برنامه یاد بعضی نفرات
 
چاوشی خواننده نازنینی است اما حاضر نيستم من ساز بزنم و او بخواند
ناگفته‌های اردوان كامكار از موسیقی فیلم «سنتوری»:
چاوشی خواننده نازنینی است اما حاضر نيستم من ساز بزنم و او بخواند
موسیقی ما - اردوان كامكار كه كار اجراي موسيقي ساز سنتور فيلم سينمايي «سنتوري» را بر عهده داشته است، بيان كرد: پخش بدون مجوز موسيقي فيلم «سنتوري» ضربه‌ي بزرگي به من زد و قصد دارم كه به زودي آلبوم موسيقي اين فيلم را منتشر كنم.

عضو گروه موسيقي «كامكارها» همزمان با انتشار نسخه‌ي مجوزدار فيلم «سنتوري»،يادآور شد: من تحت هيچ شرايطي قبول نمي‌كردم موسيقي اين فيلم را بنويسم و شايد آقاي داريوش مهرجويي يك سال در اين باره با من صحبت مي‌كرد و من تمايلي نداشتم. در اين ميان، تعدادي از شاگردان خودم را به او معرفي كردم و حتي از اساتيد آن زمان «پرويز مشكاتيان» را براي اجراي سنتور اين فيلم پيشنهاد كردم؛ اما باز كه او براي تحقيق رفت، به نتيجه نرسيد و تمايل داشت كه من موسيقي فيلم را بنويسم و من هم چون سال‌ها با او دوست بودم، قبول كردم كه اين كار را انجام بدهم.

كامكار توضيح داد: اجراي موسيقي فيلم « سنتوري» كار بسيار غيرعادي در موسيقي فيلم به شمارمي‌رود، چون من بايد در تمام صحنه‌ها حضور داشتم و اين كار بسيار وقت مي‌گرفت و مشكلات بسياري را به همراه داشت. البته در برخي از صحنه‌ها من فقط نظارت داشتم، ولي با اين وجود اين كار هم، زمان‌بر بود.

اين نوازنده‌ي سنتور درباره‌ي روند كار در اجراي موسيقي فيلم «سنتوري» بيان كرد: در ابتداي تصويربرداري قرار بود كه من فقط به هنرپيشه (بهران رادان) ياد بدهم كه چگونه اين قطعات را بنوازد كه اصلا امكان‌پذير نبود و بعد تصميم گرفتيم كه فقط فيگورهاي نوازندگي را به او بياموزم كه اين هم كاري سخت و زمان‌بر بود. بنابراين قرار شد كه نماهاي نزديك را خود بنوازم و باز مجبور شدم كه وقت بيشتري را بر روي تصويربرداري اين فيلم بگذارم.

عضو گروه موسيقي «كامكارها» درباره آواز «محسن چاووشي» به عنوان خواننده قطعات فيلم «سنتوري» گفت: من در انتخاب خواننده نقشي نداشتم و اين انتخاب خودشان بود. البته محسن چاووشي خواننده نازنيني است ولي من تحت هيچ شرايطي حاضر نيستم كه روزي من ساز بزنم و او بخواند. جزء محالات است. من فقط به خاطر شخص داريوش مهرجويي اين كار را انجام دادم چون اساسا سبك كار ما دو نفر با يكديگر متفاوت است.

اردوان كامكار درباره آهنگسازي براي اين فيلم تصريح كرد:من بايد رابطه‌اي بين موسيقي پيشرفته سنتي ايران و موسيقي درجه سه پاپ پيدا مي‌كردم. به عبارتي بايد اين فيلم موسيقي عامه‌پسندي داشت ولي در عين حال كاري خارق العاده بود.

وي ادامه داد: اين نوع آهنگسازي را سناريوي فيلم «سنتوري» نياز داشت. به عبارتي هنرپيشه‌ي نقش اول اين فيلم، به خاطر نوازندگي فوق‌العاده‌اش در سنتور معروف بود و او اصلا خواننده نبود. بلكه براي پول درآوردن در هنگام نوازندگي سنتور، آواز مي‌خواند.

اين هنرمند تصريح كرد:من مي‌خواستم اين كار به نحو احسن انجام شود و بنابراين به مهرجويي فرصت دادم كه در اين‌باره تحقيق كند. چون نخواستم حق نوازنده سنتور ديگري را ضايع كنم و سبك كار من هم به گونه‌اي نيست كه بخواهم موسيقي پاپ درجه سه يا چهار كار كنم.

اين نوازنده سنتور با اشاره به اينكه موسيقي فيلم «سنتوري» به صورت غيرمجاز در بازار پخش شد گفت: اين كار ضربه بزرگي به حق و حقوق من زد. در حالي كه هرگز چنين ضربه‌اي به حق و حقوق كارگردان و يا تهيه‌كننده اين فيلم وارد نشد و من هنوز نمي‌دانم كه چه كسي اين آلبوم را وارد بازار كرد. چون مستر اين موسيقي فقط پيش من و تهيه‌كننده‌ي فيلم (زنده ياد فرازمند) بود و هيچ كس ديگري مستر اين موسيقي را نداشت و مطمئنا من كه كار خودم را خراب نمي‌كنم و زحمتم را به باد بدهم. نمي‌دانم چگونه اين موسيقي وارد بازار شد و نمي‌خواهم هم به دنبال مقصر بگردم.

عضو گروه موسيقي كامكارها ادامه داد: به هر حال، اين كار ضربه بزرگي به من زد. چون من در فيلم «سنتوري» دستمزد درخور شخصيتم نگرفتم و صاحب امتياز اثر نيز خودم هستم و قصد داشتم كه بعد از اخذ مجوز فيلم، آن را به صورت آلبوم منتشر كنم.

اردوان كامكار ادامه داد: البته مجوز انتشار اين آلبوم را دريافت كردم و تا 10 روز ديگر موسيقي اين فيلم وارد بازار موسيقي مي‌شود اما به اعتقاد من تا حدودي جذابيت اوليه‌اش را از دست داده است، چون كار لو رفته و فقط قاچاقچي از اين كار سود برد و اتفاق مخوفي بود.

او در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره‌ي مدت زمان فيلمبرداري فيلم «سنتوري» يادآور شد: كار از اول زمستان شروع شد و اول بهار نيز به پايان رسيد و من هم به غير از برخي صحنه‌هاي كوچك، براي فيلمبرداري تمام صحنه‌ها مي‌رفتم. البته وقتي مخاطب، فيلم را نگاه مي‌كند به ريزه‌كاري‌هايش توجه نمي‌كند ولي واقعيت اينگونه بود كه هيچ يك از بازيگران اين فيلم كه موسيقي مي‌نواختند، با اين كار آشنا نبودند و موسيقي كار بايد به دو صورت زنده و ضبط شده در صحنه اجرا مي‌شد.

كامكار درباره نوازندگي بهرام رادان در فيلم «سنتوري» نيز گفت: رادان نوازندگي سنتور را بلد نبود، ولي بازيگر بااستعدادي بود و توانست فيگورها را ياد بگيرد، البته آن هم صد در صد نشد و در برخي از صحنه‌ها معلوم است.

اين هنرمند درباره وضعيت موسيقي فيلم در ايران گفت: موسيقي فيلم در ايران درسطح فاجعه است؛ البته شايد شرايط اين شكل را حاكم كرده است. گاه بر حسب نياز و جبر زماني، كم و كاست‌هايي در موسيقي فيلم ديده مي‌شود براي مثال در هنگام ساخت موسيقي فيلم، گاه مجبور مي‌شويم كه از نرم‌افزارهاي كامپيوتري استفاده كنيم، اما اينكه به يك موسيقي نازل، آسماني بگوييم فاجعه است.

او افزود: دليل اينكه كمپاني‌هاي سينمايي بزرگ و هاليوود در كارشان موفق هستند، اين است كه به كارهاي موسيقي فيلم بسيار اهميت مي‌دهند. من چندي پيش براي يك فيلم در كشور تركيه يك موسيقي پنج دقيقه‌اي ساختم كه به اندازه كل بودجه فيلم «سنتوري»، دستمزد گرفتم و تمام تلاشم را كردم كه بهترين كارم را ارائه دهم.

اردوان كامكار درباره اينكه آيا حاضر است يكبار ديگر براي فيلم‌هايي موسيقي بسازد و در سينماي ايران فعاليت كند، گفت: اگر فيلمي به لحاظ هنري براي من نكته‌ي مثبتي داشته باشد و يا براي من پول و معروفيت بياورد، قبول مي‌كنم وگرنه هرگز حاضر نيستم كه به سينما بروم.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

اردوان کیه؟چه کاره هست؟ساز می زنه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

سایت موسیقی ما شما با تایید نکردن نظرات ما که توهینی هم نداشت در چند ماه پیش مارو از اینجا فراری دادین. دیشب هم بعد مدت ها کامنت گذاشتم ولی تایید نکردین. تاسف می خورم.
از نظر من این اقا خواست خودی نشون بده با این حرف ها. البته شاید هم خواست یه جورایی جواب نارضایتی محسن از حضور ایشون رو تو سنتوری بده.
از نظر من بعیده که محسن به ایشون پیشنهاد همکاری می خواسته بده! طبیعتا محسن میره پیش همون اقای حسینی در قم.
این بابا خیلی خودش رو تحویل گرفت. یاد علی کریمی افتادم که هی می گفت به پرسپولیس نمیام به پرسپولیس نمیام بعدش علی دایی گفت بذار هروقت بهت پیشنهاد دادم اون موقع حرف یزن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

برای سایت موسیقی ما متاسفم که نظرات رو گزینشی انتخاب میکنه.نمیدونم چرا نظرم تایید نشده احتمالا چون مثل بقیه از چاوشی تعریف نکردم و به به چه چه نکردم.احتمالا این سایت عشاق چاوشیه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

اصلاًبا فرض اینکه محسن چاوشی هم اگه درجه 3 باشه آدم های حسود و شیشه خرده دار هستن که میان این حرفها رو اعلام می کنن!!!

MEJ
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

این دوستمون خودش داره میگه فقط دنبال معروف شدن و پوله

خیلی جالبه نه !!

محسن چاوشی رو پاپ خون درجه 3 میدونه

کسی میدونه خودش درجش چنده

اصلا درجه ای داره ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

به پاتون میفتیم حاضر شد جون هر کی دوست دارید هه
هر وقت سلطان چاوشی خودش ازت خواست براش تو البوماش سنتور بزنی بعد بیاین این حرفا رو بزنید
میخواد اسمش معروف شه چیا میگه
موزیک ما تایید کن حرف بدی زدیم ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

جان من شکسته نفسی نکن کامکار جان !

من حتی اسم شما رو هم تا قبل سنتوری نشنیده بودم، حالا بماند که علت آشنایی من با سنتور هم محسن چاوشی هست والا سنتوری چندان نقطه عطفی از لحاظ هنری نداره که این همه سرو صدا بکنه

همه همه اینها مدیون همون خاننده درجه 3 هستند که شما حاظر نیستین سنتور بزننین و اون بخونه ( حالا اگه محسن خواست شما قبول نکن )

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

مثه اینکه جناب اردوان کامکار دچار توهم شدند
لازم دیدم چند نکته رو راجع به حرفای ارزنده ! ایشون بگم :

1- همانطور که انتخاب محسن چاوشی عزیز توسط استاد مهرجویی صورت گرفت انتخاب جناب کامکار هم توسط ایشون صورت گرفت .
اینطور که ایشون صحبت کردن هر کس ندونه فکر میکنه که محسن عزیز مستقیما رفته به جناب کامکار پیشنهاد داده که شما بیاید سنتور زدن روی اهنگای ساخته شده رو قبول کنید
2- جناب کامکار خود محسن چاوشی عزیز اصلا نمیدونستند که قراره کسی دیگه رو اهنگا سنتور بزنه و اصلا از وجود شما بی خبر بودند خودش با هزینه خودش و با زحمت و مشقت فراوان تا قم میرفتند تا کار زدن سنتور روی اهنگا رو یکی از دوستانشون انجام بدن و بعد از انجام این کار تازه فهمیدن فردی به اسم اردوان کامکار که شما باشید قراره سنتور اهنگا رو بزنه
شما و دوستان رو مراجعه میدم به این مصاحبه از محسن عزیز با مجله چلچراغ :
شماره 237-شنبه 5 اسفند 85
محسن چاوشی : من روز اول از حضور اردوان کامکار هیچ اطلاعی نداشتم و با وضعیتی که از موقعیت مالی ام در ان روزها گفتم برای اضافه کردن ساز سنتور به موسیقی ها خیلی سختی کشیدم . چون مجبور شدم بروم قم پیش یکی از دوستانم به اسم مهدی حسینی که نوازنده و مدرس سازهای سنتی است و از او بخواهم صدای سنتور را هم به قطعات اضافه کند.وقتی که قطعات کامل شد و اقای مهرجویی کار را شنید،انها را پسندید و خیلی خوشش امد و حتی یکی از اهنگ ها را دو بار در فیلم به کار برد.وقتی گفت که سنتور را قرار است اقای کامکار بزند شوکه شدم.بیشتر ناراحتی ام برای وقت و هزینه ای بود که گذاشته بودم .تا لحظه اخر به من درباره حضور اقای کامکار چیزی گفته نشده بود.

پس جناب کامکار متوجه شدید این محسن چاوشی بود که اصلا نمیدونست شما در این کار هستید و اگر هم شما نبودید هیچ فرقی نمیکرد

این صدای مسحور کننده محسن چاوشی عزیز بود که این فیلم تا این حد محبوب کرد شما تا قبل از این کار هیچکس شما را نمیشناخت و فقط گروه کامکارها رو میشناختند .
ولی اسم محسن چاوشی باعث شد شما هم به اوازه ای برسید که بعد بیاید این حرفا رو بزنید .همین الانشم یک صدم شهرت و محبوبیت محسن چاوشی رو هم ندارید
و اینکه شما گفتید حاضر نیستید من ساز بزنم و محسن چاوشی بخواند حرفی خنده دار است .
محسن چاوشی بعد از البوم یه شاخه نیلوفر مصاحبه ای با مجله شهروند جواب داشت در جواب سوالی که گفتند : به هر حال طرفدارانت تو رو به خاطر نوعی خاص کار دوست داشتنداما چرا این فضا رو شکستی ؟ گفت :
این همه ادم خودشان را تکرار کردند.چه نتیجه ای دیدند؟یکی یکی دارند از دور خارج میشوند.الان صد نفر به من به من sms یا ایمیل دادندکه چرا در کارم از سنتور استفاده نکرده ام؟ یک بار استفاده کرده ام مگر چند بار باید استفاده کنم .چون سنتوری موفق بوده باز هم باید استفاده کنم ؟
مطمئن باش محسن عزیز هیچ وقت نمیاد همچین پیشنهادی به شما بده که شما بخواد حاضر شید یا حاضر نشید قبول کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

این یکی رو
حالا بذار سلطان چاوشی افتخار بده بهت پیشنهاد کار بده بعد بیا مصاحبه کن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

چقدر خودخواه و مغرور!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

نصف فروش این فیلم به خاطر رادان بود ، نصف بقیش به خاطر محسن چاوشی _____ نوازنده ی خوبی هست ایشون اما باید واقعیت هارم بپذیره!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

درسته اردوان کامکار نوازنده خوبی ولی خودشو نباید با امثال سلطان چاووشی مقایسه کنه!

به وبلاگ من سر بزنید و خوشحال میشم نظر بزارید.

www.pedrambhz.blogfa.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

به به آقای کامکار ..این طرفا برادر؟ شما اصلا قبل اینکه چاوشی بیاد کجا بودی..جالب روی سی دی فیلم نوشته باصدای چاوشی ... از همون جا بش برخورده چرا ننوشته با سنتور کامکار

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

الکی جو ندین به قضییه! چند سال پیش دو تا آلبوم فوق العاده داد بیرون تموم شد رفت. دیگه نه صدا داره، نه احساسی!!! منطقی باشین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

ای بابا همه دارن از نردبون سلطان بالا میرن !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

واقعا جای تاسف داره یک فرد چقدر میتونه مغرور باشه به موسیقی پاپ میگه درجه 3
میگن:آقای داریوش مهرجویی یک سال در این باره با من صحبت می‌کرد و من تمایلی نداشتم. در این میان، تعدادی از شاگردان خودم را به او معرفی کردم
برای داریوش مهرجویی هم ناز کرده
اقای کامکار باید به عرضتون برسونم شما تا قبل از اینکه فقط سنتور اهنگای محسن چاوشی عزیزمون بزنی به جز چند نفر محدود هیچکس نمیشناختت ولی بعد اون خیلی شناخته شدی حداقل طرفدارای بی شمار چاوشی فهمیدن شما چیکاره ای مگر نه الان نمیومدی همچین حرفایی رو بزنی ولی خوب به اندازه کافی جوابشو گرفتی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

در استانه انتشار البومت داری از اسم بزرگی مثل سلطان چاوشی استفاده میکنی ! خونوادتون کجان !؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

mordam az khande in agha fek mikone kie?be chavoshi mige daraje 3:)))) vaghan ke behtar az chavoshi ki mitoonest ejra kone in musicaro?faghat chavoshi

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

ببینید سطح موسیقی کامکارا بالاست
اماچاوشی عوام پسندوالبته تاحدودی خاص

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

من وقتی پشت صحنه ی فیلم رو دیدم با خودم گفتم این کامکار چه مرد نازنینیه که اینهمه داره به این فیلم خدمت می کنه , گفتم شاید میدونه که این فیل داره یه هشدار میده که موسیقی رو باید جدی گرفت , دیگه نمی دونستم هنر ایشو کاملا قابل خرید و فروش هست و فقط واسه پوله !

ایشون که می گن کارم تو ترکیه با پول زیادی همراه بود آیا صدای سازتون به اندازه ی یک هزارم مخاطبان فیلم سنتوری به گوش مردم می رسه ؟

واقعا تعجب کردم از یه هنر مند مثه ایشون کاملا بعید بود . حداقل انقد تابلو نباید از پول حرف می زد.

این که میگید حاضر نیستید که شما بنوازید و چاوشی بخونه , بنظرم صدای ساز سنتور همه جا یکیه و هستن مثه شما و شاید بهتر از شما هم بتونن بزنن , ولی خیلیا هستن که دارن رو خودشون ار می کنن که بتونن مثه چاوشی بخونن ....

کامکار بیزار شدم ازت.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

سایت موسیقی ما داره اسمتون بد در میره ها !
کامنت ها رو تایید نمیکنین !

خدمت این اقای کامکار بگم در استانه انتشار البومتون اینقدر جو سازی نکنین شما خانواده هنرمند شما بزرگ اما بدونین یک صدم سلطان چاوشی پیش مردم محبوب نیستید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

مصاحبه رو کامل خوندم اینطور که از صحبتاشون برداشت کردم به نظر میرسه فوق العاده ادم مغروری باشن و به غیر از خودشون و هیچ چی و هیچ کی رو قبول نداشته باشن این جور افراد سرنوشت خوبی در انتظارشون نیست
هر چقدر محسن چاوشی افتاده و با اخلاق و خاکی هست ایشون بر عکس ...
نمیدونم شاید هم فکر کردن خود محسن چاوشی جوابشونو میده و از این راه بازار تبلیغاتی و معروفیت برای خودشون دست و پا میکنن ولی خوب محسن چاوشی هیچ وقت جواب نمیده چون اهل حاشیه نیست به همه احترام میذاره
درسته محسن چاوشی جواب نمیده و سکوت میکنه ولی ما طرفداراش نمیتونیم ساکت بشینیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

ولی اسم محسن چاوشی باعث شد شما هم به اوازه ای برسید که بعد بیاید این حرفا رو بزنید .همین الانشم یک صدم شهرت و محبوبیت محسن چاوشی رو هم ندارید

دوستای عزیزم انقدر متعصبانه برخورد نکنید. با غرور حرف زده درست و اینکه به خاطر صدای محسن فیلم بیشتر گرفت درست اما اینو نادیده نگیرین که خانواده ی کامکار ها یکی از معروف ترین افراد توی موسیقی ایران هستن. دوستی که گفتین برای باره اوله که اسم ایشون رو میشنوین با شما بودم دوست عزیزم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

اصلا باورم نمیشه آقای اردوان کامکار همچین مصاحبه ای رو کرده باشه.من ایشون رو یه نوزنده سنتور با شخصیت و با اخلاق حرفه ای میدونستم.واقعا شوکه شدم از حرفاشون.کامکار ها همیشه شخصیت موسیقی سنتی ایران بودن.حالا آقای ازدوان اینجوری خودشونو دارن خراب میکنن واقعا عجیبه.
محسن چاوشی یه خواننده درجه 3 ؟؟؟؟
این حرف رو دیگه نمیدونم چجوری باید هضم کرد.
آقای کامکار شما فقط یه نوازنده هستید.درجایگاهی نیستید که بخواید برای خواننده ها و آهنگساز ها تکلیف تعیید کنید.
از همه زحماتی که در فیلم سنتوری کشیدید هم واقعا ممنون.
ولی این حرفها در حد و اندازه فکر شما نبود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

باید به این آقا عرض کنم محسن چاوشی اگه تو این فیلم نمی خوند نه فیلمش نه آهنگاش هیچی به درد نمی خورد- آقای کامکار اول ببین آقای چاوشی میاد بخونه تو ساز بزنی بعد از این نظرا بده-

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

درجه سه و چهار؟؟؟؟؟؟واقعا جای تاسف داره!!! مخصوص بودن ایشون تو موسیقی سنتی و جمع کامکارها قبول اما الان موسیقی دنیا به تلفیق رسیده که هنوز با وجود چنین افرادی مثل آقای کامکار موسیقی ما هیچ وقت پیشرفت نمیکنه! آقای کامکار موسیقی سنتی شما و تمام فامیل و....ناخن پای محسن چاووشی هم نمیشیه.
طرز فکر و اعتقادات شما واقعا کودکانست! آریا عظیمی نژاد که شما هیچ وقت یک تار موی سرش هم نمیشید با اینکه بخاطر عشقش به موسیقی ((نه پول و مشهور شدن)) واسه این همه فیلم و سریال آهنگ ساخت اما هنوز غریبه و کسی اونقدرا هم نمیشناسدش بعد شما...واقعا خنده داره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

در ضمن اگه میشه دوستان موسیقی ما بررسی کنن آلبوم سنتوری تکلیفش چی میشه؟ آخه قرار بوده از محسن چاووشی منتشر بشه...حالا اگه جناب کامکار نخوان سنتور آلبوم سنتوری محسن رو بزنن پس آلبوم سنتوری محسن یا یه نوازنده دیگه خواهد داشت و یا اصلا ساز سنتور نخواهد داشت!!!! نکته دیگه اینکه نمیشه دو آلبوم با یک اسم منتشر بشه و اخر اینکه محسن آلبوم سنتوریش مجوز گرفتس! یکم عجیب نیست کار وزارت ارشاد؟ به هردو اینا مجوز داده؟ دوتا آلبوم با یه اسم؟

abc
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

یک آرزو برای آقای کامکار :
امیدوارم روزی غرور , شما را از پای در نیاورد.
موفق باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

دوستان نکته ای که نباید ازش غافل بشویم:

کسی که خیلی عزیزه بین همه خوب مسلما دشمن های زیادی داره به عبارت یگر خیلی ها چشم ندارن ببین که محسن چاووشی روی قله ی خوشبختی قرار گرفته.

من به شخصه تا قبل از سنتوری درست عین خیلی ها نه اردوان کامکار (امیدوارم درست نوشته باشم.متاسفانه اسم و فامیلیتونم در بین اسمایی ایرانی جزو درجه آخره)را میشناختم نه میدونستم همچین اسمو فامیلی هم وجود داره!
انگار اردوان کامکار یادشان رفته که آقای داریوش مهرجویی در یکی از آخرین مصاحبه های خودشان تاکید کردند که علت اصلی دعوت از محسن چاووشی بزرگ برای خوانند گی فیلم سنتوری این بود که خیلی از مردم با وجود مشکلات زیاد حداقل یک سی دی محسن چاووشی در خانه خودشان دارند.

اقای کامکار شما هم نازنین هستید ولی بدانید محسن چاووشی در نامه سرگشاده خود با رادیو بیگانه فردا در تاریخ 1/3/1387 اعلام نارضایتی خود را از پخش کارهایشان از این رسانه اعلام کرد و با این کار خود ارزشهای خودشان را بالاتر از قبل بردن ولی شما

ولی شما و بهتر است بگویم گروه کامکار برای شهرت طلبی و با هزار خواهش و البته ارسال ایمیل به شبکه فارسی بی بی سی از مجری برنامه کوک اقای بهزادی خواستند برای پوشش کنسرت گروه کامکار در پاریس حضور پیدا کنند.
واقعا اقای کامکار کدام ارزش است؟کار شما یا کار اقای محسن چاووشی بزرگ؟

من که هرچه فکر میکنم فقط به یک نتیجه میرسم که این مصاحبه شما فقط یک چیز را برای همه روشن کرده که اردوان کامکار و گروهش فقط به فکر شهرت هستند.

اردوان کامکار گفتند حاضر نیستند با محسن چاووشی بزرگ همکاری کنند!واقعا اقای اردوان شما چه فکر کردید و به چه حسابی این حرف را زدید من نمیدانم! برای هر هنرمندی در سبک پاپ_راک یک افتخار بزرگ است که با محسن چاووشی همکاری داشته باشد اون وقت شما ....

بهتان حق میدهم احتمالا شب سختی را پشت سر گذاشته اید!

به راستی اردوان کامکار و گروهش چه جایگاهی در موسیقی ایران دارند؟
شما و گروهتان درجه چندم هستید؟
اصلا میشود شما را جزو درجه های ایران حساب کرد؟

در آخر:
اقای اردوان کامکار برایتان دعا میکنیم تا زودتر شفا پیدا کنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

به قول بچه ها صبر کن بذار سلطان افتخار بده که تو سی ثانیه از یک تراک البومش نقشی داشته باشی بعد بیا این حرفا رو بزن
فردا هم لابد میاد میگه که حاضر نیستم برای استاد شجریان ساز بزنم و او بخواند
فرداش برای پینک فلویید میگه
یه ضرب المثل خودم ساختم همین الان :
پیشنهاد نداده و جواب اماده
اول صبر کن ببین اصلا کسی میاد بهت درخواست و پیشنهاد بده بعد جار بزن که قبول میکنم
الان اگه همه نظرات تایید شده بود الان بالای 100 تا این جا نظر بود
این بار نظرمو تایید کنید یه سری از قسمتاشو ویرایش کردم مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

سلام
اول از همه میخوام بگم که گروه کامکار و اساتید حضار در این گروه برای همه ما قابل احترامند و جواب ما به اردوان کامکار اصلا کل گروه کامکار در برنمیگیره و فقط پاسخی به این عضو جوون گروه کامکار ها میباشد.
اردوان جان اهسته تر برادر
حیف گروه کامکار که شما هم عضوشی
حالا موسیقی پاپ و مرد حنجره طلایی موسیقی ایران سلطان محسن چاوشی درجه 3 هستند
خوشا به حال شما که درجتون بی نهایته
گروه کامکار با سابقه چندین و چند ساله و اساتیدی که تو اون گروه هستند من جمله استاد هوشنگ کامکار و جای تعجبه که چنین فردی مثه شما از اون گروه هست
البته این اظهارات از فرد جوانی مثه شما بعید نیست به هر حال سن چندانی ندارید یا حداقل تو گروه کامکارها از جوونترین اعضای گروهید این حرفا رو میذاریم به حساب همین سنتون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

واقعا برای اردوان کامکار متاسفم چون ساز سنتور او در فیلم با صدای دلنشین محسن چاوشی معروف شد

و یک تهدید بزرگ در موسیقی جهان است که اردوان چاوشی را خواننده درجه 3 می داند او یک مشت مزخرف گفته است

محسن چاوشی در قلب هوادارانش است و بالاترین درجه را در بین ما دارد

و خواهشن اردوان کامکار با این کار ها و با استفاده از اسم چاوشی نخواهد خود را معروف کند

چون محبوبیت چاوشی محبوبیت و معروف بودن جهانی است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

یک فرد تا چه حد میتونه مغرور باشه و به همه چیز کوچیک نگاه کنه
نگاه هر کس به هر چیز در حد وسعتشه ایشون هم وسعت کوچیکی دارن
در اینکه شما نوازنده خوبی هستید شکی نیست ولی شما کجا محسن چاوشی کجا شما فقط یه نوازنده خوب نه چندان معروف هستید ولی محسن چاوشی یک خواننده فوق العاده محبوب هست که هر البومی که میده بیرون پرفروش ترین البوم سال میشه خیلی ها حاضرن جونشونو براش بدن و در یک کلام دیوونشن
کاش
پول همه چی نیست جناب اردوان کمکار

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

همین الان تمام اهنگای سنتوری رو حذف کردم دیگه فقط ورژن های بدون سنتورشون رو گوش میدم

هوووووووووووووووووووی عوامل موسیقی ما
برید توی موسیقی ایرانیان تا دموکراسی تایید نظرات رو ببینید
ترسو ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

من نظر داده بودم اینجا کوش؟
ایشون همه رو کوچیک میدونن و خودشون بزرگ در حالی که ... بگذریم
موسیقی پاپ موسیقی نمیدونن!!
به عرضتون برسونم اسم سلطان چاوشی بود که اسم شما معروف شد
بعدشم من هنوزم برام سواله که کی به ایشون پیشنهاد داده که میگن قبول نمیکنم
عین این هست که مثلا یه بازیکن ایرانی بگه مورینو مربی خوبیه ولی من حاضر نیستم پیشنهادشو قبول کنم و تو تیمش رئال بازی کنم!
سلطان برای ساختن فیلم سنتوری چقدر زحمت و بدبختی کشید خونه و اتاقا و شیشه ها رو با پتو پوشوند و تو همون خونه نصف شب این اهنگای سنتوری رو ساخت و شما فقط یه سنتور ساده رو اون اهنگا زدید وبس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

اتفاقا باید افتخار کنی اقای کامکار که خواننده ای چون سلطان چاووشی اهنگ شما رو اجرا کرده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

سلام
نه هوادار محسن چاوشی ام نه این جناب کامکار رو میشناسم ولی...این خیلی زشته که ادم انقدر به خودش مغرور بشه و تا یه ذره معروف میشه این جوری خودشو گم کنه
پدر خود من 40 ساله که سنتور میزنه تو نواختن این ساز یکی از بهترین هاست کلی هم شاگرد داره ولی یک صدم این ادم هم قیافه نمیگیره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

*
*
*
*
*
*کامکار نوازنده نازنینی است اما چاوشی حاضر نیست که وقتی او میزند ، بخواند
**
*
*
*
*
*

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

هنر خانواده ی کامکار ستودنیست و به حق این گروه کار بلد هستند اما این غرور کجا در یک هنرمند جا داره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

به اقای کامکار باید تبریک گفت راه خوبی برای شهرت انتخاب کرد :استفاده از نام چاووشی

کار آقای کامکار قشنگ بود ولی هر استاد سنتوری هم می تونست اونو بسازه

این صدای چاووشیه که کار هر کسی نیس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

damet garm ostad kheili hal dad

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

به هرحال اسم شما روی کاور فیلم نیست و این واسه شما با این همه ادعا خیلی زور داره.
شما که به قول خودت این همه کار کردی،تو خلوت خودت بشین دو دوتا چار تا کن ببین کدوم کارت به اندازه این 4 تای سنتوری گرفته. وقتی به این نتیجه رسیدی که هیچ کدوم بعد بشین فکر کن ببین علتش چی بوده!!!
هی روزگار! یادش بخیر توی جشنواره محسن مارو دعوت نکردن بیاد، سلطانو مجبور کردن بره بلیت از دوستش بگیره و به صورت ناشناس بره فیلمو ببینه. محسن مظلومانه صداشم در نیومد. حتی توی تیتراژ توی جشنواره اسم محسن رو نیاوردند. حتی قرار بود رادانو بزاران از نو بخونه. بازم محسن واسه نظر مهرجویی احترام قائل بود. حالا چون اسم ایشون روی کاور نبوده، ایشون زیمن و زمان روبه هم دوخته و توی حالت خاصی که داشته احیانا!دیواری کوتاه تر از محسن هم پیدا نکرده. اما خب به هرحال هستند هواداراش.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

خواندن نظرات بسیار مفرح بود .
" سلطان " محسن چاووشی ! دریغ از یک جمله ی فنی یا استدلال ! البته حقیقت معمولا تلخ است .
سطح درک و سواد موسیقیایی این مملکت را باید از همین کامنت ها فهمید !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

ایول همه طرفدارای KING چاوشی خوب حسابشو گذاشتید کف دستش
در ضمن کامیار تو احتمالا همون خود اردوان کامکار نیستی اسمتم میخوری کامیار : کامکار
همون نظر نوید بخون پر از استدلاله کامی برات کپی میکنم با اجازه اقا نوید :
مثه اینکه جناب اردوان کامکار دچار توهم شدند

لازم دیدم چند نکته رو راجع به حرفای ارزنده ! ایشون بگم :

1- همانطور که انتخاب محسن چاوشی عزیز توسط استاد مهرجویی صورت گرفت انتخاب جناب کامکار هم توسط ایشون صورت گرفت .

اینطور که ایشون صحبت کردن هر کس ندونه فکر میکنه که محسن عزیز مستقیما رفته به جناب کامکار پیشنهاد داده که شما بیاید سنتور زدن روی اهنگای ساخته شده رو قبول کنید

2- جناب کامکار خود محسن چاوشی عزیز اصلا نمیدونستند که قراره کسی دیگه رو اهنگا سنتور بزنه و اصلا از وجود شما بی خبر بودند خودش با هزینه خودش و با زحمت و مشقت فراوان تا قم میرفتند تا کار زدن سنتور روی اهنگا رو یکی از دوستانشون انجام بدن و بعد از انجام این کار تازه فهمیدن فردی به اسم اردوان کامکار که شما باشید قراره سنتور اهنگا رو بزنه

شما و دوستان رو مراجعه میدم به این مصاحبه از محسن عزیز با مجله چلچراغ :

شماره 237-شنبه 5 اسفند 85

محسن چاوشی : من روز اول از حضور اردوان کامکار هیچ اطلاعی نداشتم و با وضعیتی که از موقعیت مالی ام در ان روزها گفتم برای اضافه کردن ساز سنتور به موسیقی ها خیلی سختی کشیدم . چون مجبور شدم بروم قم پیش یکی از دوستانم به اسم مهدی حسینی که نوازنده و مدرس سازهای سنتی است و از او بخواهم صدای سنتور را هم به قطعات اضافه کند.وقتی که قطعات کامل شد و اقای مهرجویی کار را شنید،انها را پسندید و خیلی خوشش امد و حتی یکی از اهنگ ها را دو بار در فیلم به کار برد.وقتی گفت که سنتور را قرار است اقای کامکار بزند شوکه شدم.بیشتر ناراحتی ام برای وقت و هزینه ای بود که گذاشته بودم .تا لحظه اخر به من درباره حضور اقای کامکار چیزی گفته نشده بود.

پس جناب کامکار متوجه شدید این محسن چاوشی بود که اصلا نمیدونست شما در این کار هستید و اگر هم شما نبودید هیچ فرقی نمیکرد

این صدای مسحور کننده محسن چاوشی عزیز بود که این فیلم تا این حد محبوب کرد شما تا قبل از این کار هیچکس شما را نمیشناخت و فقط گروه کامکارها رو میشناختند .

ولی اسم محسن چاوشی باعث شد شما هم به اوازه ای برسید که بعد بیاید این حرفا رو بزنید .همین الانشم یک صدم شهرت و محبوبیت محسن چاوشی رو هم ندارید

و اینکه شما گفتید حاضر نیستید من ساز بزنم و محسن چاوشی بخواند حرفی خنده دار است .

محسن چاوشی بعد از البوم یه شاخه نیلوفر مصاحبه ای با مجله شهروند جواب داشت در جواب سوالی که گفتند : به هر حال طرفدارانت تو رو به خاطر نوعی خاص کار دوست داشتنداما چرا این فضا رو شکستی ؟ گفت :

این همه ادم خودشان را تکرار کردند.چه نتیجه ای دیدند؟یکی یکی دارند از دور خارج میشوند.الان صد نفر به من به من sms یا ایمیل دادندکه چرا در کارم از سنتور استفاده نکرده ام؟ یک بار استفاده کرده ام مگر چند بار باید استفاده کنم .چون سنتوری موفق بوده باز هم باید استفاده کنم ؟

مطمئن باش محسن عزیز هیچ وقت نمیاد همچین پیشنهادی به شما بده که شما بخواد حاضر شید یا حاضر نشید قبول کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

چه عحب بالاخره نظرمو تایید کردید تشکر
کسی ادرس یا شماره این اردوان داره برم احوال پرسیش ؟ (خنده)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

چی میگه این!
موسیقیه سنتی درجه یکه! راک درجه چنده!
پاپ درجه 3!
آحه کی تورو قبل سنتوری میشناخت ها صدای محسن فیلمو زنده کرد که البته خوب ساز اردوان هم خیلی موئثر بود ولی حرفاش ناحق
خیلی خودخواه به نظر میاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

سلام و خسته نباشید
خوب نمیخوام دوباره یه سری حرفایی که بقیه زدند رو بزنم ولی چیزی که برای من جالب بود چطور بعد 3-4 سال یادشون افتاد این حرفا رو بزنند .
به نظر من دلیل اصلی ای که ایشون این حرفا رو زدن این بود که اصلا اسمی ازشون رو پوستر و کاور فیلم سنتوری نبود و به همین دلیل ایشون ناراحت و بهتره بگم حرصشون گرفته
محسن چاوشی هم مطمئننا مثه همیشه بزرگتر از اونه که بخواد جواب شما رو بده و با این کار اسم شما رو زبونا بیفته هر چند همین الانشم خیلی با این حرفاتون رو بورسید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

آقای کامکار هنرمند بزرگیست...ولی اینجور صحبت کردن راجع به هنر دیگران و زیر سوال بردن صدای زیبای محسن چاوشی درست نیست...
آقای کامکار شما با این نوع صحبت کار خود رانیز در این موسیقی فیلم زیر سوال بردید...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

بابا شماها اصلا عددی نیستین در مورد خارق العاده ترین نوازنده ی این مملکت اینطوری حرف میزنین. اگه یک میلیونوم توانییه این آدمو داشتین الان دنیا براتون کوچیک بود... اصلا چاووشی کیه که اسم کوچیکشو در کنار اردوان بزرگ میذارین... استاد مسلم...اردوان بزرگ. حرفای اینارو بیخیال

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

چاووشی آدمه یا یه جور ....؟

J.R
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

بابا این آقای کامکار فکر کرده کیه مرد حسابی سنتور یکی از ساده ترین ساز هاست من خودم میرم کلاس سنتور نهایتا 2 ساله استاد میشی اگه به کسی غیر از تو هم آقای مهرجویی اجرای سنتور را واگذار میکرد بهتر از تو میزد درضمن خود چاوشی هم نمیخواست شما روی آهنگ ها و صدایش ساز بزنید .پس به خودتان ننازید چون هنر اصلی ما چوشی که اکثر منتقدان سینما میگویند تنها و تنها نکته ی مثبت فیلم آهنگ های چاوشی است نه ساز شما و چاوشی هم مثل شما نیست که بخاطر پول بخواند و آهنگ بسازد بلکه به خاطر مردم اینکار را میکند پس اینقدر به خودتان ننازید به خاطر چهار قطعه که هر کسی میتوانست بهتر از شما بنوازد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

توجه کنید دوستان!
اردوان کامکار میگه : اگر فیلمی به «لحاظ هنری» برای من نکته‌ی مثبتی داشته باشد و یا برای من پول و معروفیت بیاورد، قبول می‌کنم وگرنه هرگز حاضر نیستم که به سینما بروم.
یعنی در درجه اول براش هنر مهمه و این رو هیشکی انکار نمی کنه که پول و معروفیت خب هستن؛ خداییش چند نفر شما از پول بدتون میاد؟ یا از معروفیت؟ البته من هم معتقدم که لحنش جالب نبوده آقای کامکار ولی اینکه بخوایم با محسن چاوشی مقایسه اش کنی اصلا درست نیست. حوزه کاری اینها فرق داره. در ضمن اگه قرار باشه اردوان کامکار برای یه خواننده ای سنتور بزنه مطمئنا اون خواننده چاوشی نباید باشه. چون حقیقتا چاوشی توی خوانندگی مشکل داره ولی اردوان کامکار توی نوازندگی سنتور به حد کافی چیره دست هست که بشه بهش گفت استاد.
حالا هی بیایم بگیم سلطان چاوشی، با حلواحلوا کردن که دهن شیرین نمیشه. به نظرم یه نفر به این راحتیا سلطان و استاد و انها نمیشه. حتی اردوان کامکار هم در مقابل خیلی های دیگه توی حوزه خودش استاد محسوب نمیشه. ولی حقیقتا چاوشی هم با این همه فالشی که میخونه سلطان یا استاد و اینها نیست؛ اون هایی که چاوشی رو سلطان خودشون میدونن حدشون همونیه که خودشون میخوان، حقیقتا چاوشی فقط برای همون ها سلطانه...

J.R
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

اقای اردوان کامکار بخوانید :

چگونه است که گاهی آدمی را چنان غرور و خودپرستی فرا می گیرد که گویا باید همه عالم در مقابل او سجده کنند و اگر بتواند حاضر است همه دنیا را تسخیر کند . در حالی که چنین فردی با یک سردرد کوچک، همه دنیا رادر مقابل خویش کوچک می بیند و حاضر است همه هستی خویش را برای بهبودی سردرد جزیی خویش بپردازد ?
فرد مغرور و متکبر، خود را برتر از دیگران می پندارد. انسان متکبر، همچون زمینی بلند است که در آبیاری، هرگز آب به آن نمی رسد. در نتیجه، از این مایه حیات محروم می ماند.
ازاین رو گفته اند:
افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخورد آب، زمینی که بلند است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به قول محسن چاوشی، اقای اردوان کامکار :
متاسفم برات
خیلی خودتو دست بالا گرفتی حالا کی به شما همچین پیشنهادی داد که دور برتون داشته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

نبریک بهت می گم معروف شدی. واقعا فکر می کنی موسیقی فیلم به خاطر سنتور تو معروف شد یا صدای سلطان پاپ؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

فقط همین !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ذوق هنری صفر فقط تعصب های الکی
سلطان چه لقبییییییییییییییییییییییییییییییییی
بابا هنر و بچسبین نه اینکه من طرفدار سلطان فلانیم

fan
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

kamkar navazandeye khoobie amma ensafan chavoshi bood ke musice santori ro be inja resoond!!!namardie injoori harf bezane!!chavoshi vaghean karesh doroste!!shakki nis ke behtarineeeee

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

چندتا نکته هم من اضافه کنم ...

کامکار جان غرور خوب نیست ... آدم اگه نخواد یه کاری بکنه حتی اگه خدا هم بگه انجام بده، انجامش نمیده ...

این همه دیگه کلاس نداره که آخه دوست عزیز ... والا من تا همین چند روز پیش نمیدونستم که شما کی هستید .. به هر حال واسه معروف شدن نیازی به کلاس گذاشتن نیست ...

درست هم نیست آدم خودو اینقدر دست بالا بگیره .. چون یه دفعه یه دست از اون بالاترا میزنه تو کله آدم بعد یه هووووییییی آدم میوفته ....

به هر حال ... امیدوارم روزی بیاد که متوجه بشید ...

محسن چاوشی .... دوستت دارم تا آخرین لحظه زندگیم حتی اگه بخوای تو آلبومات سرفه کنی ... همه جورت میمیرم برات

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

He khasti ba in mosahebat chand vaght esmeto bebaran vali ...
the god of music:mohsen chavosh

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من اصلا این آقا رو نمیشناسم.فیلم سنتوری رو هم به عشق چاوشی خریدم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

کار اردوان از اول اشتباه بود که قبول کرد توی این فیلم ساز بزنه!!
ببینید دوستان بین موسیقی کلاسیک و سنتی ایران و موسیقی پاپ فرق بسیار زیاده نمی خوام بگم کدوم بالاتره یا کی سلطانه خوب شماها به چاوشی علاقمندید میگید سلطان عیبی نداره اما بدونید اردوان کامکار از نظر تکنیک و قدرت نوازندگی جزو 3 نفر اول ایران است و در ضمن ایشان آهنگساز هم هستند و دربین اهالی موسیقی ملی جایگاه ویژه ای دارند.
نه اردوان سلطان شده نه محسن چاوشی سلطان بوده سبک کار و طرفداران این دو خیلی فرق داره واین همکاری از اساس اشتباه بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

آقای اردوان کامکار در هنر خود ممتاز و کم رقیب هستند ولی انتظار چنین صحبتهای مغرورانه ای را از ایشان نداشتم. آقای چاووشی خواننده مورد علاقه من هم نیست ولی دلیلی برای توهین نمی بینم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

عشق است سلطان بی رقیب و یکه تاز موزیک ایران سلطان حنجره طلایی سلطان چاوشی که هر کس میخواد معروف شه یه جورایی خودش به اون وصل میکنه یا میان ازش تقلید میکنن که ماشالله اینقدر زیاد شدن هر روز یکی اضافه میشن یا مثه این کامکار میان اسمشونو کنارش میارن یه اسمی در کنن از خودشون به قول بچه ها از نردبون سلطان میرن بالا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

دوستان عزیز اگر این سایت تخصصی است نظر تخصصی بدید اینهمه خواننده موسیقی پاپ خوندند که ماندگار شدند علتش چی بوده؟؟؟ صدای خوب آهنگساز قوی ترانه تاثیر گذار و خاطره انگیز این آقا محسن شما که اوج معروف شدنش با نفرین و ناله و نمی دونم الهی بمیری و سقط بشی و ... بوده و صداش اخیرا هم که فیلتر و افکت رو از روش برداشتن هیچ حرفی برای گفتن نداره کجاش سلطانه؟؟؟؟ کل نوازنده هایی که آقا محسن می شناسن ناخن اردوان کامکار هم نمی شه این حرف از روی تخصص و دلیل است .
علم هارمونی کامپرتوان و سمفونی آن هم فقط در دوتا مضراب سنتور اردوان جمع شده کدوم نوازنده سنتور سراغ دارین که انقدر توانایی داشته باشه؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من یه چیزی به دوستامون بگم من نه طرفدار اردوان کامکارم نه گروهش چاووشی رو بیشتر گوش دادم اما باید منطقی باشیم همه میدونن که کسیایی که موسیقی سنتی وکلاسیک کار کردن از لحاظ سواد موسیقی تو سطح بالایی قرار دارن اما اینکه ایشون منظورشون از درجه 3 کل پاپ بود من باهاشون مخالفم اما من دوتا آلبوم آخر محسن چاووشی رو در حد همون درجه 3 میبینم نه صدای خوبی داره نه ملودی خواصی و نه تنظیم درجه یک امیدوارم تو آلبوم آیندش بشه محسن چاوشی 5 سال پیش در ظمن خیلی دوست دارم اجرای زندشو ببینم در ظمن هر آلبو م موسیقی که پر فروشه دلیل بر خوب بودنش نیست ولی اینکه فروش سنتوری سهم زیادیش به خاطر محسن چاووشی بود قبول دارم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

آقای کامکار آخه شما در حد و اندازه سلطان چاوشی نیستید که بخوای باهاش ساز بزنی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

در این که خانواده ی کامکارها اگه بهترین موسیقیدان های ایرانی نیستند یکی از بهترین اونها هستند و محسن چاووشی که خواننده ی بسیار محبوبی هست هم شکی نیست. و همین طور بحث تاسف برانگیز حقوق مولف که سعی در از ریشه زدن هنر ایرانی رو داره.

من فکر میکنم که حرف اصلی آقای کامکار همون دعوای همیشگی سنتی ها و پاپی هاست که هر کسی که خارج از دستگاه و ردیف و الگوهای صدها ساله نوآوری کنه باعث ننگ موسیقیه

صدای دلنشین و سنتور نوازی استادانه ی آقای کامکار شاید به مذاق استادان موسیقی اصیل ایرانی خوش نیاد و توهین به این موسیقی (‌که تنها موسیقی هست که قبولش دارند) بدونند اما از عضو جوان خانواده ی پر آوازه ی کامکار این حرف ها بعید بود که هنوز حرف هایی رو تکرار کنند که باعث منزوی شدن موسیقی اصیل و والای ایرانی برای نسل جوان شده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

این روزها متاسفانه گفتن حقیقت و رک گویی تعبیر به توهین میشه کمی دقت کنین اردوان گفته محسن خواننده نازنینی است اما سبک کار ما با هم متفاوت است .
آقای مهرجویی واقعا گل کاشتند فیلم سنتوری که درباره نوازنده سنتور بود رو به چاوشی ختم کردند یعنی با یک تیر(سنتور) سه نشون زدند1-هنرپیشه سوپر استار2-نوازنده سنتور طراز اول3-خواننده پاپ مورد علاقه جوانان... خوب کارگردان و تهیه کننده باید به فکر گیشه بودند اما فکر این روز را نمی کردند که این سه خیلی باهم متضادند.
کدام نوازنده سنتور را سراغ دارید که وقتی تصمیم به خوندن گرفت صداش شبیه چاوشی باشه؟؟؟؟
نمونه بارز آن مجید اخشابی است که قبل از خوانندگی نوازنده سنتور بود و خیلی هم قوی ساز می زد خوب الان هم می خونه اما گرایش آثارش به موسیقی سنتی است!
من بصورت گوشی برخی قسمتهای فیلم سنتوری رو با سنتورم می زنم وقتی به شعرش می رسم و می خوام مثل خواننده بخونم خنده ام میگیره!! راستش صدای سنتور هیچ ربطی به صدای محسن چاوشی نداره و امیدوارم این اختراع عجیب دیگه تکرار نشه:)
ما نوازندگان سنتور با ساز پایور و مشکاتیان بزرگ شدیم و ساز جوان ترها مثل اردوان کامکار و سیامک آقایی را هم شنیده ایم اما تا حالا همچین صدایی رو کنار سنتور ندیده بودیم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

متاسفانه هنرمندان ما در یک مرحله خاصی خودشان را گم میکند مثل همین اردوان خان .... بهت نمیاد اینقدر خود خواه باشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

خیلی جالبه آقا پرویز مشکاتیان رو معرفی می کنند.
اگه صدای سلطان روی سنتور ایشون نبود این قطعات هیچ وقت این نمیشد.
اسم این آقا با صدای سلطان چاوشی معروف شد.
پرویز مشکاتیان حالا که مرده باید این حرفو بزنی اون روز که زنده بود این حرف رو میزدی تا اهالی موسیقی بهت بگند.
سلطام محسن چاوشی تک ستاره ی آسمان موسیقی ایران

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

دادن نسبت درجه 3 به موسیقی محسن چاووشی بی رحمانه است
صدا و موسیقی چاووشی شریک خیلی از لحظه های و خاطره های ما بوده
اگه محسن درجه 3 پی بقیه درجه چندن؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

تازگی جک های جالبی را شنیداریم
هر از پس راهی رسد و جکی گوید
حالا کی سلطان فرمایش کردند که شما برایشان بنوازید؟
شما که خود به لطف سلطان معروف گردیدید
حالا از سلطان انتقاد میکنید
لطفا جمعش کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

بسی خندیدیم!
چاوشی هم حتما الآن منتظر ببینه تو باهاش همکاری می کنی یا نه!
رو بابا...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من کاری به محسن جاوشی ندارم و کاری به داریوش مهرجویی که سینمای ایران مدیون اوست ندارم اما برادر من آقای کامکار خوب نیست در مورد استاد مشکاتیان اینجور حرف زدن شما مشکاتیان رو با شاگردهاتون یکی گرفتید متوجه هستید کی هستین که در مورد مهرجویی و مشکاتیان اینجوری حرف میزنید....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

اصلا این اردوان کی هست ؟ من فقط تو پشت صحنه سنتوری یه چند صحنه دیدمش فهمیدم این سنتور میزنه تو فیلم تا قبل قیافشم ندیده بودم
فقط با خوندن این یه جمله میتونید پی ببرید چه شخصیتی داره :
اردوان کامکار :اگر فیلمی برای من پول و معروفیت بیاورد، قبول می‌کنم
پول و معروفیت ؟! عشق معروف شدنه برای همین هم اومده درباره سلطان موزیک ایران اظهار نظر کرده که خوب درسته این یکی دو روز بدجور معروف شد ولی از اونور هم بدجور مورد لطف ! قرار گرفت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

مصاحیه مغرورانه ای بود ! خیلی بیشتر از اینها از آقای کامکار انتظار داشتم ... صحبت از اینکه دستمزدشون کمه ! ایشون انسان بسیار هنرمندی هست اما کاملا واضحه قدر این هنر را نمی دونه !
موسیقی پاپ و راک و هر سبک دیگری برای تعیین سطح اون باید کارشناسانش نظر بدن ! نه کسی که اصلا با موسیقی پاپ کاری نداشته و نوازنده موسیقی کلاسیک هست !

امیدوارم با این مصاحبه دستمزدتون زیاد شه آقای کامکار همین....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

این نظر تو یکی از سایت ها خوندم نظر خوبی داده بود راجع به این فرد :
چقدر از بالا به بقیه نگاه میکنه!! فرقی نمیکنه چاوشی ، داریوش مهرجویی ، بهرام رادان یا کس دیگه ای باشه .. فقط خودش رو میبینه.
اینکه دیگه آخرش بود :
اردوان کامکار درباره اینکه آیا حاضر است یکبار دیگر برای فیلم‌هایی موسیقی بسازد و در سینمای ایران فعالیت کند، گفت: اگر فیلمی به لحاظ هنری برای من نکته‌ی مثبتی داشته باشد و یا برای من پول و معروفیت بیاورد، قبول می‌کنم وگرنه هرگز حاضر نیستم که به سینما بروم.

البته این صداقت ش تحسین برانگیزه ولی دیدش نسبت به موزیک خیلی مسخره س.
- یا اینکه گفته وقتی مهرجویی اومد پیش من ، من چند تا از شاگردهای خودم و شاگردهای فلانی رو بهش معرفی کردم چون خودم حوصله نداشتم!
- موزیک محسن چاوشی درجه 3-4 ئه!!
پس تو تو سبک خودت درجه هزارم هم نیستی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ما که استاد اردوان رو دوستش داریم ولی قطعا در آخرای مصاحبه ای که انجام دادن و اون صحبت هایی که از پول و شهرت به میون آوردن من انتظار بیشتری از ایشون داشتم . امیدوارم ایشون این حرفها و حاشیه های سنتوری رو فراموش بکنه و به فکر حضور در صحنه های جهانی موسیقی باشه و هواخواهانش رو با انتشار آثار جدید وسطح بالای خودش شاد کنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

جناب کامکار !

هنرمند هنرش را نمیفروشد !

هنرمند خودش را بالاتر از دیگر هنرمندان نمیداند !

هنرمند برای مردم و به عشق مردم کار می کند نه پول و شهرت !

جناب کامکار بزرگ !!!

افتادگی آموز گر طالب فیضی *** هرگز نخورد آب زمینی که بلند است

هنرمند یعنی سلطان چاوشی که هیچوقت حاضر به جواب دادن به توهین های شما و هم فکران شما نیست و این یعنی متانت و ادب .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به همه دوستان توصیه می کنم بجای این همه فحش دادن یه خرده منطقی باشن موسیقی علم داره و اندازه هرکسی هم مشخصه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام... اقای کامکار توهین عجیبی به سطح سلطان پاپ ایران کرد که جا داره یکسری چیزهارومرور کنیم که محسن توش اولین بوده.و خیلی ها بعد محسن اونکارهارو کردند.

اولین کسی که به قدرت میشه گفت با ساز غربی اونم گیتار الکتریک ملودیه ایرانی در یک ابر آهنگ استفاده کرد و اون آهنگ ترکوند محسن چاوشی بود. آنه هم در آهنگ متاسفم

اولین کسی که موسیقی تلفیقی راک و پاپ رو در ایران با قدرت تمام ایجاد کرد محسن چاوشی بود در یه شاخه نیلوفر

اولین کسی که بعد از زمان داریوش (قبل انقلاب)توانست دله هر عاشقیو به گریه در آره و اولین کسی که خیلی ها با شنیدن آهنگهای اون برای اولین بار گریه کردند محسن چاوشی بود

اولین کسی که هیچ وقت بعد 8 سال هنوز در صدا و سیما نیومد و مثل لهراسبی و اخشابی و محمد اصفهانی و افتخاری خواجه امیری.مدام در چشم مرم نبود و باز صدای محسن چاوشی در سرتاسر ایران بیشتر از اینها شنیده شد باز هم او بود

اولین کسی که میلیونها هوادار متعصب و آتیشی و خاص در ایران داره باز هم محسن چاوشی است

اولین کسی که انقدر موسیقی و سبک خوانندگیش پیچیدس که فضای کار اورا به فرانتس کافکا نسبت می دهند محسن چاوشی است

اولین کسی که به شدت مورد تایید داریوش سیاوش قمیشی و محسن نامجوست و اولین کسی که اورا از نظر معروفیت ومحبوبیت میتوان در کنار استاد شجریان گذاشت محسن چاوشی است

اولین کسی که دو سال متوالی آلبومش پر فروشترین میشود و اگر هر سال آلبوم بدهد میتواند 40 سال این رکورد را داشته باشد محسن چاوشی است

اولین و آخرین کسی که در مخیله ی داریوش مهرجویی برای سنتوری مناسب بود چاوشی بود

اولین کسی که سالها مطبوعات اورا در زیر فشار قرار میدادند و با تلاش بسیار جواب همه ی اونارو با اثرهاش داد محسن چاوشی بود

تلاش او برای به اینجا رسیدنش بسیار بیشتر از آقای کامکار که در خانواده ای بود که در قنداق نت موسیقی رو به او یاد میدادند بوده و به مقام سلطانی رسید

و آقای کامکار بهتره بنوازند تا خانم های خانوادیشان بخوانند.چیزی که در کنسرتهایشان میبینیم.و من از طرف تمامیه هواداران محسن به شما میگویم استاد کامکار موسیقیه درجه 3 و 4 در این مملکت میلیونها طرفدار داره چون این نظر توئه.محسن یه دونس از خزر تا خلیج فارس.از تهران تا نیویورک.و مهمترین عامل معروفیت و محبوبیتش اینه که محسن یک انسان فروتن و عاشق هوادارانش هست.چیزی که شما استاد.شمایی که بعد از مرگ مشکاتیان در سنتور نوازی نظیر ندارید.آن را ندارید.شما غرور و تکبر دارید و من هم میگویم اردلان کامکار آدم نازنینی نیست.گرچه خودت میدانی که محسن نازنین است

موسیقی درجه یکه پاپ شاید از نگاه شما اخشابی باشد یا آرین و.....
ما هم میگوییم خوانندگان گروه شما درجه 4 هستند چرا که استاد شجریان درجه یک هست.
و در پایان محسن اولین کسی است که یک سپاه میلیونی دارد که نمیتوان کوچکترین توهینی به او کرد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

...کاملا مشخصه با کینه و حسادت حرف زده...من فکر می کنم ایشون از اینکه اهنگهای سنتوری مشهور و محبوب شد و همه چیز پای محسن چاوشی نوشته شد و کار خودش به چشم نیومده باعث شده اینجور حرف بزنه و به خاطر همینم تصمیم گرفته خودش البوم رو با اسم خودش بیرون بده تا یه کم معروف شه و بگه بابا منم بودم به خدا...محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

خوب بچه ها دیگه بیخیال شید
اردوان جان کسی که زیاد به فکر پول و معروفیت باشه همینم میشه سرانجامش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

خواستم این نکته رو یاد آوری کنم شاید دوستان کمی فکر کنند بعد از اکران زیرزمینی فیلم سنتوری قیمت سنتور3 برابر افزایش یافت و کلاسهای سنتور رونق دوچندان یافت. دوستان می توانند از مراکز فروش آلات موسیقی و آموزشگاهها سئوال کنند!!
با این وجود تاثیر نوازندگی سنتور بیشتر بود یا صدای محسن چاوشی با نیم اکتاو وسعت؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

هر بشر و غیر بشری می بینی فوری درباره چاوشی حرف می زنه...خودش رو مقایسه می کنه...میگه من پسر عموشم...یا ازش تعریف می کنه...یا تخریبش می کنه...اخه این چه رسمیه...می خواید خودتون رو معرف کنید از یک راه دیگه استفاده کنید...دیواری کوتاهتر از محسن چاوشیه مظلوم پیدا نمی کنید مردمان...این که نشد...محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

این مینا چی میگی کلی از نظرات طرفدارای سلطان چاوشی رو تایید نکردن مگر نه الان صفحه بالا نمیومد و اردوان ده برابر اینا رو باید تحمل میکرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

بسته خانوم مینا تو برو ظرفاتو بشور
اینجا اگه تمام نظرات رو تایید میکرد الان از بس طرفدارای سلطان نظر داده بودن منفجر میشد
باید یه 2 3 ساعت صبر میکردیم تا سایت لود بشه
من خودم از 7تا نظرم فقط 2 تاش رو تایید کردن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

هنر دست و صدا باعث شهرت و محبوبیت نیست آقای کامکار اینا دست اون بالاییست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

صدای چاوشی اگه نیم اکتاو هم وسعت داشته باشه روحش اینقدر وسعت داره که جواب این آقا رو نداده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

همه می دانیم که اردوان کامکار بزرگترین و بهترین نوازنده سنتور

در ایران است، فقط متآسفم برای شما جوانانی که به دلیل بی ا

طلاعی و بر اساس احساس و نه از روی منطق به اظهار نظر در

رابطه با این عضو تکرار ناشدنی موسیقی می پردازید، اینکه اردوان

کامکار همچون دیگر هنرمندان عرصه موسیقی سنتی آنگونه که

باید مورد شناخت مردم نیست از فرهنگ جامعه است که بهای

کمی به فرهنگ اصیل ایران داده میشود، و این کوتاهی جوانان است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

اول اینکه هر کسی حتی یکبار تکنوازی آقای کامکار رو شنیده باشه می تونه راحت درک کنه که اردوان کامکار نابغه نوازندگی سنتوره و نیازی به توضیح و ادعا و حامی نداره .
و گروه کامکارها هم گروهی نیست که چهار تا جوون بخوان در موردش نظر بدن ، چون برای تمام جهان شناخته شدست و تو رده اوله و کسانی که بدون آگاهی نظر میدن تقصیری ندارن چون بعلت زیاد شدن موسیقی های جدید سبک ، از موسیقی اصیل دور افتادن .
خوانندگی آقای چاوشی خوبه و زحمت کشیده ولی تو سطح آقای کامکار نبود که با نوازندگی ایشون تلفیق بشه .
با ظاهر نشدن آقای چاوشی در سیما دلیل نمیشه که ایشون رو با آقای اصفهانی و خواجه امیری مقایسه کنیم ..... موضوع بحث موسیقیه نه مرام .....
ضمناً ادبیات نوشته های هوادارنه آقای چاوشی نمایانگر تفاوت سطح ایشون هست و لازم به توضیح نیست .....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

خوب از عوام انتظار نمی ره که سنتور آقای کامکار و موسیقی اصیل رو درک کنن؛
محسن چاووشی هم در حد موسیقی درجه یک هنری ایران نیست که بشه دربارش صحبت کرد. این اتفاقی هم که در موسیقی فیلم سنتوری افتاده کلا یه اشتباه بوده، طرفدارهای چاووشی زیاد جدی نگیرن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

خدمت دوستان عزیز باید عرض کنم بهتر است کمی آرامش خود را حفظ کنید و زود قضاوت نکنید.بحث بر سر سبک موسیقی است نه چیز دیگری.آیا بهتر نبود دوستان بجای این گونه صحبتها حداقل چند تکنوازی سنتور از اردوان(مثل کنسرت 76)می شنیدند و بعد قضاوت می کردند.امثال اردوان کامکار نیازی ندارند از نردبان کسی بالا بروند چون او استاد مسلم سنتور است و این ساز را بسیار دلنشین می نوازد.در ضمن گروه کامکارها آنقدر بزرگ هست که نیاز ندارد به کسی پول بدهد و بگوید با ما مصاحبه کن.این گروه حتی در مراسم نوبل2003 و جلوی بزرگان کنسرت اجرا کرده که بسیار هم مورد توجه قرار گرفته.ضمنا خدمت آن دوست عزیز که سنتور را ساز ساده ای تصور کرده بود باید بگویم نه سنتور ساز ساده ایست و نه کسی در آن 2 ساله استاد می شود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

بزرگان گفتند که شخصیت هر کسی رو باید از دوستان و طرفداران و همنشینان اون فرد شناخت.
ادبیات طرفداران چاووشی به اندازه کافی بیان کننده سطح نازل خودشان و خواننده محبوبشان هست و البته هیچ آدم عاقلی از چنین کسانی انتظار درک هنر والا رو نداره.
خدمت این طرفداران بی اطلاع از هنر و جناب چاووشی باید عرض کنم که :
تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف
مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

نسرین ، مرضیه ، بانو ... اگه با یه اسم هم کامنت بذاری اتفاقی نمی افته! لازم نیست با اسامی مختلف و یه آی پی مشابه کامنت بذاری که بعدش ملت بهت بخندن!

آی پی : 86.57.98.66 !!

باحال بود :دی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

لقب سلطان پاپ از کجا به آقای چاوشی داده شده؟

آلبومهای ایشون زیبا هستند ولی کاملا واضحه که کارشون در حد موسیقی رده اول ایرانی گروه کامکارها بخصوص اردوان کامکار نیست .
و شانس آقای چاوشی این بوده که در موزیک فیلم سنتوری به نوازندگی آقای کامکار شرکت داشتند که این شانس هرگز نصیب خواننده ای در این رده نخواهد شد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

لطفاً حداقل اطلاعاتتون رو در مورد اینترنت افزایش بدین .....
IP خیلی کاربرها ممکنه یکی باشه مثلاً کاربرهای یک شرکت ....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

86.57.98.66 تو چقدر بامزه ای
با بیست تا اسم اومدی نظر میدی اتفاقا یکی دیگه تو این سایت بود قبلا ،اسمش مهران ماست بود اونم دید تابلو شد همینو میگفت باز اون اقلا با دو اسم نظر میداد تو که با ده اسم مختلف اونم پشت سر هم نظر میدی
لابد ده نفر تو شرکتتون هستن همشون از یه کامپیوتر برای وصل شدن به اینترنت استفاده میکنن و همشونم طرفدار اردوان کامکارن و همشون هم پشت سر هم نظر میدن هههههه احتمالا خود اردوان کامکاری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

بیانیه ی رسمی سایت رسمی هواداران محسن چاوشی…

غرور، انسان را در انبوهی از خیالات گرفتار می سازد و اسباب نجات را از او قطع می کند

حضرت علی(ع)

به نام او که تواناترین است.

در طی چند روز اخیر بار دیگر شاهد صحبت های اسفناک شخصی که اتفاقا عضو گروه
صاحب قدمتی هم هست به خواننده ی محبوبمان بودیم. تراژدی استفاده از نام محسن چاوشی
برای درصدراخبار قرار گرفتن مدتهاست باب شده و گویا تمامی ندارد.

همه می دانیم که بیش از 40 سال از قدمت گروه کامکار ها می گذرد،چگونه این
شخص به خودش اجازه می دهد اعتبار این گروه را با حرفهای نسنجیده اش زیر سوال ببرد؟

اگر ایشان به هدف خود از هنر که همان طور که در مصاحبه اشاره شد، مادیات
است، نرسیده اند نباید در جای دیگری دنبال مقصر باشند و روی دیوار کوتاه تر خراب شوند
چرا که این دیوار شاید خودش همیشه در مقابل این صحبتها سکوت اختیار کند اما
حامیانی دارد که ساکت نخواهند نشست،همواره از او حمایت
می کنند چون هنوز هم رفیق روزهای خوب و رفیق خوب روزهاست.

در شرایطی که این شخص با محسن چاوشی هیچ برخورد حضوری یا غیر حضوری
نداشته، طوری صحبت می کند که انگار سود مالی ایشان(!)درپروژه
سنتوری را محسن چاوشی، یکی ازمحبوب ترین
خواننده های حال حاضر ایران بر باد داده است!

پس جای این صحبت ها و اظهارنظر در مورد هنر خوانندگی، وقتی که تخصصش
را ندارید،بهتر است به فکر پیشرفت درکارهای خود باشید تا شاید این گونه
مورد توجه قراربگیرید،با این صحبتها فقط خودتان را زیر سوال بردید.

در پایان توجه شما را به صحبت های داریوش مهرجویی کارگردان بزرگ سینما درباره علت انتخاب
محسن چاوشی برای فیلم سنتوری جلب می کنیم.

ایشان در مورد انتخاب محسن چاوشی گفته اند:

خیلی از خانوداه های ایرانی برای تامین ملزومات زندگی شان با مشکل مواجه اند، ولی لااقل یک سی دی چاوشی درخانه دارند!

جامعه هواداران محسن چاوشی

پنجشنبه 01/07/1389

محمد از کرمان.

sam
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

1- پول
2- شهرت
فقط اینا برات مهمه جناب کامکار ؟
برا هنرت هیچ ارزشی ....
چی دارم میگم ، خب معلومه هنرت برات ارزش نداره
وقتی اینطوری برای معروف شدن از نردبون اسم سلطان موسیقی ایران بالا میری دیگه چه انتظاری باید داشت؟
متاسفم فقط همین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

چیزی که چاوشی رو روز به روز بزرگتر میکنه همین سکوت ، وقار ،

شخصیت ایشون و بی اعتنایی به چنین گزافه گویی هاست.

درک میکنم..... شاید شما هم اگه بجای این مسائل تمام

حواستون به کارتون بود و فقط به پیشرفت و ترقی فکر میکردید الان

موقعیت ایشون رو داشتید.

به امید پیشرفت هرچه بیشتر بزرگانی چون چاوشی و یگانه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

آقای وحید
باید بگم من و چند تا از همکارام که پیغام گذاشتیم توی یک شرکت کار می کنیم و کاره ما چند نفر کامپیوتریه و هر کی از سیستم خودش به اینترنت وصل میشه ، باید بدونی که شرکت ما 20000 نفر پرسنل داره و اگر همشون هم پیغام بذارن بازهم ip شون همین میشه ....... متاسفم براتون که تمامی اظها نظرهاتون مثل هم از روی ناآگاهیه ......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

نسرین خندمون ننداز تو رو خدا
اسم شرکتتون بگو بیام اونجا یه کم بخندیم ایپی مثه اثر انگشته حالا میشه اثر انگشت دو نفر مثه هم باشن
20000 نفر ایپی هاشون شبیهه هم باشه ! این دیگه اخر خنده بود اگه مایلی درباره ایپی برات یه سری توضیح بدم که چی هست و چند نوع بیا یاهو بحث کنیم
طرفدارای سلطان چاوشی به اندازه کافی تو سایت های مختلف از خجالت اردوان در اومدند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

کی میگه آهنگای سنتوری رو چاوشی ساخته ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

86.57.98.66 مرگ من جون من تو خوده اردوان نیستی؟؟؟محمد از کرمان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

اردوان جان ! نون بازوانت را بخور ...

حتما بخونید :

http://www.mchavoshifans.com/main/forum/viewthread.php?thread_id=2002

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به آن دسته از کسانی که آقای اردوان کامکار را نمیشناسن میخوام بگم که ایشون یکی از استوره های سنتور ایران و جهان هستند و این حرفهایی که زدند کاملا درسته.لطفا کسانی که نظر میدن حداقل یکم از موسیقی باید سر در بیارن و یکم درباره آقای اردوان کامکار تحقیق کنن تا متوجه بشن که ایشون کی هستن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلطان محسن چاوشی
همین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

اخلاق آدمو اسطوره میکنه نه سنتور ما آآآآآآدمیم مثلا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

توضیحات اردوان کامکار در مورد مصاحبه های اخیرش: گفته های من در مورد چاووشی، سنتوری و مهرجویی کاملا تحریف شده است
محسن چاووشی سنتوری را احساسی و زیبا اجرا کرد

http://musiceiranian.ir/3392-یادداشت-اردوان-کامکار.html

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

بابا این خبرو هنوز برنداشتید ؟ ! هفته پیش گفت حرفاشو خبرگزاری برعکس جلوه دادن و گفت اصلا منظورم این نبوده مگه درباره سلطان موزیک ایران سلطان چاوشی کسی جرات میکنه حرف الکی بزنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

فقط می تونم بگم متاسفم!

استاد اردوان کامکار کسی هستند که سنتور رو به کل دنیا شناسوند!
سال 78 آلبوم دریا رو داد!

هیج استادی باور نمیکرد که بعضی از قطعه هاش با یک سنتور زده شده!

شما که چیزی از موسیقی نمیدونید خواهشا نطر ندید.

در ضمن اصلا باور نمیکنم که استاد حرفی از معروفیت زده باشه!
چون ایشون در سطح دنیا معروفند و ایشون بودند که سنتور نوازی نوین رو پایه گذاری کردن!
در کل یه بار به لامین سرچ کنید اسمشون رو بد نیست!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

فقط اردوان کامکار !
چاووشی هم مثل هزار تا خواننده ی دیگه است هیچ چیز خاصی نداره...
استاد کامکار فوق العاده است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

یکی از علائم و نشانه های ابتدایی بودن چاووشی همینه که اینهمه طرفدار داره.در تمام دنیا موسیقی سطح پایین و غیر کلاسیک کلی طرفدار داره .چون عوام مردم شعور درک موسیقی متفکر و علمی رو ندارن و برعکس.
دوستان بالا اصلا نمیدونن سنتور و موسیقی اصیل و اردوان کیه.
استاد اردوان بهتون تبریک میگم که عوام کوچه بازار شما را نمیشناسن و به خاننده پاپ درجه 3 یا پایینتر میگن سلطان
اگه اینا تعریف میکردن به موسیقی شما شک میکردم که چه جوری اینهمه ادم شعور درکش رو دارن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

در دنیای موسیقی تنوع سلیقه و نظرات گوناگون وجود داره و هر نوع هنرمند و اثری مخاطبان خاص خودش را دارد اما اون چیزی که در دنیا ارزش داره و به جا میمونه رفتار و منش انسانهاست و سلیقه اونها ارزش محسوب نمیشه هنر به واقع زمانی ماندگار و ارزشمنده که اول از همه سازنده شخصیت خلق کنندش باشه. به نظرم لحن کلام آقای کامکار دور از هنریه که خیلی ازش صحبت کردن و واقعا جالب و مناسب نبود تصور نمیکنم صحبتهاشون ارزش کارشون یا خودشون رو افزایش داده باشه بلکه معکوس به نظر میاد.خداوند شایستگی نعمتهاش رو به ما ارزانی کنه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به نظر هم تمام حرفهای استاد به حقه فقط کسایی که موسیقی رو میشناسند میدونند اردوان یعنی چی
منکه براش میمیرم

دوستت دارم اردوان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

((((((((((((((((((((( اردوان کامکار )))))))))))))))))))))))))))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به نظر من استاد اردوان کامکار یکی از اساتید موسیقی اصیل ایران است به باید شناخته شود به کل دنیا زنده با ساز های اصیل ایرانی با نوازنده هاشون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام
نمیدونم بعضیها چرا بعضی های دیگرو انقدر بزرگ میکنن...

من انقدر ازین کامکار بدم میاد...
آخه مومن ایران حالا وضعی داره که همه هنرمند شدن بدیا خوب کم یا زیاد

تو کی هستی که به خودت مینازی؟

زود یادتون میره چی بودین چی شدین هان؟
هرجام میرسه هی میگه شاگردام شاگردام هم این هم اون داداشش واقعا که شما آخرشین خدا رحمت کنه مرحوم مشکاتیان رو روحش شاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من به شخصه از اقای کامکار تشکر میکنم .
ولی این حرف در شعن ایشون نیست , خطاب به چاوشی : (من تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم که روزی من ساز بزنم و او بخواند. جزء محالات است. )
چاوشی ابروی موسیقی ایران است...ودیگر هیچ.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

واقعا متاسفم که اکثر کسایی که نظر دادن هیچ شناختی از موسیقی ندارن و فقط با تعصب حرف زدن
واقعا متاسفم که بدون
آگاهی هر چی میخوایین میگین...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

جنس موسیقیا فرق داره.بله چاوشی عالیه.
ولی هیچ وقت به اندازه کامکار جهانی نیس.

n
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

استاد کامکار کم کسی نیست . کارهای ایشون فوق العاده است .
با توجه به احترامی که به آقای چاوشی دارم ولی صدای مصنوعی دارند و فقط جوابگوی کارهای خودشون هستند نه صدای ساز استاد کامکار .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

وای به حال هنر که یه همچین آدمایی روش سوارن.

به خدا باید این جوونارو که با هزار تا مشکل یه آلبوم می سازن و بدون هیچ چشم داشتی به پول تو اینترنت میذارنش تا ما استفاده کنیم ستایش کرد.

کسی مثل محسن چاووشی تا 2سال پیش هیچ درآمدی از کاراش نداشتاما بازم بهترین آلبومارو منتشر میکرد واسشون زحمت میکشید.
امین حبیبی کار هاییرو میسازه که هممون حاضریم واسه هر تراکش کلی هزینه کنیم اما بازم میسازه و ما مجانی استفاده میکنیم.
به خدا غریب ترین خواننده های دنیا تو ایرانی هستند.

هیچ کس نمیخواد به دادشون برسه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

که استاد به این بزرگی رو نمیشناسین و به خودتون اجازه میدین که به ایشون توهین کنین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

باسلام خدمت تمامی دوستان مطالب بالا رو با دقت خوندم وخواستم مطلبیرو عنوان کنم زمانی که جناب کامکار مشغول یاد گیری ساز بودند اصلا چاوشی وجود نداشت و واقعا نمیشه افتخارات جناب کامکار رو با فردی مثل چاوشی سنجید اینو حتی خود چاوشی هم میدونه شما میتونید صحت حرفهای منو از اساتید دانشگاههای موسیقی ببرسید منکر ارزشهای چاوشی نمیشم اما مقایسه ایشون با استاد اردوان کامکار اصا صحیح نیست با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به نظر من هم بعید که استاد کامکار صحبتی از شهرت یا پول کرده باشند!!! البته طبیعیه عوام که با موسیقی سنتی آشنائی ندارن این حرف هارو بزنن! حتی شاید چاووشی رو هم رده استاد شجریان یا حتی بالاتر بدونن!!!!! ولی بر کسی پوشیده نیست که استاد اردوان کامکار از نوابغ موسیقی سنتی هستند هر چند که من سبک استاد پرویز مشکاتیان و آهنگ های ایشونو بیشتر می پسندم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

کامکار که فوق العاده است.تکنوازیهاش رو که حرفه ایه.چاووشی هم صداش غمگینه و ناز.چاووشی رو ما بیشتر میشناسیم.ولی الحق کامکار با وجود این که عامه نمیشناسنش ولی خیلی خوفه. درود بر کامکار.
درود بر چاووشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام.درجواب آقای ابی که فرمودند آقا اردوان جهانیه :
شما میرید توی سایت گوگل : www.google.com
خب؟
بصورت فارسی مینویسی :
محسن چاوشی : نتایج جست جو 3520000 موضوع
اردوان کامکار « نتایج جست جو 68200
حالا انگلیسی تایپ کن عزیزم
Mohsen Chavoshi : 1950000
Ardavan Kamkar : 54300
حالا شما به چی میگی جهانی من نمیدونم
راستی اگه دو تا سالن اجرای کنسرت بغل هم باشن (چه ایران چه بقول شما هر جای جهان) توو یکیش محسن و توی یکیش آقا اردوان کنسرت داشته باشه.بنظر شما کدوم سالن میترکه؟؟؟؟؟؟؟
1) کسی که واسه مردم میخونه و مردمشو دسته بندی نمیکنه به درجه سه و چهار
2) کسیکه فقط پولو میشناسه و فقط دنبال معروفیته؟
ممنونم

شنبه 30 فروردین 1393 - 03:07
حسین

سلام
در جواب آقای سیروان
شما توو گوگل سرچ کن آلبرت انیشتین: نتایج جستجو میشه 520000 موضوع
بنابراین با استدلال شما محسن چاووشی از آلبرت انیشتین معروف تر و جهانی تره
اگه دوتا سالن کنار هم باشه مطمئن عوامی مثله جنابعالی میره توو کنسرت چاووشی و شخصیت های بزرگ هنری و حتی علمی میرن توو کنسرت اردوان کامکار و طبیعتا کنسرت چاووشی میشه 1000 نفر انسان عادی و عوام و در در کنسرت کامکار تعداد محدودی انسان های فرهیخته
بنظر شما چاووشی برای معروفیت و پول نمیخونه؟؟ پس برای چی میخونه؟؟ اگه برای مردم میخواد بخونه انقدر خواننده هست که نیازی به چاووشی نیست و همه با بقیه هم شادن
اساس کار تمام انسانها خودنماییه که به بقیه بگه من هستم.... و فرقی نمیکنه کی باشه اون فرد... حتی من و شما!

188.245.104.140
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

خیلی عجیبه که بعضی از دوستان معروف تر بودن چاووشی رو دلیل برتری این آدم میدونن، همه جایه دنیا یه خواننده پاپ از یک نوازنده معروف تره هر چند اون نوازنده در سطح خیلی بالاتری باشه، باید دید اون آدم در بین اونهاییکه متخصص موسیقی هستند یا دست کم موسیقی رو میفهمن چه جایگاهی داره، اما دادو قال یک عده طرفدار متعصب که به دور از منطق فقط کلمه سلطان رو تکرار میکنن جایگاه هنری افراد رو مشخص نمیکنه یا احیانا بالا نمی بره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من تقریبا کل نظر ها رو خوندم به نظرم طرفداراری اردوان منطقی ترن، طرفدارای چاووشی بیشتر تعصبی هستن، به خصوص آخرین نظر را که خوندم ماله آقای کوروش جالب بود.

ولی میخواستم به هر دو گروه بگم هر دوشون دوست داشتنین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

واقعا برای همتون متاسفم استاد کامکار تو سن 20 سالگی اسمش تو کتاب سنتور نوازان ثبت شده کتابی که تا الان فقط اسم 5 نفر توش ثبت شده حالا شما اردوان کامکار رو با محسن چاوشی که نه درجه 3 بلکه درجه 10 هم نیست مقایسه میکنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

هیچ کس نه حقشو داره و نه قدرتشو که بگه کی بهتره کی سرتره

چون از گذشته ی اون شخص خبر نداره کی شروع کرده چطور با کی با چه امکاناتی...

اما آدم نباید زیاد خودشو تحویل بگیره خوب ساز میزنه خوب میخونه هرچی...

متواضع نیست اصلا خیلی مدعی هست کامکار.
از آدمای مدعی بدم میاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من اردوان کامکار رو سالهاست که میشناسم و نوازنده فوق العاده ای هستند ولی دوستانی که چاوشی را بیش از حد بزرگ میکنند بدانند که آقای چاوشی آلبوم های غیر مجازشان بیشتر به دل مینشست تا کار های مجازشان در کار های آخرشان از بی هنریشان است که سراغ شیش و هشت و بندری رفتند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام.درجواب آقای سیروان که امار گوگل میدن .منظور از جهانی بودن که امار گوگل نیست منظورش کنسرتهای بی شمار شون در خارج از کشور است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

اردوان کامکار یکی از بهترین نوازندگان سنتور است و دارای سبک است و اساسا در تحول ساز سنتور مهمترین نقش را داشته است. نام اردوان همیشه جاودانه است .تکنیکهای او را هیچ کس قادر به نواختن نیست. کسی نمی تونه مثل او ساز بزنه. جالبه بدونید اردوان کمتر از 10 سال داشت که بسیار حرفه ای سنتور می نواخت و البوم منشر کرد. چاووشی هم صدای خوبی داره. این دو اصلا قابل مقایسه نیستند. معروفی چاووشی به خاطر عامه پسند بودن اونه . ولی معروفیت استاد اردوان کامکار از جنس دیگری است. خیلی فرق است بین عامه مردم و کسانی که موسیقی را می فهمند. استاد کامکار در تحول و پیشرفت موسیقی ایرانی نقش برجسته دارند. اما چاووشی فقط یه کم احساس به مخاطبان عامه خود می دهند. پس نیک بنگرید که چه کسی جاودانه است و کارهاش در تاریخ موسیقی ماندگاره؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

شماره 1 سنتور ایران اردوان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

شماره 1 سنتور
آهنگ ساز فوق حرفه که الان آلبوم جدید همایون شجریان رو آهنگشو نوشته

قدر اردوان کامکارو 50 سال دیگه می فهمید

برای هوادارای اون آقا هم متاسفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

و درضمن کسایی که میگن آقای کامکار میگه دنبال معروفیته : من قصد توهین به آقای چاووشی رو ندارم اما ایشون از خیلی پیش تر از آقای چاووشی معروفیت و محبوبیت بسیار زیادی نزد هنر دوستان داشتند .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

آقایون و خانم هایی محترمی که میگن از آقای کامکار بدم میاد نظر الکی میدن !!! شما حق داری نظرتو بگی اما حق نداری به یکی از بهترین های سنتور ایران توهین کنی ! این نشون میده تو کوچک ترین چیزی از موسیقی سرت نمیشه ! به قول آقا سینا شما 50 ساله بعد قدر آقای اردوان کامکار رو می فهمید ! من به شخصه براتون متاسفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

سلام.ای وای من!این حرفا رو دارید به آقای کامکار میگید؟
گرچه به نظرم آقای چاووشی خواننده خوبین ولی هر کسی یه سلیقه ای داره .چاووشی پاپ خونه و اردوان سنتی نوازه.
اونایی هم که گفتن چاووشی اردوانو مشهورکرده بدونن خانواده کامکارا چندین و چند ساله که درمیان هنرمندان و سازنوازان شهرت دارن و معلومه که مخاطب خاص خودشونو دارن و هرکسی قدرشونو نمیدونه و شایدم به قول بعضیا اسمشونم نشنیدن.
به قول استادم "حیف این خانواده هنرمند که تو ایرانن به خصوص اردوان"

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

با نظر اردوان کامکار کاملا موافقم
اولا ایشان به اقای چاوشی توهین
نکردند ضمناعنوان نمودند ایشان
انسان نازنینی است
دوما بحث اصلی آقای کامکار
تفاوت سبکهای موسیقی می باشد
جالبه که اکثر کسانی که نظرداده اند
اشنایی اصولی با موسیقی ندارند
وگرنه می دانستند پاپ درجه را چه کسی میخواند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من کاری به نظر دوستان ندارم، اما ناگفته های آقای کامکار خیلی جالب بودن.
خیلی ها شاید آقای اردوان کامکار رو نشناسن، اما حتماً خیلی از دوستان از بزرگنمایی های آقای کامکار شنیدن.
یه ویدیو هست که مربوط میشه به اجرای زنده ی آهنگ قاسم خان در جشنواره نوبل برلین که به نظر من خیلی غرور آفرین بود.
که آقای اردوان کامکار همراه سایر کامکارها این صحنه قشنگ رو خلق کردن. دانلود کردن و دیدنش خالی از لطف نیست. حداقلش اینه که می تونید بگید یه ایرانی هم می تونه اینقدر مهم باشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ویدیوی مربوط به اجرای جشنواره نوبل برلین سال 2003 رو می تونید از این لینک دانلود کنید.
دیدنش خالی از لطف نیست.
http://www.mediafire.com/?eoeo1m416k59z8i

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

دوستان من این مصاحبرو خوندم . درسته از استاد اردوان بعیده که با غرور حرف بزنن اما این نکته فراموش نشه که ایشون از اساتید به نام موسیقی سنتی و سنتور هستند حتی صاحب سبک و آهنگ ساز بسیار بزرگی هم هستند . ایشون قصد توهین به قای چاووشی را نداشت وبه به موسیقی پاپ توهین نکردنه . منظور ایشون از درجه 3 مدل خوندن آقای چاووشی بوده . اینو بدونید که طرفداران استاد اردوان و نظایر اینها همگی از خواص هستند . نظر شخصی من اینکه از نظ دانستنی های موسیقی محسن چاووشی در برابر ستاد اردوان 0 هم نیست . ایشون موسیقی دان سر شناسی هستن . در ضمن فراموش نکنید که این نواست که صدارو معروف میکنه نه صدا نوارو . اینم باید بگم که قبل از فیلم سنتوری هم ایشون معروف بودند اما نزد هواداران موسیقی سنتس و سنتور .

شنبه 3 فروردین 1392 - 02:30

فقط جهت اطلاع دوستان ميگم استاد اردوان كامكار بعنوان يكي از نوابغ موسيقي ايران در دنياشناخته شده هستند و از بي بديل ترين نوازندگان تاريخ موسيقي ايراني هستند...قدرت وتسلط و تكنيك ايشون در ساز سنتور سال هاي سال دست نيافتني خواهد بود..... واينكه واقعا متاسفم كه عده اي انقدر راحت واز روي نا اگاهي وجهل در مورد ايشون صحبت و دست به قضاوت ميزنند....

جمعه 16 فروردین 1392 - 01:58

لطفا نظرات را بازتاب دهید:
..."سنتور نوازی معاصر" این اصطلاح نخستین بار توسط اردوان کامکار بر روی قاب البوم دریا به کار رفت. اردوان کامکار فرزند آخر خانواده "کامکارها" را می توان بنیانگذار و یکه تاز این شیوه قلمداد کرد. این هنر مند خلّاق به شیوه سنتور نوازی سنّتی ایران آگاهی و تسلّط کامل داشته و با استفاده از تجربیات گذشته و بکار بستن شیوه های نو توانسته سبکی را پدید آورد که در سنتور نوازی منحصر بفرد است. از ویزگیهای این شیوه استقلال کامل دو دست در حین نوازندگی، استفاده از مضرابهای حسّی و در عین حال پر قدرت ، قطعات پلی فونی ( چند صدایی)، کوکهای غیر مرسوم و استفاده از آکورد( که دست راست آکورد و دست چپ ملودی می نوازد) است که در موسیقی ایرانی کمتر دیده شده است. با وجود استفاده از تکنیکهای مدرن موسیقی حال و هوای این آثار به گونه ای است که ماهیت ایرانی بوده آن کاملآ محسوس است . در پایان باید گفت که موسیقی ایرانی حداقل در نوازندگی سنتور به اردوان کامکار مدیون است چرا که این هنر مند بزرگ ساز سنتور را از بن بست خارج کرد.

پنجشنبه 30 خرداد 1392 - 00:31

آهنگساز که اون نبوده. کل آهنگسازی ها رو خود محسن چاوشی انجام داده . اون فقط نوازنده ست . نوازنده هم مگه حق این گنده ... ها رو داره ... که میخوام آلبوممو! انتشار بدم.

یکشنبه 20 مرداد 1392 - 19:54

با سلام به همه دوست های عزیز که نظر دادن
در خصوص اردوان کامکار بگم که ایشون واقعا یه استاد مسلم موسیقی هستش و ما تو تاریخ موسیقی کشور مون کسی نبوده بتونه ساز سنتور در این حد بزنه این که گفته من بزنم چاووشی بخونه محاله از اعتقادات کسایی که ساز میزنن در این حد بالا ناشات میگیره نه بحث شخص این رو کسانی که موسیقی سنتی کار کردند دلی وحرفه ای می فهمند من چی میگم ...بحث خال طور و....شما اگه برید سوابق اردوان ببیند متوجه میشید که ایشون سال 1364 اثر دریا رو زده که یه شاهکاره اون موقع اصلا چاووشی وجود داشته؟به نظر من سطحش این قد بالا هست که بخاد ادعایی داشته باشه این مطالبی که نوشتم رو اون هایی میفهمن چی گفتم که تو خطن درک میکنن ...

پنجشنبه 28 شهریور 1392 - 12:37

منخود فیلم رو بخاطر صدای چاوشی نگاه کردم اردوان کامکارم ازین طریق شناختم

بابت شخصیتتون متاسفم ابروی هنرمندو با این اخلاقت میبری

شنبه 16 فروردین 1393 - 13:55

دوستانی که ایشون رو نمیشناسند ... برن بشناسن : ایشون استاد اردوان کامکار از خانواده کامکارهاست، خانواده کامکار ها اساسا با موسیقی به دنیا میان و با آن از دنیا ( بعد از 1200 سال انشا... ) از دنیا میرن،
موسیقی پاپ درجه سه یعنی چه؟: دوستان عزیز کلا هر کاری در هر زمینه ای اگر ریشه تعریفی و موضوعی نداشته باشه و داستانی یا تفکری یا زندگی و تعریف نکنه دسته چندم محسوب میشه، سنتور نوازی و نت نویسی جناب اردوان کامکار زندگی ، تفکر و مهارت شخصیت علی سنتوری و روح داستان را به خوبی تعریف میکرد اما ترانه و احساس در خوانندگی آقای چاوشی به گونه ای بود که انگار در استدیو در حال ضبط یک آلبوم بازاری بوده و اصلا روحی از زندگی و شخصیت ، نقش اصلی و داستان فیلم را نداشت
---دوستانی که میگن این آقا خودش میگه من دنبال پول و معروفیتم؟ من یک سوال میپرسم،آیا این ها بدون داشتن هنر و فن آن بدست میان؟ و اصلا این ها مگه چیز های بدی هستند....حالا دوستانی که از اینها بدشون میاد ، اول یه چشمه از خودشون نشون بدن بعدش حالا اگه کسی اصرار کرد پولم نگیرن بگن اسمشونم پای کار نباشه تا مبادا معروف بشن و ریا بشه.
در پناه ایزد یکتا

شنبه 30 فروردین 1393 - 03:12

سلام
برای همه متاسفم که بدونه تحقیق و مطالعه حرف میزنن و نظر میدن
این متنی که گفته شده تحریف شده ست
استاد کامکار اصلا چنین شخصیتی ندارن که اینجوری حرف بزنن
اگه یکم سرچ میکردید متوجه تحریف مطالب میشدید
این همه جنگ و جدل حاصل کوته نظریست/ گر نظر پاک کنی کعبه و بتخانه یکیست...*عماد*

یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 - 08:55

اصولا"ما ایرانی ها حرف رک وپوسکنده به مزاجمان سازگارنیست.حرف دلشو زده ؛ چرا باید هیشه خودمان نباشیم ظاهرسازی کنیم .

یکشنبه 14 دی 1393 - 10:51

واقعا متاسفم برای جوونها که از یه آدمی که نه صدا داره نه موسیقی اصیل ایرانی میخونه اینجوری دفاع میکنن و استاد کامکار را که بخاطر موسیقی اصیل ایرانی زحمات فراوانی کشیده اند. اینجوری به چالش می کشن.
استاد کامکار حرف بدی نزده که : گفته سبک کاری ما به هم نمیخورده دیگه آقا جون چرا جو الکی میدین.

یکشنبه 10 اسفند 1393 - 05:09

استاد اردوان تو سبکش بی نظیره واحتیاج به نظرات ادمای سطحی نگر و پوچی که چیزی از هنر و موسیقی نمیدونند نداره....در ضمن یک هنرمند برای هنرش ارزش قایله که خیلی ها ندونسته اسمشو میزارن غرور!! واقعا که.... اول طرفتونو بشناسید که چقدر ادم بزرگیه بعد نظر بدید

یکشنبه 10 اسفند 1393 - 05:10

استاد اردوان تو سبکش بی نظیره واحتیاج به نظرات ادمای سطحی نگر و پوچی که چیزی از هنر و موسیقی نمیدونند نداره....در ضمن یک هنرمند برای هنرش ارزش قایله که خیلی ها ندونسته اسمشو میزارن غرور!! واقعا که.... اول طرفتونو بشناسید که چقدر ادم بزرگیه بعد نظر بدید

چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 00:17

من تازه متوجه ی چنین خبری شدم و وقتی با نظرات مواجه شدم بینهایت برای دوستان هموطنم متاسف شدم.شما حق توهین به چنین استاد بزرگی رو ندارید.اگر توی کشور ما هم به نوازندگان به اندازه ی خوانندگان بها میدادند به ارزش بالای ایشون پی میبردید و به همین دلیل هم فرهنگ موسیقیایی ما قرار نیست پیشرفت چندانی داشته باشه.خوانندگان احترام و جایگاه بخصوص خودشان را دارند اما همانگونه که استاد شجریان اسطوره ی آواز ایران هستند استاد کامکار هم اسطوره ی سنتور و از صدر نشینان موسیقی اصیل ایرانی هستند بگونه ای که باید احترام والایی برای ایشان قایل بود.توصیه ی من به منتقدان این مصاحبه اینست که فرهنگ موسیقی خود را بالا ببرید و قضاوت بیجا نکنید.همه ی هنرمندان این کشور قابل احترامند و نباید شخصیت دیگری را پایین آورد.

جمعه 7 خرداد 1395 - 03:18

ببخشید آقایون و خانم ها اما انقد میگید سلطان چاووشی ،چرا سلطانتون یک بار هم کنسرت زنده اجرا نکرده پس حتما یک جای کار میلنگه اما استاد کامکار با اینکه سکته مغزی کرده بودن ولی باز کنسرت اجرا کردن. به نظر من بحث پول و مادیات هم جز شایعه چیزی نبوده استاد کامکار آنقدر رفاه دارن که به خاطر پول خودشون و خراب نکنن

دوشنبه 19 مهر 1395 - 00:07

این عزیزانی که اومدن نظر میدن اول یه تحقیقی بفرمایید که استاد کامکار کی هستن بعد اظهار نظر بفرمایید
من بعد از 15 سال ساز زدن وقتی سنتور زنی ایشونو سر کلاسشون دیدم دیگه روم نمیشد مضراب دست بگیرم
معلومه که برای امثال چاوشی سنتور نمیزنه خیییلی طبیعیه

شنبه 18 مرداد 1399 - 17:50

چقدر سلطان سلطان ميکنند...
چاووشي با همين آلبوم و آقاي مهرجويي مطرح شد وگرنه چوپون هم نبود... در واقع سنتور کامکار و مهرجويي بود که چاووشي رو مطرح کرد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چاوشی خواننده نازنینی است اما حاضر نيستم من ساز بزنم و او بخواند | موسیقی ما