برنامه یاد بعضی نفرات
 
تمهورث پوناظري از تخت جمشيد تا تاج محل
كار مشترك تهمورس پورناظری و شجاعت حسين خان؛
تهمورس پورناظری از تخت جمشيد تا تاج محل
موسیقی ما - همکاری مشترک تهمورس پورناظری و شجاعت حسين خان از شش ماه پیش شروع شده و به زودی آلبوم این کار همزمان در ایران و آمریکا منتشر مي‌شود.شجاعت حسين خان(نوازنده برتر سیتار) درمورد موسيقي ايران و هندوستان گفت: موسیقی ایران و موسیقی هندوستان دارای پیوندها و اشتراکات بسیاری هستند چراکه از یک ریشه نشات گرفته‌اند.

او اولين كنسرتش را در شش سالگى برگزار كرده و در اكثر جشنواره‌هاى مهم موسيقى در هند و دیگر کشورهای جهان حضور داشته‌است.

شجاعت حسين خان؛ استاد موسيقى دانشگاه يو سى ال اى آمريكاست که پیش از این با کیهان کلهر در آلبوم «باران» همکاری کرده ا‌ست. او درباره تفاوت همنوازی‌اش با كيهان كلهر، نوازنده کمانچه و تهمورس پورناظري، آهنگساز ايراني گفت: برای من به عنوان یک نوازنده تفاوت زیادی در اجرا ندارد.

بنابه طراحي كه براي آلبوم «از تخت جمشيد تا تاج محل» شده، قطعات اين آلبوم مشترك براساس بداهه‌نوازی و آهنگسازی شکل مي‌گیرد.

قطعات این کار در سه بخش انجام خواهد شد، تک نوازی سه تار(تهمورس پورناظري) و سیتار(شجاعت حسين خان)، دونوازی تار و سیتار و بخش سوم شامل چند اثر از ساخته‌های پورناظري خواهد بود كه سازهای کوبه‌ای این دو هنرمند ایرانی و هندی را همراهی خواهد کرد.

شجاعت حسين خان با ابزار رضایت از کار کردن با آهنگساز گروه شمس، نحوه كار تهمورس پورناظري را خلاقانه خواند و افزود: مهمترین اصل از دیدگاه من خلاقیت است که می‌توان در موسیقی تهمورس آنرا دریافت کرد.

پروژه «از تخت جمشيد تا تاج محل» درحال حاضر در مرحله پایانی ضبط استودیوئی است و تهمورس پورناظری براي پایان ضبط اين اثر به هندوستان خواهد رفت.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

خبری از امین رستمی بدین

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تهمورس پورناظری از تخت جمشيد تا تاج محل | موسیقی ما