برنامه یاد بعضی نفرات
 
ژیوار موسیقی کردی را با تنظیم جدید اجرا می‌کند
در بخش بانوان بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر
ژیوار موسیقی کردی را با تنظیم جدید اجرا می‌کند
موسیقی ما - گروه «ژیوار» به سرپرستی ژیوار شیخ الاسلامی در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر شرکت و ترانه‌های فولکلوریک کردی را با تنظیمات جدید اجرا می‌کند.  ژیوار شیخ‌الاسلامی با اشاره به‌اینکه گروه ژیوار در دو بخش فارسی و کردی به اجرای برنامه می‌پردازد، گفت: در بخش کردی، پنج قطعه فولکلوریک با تنظیم جدید به اجرا درمی‌آید. نخستین بخش از کنسرت گروه ژیوار هم به موسیقی سنتی اختصاص دارد و در آن قطعاتی چون «کوی خرابات» و «نرگس مست» با شعری از حافظ، «مستانه» غزل مولانا، «چهار مضراب» دشتی و تک‌نوازی اعضای گروه خوانده و نواخته می‌شود.

سرپرست گروه ژیوار، نوآوری را ضرورتی دانست که‌گاه در کنسرت‌های موسیقی بانوان نادیده گرفته می‌شود. وی در ادامه بیان کرد: نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که مخاطب و منتقد جدی برای موسیقی بانوان وجود ندارد، اما به این بهانه نمی‌توان به یک سری کارهای تکراری دل خوش کرد و دست از نوآوری برداشت.
شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه کسانی که به کنسرت ویژه بانوان می‌روند، ترجیج می‌دهند که آهنگ‌ها و تصنیف‌های خاطره‌برانگیز بشنوند، گفت: توجه به خاطره جمعی به معنی این نیست که هنرمندان دست از خلق کارهای تازه بردارند و به‌جای تربیت گوش مخاطب و بالابردن سطح پسند و سلیقه او، تنها به اجرای ترانه‌های نوستالژیک توجه کنند.

سرپرست گروه ژیوار به ضرورت توجه به ترانه‌های محلی، به‌‌ همان صورت که هست، اشاره کرد و افزود: گروه ژیوار در دومین بخش از کنسرت خود به اجرای ترانه‌های کردی می‌پردازد؛ این ترانه‌ها به قالب ارکسترال درنیامده‌اند و تنها با تنظیمی تازه ارائه می‌شوند، چراکه مردم با موسیقی بومی و ظرفیت‌های آن آشنا نیستند و گروه ژیوار می‌کوشد تا موسیقی نواحی مختلف کردستان و کرمانشاه را آن‌گونه که هست به مخاطب خود معرفی کند.

شیخ‌الاسلامی، وجود جشنواره‌ای مستقل برای بانوان را لازم و ضروری برشمرد و افزود: حضور پنج گروه ویژه بانوان در جشنواره موسیقی فجر، کافی نیست و باید جشنواره مستقلی برای خانم‌ها و رقابت آن‌ها با یکدیگر طراحی و اجرا شود.

گفتنی است آهنگسازی قطعات فارسی و کردی و نوازندگی سنتور را رزیتا جانمیان برعهده دارد. گلنوش ملایری (سنتور باس)، مینو اسحابی (کمانچه)، نازنین قاسمی (عود)، پریا پیرزاده (تار)، نیره علی اصغر فخری (تنبک) و عسل ملک‌زاده (دف و دایره) اعضای دیگر این گروه موسیقی بانوان هستند.

گروه موسیقی ژیوار به سرپرستی ژیوار شیخ الاسلامی، ۲۵ بهمن ماه، ساعت ۱۶ در فرهنگسرای بهمن به اجرای برنامه می‌پردازد.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه در تهران، شیراز، کرج، قزوین، گرگان و یاسوج برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ژیوار موسیقی کردی را با تنظیم جدید اجرا می‌کند | موسیقی ما