با آريا عظيمينژاد آهنگساز فيلم و مجموعههاي تلويزيوني؛
با تلويزيون میتوان سليقه مردم را در موسيقي عوض كرد
موسیقی ما - شروينه شجريكهن: آريا عظيمينژاد، آهنگساز جواني است كه در هر دو زمينه موسيقي متن و موسيقي آوازي آثار درخشاني ساخته است. او را با آهنگهاي ملوديك دلنشينش براي فيلمهاي سينمايي و سريالهاي تلويزيوني ميشناسند.نحوه استفاده او از سازها و نواهاي فولكلور ايراني بين آهنگسازان ديگري كه در حوزه موسيقي متن فعاليت ميكنند ، منحصربهفرد است. با او درباره شيوه كار و ديدگاههايش در زمينه موسيقي گفتگو كرديم.
- موسيقي را چطور شروع كرديد و چطور به آهنگسازي فيلم روي آورديد؟
- چطور سبك شخصي خودتان را پيدا كرديد؟
- به چه نوع موسيقي بيشتر علاقه داريد؟
- چطور شد كه بين حوزههاي مختلف، موسيقي فيلم را انتخاب كرديد؟
- چرا از مولفههاي موسيقي ايراني در كارهايتان زياد استفاده ميكنيد؟ آيا به خاطر پسند مردم اين كار را ميكند يا خودتان دوست داريد؟
- از شروع كارتان از اين مؤلفهها استفاده ميكرديد يا در طول مسير كاريتان به اين شيوه روي آورديد؟
- با توجه به تعصبهايي كه در مورد موسيقي ايراني و كلاسيك وجود دارد، از چه شيوهاي استفاده كرديد كه بتوانيد اين دو را كنار هم قرار دهيد، طوري كههيچ سبكي خراب نشود؟
- لازمه ساخت موسيقي فيلم اين است كه آهنگساز با بيان تصويري و شيوه روايت فيلم هماهنگ باشد. اين موضوع برايتان محدوديت ايجاد نميكند؟
- قبل از اين كه آهنگسازي موسيقي يك فيلم را شروع كنيد، فيلمنامه را ميخوانيد يا از مضمون فيلم مطلع هستيد؟
- تجربه كارهاي پاپ هم داشتهايد؟
- موسيقي بعضي از فيلمها جاودانه ميشود و حتي بعضي از فيلمها به واسطه موسيقيشان شناخته ميشوند مثل فيلم «پاپيون». چرا در كشور ما بيشتر از اين كه به موسيقي متن توجه شود به موسيقي تيتراژ توجه ميشود؟
- شايد دليل مورد بيمهري قرار گرفتن موسيقي فيلم اين باشد كه مردم ما به اين موسيقي حساس نيستند.
- آيا وجود خواننده به بهتر شنيده شدن موسيقي فيلم كمك ميكند؟
- براي شما به عنوان يك آهنگساز، ساختن يك تيتراژ موفق زحمت بيشتري دارد يا يك موسيقي متن؟
- آيا شما از همان شيوه مرسوم استفاده ميكنيد كه براي هر شخصيت مهم در فيلم يك تم مخصوص در نظر يگيرد و با ورود و خروج آن شخصيت از آن تم استفاده ميكنيد؟
- شما هم كارهاي جدي انجام ميدهيد و هم كارهاي طنز. اين دو با هم تداخلي ندارند و به هم آسيب وارد نميكنند؟
- كار در سينما و تلويزيون براي شما چقدر متفاوت است؟ چه فيلترهايي براي انتخاب يك فيلم يا سريال داريد؟
- آيا موسيقي بايد در خدمت بيان بهتر فيلم باشد يا به بيان خودش بپردازد؟
- آيا موسيقي سريال «جراحت» براي شما نقطه عطفي محسوب ميشود؟
- موافقيد كه تيتراژ «جراحت» به اندازه موسيقي متن برجسته نبود؟
- چطور شد كه از تم موسيقي نواحي استفاده كرديد؟
- تا آخرين قسمتهاي سريال هم درگير آهنگسازي آن بوديد؟
- چرا اين همه درگير اين سريال بوديد؟ براي هر قسمت موسيقي جديدي ميساختيد؟
- براي همه سريالها همين قدر وقت ميگذاريد؟
- مهمترين نكتهاي كه سعي ميكنيد به آن توجه كنيد، چيست؟
- آهنگسازي در اين دوران كه تعداد فيلمهاي باارزش روز به روز كمتر ميشود، سخت نيست؟
منبع:
جامجم
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1389 - 00:00
دیدگاهها
موفق باشید
با تشکر بسیار زیاد
دانلود به روز آثار آریا عظیمی نژاد در سایت ما:
www.Aryafans.ir
یکی از خوبای ما تو موسیقی هست آریای عزیز.. موفق باش ِ در پناه خدا
سلام آریا جان
یه نوکتی جالبی که تو مصاحبه بود این بود که گفته بودی : انقدر تعداد سفارشات زیاده که وقت نمیکنی اون تور که میخای روشون کار کنی!
خوب چرا این همه کارو قبول میکنی؟
من ایران نیستم اما کاری موزیسین های ایران رو پیگیرام، فکر میکنم از بین این جدید ها آقای کهن دیری خیلی خوب داره پیش میره!! به شما هم تبریک میگم جنسه کارتون رو دوست دارم
اگر بخواهیم در موسیقی نوابغی را انتخاب کنیم بدون شک یکیش آریا عظیمی نژاد هست.
آرزوی موفقیت داریم براش
به وبلاگ منم سری بزنید و نظر بزارین خوشحال میشم
شعر و موسیقی و کنسرت www.pedrambhz.blogfa.com
اریا ی عزیز تو ایران یه دونه اس
با ارزوی موقیت و خلاقیت بیشتر برای اریا جان
افزودن یک دیدگاه جدید