برنامه یاد بعضی نفرات
 
این یک حرکت تبادل فرهنگی و موسیقیایی است
رئیس موزه موسیقی در برنامه پژوهشی موسیقی فرانکو فونی وایرانی:
این یک حرکت تبادل فرهنگی و موسیقیایی است
موسیقی ما - برنامه پژوهشی «پژوهشی موسیقی فرانکو فونی و ایرانی» در تاریخ چهارشبنه 4 خرداد در موزه موسیقی برگزار شد.این برنامه با همکاری بخش فرهنگی سوئیس و فرانسه و با حمایت ایکوم( کمیته ملی موزه های ایران ) با حضور هنرمندان موسیقی، سفرای سویس و فرانسه با بازدید از موزه موسیقی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی موزه موسیقی، علی مراد خانی، مدیر موزه موسیقی با خیر مقدم به مهمانان اعلام کرد: «موزه موسیقی افتخار دارد، برنامه فرهنگی و هنری که در جهت گسترش تعامل فرهنگی هنری بین ایران و دیگر کشورها برگزار می کند.»

مدیرموزه موسیقی این ارتباط را یک ارتباط فرهنگی خواند و گفت:«این یک ارتباط بوروکراتیک بین المللی نیست. بلکه تبادل فرهنگی و موسیقیایی است که به نمایش گذاشته می شود.»

مراد خانی افزود:« چنین حرکات و برنامه هایی زیبایی افکار انسانی را با وجود اختلافات و تفاوت ها به نمایش می گذارد. و زمانی که این تفاوتها کنار هم قرار می گیرد زیبایی ها خود را نشان می دهد.»

او سخنان خود را با تشکر از کلیه بخش های همکار و همچنین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پایان برد.

پس از سخنان علی مراد خانی، لویان لویی، سفیر سوئیس در ایران پشت تریبون قرار گرفت و سخنان خود را با تبریک تقدیر ایکوم از موزه موسیقی آغاز کرد و گفت:« همان طور که می دانید موزه موسیقی به عنوان موزه موفق انتخاب شده است. بنابراین وظیفه خودم می دانم که از مدیر این مرکز فرهنگی تشکر کنم، که برای به وجود آوردن چنین نمونه موفق از فرهنگ غنی موسیقی ایرانی در چنین مکانی به نام موزه موسیقی تلاش کرده است.»

سفیر سوئیس در ادامه سخنان از بخش فرهنگی سفارت فرانسه قدرانی کرد و این گردهمایی را نتیجه تعامل بین سفارت فرانسه، سوئیس و موزه موسیقی ایران خواند و این اقدام را یک حرکت ارزشمند و فرهنگی اعلام کرد.

دکتر شاهین فرهت، آهنگساز و مدرس موسیقی هم یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود وبه زبان انگلیسی سخنان خود را با تاریخچه موسیقی کلاسیک در ایران آغاز کرد و گفت:« موسیقی کلاسیک در ایران پیشینه 70 ساله دارد. که این پیشینه به تاسیس رادیو در ایران برمی گردد. آشنایی من با موسیقی کلاسیک مثل بسیاری از افراد با رادیو آغاز شد. زمانی هم که دانشجو بودم این شناس را داشتم که در کنسرت های موسیقیدانان مشهوری که به ایران آمدند حضور داشته باشم. موسیقیدانانی همچون هربرت فون کارایان که از برگزاری کنسرت در ایران خرسند و مشتاق بودند که بازهم در ایران به اجرای برنامه بپردازند.»

این آهنگساز در ادامه سخنان خود به به شنونده های موسیقی کلاسیک در ایران اشاره و تصریح کرد:« در غرب بیشتر علاقمندان به موسیقی کلاسیک افراد مسن هستند، اما در ایران جوانان به موسیقی کلاسیک علاقه مند هستند.»

او در ادامه به وجود دانشگاه موسیقی و امکان تحصیل علاقه مندان در رشته های لیسانس و فوق لیسانس هنر موسیقی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که دکترای موسیقی در دانشگاه های ایران راه اندازی شود.



برنامه «پژوهشی موسیقی فرانکو فونی و ایرانی» با اجرای سیمون نو آمببن شاعر و آهنگساز فرانسه، مارک آمون، آهنگساز و خواننده سوئیسی ادامه یافت. هم نوازی مهرداد دلنوازی، آهنگساز و نوازنده ایرانی به همراه دونوازنده فرانسوی و سوئیسی پایان بخش این برنامه پژوهشی بود.

گفتنی است همزمان با هفته میراث فرهنگی از سوی ایکوم (کمیته ملی موزه‌های ایران) موزه موسیقی به دلیل مجموعه فعالیت‌ها در سال گذشته به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب و لوح تقدیر ایکوم ایران به این موزه اهدا شد.

روابط عمومی موزه موسیقی
منبع: 
تاریخ انتشار : جمعه 6 خرداد 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود این یک حرکت تبادل فرهنگی و موسیقیایی است | موسیقی ما