برنامه یاد بعضی نفرات
 
monabathamid
بوی وایتکس، بوی ساز!
موسیقی ما - حمیدرضا منبتی: وقتی از شب عید حرف می زنیم،‌ چه چیزی به ذهن‌تان خطور می‌کند؟ بچه که بودیم «شب عید» برای ما یک شب و دوشب نبود. تقریبا از اواخر بهمن، شروع می‌شد! از وقتی که اتاق‌ها جرات می‌کند برای سرما‌ کری بخوانند و پنجره‌ها کم کم باز می‌شد. از وقتی که صفحه آخر تقویم تبدیل به یک چیز مهم می‌شد تا بفهمیم امسال از چندم تعطیل خواهیم بود! از وقتی تقدیم‌های سال نو چاپ می‌‌شد و در آنها دنبال روزهای قرمز می‌گشتیم و سالی که از این روزها بیشتر داشت یعنی یک سال بهتر! همین زمان بود که قالیچه‌ها و پرده‌ها به میان حیاط ریخته می‌شد و بهترین تفریح آخر سال ما بچه‌ها شروع می‌شد:‌ قوطی قوطی تاید و ریکا روی پتوها و قالی‌ها خالی می‌کردیم تا به بهانه شستن آنها «لیزبازی» خودمان را بکنیم! مادر هم از این بازی راضی بود اگر چه مصرف بی‌رویه مواد شوینده را به همراه داشت، ولی اولا قالیچه‌ها و پتوها برای سال نو تمیز شدند و ثانیا چند ساعتی از شروشور ما دیگر خبری نبود!

حالا دیگر مثلا بزرگ شده‌ایم و تفریحاتی مثل «لیزبازی» و... باید جای خودش را داده باشد به چیزهای «بزرگانه» تر! بگذریم که هنوز هم با گذشت این همه سال، شب عید بوی وایتکس و ریکا می‌دهد! اهل نارنجک و ترقه هم که نبوده‌ام. (همیشه از صدای ترکیدن این چیزها، یا کوبیدن پتک بر روی آهن و یا صدای نزدیک درامز چشمم می‌پرد و هر چقدر هم که بر روی آن تمرکز می‌کنم نمی‌توانم ازش جلوگیری کنم!).حالا چیزهای دیگری به جای «پیک شادی» یادآور بهارند.

قطعا هیچکدام از حوزه‌های فرهنگی و هنری نیستند که به اندازه موسیقی تحت تاثیر تقویم قمری باشند. تقویمی که دست‌کم سه ماه از سالش برای موسیقی قرمز است و این یعنی موزیسین‌ها باید همه برنامه‌هایشان را بگذارند برای 9-8 ماه باقیمانده.در این یک دهه اخیر که به ویژه بحث موسیقی پاپ و کنسرت‌ها رونق بیشتری یافته، روزهایی از سال به «روزهای رونق موسیقی» بدل شده‌اند: دو سه هفته قبل از ماه رمضان و شروع محرم، که برنامه‌گذاران از ماه‌های قبل برای آن روزها رقابت می‌‌کنند.تا 4-3 سال پیش که سالن میلاد (به جای تالار کشور) پاتوق اصلی کنسرت‌های پاپ بود، گروه آریان و علیرضا عصار (و بعضا محمد اصفهانی و دیگران) این روزها را در تصرف خود داشتند. عصار و آریان در آن سال‌ها رکورد بیشترین اجرای زنده و Sold out شدن بلیت‌هایش در زمان کمتر (حتی کمتر از 24 ساعت!) را هر سال جابه‌جا می‌‌کنند.امسال هم علیرضا عصار و فؤاد حجازی (پس از 4 سال جدایی از هم) مشغول تمرینند تا «شب عید» را میزبان هوادارانشان باشند. احسان خواجه‌ امیری هم پس از یک شب اجرای برنامه (به زور دفتر موسیقی!) در جشنواره موسیقی فجر و نیز بلافاصله پس از انتشار آلبوم جدید خود «فصل تازه» در تالار کشور کنسرت خواهد داشت.باید دید در این «شب عیدی» که موضوعاتی مثل «قدرت خرید مردم»، «ترافیک» و ... بحث روز کوچه و خیابان است، این کنسرت‌‌ها می‌‌توانند مثل گذشته sold out شوند یا زور «کاهش قدرت خرید» بیشتر است. هر چند که از قدیم گفته‌اند همین کنسرت‌ها هم در بیابان غنیمتند!
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1387 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بوی وایتکس، بوی ساز! | موسیقی ما