برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه بهنا در ایوان شمس روی صحنه می‌رود
در گفت‌و‌گو با موسیقی ما مطرح شد:
گروه بهنا در ایوان شمس روی صحنه می‌رود
موسیقی ما – لی لا رضایی: گروه تلفیقی بهنا به زودی در تالار ایوان شمس روی سن می‌رود تا با تلفیقی از بهترین‌های موسیقی اجرای خاطره انگیزی برای علاقه مندان به این نوع از موسیقی داشته باشد. رهبر این گروه با اعلام این خبر به موسیقی ما گفت: در روزهای۸ و۹ تیرماه در تالار حرکت (ایوان شمس) روی سن خواهیم رفت و برای تمامی علاقه مندانی که همیشه و در هر شرایطی همراهی امان کرده‌اند، بهترین قطعاتمان را اجرا خواهیم کرد.

رامین بهنا در ادامه متذکر شد: گروه بهنا تشکیل شده از ۶ نوازنده که کسرا ابراهیمی (نوازنده درامز)، سینابیجاری (تنبک و پرکاشن)، بهرنگ بقایی (تارو دیوان)، علی پرکار (گیتار)، حامد حمیدزاده (باس) و خود من هستیم. قراراست ۱۵ قطعه را در این کنسرت‌ها که هر شب راس ساعت ۲۱ آغاز می‌شود، به اجرا در آوریم.

وی تاکید کرد: چونان، نخستین، بامداد، سبکبال، قصه و... عنوان قطعاتی هستند که در این کنسرت‌ها هستند. این کنسرت یک کنسرت تلفیقی بوده و که با تنظیم‌های جدید و به روزتری به اجرا در خواهند آمد. یک سری از کارهایی که تا کنون در هیچ کنسرتی برگزار نشده، در این کنسرت اجرا می‌شود. به اضافه اینکه چند کار قدیمی نیز اجرا خواهیم کرد.

این گروه که آخرین کنسرتش را در سه سال گذشته برگزار کرده بود، بعداز سه سال قرار است هر چندماه یک با روی سن برود و اجرای برنامه کند.

وی در پاییز ۱۳۸۵ گروه بهنا را با هدف ارایه موسیقی تلفیقی با هویت ایرانی تشکیل داد در ادامه گفت: تمام تلاشمان بر این است که به بهترین نحو ممکن کنسرت را برگزار کنیم و به همین دلیل به زودی تمرینات خود را آغاز خواهیم کرد.

گفتنی است؛ رامین بهنا به عنوان یکی از پیشگامان موسیقی تلفیقی در ایران شنتواخته می‌شود. وی در سال ۱۳۷۵ گروه آویژه را با همکاری پدرام درخشانی تأسیس کرد که کنسرت‌های این گروه اولین تجربه موسیقی تلفیقی در ایران به شمار می‌آمد.

رامین بهنا تا کنون آهنگسازی بیش از ۴۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را بر عهده داشته که ‏از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به موسیقی متن فیلم‌های نسل سوخته و کمکم کن از آثار رسول ملاقلی‌پور، «داستان‌های ‏تعبید» ساخته «فریدون حسن‌پور»، «سرزمین پدری» به کارگردانی «شهرام شاه‌حسینی» و مجموعه‌های تلویزیونی «دوران ‏سرکشی» و «قصه رودخانه» از ساخته‌های کمال تبریزی، «آهوی ماه نهم» به کارگردانی «مسعود نوابی» و «داستان‌های ‏هنر» اثر «مجتبی می‌رتهماسب» اشاره کرد. ‏گزیده‌ای از ا ین آثار در قالب آلبومی با عنوان «دیدگاه» در تابستان ۱۳۸۵ توسط انتشارات آواخورشید به بازار موسیقی ‏عرضه شده است.

پیش از این نیز آلبوم‌هایی از آثار رامین بهنا به همراه گروه‌های «آویژه» و «رازشب» منتشر شده بود که از بین ‏آن‌ها می‌توان به آلبوم‌های «زی‌بازی»، «دارقالی» و «من و دوست‌غولم» اشاره کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه بهنا در ایوان شمس روی صحنه می‌رود | موسیقی ما