برنامه یاد بعضی نفرات
 
تالار وحدت حرارت موسیقی جنوبی را لمس کرد
عکس‌ها: سعید عبداللهی
تالار وحدت حرارت موسیقی جنوبی را لمس کرد
موسیقی ما - تالار وحدت شب گذشته در حالی میزبان گروه موسیقی لیان به سرپرستی محسن شریفیان بود که نوای موسیقی بوشهری حرارت گرمای جنوب را به میان مخاطبان آوده بود.این کنسرت چنان با استقبال مخاطبان مواجه شد که تمام صندلی های تالار وحدت و حتی صندلی های بالکن طبقه سوم ،نیز پر شده بود و بعد اجرا مردم با شادمانی از تالار وحدت خارج می شدند.

این برنامه در دو بخش تدارک دیده شده بود و قطعاتی مانند یاد بندر،کوید غلامی،ماهی فروش،محله خمونی،نی مه،دل شوره،جستجو،پنجه بنکی،خیامی،فایز و مفتو ن،تش باد،پار و پیرار اجرا شد که اغلب قطعات با استقبال مخاطبان مواجه شد.

قطعه زار از جمله قطعاتی درخواستی مخاطبان بود که محسن شریفیان از رسول ترابی(سرپرست دفتر مرکز موسیقی)از روی صحنه درخواست مجوز کرد و بعد از اجازه از وی آن را اجرا کرد؛به گفته شریفیان موسیقی زار قدمتی 300 ساله دارد که ریشه آن موسیقی بومی آفریقایی است.

شریفیان در لابلای اجرای موسیقی با تاکید بر این موضوع که ما در صحنه موسیقی اجرا نمی کنیم و زندگی می کنیم،می خواست ذات شاد بودن این نوع موسیقی را برای مسئولان حاضر در سالن نمایان کند تا چند صباح دیگر با تنگ نظری آنها مواجه نشود.همچنین وی به مخاطبانش گفت:من در این برنامه این سنت قدیمی که گروه موسیق پشت صحنه می رود و با دست زدن فراوان دوباره به صحنه می رود را می شکنیم؛چرا که اعتقاد داریم ما هم اکنون در صحنه زندگی کردیم و نه موسیقی اجرا کرده ایم.

در کنسرت محسن شریفیان ،نوازنده نی انبان و سرپرست گروه لیان، از رئیس انجمن موسیقی تشکر کرد و از خبرنگاران خواهش کرد که این مسئله را حتما انعکاس بدهند تا فرداهای دیگر هم بتوانند به صحنه بیایند و با مشکل مجوز مواجه نشوند.

از نکات جالب اینکه در این کنسرت همایون شهنواز(کارگردان سریال دلیران تنگستان) حضور داشت که با معرفی شریفیان با استقبال مخاطبان مواجه شد.

از دیگر میهمان این برنامه سامان احتشامی(نوازنده پیانو)،بابک شهرکی(نوازنده ویلن)و چند نفر از سفارت سوئیس بود.

در گروه لیان مرتضی پالیزدان،حمید اکبری،مهدی شریفیان و علی ریاضی و آکا صفوی به عنوان خواننده حضور داشتند حضور داشتند.همچنین در این برنامه شریفیان از یکی از نوازنده جوان که تازه به گروه لیان اضافه شده است،درخواست کرد که به تکنوازی نی انبان بپردازد.

گروه موسیقی لیان(نام قدیمی بوشهر)از سال 72 به سرپرستی محسن شریفیان فعالیت خود را آغاز و تاکنون آثاری مانند لیانا،شپ،محله خمونی،بندری،موج،سیراف،خیامی را منتشر کرده و آخرین اثر این گروه "پار پیرار" است .

این گروه تاکنون اجراهای مختلفی در چین(المپیک 2008)،آلمان(جام جهانی 2006)،یونان،روسیه،ترکمنستان و ... داشته است.
منبع: 
ایلنا + موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

مرسی از عکس ها عالی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من کنسرت این گروه را قبلاً دیده بودم. حیف شد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تالار وحدت حرارت موسیقی جنوبی را لمس کرد | موسیقی ما