برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهار خواننده با یک بلیت!
کنسرت بزرگ خلیج فارس با تبلیغات محیطی، تناقض‌های پنهان و آشکار و شعار تبلیغاتی خاصش برگزار می‌شود
چهار خواننده با یک بلیت!
موسیقی ما - بهمن بابازاده: چند روزی هست که نشست خبری کنسرت بزرگ خلیج فارس برگزار شده و عوامل و مسئولین برگزار کننده به تشریح برنامه‌ها و اتفاقات این کنسرت پرداخته‌اند. پرده از فروش بلیت‌های ۹۰ هزار تومانی آن برداشته‌اند و تا حدی هم کنداکتور برنامه را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند. از ظهر دیروز پوستر‌ها و بیلبوردهای تبلیغاتی این کنسرت به شکل گسترده‌ای در سطح شهر نصب شدند تا موضع گیری اهالی موسیقی در مورد این اتفاق و تبلیغات محطیی این برنامه آغاز شود. اهالی موسیقی معتقدند اتفاقی که در مورد این کنسرت بزرگ حداقل در حوزه تبلیغاتش در حال رخ دادن است، اگر در برنامه‌های چهره‌های موسیقی در طول سال اتفاق بیفتد مترادف با ممنوع الفعالیت شدن هنرمند و شرکت برگزار کننده برنامه است.

***
به مناسبت ۱۰ اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس یکی از موسسات فرهنگی و هنری تصمیم به برگزاری کنسرت بزرگی به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس گرفت که این موضوع با استقبال مسئولین دفتر موسیقی، خیلی زود عملی شد تا چهار خواننده (سالار عقیلی، مانی رهنما، نیما مسیحا و حمید خزایی) در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه بروند و برای خلیج فارس بخوانند. در روز نشست خبری این برنامه هم حمید بی‌آزار (مدیر مجموعه برج میلاد) در سخنانی در این باره گفت: «دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس است. وظیفه هر ایرانی این است که این روز باشکوه را به خوبی جشن بگیرد. همچنین وظیفه ما این است که این روز بزرگ را به خوبی و در سطح بین المللی برگزار کنیم. به همین مناسبت ما تصمیم گرفتیم که کنسرتی در ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت برگزار کنیم که در این کنسرت دو خواننده موسیقی پاپ و دو خواننده موسیقی سنتی حضور دارند، همچنین در این کنسرت از حضور ۸۰ نوازنده و ۲۰ نفر گروه کر بهره‌مند می‌شویم. این کنسرت دارای دو ویژگی است که هم در خورشان این روز بزرگ است و هم اینکه در خور مجموعه برج میلاد است. به نظر من این کنسرت در نوع خودش یک اتفاق کم نظیر است و امیدواریم که مورد قبول مردم عزیز قرار گیرد.»

اما نوع بلیت فروشی این برنامه آنقدر جالب توجه بود که در روز نشست خبری هم مورد توجه خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها قرار بگیرد. ظاهرا قیمت گذاری بلیت‌های این برنامه از ۳۰ تا ۹۰ هزار تومان انجام شده که دلیل آن هم از سوی مسئول برگزار کننده برنامه حضور ۴ خواننده و ۱۰۰ نوازنده عنوان شده بود. ولی در یکی دو روز اخیر نوع تبلیغات محیطی و رسانه‌ای برای این‌ کنسرت به گونه‌ای بوده که به نظر می‌رسد استقبال از این برنامه برای برگزار کنندگان آن بسیار حائز اهمیت است.

  • تبلیغات شهری؟!
یکی از قوانین نانوشته ولی مهم برای همه برگزار کنندگان کنسرت‌های زنده در تهران، عدم انجام تبلیغات محیطی برای معرفی برنامه مورد نظر است که انجام آن به هر عنوانی خواننده و هنرمند آن برنامه را تا چندین ماه ممنوع الفعالیت می‌کند و شرکت برگزار کننده برنامه هم نمی‌تواند تا اطلاع ثانوی به برگزاری برنامه جدید اقدام کند. ولی ظاهرا با توجه به اینکه کنسرت خلیج فارس، اهمیتی بیش از بقیه کنسرت‌ها در این برهه زمانی دارد، مسئولین برگزاری آن توانسته‌اند نظر مساعد مسئولین حراست دفتر موسیقی ارشاد را جلب نمایند و تبلیغات گسترده‌ای را در سطح شهر برای این برنامه راه بیندازند. این تبلیغات شامل نصب پوس‌تر و بیلبورد و استفاده از تریبون تبلیغاتی تصویری متروی تهران است که قطعا می‌تواند مخاطبان فراوانی را برای حضور در این برنامه ترغیت کند. ولی سوال اینجاست آیا اتفاقی که سال گذشته برای «روزبه نعمت اللهی» پس از برگزاری کنسرت‌اش در کاخ سعد آباد افتاد و علیرغم اخذ مجوز تبلیغات محیطی، او به مدت دو ماه ممنوع الفعالیت شد، این بار در انتظار چهره‌های حاضر در کنسرت بزرگ خلیج فارس خواهد بود یا خیر؟

  • شعار تبلیغاتی متفاوت
رونمای از پوس‌تر این کنسرت‌‌ همان و آغاز حرف و حدیث‌ها ه‌مان؛ در پوستری که در روز نشست خبری این برنامه نصب شده بود مانی رهنما در منتهی الیه سمت راست قرار داشت که ظاهرا این اتفاق با واکنش و نارضایتی این خواننده رو به رو و همین باعث شد که در پوستری که برای تبلیغات شهری این کنسرت در نظر گرفته شده، تصویر مانی رهنما به وسط جمع چهار نفره منتقل شود و حمید خزایی در محل قبلی تصویر مانی رهنما قرار بگیرد. شعار تبلیغاتی این پوس‌تر هم در نوع خودش جالب توجه است و به سبک سینماهای راسته لاله زار قدیم نوشته شده: ‌ «یک بلیط، چهار خواننده نامی کشور!» باید صبر کرد و دید تا روز برگزاری این کنسرت بزرگ، حاشیه‌های دیگری به این اتفاق اضافه خواهد شد یا نه؛
منبع: 
تاریخ انتشار : جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

salam bebakhshid mikhastam bedunam bilitaye concerte khalije farso chetori mishe tahie kard?

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

حتی برای این کنسرت تراکت هم پخش کردند!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

موزیک ما اقای بابازاده خواستار
مصاحبه با رضا صادقی مهدی یراحی
روزبه بمانی مصاحبش مفصل باشه
حمید عسگری علی اصحابی بابک جهانبخش علیرضا افکاری بهروز صفاریان امین رستمی هستیم

البوم مسعودی سعیدی لو رفته درسته

و البوم بهنام صفوی خشایار اعتمادی مازیار فلاحی کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

برای به اصطلاح هنرمندای بی جنبه ی کشورم متاسفم که هنوزم که هنوزه خودشون رو درگیر مسائل بچه گونه و پوچ و بی اهمیت میکنن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

شعارش خیلی مسخره و سطحیه

چهار خواننده با یک بلیط دیگه چه جور تبلیغیه ؟؟

مثل پیتزا فروشی ها که میگن یکی بخر دو تا ببر ....

این شعار در شان این عزیزان نبود

حداقل برای آقای عقیلی متاسفم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

شعار بی محتوا تر و بازاری تر از این نبود؟ مثل اینکه این کنسرت برای خلیج فارسه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

در شان این عزیزانو بیخیال,در شان خلیج فارس نبود! اینطوری میخوایم جلو تبلیغات منفی عربا بایستیم!؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چهار خواننده با یک بلیت! | موسیقی ما