برنامه یاد بعضی نفرات
 
sosa
با حضور هزاران تن آرژانتینی؛
مرسدس سوسا به خاك سپرده شد

موسیقی ما - مرسدس سوسا، خواننده فولكلوریك آرژانتین كه یكشنبه در سن 74 سالگی چشم از جهان فروبست، با تشییع هزاران تن از مردم این كشور به خاك سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوئنوس ایرس، در مراسم تشییع وی كه دوشنبه انجام شد تعداد زیادی از مردم می‌گریستند و برخی در حالیكه دسته‌های گل به دست داشتند سرودها و آوازهای او را می‌خواندند.

دیه‌گو مارادونا، بازیكن نامدار فوتبال آرژانتین و مربی تیم ملی فوتبال این كشور، ضمن توصیف‌ كردن سوسا به عنوان الهه آزادی گفت: «یكی از بزرگان تمام دوران از نزد ما رفت.»

سوسا كه از مبارزان راه آزادی بود و با ستمگری ستیزه داشت، سال‌های 1976 تا 1983 را كه نظامیان در این كشور تاخت و تاز می‌كردند، در تبعید بسر برد. فابیان ماتوس تنها پسر وی گفت: «سوسا در آرامش كامل در بیمارستان درگذشت.»

ایستگاه‌های تلویزیونی آرژانتین مراسم تشییع جنازه وی را پخش كردند و معروف‌ترین آهنگ وی را كه «سپاس از زندگی» نام دارد به روی آنتن فرستادند.

این خواننده زن در طول حیات طولانی حرفه ای خود 40 آلبوم منتشر كرد و با موسیقی‌دانانی چون لوچیانو پاواروتی و جوآن بائز همكاری داشت.

شكیرا درباره وی گفت: «او صدای برادرانش در زمین بود كه با استفاده از موسیقی علیه ستمگری و رنج فریاد می‌زدند.»

سوسا در سال1994 در كلیسای سیستین واتیكان برنامه اجرا كرد و كنسرت وی در سال 2002 در تالار كارنگی نیویورك با استقبال بسیاری روبه‌رو شد. این خواننده در سال 2002 نیز برنامه مشتركی با ری چارلز نوازنده فقید امریکایی پیانو در شهر رم اجرا كرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تاریخ انتشار : جمعه 17 مهر 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مرسدس سوسا به خاك سپرده شد | موسیقی ما