برنامه یاد بعضی نفرات
 
كنسرت «حسام‌الدين سراج» در كرمانشاه با دخالت یک گروه خودسر لغو شد
یک اتفاق ناگوار دیگر برای موسیقی ایران؛
كنسرت «حسام‌الدين سراج» در كرمانشاه با دخالت یک گروه خودسر لغو شد
موسیقی ما - کنسرت حسام الدين سراج که قرار بود طي سه شب در روزهاي 18، 19 و 20 تير ماه در کرمانشاه برگزار شود، لغو شد. اين كنسرت كه قرار بود به همت جمعيت دانشجويي خيريه امام(علي) در کرمانشاه برگزار شود، ديشب در اولين شب اجرايش لغو شد.

طبق مشاهده خبرنگار ما شب گذشته که اولين شب اجرا اين کنسرت بود، افرادي که بليت اين کنسرت را در دست داشتند به تالار «انتظار» محل برگزاري اين کنسرت مراجعه کردند اما عده‌اي با تجمع مقابل اين تالار مانع از حضور مردم شدند.  این گروه در مقابل درب ورودی این تالار به وسیله بلندگو اعلام کردند این کنسرتها غیرفرهنگی است و بالاخره پس از گذشت مدتي از سوي مسئولين اعلام شد، برگزاري اين کنسرت در امشب و شب‌هاي آتي لغو شده و افرادي که بليت تهيه کرده‌اند از روز يک‌شنبه ـ 20 تير ماه ـ با مراجعه به مکان‌هايي که بليت کنسرت را تهيه کرده‌اند، مي‌توانند مبالغ پرداختي را پس‌ بگيرند.

حسام‌الدين سراج نيز پس لغو كنسرتش در گفت‌وگويي، با تاييد اين مطلب گفت: شب گذشته عده‌اي جلوي در سالن «انتظار» را زنجير بستند و به مردمي كه براي ديدن كنسرت آمده بودند، اجازه ورود به سالن ندادند و ما هم نتوانستيم براي اجرا وارد سالن شويم.

وي با ابراز تاسف از اين اتفاق توضيح داد: به‌دعوت يک جمعيت خيريه و جهت کمک به ايتام قصد برگزاري اين کنسرت را داشتيم و در واقع يک وجه اين برنامه کار انساني بود و يک وجه ديگر آن كار فرهنگي و برگزاري موسيقي سنتي ايراني بود که متاسفانه با اين عمل انساني و فرهنگي، مخالفت شد.

سراج معتقد است:عده‌اي با اين کار خود به اسم مذهب به مردم و ما توهين کردند.

وي در ادامه با بيان اينکه برگزاري کنسرت در کشور ما از گرفتن مجوز تا کرايه سالن و ... خيلي سخت است، تصريح كرد: حال اينكه كنسرت‌ها اينگونه لغو شود، خيلي تاسف‌ برانگيز است.

سراج در بخش پاياني سخنانش گفت: امروزه در کشور فضا براي برگزاري کنسرت پاپ بازتر از کنسرت موسيقي سنتي است، در حاليکه بايد موسيقي سنتي را که جزيي از فرهنگ ماست اشاعه دهيم که با اين روند فکر مي‌کنم موسيقي سنتي به تعطيلي بينجامد.

اين هنرمند، اين روند را در بي‌انگيزگي دانشجويان رشته‌هاي موسيقي نيز بي‌تاثير ندانست.

در ادامه محمدحامد پورجعفري، مسئول برگزاري کنسرت در کرمانشاه نيز درگفت‌وگويي با بيان اينکه با سختي فراوان مجوز برگزاري اين کنسرت را از وزارت ارشاد گرفته‌اند، اظهار داشت: براي هماهنگي با گروه «بيدل» و آقاي سراج زحمات زيادي متحمل شديم، اما به راحتي يک عده قانون شکن مانع برگزاري اين کنسرت شدند و دو ماه دوندگي ما از بين رفت.

پورجعفري افزود: کار ما کاملا قانوني بود و مجوز داشتيم و سئوال ما اين است مسئولين به جاي برخورد با اين افراد، چرا با مسامحه با آنان برخورد مي‌كنند، چرا بايد حق ما به اين راحتي از بين برود.

وي عنوان کرد: مطمئنا اين حرکات بازخورد منفي نسبت به کرمانشاه ايجاد مي‌کند و باعث خواهد شد ديگر گروه هاي هنري نيز نسبت به کرمانشاه ذهنيت خوبي نداشته باشند.

وي گفت: قرار بود تمام عوايد حاصل از اين کنسرت صرف امور خيريه شود و با درآمد آن بچه‌هاي خانواده‌هاي تحت پوشش جمعيت خيريه امام علي(ع) که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده اند را به اين سفر اعزام کنيم که با اين کار همه برنامه‌ها از بين رفت.

پورجعفري ادامه داد: با وجود اينکه آقاي سراج قبول کرد براي برپايي اين کنسرت هيچ مبلغي دريافت نکند، باز هم حدود 21 ميليون تومان هزينه کرده‌ايم و نمي‌دانيم چه کسي بايد پاسخگو باشد.

وي در خصوص بليت‌هاي فروخته شده نيز گفت: مسئولين ارشاد خودشان اعلام کردند، اين افراد از روز يکشنبه براي بازپس‌گيري بهاء پرداختي مراجعه کنند و هيچ هماهنگي با ما در اين رابطه نشده، ضمن اينکه تمام اين پول‌ها هزينه شده است.

پورجعفري گفت: چند روز پيش کنسرت پاپ در کرمانشاه برگزار شد و هيچ ممانعتي از اجرا آن به عمل نيامد، اما با برگزاري اين کنسرت سنتي مخالفت شد و اين موضوع جاي سئوال دارد.!

باید منتظر ماند و واکنش‌های مختلف اهالی موسیقی درباره این اتفاق ناگوار را شاهد بود. اتفاقی که می‌تواند زنگ خطری برای موسیقی ایران باشد. دخالت افراد خودسر در لغو کنسرت‌های موسیقی که با مجوز‌های وزارت ارشاد اسلامی برگزار می‌شوند معنا و مفهوم خاصی ندارد. متاسفانه دیده شده دفتر موسیقی ارشاد و خانه موسیقی به طور معمول در مقابل این گونه اقدامات سکوت می‌کنند که باعث افزایش احتمال بروز اتفاقات مشابه می‌شود.
منبع: 
ایسنا، مهر و موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 19 تیر 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

در دست کسانی است نگهبانی ایران
که اصرار نمودند به ویرانی ایران

اینها تیشه به ریشه خود میزنند و بس. خوشبختانه با تمام غرض ورزیهایی که نسبت به هنر موسیقی و فرهنگ این مرز پرگهر انجام شده است این هنر و فرهنگ به راه خود ادامه داده است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

این کاملا درست است که موسیقی پاپ که البته نامش را نمیتوان پاپ گذاشت مورد حمایت این دولت است. هنوز خبر لغو کنسرت همایون رو در تبریز به یاد داریم که هفته قبل از آن یک گروه پاپ به راحتی در همان دارالمومنین!!! به اجرای برنامه پرداخته بود. باید تاسف خورد که موسیقی پاپ بدون ریشه‌ی این روزها، اینگونه مورد حمایت قرار میگیرد و افرادی چون استاد محمد نوری که به واقع نمونه واقعی پاپ ایرانی است در منزل گوشه عزلت اختیار نموده و در بستر بیماری است. این چیزی جز پایین آمدن سلیقه و فرهنگ مردم در بر ندارد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

اقای پور جعفری خواهشا اسم پاپ نکش وسط کنسرت داشتن ممانعت نشد مال ما شد تو رو چه به پاپ کارشون درست بوده ممانعت کردن اقای شاه ابادی از همون یارانه ای که تو ارشاد بهش میدن تمام خسارتتونو میدن دفعه اخرت باشه میگی پاپ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

vali age hich kaari anjam nashe
oonvaghte ke dige CONCERTE MOJAZ ba GHEYRE MOJAZ
yeki mishe

omidvaram masoolin ye fekri konan...o

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

چرا نمیگین اون کسی که سر دسته این قانون شکنان رئیس انصار سپاه کرمانشاه و سردبیر سابق هفته نامه یالثارات بوده است .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

[سراج معتقد است:عده‌ای با این کار خود به اسم مذهب به مردم و ما توهین کردند.]

سلام. به اسم مذهب نبوده، بلکمه مذهب اینگونه افراد خاص همینطور اقتضا می کند که تا بحال کمتر مجالی برای ظهور آن یافته بودند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

هلا ای وطن شادی ات کم مباد
به سیمای آزادی ات غم مباد
جهان دل افسرده را جان تویی
چو جانم نباشد جهانم مباد
هلا هم وطن
ای تو مینای مستی
تو بت ها شکستی
چه تنها نشستی؟
چنان روزهای درخشان
بیا پایکوبان به میدان
بزن چرخ، راهت گل افشان
به پاخیز، دامن بیافشان
هلا ای وطن غمت را نبینم
نبینم که غمگینی ای سرزمینم

تو دادی به من شور جاری شدن را
ز هر کینه عاری شدن را
وطن از تو آموختم در زمستان،
بهاری شدن را...

خوشا خاک میهن
خوشا عجز دشمن
به راه رهایی
خوشا جان به جانان سپردن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

وقتی در تریبون نماز جمعه عنوان می شود ، اینجا جای حضور خوانندگان لوس انجلسی نیست باید متوجه شویم که منظور از لوس آنجلسی ها امثال حبیب و معین و قمیشی و شهره و لیلا و ... نیست بلکه لوس انجلسی های فعلی امثال شجریان ها و ناظری ها و سراج ها و نوربخش هاست !!!!!!!!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود كنسرت «حسام‌الدين سراج» در كرمانشاه با دخالت یک گروه خودسر لغو شد | موسیقی ما