برنامه یاد بعضی نفرات
 
رضا صادقی: اینکه به من درباره آینده دروغ گفته شد، اذیت ام می کند
رضا صادقی با انتشار اینترنتی قطعه ای که برای تیتراژ برنامه «ماه عسل» ساخته شده بود، از پشت پرده دلایل کنار گذاشته شدن این کار گفت:
رضا صادقی: اینکه به من درباره آینده دروغ گفته شد، اذیت ام می کند
موسیقی ما - بهمن بابازاده: در حالی که تهیه کننده های برنامه «ماه عسل» از پاسخ به این سوال که چرا قطعه «با اجازه خدا» رضا صادقی در انتهای این برنامه پخش نمی شود، طرفه رفتند. این خواننده به نشانه اعتراض به رفتارهای غیر حرفه ای و بدقولی های پی در پی عوامل «ماه عسل» شب گذشته قطعه «با اجازه خدا» را روی اینترنت منتشر کرد و همه کسانی را که باعث و بانی این تصمیم بودند را به خدا واگذار کرد. استقبال گسترده مخاطبان موسیقی و دوستداران این خواننده از این قطعه خیلی زود به شبکه های اجتماعی نیز کشیده شد و همین باعث شد «با اجازه خدا» خیلی زود دست به دست بچرخد و آمار دانلود بالایی را در این مدت زمان اندک به خود اختصاص دهد.

در چند سال اخیر و پس از موفقیت های گسترده ای که برنامه «ماه عسل» در ایام ماه مبارک در بین مردم و بینندگان تلویزیونی کسب کرده، خیلی ها برای فهمیدن تیم خواننده های جدید آن لحظه شماری می کردند. ولی فرق بزرگی که برنامه امسال با برنامه های گذشته داشت این بود که امسال مجری محبوبش یعنی احسان علیخانی، دیگر قرار نبود در آن حضور داشته باشد و علی ضیاء بنا بر صلاحدید مدیران ارشد شبکه 3 جایگزین او شده بود. اما باز هم با این وجود پیش بینی حضور چهره های شاخص عرصه موسیقی بعنوان خواننده تیتراژ این برنامه باعث شد خیلی ها از طریق جراید و رسانه پیگیر اخبار «ماه عسل» باشند.

  • علامت سوال ها تا لحظه آخر
تا دو ساعت مانده به روی آنتن رفتن قسمت اول این برنامه، همچنان شک و تردید ها در مورد خواننده تیتراژ این برنامه وجود داشت و هنوز به صورت قاطع ، مدیران و تهیه کنندگان آن نتوانسته بودند به جمع بندی درستی برسند و از بین قطعات ساخته شده، یکی را انتخاب نمایند. اما داستان سفارش قطعات این پروژه به چند خواننده به صورت همزمان و جلب رضایت همه آنها مبنی بر اینکه :« قطعا خواننده تیتراژ هستی و هیچ گزینه دیگری وجود ندارد»، از جمله ماجراهایی بود که به مرور زمان سرانجام رسانه ای شد و باعث شد پشت پرده انتخاب خواننده تیتراژ این برنامه خبر ساز شود.

  • صادقی، بنیامین، محمد علیزاده و....
خیلی اتفاق عجیبی نبود وقتی در آخرین لحظات پخش برنامه ، نام گزینه های جدید خواندن تیتراژ «ماه عسل» مشخص شود. گویا تهیه کننده های برنامه با چهره هایی چون صادقی و بنیامین و حتی محمد علیزاده وارد مذاکره شده بودند و از هرکدام از این چهره های برای حضور در این برنامه دعوت به عمل آورده بودند. طریقه این همکاری هم به زبان عامیانه این طور بود که هر کدام از این هنرمندان نسخه نهایی قطعاتشان را تحویل می دادند تا تهیه کنندگان و مدیران شبکه 3 از بین آنها انتخاب کنند که کدام قطعه به عنوان تیتراژ برنامه مورد استفاده قرار بگیرد. سناریویی که در نهایت به بنیامین بهادری ختم شد و در حالی که گفته می شد قطعه رضا صادقی هم پس از دو اصلاحیه در انتهای ماه عسل از شب دوم ماه مبارک پخش خواهد شد، دیگر هیچکدام از مسئولین و مدیران شبکه 3 و تهیه کنندگان ماه عسل در شب هابعد حاضر به اظهار نظر در مورد آخر و عاقبت بقیه قطعه ها علی الخصوص قطعه رضا صادقی نشدند تا این خواننده در اقدامی جالب توجه قطعه اش را منتشر کند.

  • قصه از کجا شروع شد؟
اما چیزی که در این بین بیش از هر چیز دیگری عجیب به نظر می رسد نوع مذاکرات عوامل این برنامه برای برای جلب رضایت هنرمندان عرصه پاپ برای حضور در برنامه شان بود. محمد اسدیان (از نزدیکان صدقی و مدیر اجرایی ارکستر مشکی پوشان) در این باره می گوید : « چندین و چند بار خود علی ضیاء به همراه تهیه کننده های برنامه اش خواستار جلسه حضوری با رضا در منزل شخصی اش شدند. رضا هم علیرغم مشغله کاری فراوان قبول کرد که در این جلسه ها حضور پیدا کند. دوستان در چندین مرحله به منزل صادقی آمدند و خواستند که این همکاری شکل بگیرد. آنها با گفتن جمله هایی چون : «ما به برند تو در این برنامه احتیاج داریم» ، رضا را مجاب کردند که این همکاری شکل بگیرد. رضا هم در یک جمله به آنها گفت که این قطعه نذری من برای ازدواج ام است و دوست دارم امسال سی شب سر سفره افطار مردم باشم. جالب اینجاست که دوستان تهیه کننده در ابتدای بحث و به محض ورود به منزل صادقی و بعد از سلام و احوالپرسی در رفتاری دور از شان به رضا گفتند: «خوب آقای صادقی چند؟!». رضا هم سرش را پائین انداخت و فقط با لبخند جواب آنها را داد.

اسدیان در ادامه صحبت هایش نیز گفت : « ما برای خواندن این قطعه هیچ هزینه ای را تا این لحظه دریافت نکرده ایم و با توجه به اینکه دوستان هر روز زنگ می زدند و با خواهش و تمنا خواستار دریافت نسخه نهایی می شدند هیچ صحبت مالی ای نشد و حتی پول تنظیم کننده اثر را هم از جیب پرداخت کردیم. بعد از همه این اتفاق ها و بازیهایی که خودمان هم نفهمیدیم از کجا نشات گرفته بود، نه دستمزدی بابت این کار به رضا تعلق گرفت و نه اینکه هزینه ای که از جیب برای تنظیم انجام شده بود، به ما بازگردانده شد. دوستان دیگر تلفن های من را هم جواب نداند. به هر حال این اتفاقات هم گذری است و می گذرد. اما متاسفانه همین رفتارهاست که باعث می شود نگاه هنرمندان در مورد برخی مسائل و برخی انتخاب ها تا این حد بد و سیاه شود. قطعا از این به بعد درباره همکاری با آدمها و شخصیت ها بیشتر و دقیق تر خواهیم بود و همه سعی مان بر این خواهد بود که با افراد کاربلد و حرفه ای همکاری کنیم و با اشخاصی که به محض ورود می گویند : « آقای صادقی چند؟!» طرف حساب نشویم. »

  • صادقی: «حرفی برای گفتن ندارم!»
علیرغم اتفاقاتی که رخ داده خود رضا صادقی حاضر به صحبت درباره جزئیات این ماجرا نشد و فقط به گفتن چند جمله که به قول خودش «حرف دل» است اکتفا کرد : « می دانی من با چه چیزی مشکل دارم؟ اصلا اینکه چرا کار من پخش شده با نشده برای من مهم نیست. اینکه چرا در روز اول باید با زبان روزه دوستان به من بگویند که کارت در روزهای بعدی پخش می شود. باور کنید نیازی به این بازیها نبود. من نذر داشتم که پای سفره افطار مردم باشم ولی ظاهرا قسمت نبودده. ولی اینکه با زبان روزه به من درباره آینده دروغ گفته شد، اذیت ام می کند. خدا همه ما را به راه راست هدایت نماید. »

صادقی درباره پخش اینترنتی این قطعه نیز گفت : « بعضی قطعات را باید سر سفره افطار گوش کرد و شنید. مثل «ربنا». این کار هم برای ماه رمضان ساخته شده بود و اگر زمان می گذشت دیگر نمی شد آن حس اصلی را از آن گرفت. بخاطر همین دل را به دریا زدم و آنرا منتشر کردم تا اولا پیش دوستان و همراهان ساده و صبورم شرمنده نباشم، ثانیا در لحظات مقدس افطاری حضوری کوچم و کمرنگ را در کنار سفره های مردم داشته باشم. خدا آن بالاست و از نیت قلبی من خبر دارد. بگذار بنده هایش فکر کنند آدم زرنگه قصه هستند...».

ابن خواننده در انتهای صحبت هایش نیز اظهار داشت : «من به دلیل قبول حضور در این برنامه، به دوستان خوب قدرشناس ام در برنامه «سیمرغ» شبکه دو جواب منفی دادم. دوستان خوبم هم به من پیشنهاد اجرا را دادند و هم خواندن ترانه تیتراژ که من بواسطه احساس خوبی که نسبت به پیشینه «ماه عسل» داشتم، از آنها عذر خواهی کردم. همین جا باید اعتراف کنم که جواب صداقت آنها این نبود و من اشتباه کردم با آنها همکاری نکردم. آنها حداقل به من احترام قائل بودند و بسیار روراست و منطقی با من برخورد کردند. امیدوارم حلال ام کنند.»

  • تهیه کننده ماه عسل :« صدایتان قطع و وصل می شود!»
پیگیری خبرنگار ما برای شنیدن اظهار نظر تهیه کننده ماه عسل در تماس های مکرر با آقای «یوسفی» به جایی ختم نشد تا این گزارش بدون هرگونه اظهار نظر رسمی از سوی عوامل ماه عسل به پایان برسد.
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

khob hagh dashtan in che ahangi bood.agha karo napasandide boodan.vali eshtebaheshoon in bood ke rok nagoftan.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

ناراحت نباش رضای عزیز و دوست داشتنی ...خدایی هم اون بالا هست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

اون از برنامه هفت
این هم از برنامه ماه عسل .......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

واقعا متاسفم ... سلطان ما همیشه عااااااشقتیمو پشت سرت هستیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

دیوونتم سلطان مشکی پوش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

ما مشکی تر از آنیم که بیرنگ بمیریم از شیشه نبودیم که با سنگ بمیریم

تقصیر کسی نیست که اینگونه غریبیم شاید که خدا خواست که دلتنگ بمیریم
درودبر خواننده محبوب کشورم رضا صادقی عزیز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

صداو سیما بااین کارهایی که می کنه چطور انتظار هم داره جوونا به سمت رسانه های بیگانه نرن...!!! به چه قیمتی..؟..به قیمت کنار گذاشتن چهره های محبوب جوونا؟... کسایی که یه عمره دارن برای ملت ما میخونن و برنامه اجرا می کنن..؟!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

مسلما صدای بنیامین دل نشین تر بوده
ولی اینکه چرا پایانی رو به یک خواننده ناشناس دادن عجیبه!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

سلام لطفا در باره امین حبیبی گزارش بگیرید تا کی باید بنویسم در باره ی امین حبیبی گزارش بگیرید؟؟؟؟؟موسیقی ما تو که اینطوری نبودی؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

خیلی نامردیه...آخه رضا بعد از این همه سال نیاز به پول یه ترک داره...واقعا باعث بی آبرویی هستش...رضا این کار رو با عشق خوند...وقتی احسان علیخانی رفت از این برنامه رضا هم نباید واسش میخوند...فکر میکنم دیگه ماه عسل همون ماه عسل نیس...چون احسان رفت و بعضی صداقت ها هم رفت...خدا نگه دارت باشه رضا...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

دم آقا رضا گرم

ایشالا همیشه تنش سالم باشه

عشق منه آقا رضا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

تا اخرش هستیم.... زندگی دیکته گفت و ما همش غلط پشت غلط عشقو نوشتیم با الف نقطه گذاشتیم ته خط منو از اول همه جا نشوندن آخرکلاس حالا میگن یه کاری کن میگن حسابت با خداس خدا اجازه من دلم بسته به زنجیر غمت نگاه نکن به جرم من نگاه بکن به کرمت خونه ی بی چراغ من از تو همیشه روشنه بخشش چندمه تو و توبه ی چندمه منه تو بهترین رفیقمی نمیشه از تو دل جدا گمم نکن تو تاریکی دستمو ول نکن خدا خدا اجازه من دلم بسته به زنجیر غمت نگاه نکن به جرم من نگاه بکن به کرمت  ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

رضا جون نذرت قبوله داداش من تو من از وقی که این آهنگ رو گرفتم هر دفعه که گوش میدم من به حال و هوای روحانی و خاصی میبره ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

سلطان همه میدونن خیلی مردی بخدا
نذرت ادا شد!
قبول باشه مرد...
همین...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

رضا جان قطعه عالی بود...زنده باد سلطان معرفت رضاصادقی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

رضا جووووووووون عاشقتم آهنگتم که هیچی ندارم بگم از بس عالی بود
شعر
آهنگ
صدای فوق العاده
عالی عالی عالی
انشا... که نذرتم قبوله

رضا جون هیچوقت یادت نره که ما عاشقتیییییییییییییییییم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

اقای صادقی فدای سرت من که از دیروز تا حالا این اهنگ واسه هر کسی گذاشتم با هر سن و سالی با اهنگ ارتباط برقرار کرد و لذت برد. .... خداوکیلی بی طرفانه این اهنگ و با بقیه تیتراژها مقایسه کنید.کی می تونه شعر به این زیبایی بگه؟یه درد و دل ساده دلنشین.کی می تونه انقدر با احساس بخونه؟کدوم تیتراژ؟ ... زنده باد سلطان مشکی و دیگر هیچ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

عاشقتم سلطان

آهنگ وصف نشدنیه از نظر من ، از دیشب که منتشر شد 50 - 60 بار بیشتر بدون اغرار به همین روزهای عزیز قسم گوش دادم .. عالی سلطان عالی .. بازتابش هم تا اونجایی که من دیدم ونظرات اکثریت فوق العاده بوده.. به ل همه مشکی پوشها و عموم نشسته..

دست سعید عبدالهی عزیز هم بابت عکس زیبای سلطان درد نکنه.

در آخر " ما به مشکی دل خوشیم 2 رنگیارو بیخیال"

همین..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

اقای صادقی خیلی نازک نارنجی شده ... خب بابا تفلکی ها حتما نتونستند پخش کنند دیگه این همه دلخوری نداره که...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

بعد محسن رضا صادقی روخیلی دوس دارم
اصلا غمت تباشه رضاجون خودمون اهنگو همیشه دم افطار گوش میدیمو ازش لذت میبریم
زنده باد the king of black

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

بسیار دلنشین بود صداقت تو این اهنگ موج میزنه مرسی رضا....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

حمید رضا یزدانی قبلا خودن وقتی انتقاد می کردی خداشاهده میومدم زیر کامنت هات ازت دفاع می کردم چون فکر می کردم از سره دلسوزی میگی!الان این که میگی ترک خوبی نبود هم بیخیال می شیم چون کلا به چیزی نمی گی خوب!هر چند اگه ترک عرفانی تر از این پیدا کردی به ما هم بگو!من که از واسه هر کی از پیر و جوون که گذاشتم دوست داشتم.حالا این هیچی ولی اینکه میگی نازک نارنجی شده و حتما نتونستن پخش کنن!واقعا مطالب و خوندی؟اینا به چند نفر قول دادن ...تازه ترک 2باز اصلاحیه خورد دیگه مشکلی نداشت که نتونن پخش نکنن!از اینا گذشته حتی جواب تلفن ها و پول تنظیم کارم ندادن!اینارم نمی تونستن؟تو که ادعا می کنی از اهالی هنری یعنی این رفتار دلخوری نداره؟این همه بی احترامی؟الان می فهمم بقیه راست می گن میای فقط انتقاد می کنی که معروف بشی و نشون بدی داری برخلاف جریان اب حرکت می کنی!مهم نیست ما عاشقای رضا صادقی مثل کوه پشتشیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

فقط واگدارتون میکنیم به خدا . . .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

یزدانی باور کن خیلی از ادمایی که میان تو این سایت سواد موسیقیاییشون از تو بیشتره ولی حرمت نگه میدارن و در مورد چیزی که نمیدونن اظهار نظر نمیکنن،اینکه هرجا اظهار نظر مخالف کنی سواد نیست عزیزم ،تو هنوز روح موسیقی رو درک نکردی برادر من،چطوری به خودت اجازه میدی درمورد هر چیزی اظهار نظر کنی که هیچ اطلاعی ازش نداری!؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

علیرضا داداش من اگه خوششون نیومد واسه چی از قبل اعلام کرده بودن که آهنگ رضا تیتراژ برنامه اس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا بعدش دوباره اعلام کردن که از شب دوم پخش میشه یعنی تا اون موقع گوش نکرده بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

ترک جالب هم نبود که پخش نشد البته همه بد بودن تو ترکهای ماه رمضان همه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

فقط رضا صادقی و محمد علیزاده نبودن که از این عوامل بد قولی دیدن.
بی چاره اون خواننده های جوونی که واسه این برنامه آهنگ ساخته بودن و قول پخش شدن شنیده بودن ولی بدلیل مشهور نبودن اسمی ازشون نیس .
ما از موزیک ما میخوایم کمی مو شکافتنه تر بپردازه به این مسله.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

دیگه بدم اومده از همه چی.همه چی بوی نامردی میده.حتی تو همین نظرات.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

تیتراز ماه عسل امسال با صدای بنیامی واقعا شنیدنی بود. فقط سلطان پاپ ایران بنیامین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

با مزه شدی آقای یزدانی! شما نشده یه نظر مخالف ندی! اینم اضافه کن به بقیه ی نظراتت... واقعا متأسفم برای جامعه ی موسیقی که وقتی میام توی معروف ترین سایتش باید همیشه و بلا استثنا اسم "حمید رضا یزدانی" به چشام بخوره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

از این مسائل گذشته خیلی خیلی کاره بدی بود .فکر کنم مدت ها میشه که یه کار خوب از رضا گوش نکردیم .احساس میکنم میدان زیادی که در موسیقی پاپ به رضا صادقی داده شده باعث غرور این خواننده شده نمی دونم چرا اینقد باید به این خواننده بها داده بشه ولی خواننده های قدیمی وخوش صداتر نظیر حامی دکتر اصفهانی خشایار اعتمادی و...این قدر کم مورد توجه قرار میگیرن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

کارت درسته رضا جون
وبسایت رسمی هواداران محسن یگانه در تماس با خود سلطان yeganehfans.ir

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

جناب یزدانی خب طقلکی ها نتونستن پخش کنن بهتر بود از اول سراغش نمیرفتن ، بدون دلیل که نمیشه، یه بار گوش کن اهنگو همش از خدا میگه با صدای بغض الود ،این باعث یی اعتمادیه خواننده ها به صدا و سیما میشه چیز کوچیکی نیست که بشه ازش ساده گذشت، کبا از نظر شما خواننده خوب تو ایران وجو نداره، خیلی دوس دارم صدای خودتونو بشنوم!!!!1

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

من خودم عاشق حمیدعسکریم ولی از رضا صادقی هم خوشم میاد.فقط از یه چیزش گله دارم اونم اینه که خیلی نیو تراک میده. این ترکشم انصافا خوب بود مخصوصا شعرش.این اقای یزدانی هم مثل فراستی برنامه هفت میمونه!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

عزیزان این اقای یزدانی عادت شده واسش این جور نقد کردی به حساب خودش علم موسیقی هم داره
بی خیالیش شین جدیدا هم دنبال اینه یه نفر به اسم اقای یزدانی تو این سایت پست میزاره .....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

دوست من بالا که نظر دیدی من نظر ندادم و این نظر منه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

سلطان رضا صادقی دوست داشتنی ترین ادمه زمان خودش..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

آقا رضا به این ماه رمضان قسم میخورم که عادت هم ندارم قسم بخورم به خاطر چیزه بی ارزش اون نوشته بالا نوشته من نیست عادت ندارم از اون لفظهای چرت به کار ببرم حالا خودتون میدونید. من از اول گفتم جعلیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

بچه ها از امروز حمید رضا یزدانی تحریم می کنیم به نظراتش به هیچ وجه جواب نمی دیم به خدا درست میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

حباب از آلبوم جدید محسن یگانه

فقط برای رضا صادقی مهربان و خیرخواه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

دوستای عزیز شخصی به نام حمیدرضا یزدانی جعلی نظر داده به جای من و من نظر راجب صادقی تو این صفحه دادم و گفتم ترک جالب هم نبود که پخش نشد البته همه بد بودن تو ترکهای ماه رمضان همه.واقعا من این بی احترامی ها رو نمیپسندم که از طرف من داره یه نفر میده و من مثل این 8 ماه نظرمو میدم ولی آقایی که 4 روزه شروع کردی به نقد خواهشا توهین نکن به نام من که نوشتی اقای صادقی خیلی نازک نارنجی شده ... خب بابا تفلکی ها حتما نتونستند پخش کنند دیگه این همه دلخوری نداره که...
رضا صادقی خواننده قابل احترامی هست تا امروز. موزیک ربطی به شخصیت آدما نداره حمیدرضا یزدانی جعلی پس توهین نکن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

من رضا صادقی گوش نمیدم یعنی اصلا گوش نمیدما ولی این ترکو گوش میدم ، چرا این کارو کردن ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

ماه عسل امسال اصلأ به دل نمیشینه .... خلأ احسان به شدت احساس میشه ...
آهنگ سلطان مشکی هم بسیار عالیه و دوست داشتنی ...
.
.
تبریک به رضاصادقی عزیز !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

شما مطمئنی اقای اعتمادی خوش صداتره؟خودش به رضا صادقی پیشنهاد داده بیاد تو البوم جدیدش بخونه!!پس در واقعا خواننده محبوب خودتم داره بهش بها میده!!!حتما کارش درسته دیگه!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رضا صادقی: اینکه به من درباره آینده دروغ گفته شد، اذیت ام می کند | موسیقی ما