نیست

پیش این سنگ دلان قدر دل و سنگ یکیست
قیل و قال زغن بانگ شباهنگ یکیست
دیدی آن را که تو خواندی به جهان یارترین
چه دل آزارترین شد چه دل آزارترین
نه همین سردی و بیگانگی از حد گذران
در همین در غمش اینگونه نشان
با تو چون دشمن دارد سر جنگ
دل دیوانه ی تنها دل تنگ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

انصافا کار همشهری جوان خیلی زشت بود . حالا چون دیواری کوتاهتر از افتخاری نیست هی به این بیچاره گیر بدن ، اگه جرات کردن به یکی از اون افیای موسیقی گیر بدن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

از بیشیله پیله بودن استاد لذت میبرند . مایه افتخار کشورید جناب افتخاری
برای پرستو و مرسده و خیلیهای دیگه باید بگم اگر شخصیت محبوب شمارم اینطور رو جلد یک مجله به بازی میگرفتند که اون شخصیت انسان بزرگی در عرصه خودش باشه هم همینارو میگید ؟ شوخی و کاریکاتور و بی احترامی فرق دارند... همشهری جوانیها شعور اینو نداشتند که از آقای افتخاری اجازه بگیرند . این طبیعیه که باید با کسب اجازه و رضایت او این تصویر را چاپ میکردند . قبلا هم اقای دوست محمدی ازین خرابکاریا کرده بودند برای آقای اصفهانی که ایشونم ناراضی بودند . و مگه این مجبه چقدر از موسیقی میگه که حالا به خودش اجازه بده یکبارم که چیزی نوشته با بی احترامی به استاد افتخاری باشه ! با شجریان این کارو کنند ببینیم چی میگن ؟!!!!نمیدونم چرا شوخیهامون با فرهنگ و هنر خودمونه . این نمکارو واسه چهره های کثیف خارجی انجام بدن !!! انگارم از وضع مملکت خبر ندارند که همه چیزو سر هنرمند بیچاره نشکنند..............

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

من هم از این کاریکاتور واقعا ناراحت شدم. کاش نقدها محترمانه و منطقی بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

طراحی جلد همشهری جوان خیلی زیبا بود و به نظرم فقط در قرون وسطی کاریکاتور رو نماد سخره گرفتن میدونستن!!!
مطالبی هم که نوشته شده نشانی از غرض ورزی نداره آقای افتخاری هم لازم نیست با رسول خدا در یک دوره زندگی کنن همین الانم میتونن شکایتشون رو پیش رسول خدا ببرن!
آقای افتخاری یعنی واقعا افول رو در خودتون حس نمیکنید که به یه انتقاد ساده خرده میگیرید؟!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

من یادداشت‌های همشهری جوان را خواندم و به خصوص یادداشت آقای مختاباد را که در این زمینه دستی دارند و سال ها می‌نویسند. به گمانم خیلی متین وموقر نوشتند و گفتند که آقای افتخاری خیلی ظرفیت دارند و از ظرفیت‌شان کمتر استفاده می‌کنند و اتفاقا مثال‌هایی از برخی کارهایشان زدند که حتی در بازار رسمی وجود ندارد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

از انتشار کار قبلی آقای افتخاری تا آلبوم گرفتار 13 ماه می گذرد .

در این مدت سالار عقیلی 5 آلبوم منتشر کرده
همایون شجریان 2 آلبوم
محمد رضا شجریان 2 البوم
سینا سرلک 2 آلبوم
و خیلی های دیگر .

شاید آقای افتخاری در مقطعی پر کار بود و دلایلش را هم در یک دیدار خصوصی که سال قبل با ایشان داشتم برایم عنوان کردند که من بعنوان یکی از منتقدان این پرکاری کاملا قانع شدم .
ولی می بینیم که سال گذشته خیلی های دیگر از آقای افتخاری بیشتر کار داشتند .!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

اقای افتخاری راست میگه
من خودم از خوانندگان همشهری جوان هستم .ولی اونها دیگه دارن واسه خودشون یه باند درست میکنند که از هرکی که خوششان نیومد بکوبند.دو شماره قبل هم یه عکس از افشین قطبی رفتند رو جلد که من شنیدم باعث ناراحتی شدید مادر افشین قطبی شده بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

حالا که زمان رسول خدا نیست شکایت پیش ریس جمهور ببر . مگه افتخار اجرای برنامه برای طرفدارانشونو نداشتید .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

وب سایت رسمی هواداران بهنام صفوی راه اندازی شد.

هواداراش سر بزنن!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

حتما آقای افتخاری هم حقوق معنوی و مادی همه خوانندگان و کسانی که آثار اونها اعم از آهنگ‌ها، ملودی‌ها و اشعارشون رو که بارها و بارها بازخوانی کردن رعایت می‌نمایند!!!! ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

از اطلاع رسانی سایت ممنونم.چرا که برای من هم تعدد کارهای منتشره از آقای افتخاری سوال بود.
سوالی دارم که چرا مرجع درستی در کشور برای رسیدگی به حقوق هنرمندان و گلایه های آنان نیست؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

دوباره آهنگ خوندههههههههههههههههه ؟؟؟؟:((((((((((((((

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

واقعا زیبا بود.
دم استاد افتخاری گرم.دیروز که مجله رو گرفتم واقعا متاثر شدم.
منتظر چنین حرکتی از استاد بودم.
مرسی استاد افتخاری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

با روندی که آقای افتخاری از چند سال پیش در تولید آثارشون پیش گرفتند، آنقدر تعداد کارهای ایشون زیاد شده که حتی فرصت گوش دادن به اونها هم فراهم نمیشه، راستش من برای ایشون احترام زیادی قائلم، و سابق بر این نیز در سالهای دور آثار ایشون رو خیلی دوست داشتم، اما فکر می‌کنم خوندن برای عده‌ای خاص حتی بیماران عزیز خیلی محترمه، اما بهتره برای هر قشری از جامعه خونده میشه ، " کار خوب " خونده بشه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

به پای خویش زند تیشه بی خبر

آن بی ادب که خنده به استاد می زند

شما همشهری هستید؟! پس کو معرفت تان؟!...

فرهنگ و هنر را نمی شود سربسرش گذاشت ،ارزشها و باورهای انسانی ساخته و پرداخته خیال نیست.جان عجیبی دارد که اگر در قبالش تعهد نباشد،به انزوا و زبونی کشیده می شود .یک اجتماع را لال می کند.چرا هنرمندی که با پشتوانه بیش از سه دهه فعالیت هنری که نای و نفسش همچنان فروش آلبوم های موسیقی سنتی و ایرانی را ضمانت می کند و گرما بخش آن است وسیله ارضاء سرخوردگی های عده ای شود که (غلو نیست اگر بگوییم گاه به جای نفس کشیدن خرناس می کشند!)انگار عاطفه و وجدان از نقاط کور وجودشان است ...برای فرهنگ و هنر هر ملتی منتقدانی وجود دارد.با شعور و ادراک اجتماعی همین منتقدان است که فرهنگ آن ملت ارزشیابی می شود .مطبوعات پویایی فرهنگ را باید سبب شوند نه اینکه آنچه را متعلق به خاک خویش است را به بیراهه و جلگه اهانت و زوال سوق دهند!

اینهمه دویدن بی ثمر برای تاراج یک انسان ؟عجبا!!... چقدر فقیر و بی بضاعت هستید .چقدر افکار و شعور اجتماعی تان دچار عفونت شده است!علیرضا افتخاری متعلق به همین خاک است .جهانشمول و جهانوطن! از فرهنگ و هنر این مرز و بوم مهجور نمانده است.نامتان همشهری است؟این عنوان معمولا با معرفت و لوطی منشی همراه و همجوار است. اما به نظر می رسد برازنده شما نیست!! لباس نافرمی است بر تن نشریه تان!!

چقدر برای وجیهه الرسانه شدن از عناصر متحجرانه و منفعت طلبانه سود می جویید شما تجار آبرو؟!!

دوران را ورق بزنید.. .شما در استتار نمی مانید.عریان خواهید شد.

علیرضا افتخاری هنرمند است .هنر را نمی شود کادر گرفت .در هر نظامی هنر دگرگون می شود .پوست می اندازد.هنر افتخاری هم از این تأثرات جدا نیست.نمی توان از تعهد با شما سخن گفت چون به شما تفهیم نشده است ! چون شما یک عمر روز را دیده و گفته اید شب است. چون به هر نرخی می خواهید معاش کنید.بسیار گم و بی اثر خواهد شد اعمالتان ؛ وقتی بر مشی قانون خلقت و آداب انسانی گام بر نمی دارید. هنر را از دریچه مجردش دیده اید نه از قالب باورها و ارزشهای انسانی .چه شده است که برای آبیاری نوچه های کینه و حسد از هم پیشی می گیرید ؟ نمی دانید ثمره زهر اگین خار ببار آورده اید؟

فکر نمی کنید برای باختن به شرافت انسانی خودتان را زیاد به زحمت انداخته اید؟!

شما نمی نویسید ! نقد نمی کنید! به آسودگی چرت می زنید و در فاصله چرت زدنهای طولانی گاه دهن دره می کنید.خداوند ابرهای تاریک را از فکرتان زائل گرداند .علیرضا افتخاری شکایت برده است.نه به محکمه و قضا.به نزد کسی که نیروی عزت و همتش در زمین پهناور و آفاق آسمان نمیگنجد! چگونه خاطرش این خاطرات را خواهد پوشاند و قلبش آن را فراموش کند؟

شما از دلهای نگران و شعورهای حساس چه می دانید؟

روزگار خود به تنهایی کفیل اسرار و جانهاست.جان شما در برابر قدرت ایمان خاضع نمی شود.گویا از پیشه خود فقط بخل و کینه را به ارث برده اید.گویا مثله کردن شخصیت در نزد شما وسیله تفنن و تفریح است .سرگرم باشید...

این درنده ای که در درون شما آرمیده است از تکه پاره کردن سیری ندارد.سستی ایمان است .لغزش فکر و اعتقاد است.

من فقط برای یک هنرمند و یک خواننده شهیر سنتی چانه نمی زنم.برای کرامت انسانی ، برای زایل شدن جهان بینی و ایدئو لوژی .برای مصالحه گرانی انسان با ارزانی منافع و کرامت با جها لت است.
در آخر : خداوند نه تنها برای آفرینش علیرضا افتخاری که برای خلق هیچ انسانی با شما مشورت نکرده است.این دره ُماهور جای بازی شما نیست. بگذارید و بگذرید...

نویسنده : مینا ضرابی

منبع :سایت استاد علیرضا افتخاری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

وزارت ارشاد باید مانند بحث قاچاق فیلم جلوی کثافت کاری در موسیقی را هم بگیرد تا ناکسانی دل استاد عزیز ما را نشکنند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

استاد افتخاری مطئن باشید تمام طرفدارهای شما که از بطن مردم می باشند پشت سر شما هستند و این کار "همش هری پیر" رو محکوم میکنند. استاد در ضمن از شما تشکر میکنم که در وقایع پس از انتخابات امتحانتون رو به خوبی پس دادید و مثل برخی از آواز خوانهای بنام در این امتحان سرافکنده نشدید و وطن خود رو به بهای همصدایی با غربیها نفروختید. سپاس..سپاس..سپاس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

tanks miss zarrabi.veri veri good!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

واییییییییییییییییییییییییی چه کامنت تند و تیزی بود علی آقا چند بار خوندمش ای والله عجب قلم زیبایی دارند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

jomleye hafte az eftekhari:
اگر خداوند به من صدایی داده خودش می داند چکار کند و من نمیخواهم مانند عده ای هاها کنم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

چرا تحمل نقد رو نداریم؟

کی قراره تحمل نقد رو پیدا کنیم؟

چرا طرفداران یک شخصیت انقدر چشم و گوش بسته هر نقدی را می کوبند؟

چرا برای پیشرفت هیچ زحمتی نمی کشیم؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

هرچند که آقای افتخاری در اینهمه پرکاری کارهایی با مضامین تکراری زیاد دارند ولی همیشه برای ما محترمند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

لطفا افول افول نکنید...من کارای جدید استاد رو بیشتر دوس دارم مگه من تو عهد فاجار زندگی می کنم که یه ساعت ها های گوش بدم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

دوباره آلبوم خوندهههههههههههههههه :(((((((((((

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

جالبه که نظر من رو اینجا نذاشتین واقعا که سانسوری کار می کنین و کارتون شده حمایت از چاوشی بهتره اسم سایت عوض بشه بزارین جاوشی ما نه موزیک ما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

در رابطه با این بحث های اخیر و در باب درست یا غلط بودن این صحبت ها مقاله ای نوشتم با ذکر جزئیات و موارد آلبوم های علیرضا افتخاری ، اگر با دل بی کینه می خوانید ، بسم الله:

http://khorshideshabestan.blogfa.com/post-46.aspx

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

من مجله رو خوندم.هیچ بی احترامی به ایشون نشده بود.فقط نقد کارهاشون بود.نمی دونم چرا همه عادت داریم از هم تعریف کنیم تا یکی انتقاد میکنه صدای همه درمیاد.طرح جلد هم واقعا خلاقانه بود.کجای دنیا کاریکاتور توهینه؟!!قبلا هم کاریکاتور چهره های شاخص روی جلد رفته بود کسی هم اعتراضی نکرده بود!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

انشالله در آلبومی که فردا شب یا حداکثر پس فردا منتشر می کنند جبران خواهد شد .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

از نظر من کارهای استاد عندلیبی و همینطور صدای استاد افتخاری هیج وقت کهنگی ندارد.دوم اینکه پرداخت مبلغ 8000 تومان برای دو cd مبلغ زیادی نیست و من فکر میکنم طرفداران استاد افتخاری خیلی بیشتر ازاین مبلغ را هم برای این cd میپردازند.ما کارهای بسیار زیبایی که حاصل هم کاری این دو استاد هست شنیدیم و لذت بردیم. ناگفته نماند که کارهای بسیار زیبایی هم که استاد عندلیبی ساختند با صدای استاد شجریان و استاد ناظری شنیدیم از خواندن مصاحبه استاد افتخاری و مطالبی در مورد استاد عندلیبی بسیار متاسف شدم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

حضرت استاد افتخاری!!!
شما به موسیقی ایرانی بدهکار نیستید؟شماهیچ جایگاهی دربین هنرمندان ودلشدگان موسیقی ایرانی ندارید.اگرفروش آلبوم های تهی از هنرآوازی موسیقی اصیل شما به ملیونها نسخه هم برسد من یکی آن رابه پشیزی هم نمی خرم اصلا چرامانده اید حبیب برگشته بروید جای خالی اورا درآن ورآبها پرکنید.بسم اله چمدانهایتان راببندید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

دنیای امروز دنیای بی عدالتیهاست.که اگر این چنین نبود نیازی به وجود با عدالت امام زمانمان نمیبود.بجای شکایت به رسول خدا دلتان را خدایی کرده و برای فرجش و انتقام بی عدالتیها دعا کنید.

سه شنبه 18 فروردین 1394 - 02:58

اقای افتخاری شما که هر هفته یه البوم بیرون میدی فکر نکنم اونقدام واست مهم باشه که تویه البوم کارای هفته ی قبلی وجود داشته باشه . خخخخخخخخخخ D:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اگر در زمان رسول خدا بودم، شکایت پیش رسول خدا می بردم | موسیقی ما