برنامه یاد بعضی نفرات
 
این قطعه فقط با صدای صادقی خوب می‌شد
قصه تولد قطعه «چراغا رو خاموش کن» آلبوم جدید رضا صادقی، از زبان «یاحا کاشانی» ترانه سرای این قطعه
این قطعه فقط با صدای صادقی خوب می‌شد
موسیقی ما - بهمن بابازاده: همه کسانی که موسیقی را به طور جدی‌ دنبال می‌کنند، «یاحا کاشانی» را از قطعه پرسر و صدای «نامادری»، با صدای محسن چاوشی به یاد دارند. قطعه‌ای که با واکنش‌های عجیب و غریب طرفداران چاوشی رو به رو شد و تا حد زیادی مورد توجه مخاطبان موسیقی نیز قرار گرفت.

این ترانه‌سرای جوان ولی قطعات پرطرفدار دیگری چون «آب بابا» با صدای مهدی مقدم را نیز در کارنامه خود دارد و جدید‌ترین اثر این ترانه سرا، «چراغا رو خاموش کن» در آلبوم جدید رضا صادقی است. قطعه‌ای که در روز‌های اخیر مورد توجه مخاطبان موسیقی قرار گرفته است. «یاحا کاشانی» در گفت‌وگو با خبرنگار سایت موسیقی ما داستان تولد این قطعه را می‌گوید.

  • شما تا به حال شعر قطعات پرطرفداری مثل «نامادری» چاوشی و «آب بابا» مهدی مقدم را در کارنامه‌تان داشته‌اید ولی به نظر این قطعه می‌تواند سکوی پرشی باشد.
من هیچوقت اهل تعارف و تملق نبوده‌ام و بی‌تعارف می‌گویم که از این همکاری خوشحالم. اینکه کاری که من هم سهمی در آن داشتم، قطعه اول آلبوم شده خوشحالی من را چند برابر می‌کند. آقا رضا را خیلی دوست داشتم و خیلی دلم می‌خواست که با ایشان همکاری کنم.

  • خود رضا صادقی وقتی برای اولین بار این ترانه را شنید چه عکس‌العملی داشت؟
اولین جمله ایشان دو کلمه بود: «کار خوبیه». طبق قرار قبلی من رفته بودم تا برخی کار‌هایم را به او نشان بدهم. اتود اولیه این کار را گذاشتم و آقا رضا هم شنید. گفت بگذار این کار باشد تا من چند باری آنرا گوش کنم و به نتیجه برسم. یک روز بعد تماس گرفتند و اظهار تمایل کردند که این کار را بخوانند.

  • این قطعه عکس العمل‌های متفاوتی را در این مدت زمان کوتاه داشته و استقبال خوبی از آن شده.
زیاد تمایلی ندارم که در مورد کارهای خودم اظهار نظر کنم. بازتاب‌ها بهتر می‌توانند میزان محبوبیت یک کار را نشان دهند. ولی به شخصه کار را خیلی دوست دارم. کلام و ملودی که کاملا مناسب هم‌اند و از همه مهم‌تر اینکه صدای آقا رضا خیلی خوب روی آن نشسته. معمولا خیلی از کار‌ها و قطعات در اتود اولیه خوب و قابل توجه به نظر می‌آیند ولی باید دید که چه کسی قرار است آنرا بخواند. اصل ماجرا این است. این کار قطعا فقط با صدای رضا صادقی می‌توانست تا این حد خوب باشد. خیلی از ترانه‌ها و کارهای خوب من بوده‌اند که با خوانش یک سری از خواننده‌ها حرام شده‌اند.

  • قصه تولد این قطعه می‌تواند داستان جالبی داشته باشد.
یک روز ساعت سه صبح برادرم وارد اتاق شد و من هم روی تخت دراز کشیده بودم و به او گفتم: «چراغا رو خاموش کن». جمله‌ام تمام نشده بود که انگار زنگ تولد این ترانه در سرم زده شد. بلند شدم و با همه خستگی، یک ساعت نکشید که این ترانه را نوشتم.

  • دیگر اتفاق جالب این قطعه این است که با دو تنظیم متفاوت در آلبوم گنجانده شده.
انوش تقوی تنظیم این کار را به عهده داشت که بعد آقای صادقی صلاح دیدند که کوشان حداد هم آن را تنظیم کنند.

  • دلیل خاصی داشت که ایشان این تصمیم را گرفتند؟
نه. شاید این کار به بهتر شنیده شدن کار کمک می‌کرد. همین.

  • از قرار این اتفاق حاشیه‌هایی را هم بین دو تنظیم‌کننده کار به وجود آورده.
نه به هیچ وجه. اتفاقا من همین امروز با هر دوی این دوستان صحبت کردم و آن‌ها هم از همه‌گیر شدن آلبوم اظهار خوشحالی کردند. معمولا وقتی یک کار موفق می‌شود حرف و حدیث پشت سرش شروع می‌شود. هنوز یک هفته از انتشار آلبوم نگذشته و می‌بینیم که حاشیه‌ها آغاز شده.

  • کار کردن با رضا صادقی چه فرقی با بقیه خواننده‌ها داشت؟
من خواننده‌های زیادی تجربه همکاری داشته‌ام. اما رضا مثل چند نمونه دیگر از دوستان نماد بارز هنرمندیست که در اوج، مثل درختی پربار سر به زیراند.

  • باز هم این همکاری در کارهای بعدی تکرار خواهد شد؟
تداوم این همکاری باعث خوشحالی من خواهد بود. بی‌تعارف.

  • کار جدیدی هست که در آن در قالب ترانه سرا حضور داشته باشی؟
بله در آلبوم جدید دوستان خوبم فرزاد فرزین و علی اصحابی هر کدام یک کار دارم. همچنین در آلبوم جدید مسعود سعیدی هم سه ترانه دارم. دو قطعه از کارهای آلبوم خاص هم سروده من است. البته در آلبوم مهدی مقدم عزیز و ماهان بهرام خان هم دو ترانه دارم.

  • کلا در همه همکاری‌هایت گزیده کاری و در اکثر آلبوم‌هایی که در آن‌ها حضور داری، بیشتر از یکی دو کار از تو دیده نمی‌شود. دلیل این گزیده کاری‌ات چیست؟
به نظر من کیفیت خیلی مهم‌تر از کمیت است. من حاضرم در یک آلبوم یک کار داشته باشم ولی کارم به قدری خوب و قابل توجه باشد که بتواند خودش را نشان دهد.
  • موج ترانه‌سراهایی که به سمت خواننده‌شدن خیز برداشته‌اند از افشین سیاهپوش و روزبه بمانی شروع و به افشین یداللهی هم رسیده است. تو هم پیش از این یک قطعه دو صدائه با مهدی مقدم داشتی که البته مورد توجه هم قرار گرفت. قرار نیست تو هم به این موج بپیوندی و کار خواندن را جدی‌تر دنبال کنی؟
شاید این اتفاقی که می‌گویی در آینده بیفتد. یک سری کارهایی را انجام داده‌ایم. به محض قطعی‌شدن همه را غافلگیر خواهم کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 خرداد 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

خدایا ممنونم که ما تو دوران سلطان زندگی میکنیم.ممنونم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

عالی بود چون رضا صادقی خوندتش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

چه جوری می تونید تنظیم انوشیروان تقوی رو با تنظیم کوشان مقایسه کنید؟!!!!!
تنظیم آقای تقوی خیلی آماتوره من فکر کردم یه نوجوون 15 ساله این تنظیم رو انجام داده!!!
در حالی که تنظیم کوشان به خصوص اورتورش فوق العاده است و واقعا جای تحسین داره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

musicema faghat ba rofagha mosahebe mikone dg.jalebe.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

جزو اندک قطعه های این آلبوم رضا صادقی بود که من میتونم تا مدتها بهش گوش بدم
با اینکه کاملا معلومه که ترانه سرا آماتور هست و گاهی توی ترانه سوتی میده و به پای سطح اول ترانه ی کشور نمیرسه اما سوژه ی فوق العاده ای که برای این قطعه جور کرده بود نشون دهنده ی خلاقیت قوی شاعر هست
در کل امیدوارم ترانه سرایی ایران روز به روز پیشرفت کنه همونطور که داره میکنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

تنها اهنگ خوب البومش هم همین چراغا رو خاموش کن بود
البته به غیر شعر خوب تنظیم استثنایی کوشان حداد هم بی نظیر بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به نظر منم قطعه ی خوب این آلبوم ، همین چراغارو خاموش کن بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

ترانه بسیار زیباییه و با تنظیم کوشان حداد زیباتر هم شده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

شما نم یخواد راجب به البوم سلطان نظر بدید.حتما خوب بو بد،خرابم نکن ،... این ترانه بهترین کاره البومش بوود؟ این البوم استثناییه کسی نیست که از تعدادی از اهنگ ها خوشش نیاد چون همه جور سلیقه ای رو در بر میگیره. خوشحالم که هر کسی با سلطان کار می کنه از منش و بزرگواری ایشون می گه. در ضمن اگه کوشان حداد هم نبود باز زیادی فرقی نمی کرد چون تنظیم انوش تقوی به نظره خیلی ها حتی از کوشان هم بهتر در اومده. ممنون موزیک ما

 

موسیقی ما:  در صورت مشاهده هر گونه توهین به عقاید و تفکرات دیگر کاربران و مباحثه بصورت گستاخانه با کاربر یا کاربران ، نظر کاربر متخلف ویرایش و یا حذف خواهد شد .مجادله های خصوصی تایید نخواهند شد. هرگونه اظهارنظر،طرفداری یا انتقاد از هر هنرمندی می بایست بر اساس احترام و ادبیات مناسب باشد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

این البوم بهترین البوم دوران زندگی من بود.رضا به خدا نمی دونی با دل من چه کردی.نمی دونم چقدر تو این مدت کم با البومت اشک ریختم.
واسه من که تو غربتم بهترین هدیه از طرف خداا بود.ارزوی زندگیم اینه واسه یه بارم که شده از نزدیک ببنمت.
این مصرعت از ذهنم بیرون نمیره"وقتی نقل نقد و سکست هر شغالی مهربونه" سلطااااان مشکی می پرستمت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

behtarin ahang va behtarin albume sale 90 boood

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

عالی.فوق العاده است.ممنون.البته من تنظیم انوشیروان تقوی بیشتر دوست داشتم.
ممنون.
تو وجودت مهربونه مهربون مثل عبادت...
عاشقتممممممممممممممممممممممممممم.
سرباز مشکی:فقط مشکی
یا علی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

یاحا واقعا استعداد خوبی داره اگه قدر خودشو بدونه D:

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

فقط همین یه اهنگش خوب بود و بس مازیار فلاحی اهنگای خوبش زیاد بود ولی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

ترانه خوبی بود ولی ترانه هایی که خود رضا صادقی گفته یه سرو گردن بالاتر بود. کلا رضا صادقی تو ترانه رو دست نداره. تنظیم کوشان به نظر من بهتر از تنظیم انوش تقوی از آب در اومده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

هر کسی که اهل موسیقی باشه میفهمه که تنظیم کوشان خیلی بهتر از انوش تقوی بوده. فضاسازی کوشان عالی بوده . تو تنظیم انوش رضا صادقی هم به نظزم زیاد جالب شروع نمیکنه آهنگ رو. و به نظرم آهنگ شیر خسته خیلی بهتر از این آهنگ بود..
در کل آلبوم رضا صادقی خیلی خوب بود..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

خداییش آلبوم خیلی قشنگی شده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

با سلام خدمت همگی دوستان.
به نظر من این ترانه یه ترانه خوب هستش که کاملا رو ملودی سواره و دلنشین هستش ولی عالی در حد ترک یکِ کار نیست.ترک شیر خسته یا حتی سرت سلامت هم میتونستن ترک یک باشن. کارای رضا صادقی یعنی اون چیزی که از ایشون انتظار میره شعر های متفاوت برای ترک یک کار هستش مثل وایسا دنیا. در مورد تنظیم هم بگم که 100درصد ترک کوشان بهتر از انوشیروان هست .

فکر میکنم این رو هرکسی که برای بار اول هر دوتا رو گوش کنه متوجه میشه. در بحث over tour اصلا قابل مقایسه نیستند . کاری که توسط انوش تنظیم شده با فضای دنس جلو میاد و وقتی که به over tour میرسه حال شنونده رو میگره. بهتر بود برای تنظیم دوم ترک light تنظیم میشد، با پیانو و ویالون و یه مسترینگ قوی بسیار زیباتر میشد.

اما در مورد تنظیم کوشان.

ترک خوب بسته شده. خیلی بهتر از ترک آخر.
تو این تنظیم ما 60 درصد کوشان رو میبینیم. نمیدونم چرا ولی این تنظیم مثل تنظیمای دیگه کوشان نیست . شما ترک 8 و 3 آلبوم حریص رو توجه کنید. تفاوت کاملا حس میشه. حس میکنم خود رضا یه شیطنیتایی کرده!!! چون این ترک بوی تنظیمای رضا رو هم میده. چون استارت کار اصلا کوشانی به نظر نمیاد .
ولی این رو باید گفت که این ترانه واقعا ازش استقبال خوبی شده و من بهشون تبریک میگم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

رضا صادقی گفته بود تصمیم داره کمتر غمگین بخونه
ولی این آهنگ که خیلی تلخ بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

رضا صادقی حتی اگه بدترین شعر جهان رو هم انتخاب کنه یه جوری اون رو می خونه که تو ذهن شنونده تاثیر وحشتناکی میذاره چون استاد یه چیزه..........................................................احساس

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود این قطعه فقط با صدای صادقی خوب می‌شد | موسیقی ما