برنامه یاد بعضی نفرات
 
حضور ناظران دفتر موسیقی وزارت ارشاد به صورت فعال در کنسرت‌های پاپ
حمید شاه آبادی خبر داد:
حضور ناظران دفتر موسیقی وزارت ارشاد به صورت فعال در کنسرت‌های پاپ
موسیقی ما -  معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از روز نخست ماه ربیع الاول اجراهای موسیقی پاپ ادامه می‌یابد اما ما سعی می‌کنیم با تغییراتی که خوانندگان در اجراهای خود می‌پردازند این گونه موسیقی را ایرانی‌تر کنیم.

حمید شاه آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته‌ای در حال مطالعه ایرانی کردن موسیقی پاپ است، شاخص ایرانیزه شدن در موسیقی پاپ برای ما بسیار مهم است، اشعار باید کاملاً با فرهنگ عمومی ما سازگاری داشته باشد و شکل اجرا نیز به همین شکل باشد.

وی با اشاره به این مطلب تغییراتی که قرار است در اجرای موسیقی پاپ صورت بگیرد ماهوی نیست، گفت: فضای کنسرت و شکل اجرای موسیقی پاپ باید تا اندازه‌ای باشد که از هنجارهای اجتماعی خود فاصله نگیرد و باید اعلام کنم تنها تغییراتی که در کنسرت‌های موسیقی پاپ صورت می‌گیرد حضور ناظران دفتر موسیقی وزارت ارشاد به صورت فعال در کنسرت‌ها است.

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظیفه این ناظران در زمان اجراهای موسیقی پاپ اظهار کرد: این ناظران تعداد قطعاتی که در کنسرت‌ها اجرا می‌شود، اشعاری که خوانده می‌شود را به ما گزارش می‌دهند تا آن را با مجوزهایی که به تهیه کنندگان موسیقی می‌دهیم مطابقت دهیم.

وی یادآور شد: موسیقی پاپ وارد زندگی مردم ایران شده است و برخی از مخاطبان علاقه بسیاری به این گونه موسیقی دارند و ما به دنبال آن هستیم که موسیقی پاپ ایرانی فاصله‌اش را با پاپ غربی حفظ کند و به نظر ما هر چه این فاصله بیشتر شود به نفع موسیقی پاپ کشور است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: من از کمیته و شورای تخصصی موسیقی پاپ خواسته‌ام که شاخصه‌های ایرانی کردن موسیقی پاپ را به ما اعلام کنند و بهترین زمان برای بازنگری جریان موسیقی پاپ کشور محرم و صفر و ماه رمضان است که این موسیقی کمتر اجرا می‌شود و دفتر موسیقی می‌تواند تغییرات اجراهای موسیقی پاپ را اعلام کند.

وی درباره اعضای کمیته موسیقی پاپ نیز اظهار کرد: شورای تخصصی موسیقی پاپ مشخص است و باید اعلام کنم از اول ربیع الاول کنسرت‌های موسیقی پاپ دوباره شکل می‌گیرد البته طبیعی است که تعداد اجرا‌ها تا برگزاری جشنواره موسیقی فجر کاهش پیدا می‌کند اما پس از آن شکل جدی خود را می‌گیرد.
منبع: 
پانا
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

vagheav sokoot behtar ast az harf zadane bedoone natije hast

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

دوستان ارشادی که نمیدونم دوستن یا . . . بهتره لطف کنن نصبت به ایرانی بودن موسیقی داخلی دقت نظر داشته باشن . اما نه اینقدر که مفهوم کار دیگه مهم نباشه . بابا موسیقی پاپ یه موسیقی مردمیه . باید مردم خوششون بیاد مگه میشه به زور بخوان سلیقه مردوم رو عوض کنن . بیس کار اینقدر اشتباست که حالا حالا درست بشو نیست . چون هنر مند باید به سلیقه مسئول یا مدیر کار بسازه . آخه همیت تزهاست که باعث میشه خیلیها اثلا دیگه نخوان به فکر ساختن کاری باشن . . . عرضم تمام نشده ولی نوشتم فایده نداره . . .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حضور ناظران دفتر موسیقی وزارت ارشاد به صورت فعال در کنسرت‌های پاپ | موسیقی ما