برنامه یاد بعضی نفرات
 
4U22
افق بی انتها (No Line on the Horizon)
گروه U2
[ بردیا برجسته‌نژاد ]
جهانی را تصور کنید که در آن نه از U2 خبری است و نه از «بونو» (Bono)! مسلما مفهوم امید و زندگی دستخوش تغییر خواهد شد! گروه ایرلندی U2، (یکی از مشهورترین گروه‌های تاریخ موسیقی جهان) در سال 1976 توسط چهار جوان مبتدی و غیر‌حرفه‌ای به نام‌های «پل دیوید نیوسن» (با نام هنری «بونو» – Bono - خواننده، گیتاریست)، «دیوید هاول ایونس» (با نام هنری «اج» – Edge – گیتاریست، نوازنده کیبورد، خواننده)، «آدام کلایتون» (بیسیست) و «لری مولن جونیور» (درامر و نوازنده پرکاشن) تشکیل شد. اجرای منحصر‌بفرد «بونو»، در کنار سبک ترکیبی گیتار «اج»، همراه با موسیقی تاثیرگذار و ترانه‌‌های متفکرانه U2 باعث شهرت آن‌ها در عالم موسیقی شد. در سال 1987، گروه با انتشار آلبوم The Joshua Tree به اوج شهرت خود رسید. تاکنون بیش از 140میلیون نسخه از آلبوهای U2 در سراسر دنیا به فروش رفته است. همچنین این گروه موفق به کسب بیست و دو جایزه گرمی شده که در این زمینه در تاریخ موسیقی جهان رکورددار است. U2 در جدول «بزرگترین هنرمندان تمام دوران» رتبه‌ی 22 را دارد.
در کنار شهرت افسانه ای U2، این گروه بدلیل فعالیت‌های انسان‌دوستانه، صلح طلبانه و عدالت‌‌‌خواهانه خود در مجامع سیاسی از محبوبیت فراوانی برخوردار است. «بونو» سخنگوی کمپ ONE (سازمان غیر‌انتفاعی و بی‌طرف امریکایی که در زمینه‌ی مسائل بشر دوستانه فعالیت می‌کند) و تاسیس کننده کمپ DATA (مخفف Debt, AIDS, Trade in Africa) است.همچنین اعضای این گروه در سازمان عفو بین‌الملل نیز فعالیت می‌کنند.
گروه U2 تا کنون 11 آلبوم منتشر کرده است. آلبوم The Joshua Tree در سال 87، موفقیت چشم‌گیری برای گروه به‌همراه داشت. آخرین اثر آنها تحت عنوان How to Dismantle an Atomic Bomb در نوامبر سال 2004 منتشر شد. این اثر بعنوان بهترین آلبوم سال 2004 از طرف USA Today، مجله Paste و نیویورک تایمز انتخاب شد و 9میلیون نسخه از آن به فروش رفت. حالا با گذشت بیش از چهار سال، تا یک ماه و نیم دیگر آلبوم جدید گروه تحت عنوان No Line on the Horizon به بازار خواهد آمد. این مدت 4 ساله طولانی‌ترین مدتی‌ست که بین دو آلبوم این گروه فاصله افتاده است.
کار بر روی این آلبوم از اواخر سال 2006 با کمک «ریک رابین» (تهیه کننده‌ی مشهور آمریکایی که جزو آخرین کارهای وی آلبوم Death Magnetic از گروه Metallica دیده می‌شود) آغاز شد. در ابتدا قرار بود این اثر در نوامبر سال 2008 منتشر شود، اما گروه مصرانه مشغول به نوشتن آهنگ‌ها بود‌، تا جایی‌که برای این آلبوم بیش از 50 آهنگ نوشته شد و درنهایت از بین آنها 11 اثر برای انتشار انتخاب شد. طرح روی جلد آلبوم، عکسی سیاه و سفید از هنرمند ژاپنی، «هیروشی سوگیموتو» است که افق رسیدن دریا به آسمان را نشان می‌دهد. اولین Single این مجموعه تحت عنوان Get on Your Boots قرار است 17 فوریه در افتتاحیه مراسم BRIT Awards بطور زنده اجرا شود. این آلبوم در 27 فوریه 2009 در ایرلند، 2 مارس در انگلستان و اروپا و 3 مارس در آمریکا منتشر خواهد شد.
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1387 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه U2 | موسیقی ما