برنامه یاد بعضی نفرات
 
رامین صدیقی وضعیت نشر موسیقی را اسفبار اعلام کرد
به دنبال رکود بازار موسیقی؛
رامین صدیقی وضعیت نشر موسیقی را اسفبار اعلام کرد
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: رامین صدیقی درباره وضعیت نشر موسیقی کنونی در گفت‌و‌گو با فرهنگخانه گفت: وضعیت نشر در این روز‌ها مانند سال گذشته حرفی برای گفتن نداشته و‌‌ همان روال را طی می‌کند. موسیقی این روز‌ها به سختی می‌تواند خود را نشان بدهد و به صورت آلبوم منتشر شده به دست مخاطبان خود برسد.

مدیر نشر موسیقی هرمس در ادامه یادآور شد: بازار این روزهای موسیقی بازار راکدی است. البته در همه جای دنیا فعلا وضعیت به همین منوال است. شرایط اقتصادی جوامع موجب می‌شود مردم کمتر از هر چیز دیگری به سمت و سوی کار‌ها و کلاهای فرهنگی رفته و از آن‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: اولین چیزی که با پایین آمدن بوجه اقتصادی یک خانواده از سبد خرید آن‌ها حذف می‌شود، آثار فرهنگی است.

در بودجه اقتصادی یک خانواده اولین چیزی که به دنبال پایین آمدن شرایط اقتصادی از سبد کالای آن‌ها حذف می‌شود کالای فرهنگی است. چرا که قبل از آن مجبور به پرداخت آن هستند، مایحتاج روزانه آنهاست. مایحتاجی مثل کرایه خانه و خورد و خوراک و پوشاک و.... به همین دلیل در شرایط بدی اقتصادی این ما هستیم که خط می‌خوریم.

صدیقی در ادامه یادآور شد: با وجود شرایط این چنینی به نمی‌توان به آینده موسیقی و روند بهبود آن چندان خوشبین بود. چون وقتی شرای مالی و اقتصادی جامعه‌ای خوب نباشد یعنی نیازهای اولیه آن‌ها برطرف نشده و این اجازه نمی‌دهد که به نیازهای ثانویه رسیدگی شود. در همه حوزه‌ها این وضعیت اقتصادی کاملا تاثیر مستقیم دارد. مردمی می‌توانند به فرهنگ بپردازند که از نظر اقتصادی تامین باشند. متسفانه موسیقی در حال حاضر بازار اسفناکی دارد.

مدیر نشر موسیقی هرمس تامین روزمرگی و امرار معاش روزانه را در اولویت دانسته و در ادامه خاطر نشان کرد: با وجودی که شرکت ما و آثارمان مخاطبان خاص خود را دارند و در این چرخه اقتصادی نیز جزو اولین‌هایی هستیم که از لیست نیازهای خانواده‌ها خط می‌خوریم، باید بگویم که هیچ وقت نخواسته‌ایم آثارمان در سوپر مارکت‌ها پخش شود. چون اصولا و اساسا کارهای ما کارهای سوپر مارکتی نیست. ضمن اینکه با سوپر مارکتی شدن کار‌هایمان، در؟ آمدمان بالا نرفته و نمی‌رود.

وی در پایان گفت: آثار ما طیف خاصی را به خود اختصاص داده‌اند و ذاتا کارهای سوپر مارکتی نیستند. مخاطب ما مخاطبی نیست که برای پیدا کردن موسیقی‌ای که می‌خواهد به سوپر مارکت‌ها برود. بلکه خودش بهتر از هر کسی می‌داند که فروشگاه‌های فرهنگی بهترین محل برای عرضه آثار فرهنگی و همچنین خرید آنهاست. خوشحالم که در این رده قرار گرفته‌ام.
منبع: 
فرهنگخانه
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آبان 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:51

واقعا تلاش امثال آقای صدیقی در نشر هرمس، و ناشران دیگری چون ماهور، ماهریز، و ... با وجود تمامی مشکلات نشر و فرهنگ برخورد با موسیقی در ایران، ستودنی است.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رامین صدیقی وضعیت نشر موسیقی را اسفبار اعلام کرد | موسیقی ما