برنامه یاد بعضی نفرات
 
Folie
جنون دونفری (Folie à Deux)
گروه فال آوت بوی (Fall Out Boy)
[ بردیا برجسته‌نژاد ]
در سال 2001 در شیکاگو، جو ترومن (Joe Trohman) و پیت ونتز (Pete Wentz)، دو دوست و گیتاریست‌های گمنامی که در گروه‌های مختلف و محلی شیکاگو فعالیت‌های نه‌چندان شناخته‌شده‌ای داشتند، تصمیم می‌گیرند گروهی مستقل در ژانر راک تاسیس کنند. جو ترومن برای انتخاب درامر گروه به پاتریک استامپ (Patrick Stump) مراجعه کرد، اما بعد از کشف استعداد صدای وی، پست خوانندگی به او پیشنهاد شد و با پیوستن مایک پارسکوویچ (Mike Pareskuwicz) بعنوان درامر و تی جی کناش (T.J Kunasch) گیتاریست هسته اولیه گروه شکل گرفت. آنها با الهام گرفتن از موسیقی گروه‌هایی مانند Greenday و The Smiths فعالیت خود را آغاز می‌کنند. در اولین اجراها، هنوز گروه اسمی برای خود انتخاب نکرده بود! در یکی از اجراها، انتخاب اسم گروه به عهده حاضرین گذاشته می‌شود. از میان جمعیت فریادی به گوش می‌رسد: Fallout Boy !! این اسم که اشاره به یکی از شخصیت‌های کارتون محبوب و مشهور سیمپسون‌ها (Simpsons) دارد، از طرف اعضا پذیرفته می‌شود و گروه عجیب و دوست‌داشتنی فال آوت بوی (Fall Out Boy) از همان لحظه، و بعد‌تر با انتشار Split EP در سال 2002، فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند. دو آلبوم اول گروه Fall Out Boy’s Evening Out With Your Girlfriend و Take This to Your Grave هر دو محصول سال 2003 چندان مورد توجه مخاطبین قرار نگرفت و نتوانست موفقیتی را نصیب گروه کند. مایک و تی جی گروه را ترک کردند، اندی هرلی (Andy Hurley) به گروه پیوست و پاتریک نیز در کنار خوانندگی دست به گیتار شد تا خلاء ایجاد شده را پر کند. سال 2005 با انتشار آلبوم From Under The cork Tree ورق برگشت! فروش 2.5 میلیون نسخه‌ای آلبوم در آمریکا و تصاحب رتبه‌ی نهم از چارت 200تایی بیلبورد و همچنین کسب چندین جایزه گرمی، باعث مطرح شدن این گروه در بین علاقه‌مندان موسیقی Punk و Alternative Rock شد.
در سال 2007 آلبوم چهارم فال آوت بوی به اسم Infinity on High رتبه‌ی اول چارت 200تایی بیلبورد را گرفت، 260هزار نسخه در هفته‌ی اول فروش رفت و فال آوت بوی به‌عنوان یکی از بزرگان ژانر Pop Punk در دنیا مطرح شد.
در تاریخ 16 دسامبر 2008 (26 آذر ماه) پنجمین آلبوم گروه با نام «جنون دونفری» (Folie à Deux) منتشر خواهد شد. در اجرای آهنگ‌های این آلبوم هنرمندان مختلفی اعضای گروه را همراهی کرده‌اند : لیل وین (Lil Wayne)، فارل ویلیامز (Pharrell Williams)، الویس کاستلو (Elvis Costello)، ترویس مک‌گوی (Travis McCoy)، دبی هری (Debbie Harry – عضو گروه Blondie) و ... کاور آلبوم توسط Luke Chueh، نقاش و گرافیست مشهور آمریکایی، طراحی شده و تهیه‌کنندگی آلبوم نیز بر‌عهده خواننده و آهنگساز و تهیه کننده معروف، فارل ویلیامز، بوده است.
در ابتدا روز چهارم نوامبر 2008، یعنی روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، برای انتشار آلبوم انتخاب شده بود. گروه طی اعلامیه‌ای در سایت رسمی خود عنوان نمود که با وجود آنکه در 6 ماه گذشته تاریخ انتشار آلبوم همزمان با برگزاری انتخابات درنظر گرفته شده بود، اما اعضای گروه تصمیم گرفته‌اند بجای تفسیر و دخالت در موضوع انتخابات، تنها بر آن سوار شده و به گردش بپردازند! بنابراین تاریخ 16 دسامبر، یعنی آخرین روز مجمع ملی دموکراتیک ، برای انتشار آلبوم انتخاب شد تا همچنان بویی از سیاست در آن به مشام برسد.
تاریخ انتشار : جمعه 22 آذر 1387 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:09

میتونین این آلبوم رو از این آدرس دانلود کنین http://albumnow.persianblog.ir/post/204/

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:09

ahange I don't care e in album e jadideshun khodast... hatman go0sh konin... thnX babate matlabeto0n....

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه فال آوت بوی (Fall Out Boy) | موسیقی ما