برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی «خرس» را می‌سازم
پیمان یزدانیان خبر داد:
موسیقی «خرس» را می‌سازم
موسیقی ما- لی‌لا رضایی: پیمان یزدانیان در گفت‌و‌گو با موسیقی ما از ساخت موسیقی فیلم سینمایی «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی خبر داد و در این رابطه گفت: برای ساخت موسیقی این فیلم با آقای معصومی از دو-سه روز پیش قرارداد بسته‌ام و کار بر روی آن را آغاز کرده‌ام.

وی که پیش از این در دو فیلم دیگر از این کارگردان آهنگسازی کرده درباره این سه گانه گفت: پیش از این نیز در فیلم‌های «رسم عاشق کشی» و «جایی در دوردست» با آقای معصومی همکاری کرده‌ام و با فضهای فکری و فیلمهای ایشان آشنا هستم. بنابراین می‌دانم که ایشان چه توقعی از یک موسیقی در فیلم خود دارند.

وی درباره تفاوت موسیقی این فیلم با موسیقی فیلم‌های دیگر که با این کارگردان همکاری کرده است، گفت: در سه گانه‌ای که من با آقای معصومی کار کرده‌ام، فضا‌ها و حال و هوای فیلم‌ها تقریبا شبیه به هم هست. هر سه آن‌ها تقریبا از یک فضا و شرایط برخوردار بوده و در جنگل و برف و فضاهایی اینچنینی شکل گرفته‌اند. سوژه‌ها تقریبا یک حال و هوا دارند. بنابر این ممکن است موسیقی این فیلم نیز در‌‌ همان فضای موسیقی فیلم‌های دیگر باشد ولی با یک نوآوری و ابداع جدید‌تر ساخته می‌شود.

یزدانیان همچنین ادامه داد: در هر سه فیلم چیزهای مشترکی وجود دارد که نمی‌شود گفت موسیقی این متفاوت از بقیه آن‌ها می‌شود. قصه و ساختار تقریبا شبیه به هم بوده و موسیقی در قالب‌‌ همان سه گانه می‌گنجد.

وی درباره نحوه سازبندی موسیقی این فیلم گفت: طبق ساختار همیشگی موسیقی‌هایی که من می‌سازم، موسیقی این فیلم نیز ۹۵ درصد به صورت آکوستیک ضبط می‌شود و اصولا این‌‌ همان ویژگی‌ای است که من همیشه به دنبال آن بوده‌ام. البته ممکن است برای فضا سازی از یک سری افکت‌ها و المان‌های افکتیو کامپیوتری استفاده کنم ولی تا ۹۵ درصد کار آکوستیک خواهد بود.

در این فیلم پرویز پرستویی، مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، علی اوسیوند، ناصر آقایی، داود فتحعلی‌بیگی، ‌ مائده طهماسبی، ‌ ابوالفضل شاه‌کرم و اکبر معززی به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلمنامه این فیلم را معصومی به نگارش درآورده فیلمبرداری شد و قسمت‌هایی از آن در شهرک دفاع مقدس جلوی دوربین رفت.

فیلم داستان رزمنده‌ای است که پس از سال‌ها اسارت به شهرش برمی‌گردد و با اتفاقاتی روبرو می‌‌شود.

یزدانیان که دوهفته دیگرباید به عنوان یکی از اعضای هیات ژوری فستیوال فیلم gecheonبه کره سفر خواهد کرد در این باره نیز گفت: برای انجام این کار با من هماهنگ شده و به زودی به کره خواهم رفت.

گفتنی است که این فستیوال یکی از فستیوالهای معتبر ایت که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود و امسال یزدانیان در آن حضور خواهد داشت. فیلم‌هایی نیز از آمریکا، انگلیس، ژاپن، فرانسه و... در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد اما فیلمی به نمایندگی از ایران در ان حضور نخواهد داشت.

یزدانیان به احتمال بسیار با فیلم «خیابان‌های آرام» کمال تبریزی که ساخت موسیقی آن را به عهده داشته، به جشنواره فیلم پوسان که یکی از جشنواره‌های مهم آسیابوده، خواهد رفت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

هروقت موسیقی معرکه پیمان یزدانیان که برای تیتراژ ابتدایی و پایانیِ شاهکار اصغر فرهادی ساخته بود رو گوش می دم، دیوونه می شم.
پیمان یزدانیان عزیز هم یکی از بزرگان موسیقی برای ساخت فیلم است.
به نظر من معرکه ای که پیمان یزدانیان برای «چهارشنبه سوری» ساخته از بهترین کاراشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

او عالیست.مخصوصا سوییت ها.او یکی از امید های اینده است...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

چقدر شبیه محسن چاووشیه؟!؟! . . .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

ای بابا.اینجا هم دست از سر محسن چاوشی بر نمیدارید؟

پیمان فوق العاده اس.مخصوصاً آهنگهاش تو فیلم شبهای روشن داغ دل آدم رو تازه می کنه بدون کلام فقط با صدای ساز...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی «خرس» را می‌سازم | موسیقی ما