برنامه یاد بعضی نفرات
 
جورج جونز در 81 سالگی از دنیا رفت؛
خاموشی بزرگ‌ترین صدای موسیقی کانتری
موسیقی ما - جواد رهبر: جورج جونز، که بیش‌تر با عنوان «بزرگ‌ترین صدای موسیقی کانتری» شناخته می‌شد، در سن 81 سالگی در بیمارستانی در نشویل درگذشت. به گفتهٔ مدیر برنامه‌های او، جونز هفتهٔ گذشته به خاطر تب شدید و فشار خون نامنظم در بیمارستان بستری شده بود.
 
جونز در ساراتوگا در ایالت تگزاس آمریکا در خانواده‌ای بی‌نهایت فقیر به دنیا آمد. اما در بزرگسالی 143 ترانه از او وارد جدول 40 ترانهٔ پرفروش موسیقی کانتری شد، چهارده ترانه‌اش شمارهٔ یک شدند که اولین آن‌ها «صاعقهٔ سپید» در سال 1959 بود.
 
مرل هگارد، یکی از دوستان جونز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دنیا یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان موسیقی کانتری را از دست داد. روح‌اش شاد.»
 
فرانک سیناترا او را «دومین خوانندهٔ بزرگ آمریکا» (بعد از خودش!) نامید و کیت ریچاردز او را «گنج ملی» خواند. ویلون جنینگز روزگاری گفته بود: «اگر ما همه می‌توانستیم آن‌طور که واقعا دلمان می‌خواهد بخوانیم، همه صدایمان شبیه به جورج جونز می‌شد.»
 
به نظر گرت بروکس: «بیش‌تر صدای مردم هدیهٔ خداوند است. در مورد جونز اول فکر کنم اول فقط صدای او بود و بعد بدنی دور آن ساختند چون هر کسی که دلش می‌خواهد کانتری بخواند دوست دارد صدایش شبیه به جورج جونز باشد.»
 
خودش وضعیت‌اش را این طور توصیف می‌کرد: « در مقاله‌های بسیاری خوانده‌ام که من بزرگ‌ترین خوانندهٔ کانتری در قید حیات هستم و همکاران‌ام هم مدام این گفته را تکرار می‌کنند. واقعا هم باعث خوشحالی‌ام است و مدیون همه هستم اما نکته این‌جاست که هیچ وقت متوجه نشدم چنین خوانندهٔ موفقی می‌تواند این همه مشکل داشته باشد. استعدادم با این‌که شهرت و ثروت برایم آورده اما هیچ وقت برایم آرامش خاطر نیاورد.»
 
منبع: 
رولینگ استون
تاریخ انتشار : شنبه 7 اردیبهشت 1392 - 10:36

دیدگاه‌ها

شنبه 14 اردیبهشت 1392 - 16:26

تو رو خدا اگر مسلمانید و انصاف دارید این موضوع مهم رو هم گزارش بدید شما عزیزان !!...الان شده سومین موضوع پرجستجو یاهو (این ساعت)"بیبر نمازگزار مسلمان"در پی خبر توقف کنسرت برای احترام به اسلام در هنگام اذان و نماز توسط جاستین بیبر:
http://music.yahoo.com/blogs/stop-the-presses/justin-bieber-earns-turkis...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خاموشی بزرگ‌ترین صدای موسیقی کانتری | موسیقی ما