برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی به انقلاب ایران کمک‌ زیادی کرده‌ است
میرزمانی:
موسیقی به انقلاب ایران کمک‌ زیادی کرده‌ است
موسیقی ما - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: ‌ هم موسیقی به انقلاب کمک بسیاری کرده و هم انقلاب در راه پیشرفت موسیقی کوشیده است.  اختتامیه نخستین جشنواره شعر و موسیقی ضداستکباری طبس با موضوع ویژه آمریکا در محل سفارت سابق آمریکا در تهران (لانه جاسوسی) برگزار شد.

در بخشی از این جشنواره سید محمد می‌رزمانی؛ مدیرکل دفتر موسیق بعد از ورود احمدعلی راغب به سالن و در وصف او سخن گفت. وی در مورد راغب گفت: امروز یکی از روزهای به یادماندنی زندگی من است زیرا در این روز از یکی از بهترین استادانم در حضور من تجلیل می‌شود.

وی افزود: موسیقی انقلابی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود. هم موسیقی به انقلاب کمک کرده‌ و هم انقلاب در راه پیشرفت موسیقی کوشیده است.

میرزمانی در مورد احمدعلی راغب گفت: استاد راغب یکی از استوانه‌های موسیقی انقلاب و بقای آن است که مسلما قطعاتی چون «بانگ آزادی» و یا «شهید مطهر» و یا «آمریکا آمریکا» بی‌دلیل باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه این آثار بدون تفکر خلق نشده‌است، افزود: نکته مهمی که باید توجه کرد جان مایه‌ای است که استاد راغب را جاودانه کرد و باید آن را تحلیل کرد و به نظر من اکثر آثار استاد عناصر جاودانگی را دارا هستند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنانش به شخصیت استاد احمدعلی راغب اشاره کرد و گفت: هر آنچه از لحاظ تخصصی و آنچه از تلفیق شعر و موسیقی یاد گرفتم از ایشان بوده است. می‌رزمانی افزود: استاد راغب شخصیت بارز و شکیبایی دارند و آن زمان که من وارد رادیو شدم از ایشان تاثیر بسیار گرفتم.

وی تجلیل از هنرمند متعهد را تجلیل از هنر متعهد دانست و تاکید کرد: ما نباید به اسامی اکتفا کنیم بلکه این اسامی تعریف جمهوری اسلامی است که خادمان خودشان را تجلیل می‌کند.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ولی برعکس نوشتین انقلاب به موسیقی کمک کرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ب نظره من زمانش رسیده سالن های استاندارد موسیقی در شهر های بزرگ مثل تهران اصفهان شیراز شاندیز کیش کرمان اهواز ساخته بشه

و واسه مجوزه ای البوم هایم فکری بشه و این پروسه سریعتر و سخت گیریی های کمتری بشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوست من میشه یکی از کمکاشو بگی؟ در اینکه این انقلاب مردمی ,شکوهمند و اسلامی بود شکی نیست اما مثل هر انقلاب دیگه شرایطی خاص در محدوده ای زمانی بوجود آورد,که باعث شد موسیقی ۱۰سال به کل تعطیل بشه,بعدش یه مدت طول کشید تا دوباره موسیقی در بین مردم جاباز کرد,پس علیرغم تمام مزایای انقلاب ,اما در این حوزه هیچ کمکی صورت نگرفت,بدیهی است این اتفاقات و سیاستگزاریها در حوزه ی اختیارات سازمان ارشاد درهر دوره بوده و اگر ضربه ای به موسیقی زده شده از جانب سیاستهای سلیقه ای مدیران ذیربط بوده,اما همچنان منتظر دلایل شما دوست عزیز در مورد حرفتان هستم,موسیقی ما,از آنجا که تمام عرایض بنده در چارچوب قوانینه,از آنجایی که ایجاد فضای باز برای بحث یکی از اصول قوانین اساسی و نظام هست,از شما انتظار دارم این نظر تایید شه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی به انقلاب ایران کمک‌ زیادی کرده‌ است | موسیقی ما