برنامه یاد بعضی نفرات
 
«آبی اوستا» به دنبال انتشار است
با تاخیر یک فصلی؛
«آبی اوستا» به دنبال انتشار است
موسیقی ما – لی‌لا رضایی: قرار بود آلبوم «آبی اوستا» به آهنگسازی داریوش تقی‌پور، در فصل پاییزمتشر شود اما این اتفاق نیفتاد و انتشار آن بنا به دلایلی به فصلی دیگر موکول شد تا آلبوم دیگری به جمع آلبومهای تاخیر دار بپیوندد.

داریوش تقی‌پور (اوستا) درباره دلایل این تاخیر به موسیقی ما گفت: مدتهاست که آلبوم «آبی اوستا» آماده انتشار است و از زمانی که ساخت آن به پایان رسید، با شرکتهای مختلفی وارد مذاکره شده‌ایم، اما تا کنون موفق به انتشار آن نشده‌ایم. چرا که بر سر زمان بندی انتشار آن به مشکل برخوردیم.

اوستا در ادامه متذکر شد: بر خلاف آنچه دیگران فکر می‌کنند، این تاخیر اصلا طبیعی نیست و آلبوم می‌بایست بسیار زود‌تر از این‌ها به بازار عرضه می‌شد. اما متاسفانه به دلیل وضعیتی که در حال حاضر جو موسیقی دارد و به دلایل ممیزی و فیلترینگ و... و نیز به دلیل به هم ریختن بازار، این آلبوم مانند بسیاری از آلبومهای دیگر، در انتشار با تاخیر مواجه شد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه شرکتهای موسیقی این روز‌ها بیش از هر چیزی به سراغ کارهای بفروش می‌روند که در بازار بتواند برایشان بازده مالی داشته باشد. در غیر این صورت نیز آلبومهای قدیمی خود را پخش می‌کنند.

اوستا با اشاره به اینکه علاوه بر «آبی اوستا» کارهای دیگری در دست انجام دارد گفت: تا وضعیت پخش این آلبوم مشخص نشود، عملا نمی‌توانم آلبومهای دیگر خود را منتشر کنم. نه تنها من، بلکه بسیاری از دوستانی که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند، با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. هنرمند فعالیت می‌کند تا کارش در میان مردم منتشر شود و اگر نتواند در بازار رسمی کشور خود آثارش را منتشر و به دست علاقه مندانش برساند، طبیعتا به بازارهای جهانی روی خواهد آورد.

وی درباره آلبوم «آبی اوستا» گفت:‌ای آلبوم ۹ قطعه دارد که در ساخت آن نسبت به آنچه پیش از این گفته بودم، تغییرات خاصی برای انتشار لحاظ نشده است. این آلبوم یک آلبوم‌ام بی‌کل بوده و با آهنگسازی و نوازندگی خودم تولید شده است و در تولید آن سعی کرده‌ام فرم تازه‌ای از نوازندگی پیانو را لحاظ کنم بوده که سبک جدیدی ازنواختن و در واقع ترکیب و تلفیقی از موسیقی جاز، پاپ و کلاسیک است.

وی تاکید کرد: «آبی اوستا» که آلبومی بی‌کلام است، با برداشتی از ملودی‌های قدیم ایرانی بوده که البته در برخی قطعات از ملودی‌های به روز و پاپ هم استفاده شده است. این البوم از معدود آلبوم‌های سلوی پیانو است.

وی که مشعول هماهنگی برای تشکیل گروه اوستاست در این باره اظهار داشت: همزمان با انتشار آلبوم، ممکن است برای آن اجرا هم داشته باشم. به همین منظور در حال حاضر مشغول راه اندازی و تاسیس گروه هستم تا این قطعات را به اجرا در آوریم. اما هنوز گروه چیده نشده است چون اعضا باید با هم هماهنگ شده و از نظر زمانی برنامه ریزی شود. تمام سعی‌ام بر این است که همزمان با انتشار آلبوم به برگزاری کنسرت نیز اقدام کنم. طرحهایی که زده‌ام نیز فرم تلفیقی در سبک جاز است اما هنوز دارم روی آن کار می‌کنم و ممکن است تغییراتی را در آن ایجاد کنم.

وی افزود: مانند هر گروه دیگری شاید در ابتدای راه در سالنهای کم ظرفیت اجرای برنامه کنیم واگر دیدیم جواب داد، به مرور به سالنهای بزرگ فکر می‌کنیم. اگر دیدیم به قدری مخاطب داریم که می‌توانیم با موسیقی امان ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کنیم، قطعا اجرا را به سالنهای بزرگ نیز خواهیم برد.

وی درخصوص فعالیتهای آلبومی دیگر خود گفت: آلبوم دیگری بعداز «آبی اوستا» منتشر خواهم کرد که حاوی مجموعه‌ای از تم‌های فورکولور بوده و یک مجموعه چندتایی را شامل می‌شود

گفتنی است؛ وی که پیش از این تجربه همکاری با امیر شهاب رضویان را در ساخت موسیقی فیلم «تصویر گمشده» دارد، قرار است در جدید‌ترین فیلم وی، آهنگسازی متن و تیتراژ را به عهده داشته باشد.
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1391 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آبی اوستا» به دنبال انتشار است | موسیقی ما