برنامه یاد بعضی نفرات
 
kid
با مخالفت افراط‌گرایان شکل گرفت؛
دعوای كویتی‌ها بر سر تدریس موسیقی در مدارس

موسیقی ما - تدریس موسیقی در مدارس کویت، نخست وزیر این كشور را در معرض استیضاح قرار داده است. محمد هایف، یکی از نمایندگان سلفی شورای ملت (مجلس کویت)، تهدید کرد نخست‌وزیر این کشور را به‌دلیل صدور بخشنامه اجباری شدن تدریس موسیقی در مدارس این كشور و محاسبه نمره آن در معدل کل دانش‌آموزان، استیضاح خواهد کرد.

او در این مورد گفت: «ما مسئولیت این اتفاق را متوجه نخست‌وزیر می‌دانیم و خواهان توقف اجرای آن هستیم. در غیر این صورت از اختیارات قانونی خود استفاده و نخست‌وزیر را استیضاح خواهیم كرد. مجلس اجازه نمی‌دهد مدارس کویت به مراکز رقص و فارغ‌التحصیلی رقاصه‌ها تبدیل شود.»

به رغم مخالفت افراط‌گرایان اسلامی، درس موسیقی از گذشته در مدارس كویت تدریس می‌شد اما وزارت آموزش‌و‌پرورش کویت از امسال تصمیم به محاسبه نمره این درس در معدل کل دانش‌آموزان گرفته است. دولت کویت در ماه‌های گذشته تحت فشار نمایندگان سلفی مجلس، نظارت بر کنسرت‌های موسیقی را به شدت افزایش داده است. ماه گذشته وزارت کشور کویت دستور لغو کنسرت موسیقی تامر حسنی كه از معروف‌ترین خوانندگان عرب و اهل مصر است را صادر كرد.

به‌طور معمول در کویت نخست وزیر استیضاح نمی‌شود و در صورت پافشاری مجلس برای استیضاح او، تمام اعضای کابینه استعفا می‌دهند یا امیر کویت دستور انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر می‌کند. در حال حاضر روابط میان کابینه و مجلس کویت در وضعیت مناسبی قرار ندارد و تقابل مجلس و کابینه این كشور باعث شده از ماه فوریه 2006 تاکنون سه‌بار مجلس منحل شود و پنج بار هم اعضای کابینه از سمت خود استعفا دهند.

نخست‌وزیر فعلی کویت برادر‌زاده امیر این کشور است.

منبع: تهران امروز

تاریخ انتشار : جمعه 22 آبان 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دعوای كویتی‌ها بر سر تدریس موسیقی در مدارس | موسیقی ما