برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از چهار سال به صحنه بازمي‌گردم
فرهنگ شريف حبر داد؛
پس از چهار سال به صحنه بازمي‌گردم
موسیقی ما - فرهنگ شريف - نوازنده پيشكسوت تار- اين روزها را در حالي با يك كسالت جزئي در منزلش سپري مي‌كند كه قرار است به زودي اجراهايي را به صحنه ببرد.اين نوازنده تار ، اظهار كرد: چند روزي است كه آلودگي هوا و گرد وغبار اذيتم كرده و ويروس وارد بدنم شده است، اما خدا را شكر كه اكنون رو به بهبود هستم.

شريف كه مدت‌هاست روي صحنه‌هاي اجرا حاضر نشده، درباره‌ي تازه‌ترين فعاليت‌هايش توضيح داد: خبرهايي در راه است. با دو خواننده صحبت‌هايي داشتم تا به اميد خدا به زودي اجراهايي را به روي صحنه ببريم، اما ترجيح مي‌دهم اين اخبار را به موقع بگويم.

قرار بود فرهنگ شريف در بيست و ششمين جشنواره موسيقي فجر در بخش تك نوازي استادان، با ساز تار براي مخاطبانش هنرنمايي كند اما چند ساعت قبل از اجرا خبر رسيد كه به دليل كسالت و بيماري نمي‌تواند در جشنواره حضور پيدا كند و اين آخرين خبر از اجرايي بود كه سال 89 از فرهنگ شريف منتشر شد.

البته فرهنگ شريف آخرين بار 20 آذر ماه سال 87 در تالار وحدت به روي صحنه رفته بود.

فرهنگ شریف نوازنده نامی تار از چهار سالگی با رفت و آمد بزرگان موسیقی خصوصا عبدالحسین خان شهنازی (برادر حاج علی اکبرخان شهنازی) به منزلشان موسیقی را فرا گرفت.

در سن دوازده سالگی نخستین تک نوازی خود را که به صورت زنده از رادیو پخش می‌شد، با موفقیت اجرا کرد و به دنبال آن در اغلب برنامه‌های «گل‌ها» به عنوان تک نواز آواز، خوانندگان برنامه را همراهی می‌کرد.

او در کارنامه هنری خود با خوانندگانی چون تاج، غلامحسین بنان، شجریان، محمودی خوانساری، ایرج و ... هم نوازی داشته است و در چند فستیوال بین‌المللی از جمله فستیوال موسیقی برلین توانسته ساز تار را به خوبی به جهانیان بشناسد. همنوازی شريف با شجریان در آواز همایون از جمله به یادماندنی‌ترین آثار آوازی این استاد و شجریان به شمار می‌رود.

فرهنگ شریف چند سالی را هم در دانشگاه‌های مطرح آمریکا به آموزش موسیقی مشغول بود. او نخستین هم نوازی را با خوانندگانی چون محمودی خوانساری، شجریان، اکبر گلپایگانی داشت و نخستین تصنیف اکبر گلپایگانی از ساخته‌های اوست.

شریف موفق به دریافت نشان درجه یک هنری معادل دکترا شد و در جشنواره‌های مختلف موسیقی فجر همراه با سعید رودباری به اجرای دونوازی پرداخت.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پس از چهار سال به صحنه بازمي‌گردم | موسیقی ما