برنامه یاد بعضی نفرات
 
سمفونی کارون یک بیانیه عاشقانه به میهن، زندگی و ایرانی‌هاست
مجید انتظامی توضیح داد:
سمفونی کارون یک بیانیه عاشقانه به میهن، زندگی و ایرانی‌هاست
موسیقی ما- لی لا رضایی: مجید انتظامی آخرین اثرش «سمفونی کارون» را یک بیانیه عاشقانه به میهن، زندگی و ایرانی‌ها دانست و توضیح داد: این سمفونی حاوی چهار قسمت است که فضایی کاملا مردمی و عام پسند دارد. به گفته این آهنگساز، سمفونی کارون فضایی عاشقانه دارد و موسیقی آن خیلی ریتمیک بوده و با فضای شاد و عاشقانه آن کاملا مرتبط است.

وی در خصوص فضای ریتمیک این اثر توضیح داد: از آنجایی که من هیچ وقت موسیقی شاد ننوشته‌ام اصلا دستم به سمت اینگونه کار‌ها نمی‌رود ولی با توجه به فضایی که این سمفونی دارد، بهتر دیدم که حال و هوای ان را همانگونه که هست به موسیقی در بیاورم. دوست داشتم در این اثر بیش از هر چیزی به سمت و سوی موسیقی عرفانی و معرفتی بروم در عین اینکه یک موسیقی بلند و آوازی است.

وی ادامه داد: موضوع اصلی این سمفونی «آب» است که به سفارش شرکت آب نیرو آن را ساخته‌ام. این سمفونی در عین دارا بودن تکنیک‌های لازم یک اثر کاملا مردمی است. از آنجایی که آب در هر نقطه‌ای ریتم خاص خود را دارد، در این اثر به ریتم‌های خاصی می‌رسیم که آب در ذهن مخاطب به تصویر کشیده شود.

وی خاطر نشان کرد: ساخت سمفونی کارون حدود یک سال زمان برد. این سمفونی که توسط ارکس‌تر سمفونیک، گروه کر و گروهی از سازهای ایرانی اجرا شده است، مملو از ریتم‌های خاص است و مدام در موسیقی آن ریتم جریان دارد.

گفتنی است؛ شعر این اثر توسط محمد عبدالحسینی سروده شده و سالار عقیلی خواننده آن است. سمفونی کارون پیش از این طی مراسمی نمادین توسط مجید انتظامی به سفارش دهندگان تحویل داده شد که ضمن آن، بخش‌هایی از این اثر نیز برای حاضران پخش شد.

از این آهنگساز پیش از این سمفونی‌های صلح، ایثار و سوییت سمفونی ایثار را شنیده‌ایم. همچنین موسیقی خاطره انگیز فیلم‌هایی همچون از کرخه تا راین، بایسیکل ران، آژانس شیشه‌ای، سفر سنگ، مرد آفتابی اثر این هنرمند خوش نام ایرانی است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

ALi
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

قراره منتشر بشه!!؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

با سلام خدمت مدیریت سایت

سوالی داشتم

این اثر کی اجرا یا ارائه میشه ؟ قرار بود اجرا شه که گفتند سالار عقیلی ایران نیست و یکی دیگه اجرای آواز رو انجام میده . خواننده معلوم شده ؟

ممنون میشم جواب بدید :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

خوشجالم ازین که به خوزستان توجه شده سمفونی با نام کارون باید زیبا و دل نشین باشه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سمفونی کارون یک بیانیه عاشقانه به میهن، زندگی و ایرانی‌هاست | موسیقی ما