برنامه یاد بعضی نفرات
 
ژیوار شیخ اسلام خبر داد:
بلژیکی‌ها از کنسرت گروه بال وشان استقبال خوبی کردند
موسیقی ما - گروه موسیقی «بال وشان» به سرپرستی و آهنگسازی کیوان کیانیان با همخوانی ژیوار شیخ الاسلامی روز گذشته (اول ژانویه، ۲۵ دی) در شهر ژنت در کشر بلژیک روی صحنه رفت. این گروه امروز هم در شهر انتیورپن؛ یکی دیگر از شهرهای بلژیک؛ به اجرای برنامه می‌پردازد.

ژیوار شیخ اسلام (خواننده) که هم‌اکنون به‌منظور برپایی کنسرت با این گروه در اروپا به‌سر می‌برد، گفت: کنسرت شب گذشته؛ ساعت ۲۰ در سالن رز سنترال در شهر ژنت برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. امروز نیز همین گروه در سالن Reuzenpoort در شهر انتیورپن به صحنه می‌رود.

شیخ اسلام در ادامه گفت: امشب در بخش نخست؛ قطعاتی از ساخته‌های کیوان کیانیان در برنامه اجرا می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قطعهٔ آوازی «خرقه پوشان» با شعری از حافظ، تصنیف «روی ساقی» با شعری از مولانا، تک نوازی تنبور، تصنیف «پرده در پرده» با شعری از مولانا، یک قطعه آوازی بر اساس «مقام مجنونی»، دو نوازی تنبور و کمانچه و در پایان تصنیف «طالع اگر مدد دهد» اشاره کرد.

شیخ اسلام خاطرنشان کرد: همچنین بخش دوم به موسیقی فولکلور اختصاص دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به قطعهٔ بی‌کلام در مقام «سپاهان» اشاره کرد. تصنیف کردی «مرو لا لم» براساس یک شعر فولکلور، تکنوازی عود، تصنیف کردی «عزیزِم» روی یک ترانه محلی، آواز اصفهان و در پایان تصنیف خانقاهی «یاهو» از دیگر قطعاتی است که در این دو شب اجرا می‌کنیم.

سرپرست گروه موسیقی ژیوار افزود: همچنین گروه موسیقی «بال وشان» در همین ماه در شهر فرانکفورت آلمان، شهرهای استکهلم، وستروس و اوسپالای سوئد اجرا خواهد داشت.

گروه «بال وشان» به سرپرستی و آهنگسازی کیوان کیانیان، ژیوار شیخ الاسلامی (همخوان)، ایثار یاور (نوازنده سازهای کوبه‌ای)، سونیا نظامی (نوازنده کمانچه) و تینا پیرهادی (نوازنده عود) در شهرهای مختلفی از اروپا روی صحنه می‌رود.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بلژیکی‌ها از کنسرت گروه بال وشان استقبال خوبی کردند | موسیقی ما