برنامه یاد بعضی نفرات
 
سعید شهروز
گفتگوی سایت «موسیقی ما» با خواننده آلبوم «بی خوابی» پس از انتشار تک قطعه «غروب سرخ» :
سعید شهروز: خواندن از کسانی که در جنگ بوده اند، لذتبخش است
موسیقی ما – وحید لشکری: یکی از زیبایی های موسیقی این است که به وسیله آن می توان همچون یک فیلم وقایع بزرگی را مرور و در ذهن مخاطبان جاودانه کرد. در زمینه حفظ و گسترش فرهنگ والای دفاع مقدس موزیسین های کشور نیز از این قافله عقب نمانده اند و کارهای جاودانی را تا کنون تولید کرده اند. آزادسازی خرمشهر یکی از موضوعاتی است که بعد از سه دهه هنوز هم هنرمندان تلاش می کنند ابعاد گوناگون آن را به روش های مختلف ارائه کنند. پس از انتشار قطعه«غروب سرخ» با خواننده این قطعه گپ زدیم در حالی که وی سال گذشته نیز قطعه ای با مضمون آزادسازی خرمشهر خوانده بود.«سعید شهروز» در گفتگو با سایت«موسیقی ما» درباره قطعه غروب سرخ و دلایل فعالیتش در این حوزه و برنامه های آینده اش سخن گفت:
 
  • از قطعه«غروب سرخ» که مضمون آن آزادسازی خرمشهر است و همراهان شما در این قطعه بگوئید.
این قطعه به سفارش مرکز موسیقی صدا و سیما بود. دوست خوبم آقای«مهرداد نصرتی» آهنگسازی و تنظیم آن را هم آقای«رامین عبداللهی» انجام دادند. شعر کار نیز از سروده های آقای«محمد مقتدری راد» می باشد. دوستان بر اساس اینکه با بنده و روحیاتم آشنا هستند محبت کردند و اجرای این کار را بر عهده من گذاشتند.
 
  • سال گذشته هم قطعه ای با مضمون آزادسازی خرمشهر خوانده بودید. آیا به این حال و هوا و این موضوع علاقه دارید؟
من خودم از جنگ و مسائل آن خاطره دارم و با این قضیه به نوعی زندگی کرده ام. هر بار که این شرایط پیش می آید با آگاهی که از آن وقایع و خاطرات دارم و اگر هم کار مضمون و اتفاق خوبی داشته باشد حتما قبول می کنم.
 
  • استفاده از موسیقی برای بیان این قبیل احساسات، می تواند در برابر راه هایدیگری از قبیل کتاب و فیلم موثر تر باشد؟
موسیقی یکی از چیزهایی است که همیشه در خاطر انسان باقی می ماند. فیلم و کتاب هریک جایگاه ویژه خود را دارند اما موسیقی فرصت کمتری برای خاطره سازی در ذهن لازم دارد. اگر بخواهیم با زبان موسیقی در زمینه مسائل جنگ صحبت کنیم خیلی راحت تر می توانیم با جوانان ارتباط برقرار کنیم که حتی شاید از جنگ فقط فیلم های تلویزیون را دیده باشند. حس مصعوم وانرژی مثبتی در این کارها وجود دارد. اینکه بخواهیم از کسانی بخوانیم که در جنگ بودند، بسیار خوب و لذتبخش است. این عزیزان کسانی بودند که آرامش امروز ما در زندگی مدیون وجود آنهاست. با موسیقی می توانیم به این اتفاقات و این عزیزان با رنگ متفاوتی بپردازیم.
 
  • این روزها خودتان مشغول انجام چه کارهایی هستید؟
الان درگیر ساخت تیتراژ یکی از ویژه برنامه های ماه رمضان هستم. مشغول برنامه ریزی برای برگزاری کنسرتهایم پس از ماه رمضان هستم. کم کم جمع آوری و ساخت کارهای آلبوم جدید نیز در حال انجام است.
 
  • فکر می کنید چه زمانی آلبوم جدیدتان منتشر شود؟
سعی داریم امسال به امید خدا این کار را به سرانجام برسانیم. چون من همیشه عادت داشتم هر سال یک آلبوم منتشر کنم و حتی شده بود در یک سال دو آلبوم ارائه کنم. ولی سه چهار سالی است که به دلیل یک سری مسائل شخصی و کاری در زمینه ی آلبوم یک مقدار کم حوصله شده ام و کمی هم سلیقه ام عوض شده است. هرچه بیشتر می گذرد آدم به کار خودش حساس تر می شود. ولی اکنون در حال آماده سازی آلبوم جدید هستم.
 
  • می توانید بگویید چه کسانی در ساخت و جمع آوری این آلبوم با شما همکاری دارند؟
هنوز چون تصمیم قطعی نرسیده ایم که چه کارهایی انتخاب می شوند اجازه بدهید در زمان نزدیک به انتشار آلبوم درباره این مساله هم صحبت می کنم.
 
  • مشخص شده که در چه سالنی کنسرت خواهید داشت؟
من معمولا کنسرتهایم را در نمایشگاه بین المللی برگزار می کنم. انشاالله امسال هم همین برنامه را دارم. چون از همان اول که وارد عرصه موسیقی شدم در سالن میلاد کنسرت داشتم و همیشه سعی می کنم آنجا باشم.
 
  • حرفی مانده؟
برای همه دوستانی که در عرصه موسیقی زحمت می کشند آرزوی موفقیت دارم. از شما سپاسگزارم که با سایت«موسیقی ما» به پوشش اخبار موسیقی می پردازید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 خرداد 1392 - 23:59

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 10 خرداد 1392 - 00:44

استاد شهروز بی صبرانه منتظر آلبوم و کنسرت هستیم

جمعه 10 خرداد 1392 - 01:49

ای جووووونم سعیییییییید شهروز
بهروز صفاریان حتما باید باشه سعید جاااااااااااااااااااان

جمعه 10 خرداد 1392 - 02:52

خیلی خوشحال شدیم سعید جان
بعد از خبر همکاری چاوشی وصفاریان این بهترین خبری بود که از اینجا منتشر شد
امیدوارم در انتخاب تنظیم کننده هاتون سخت گیری و وسواس داشته باشید سعید جان
من به عنوان یه شنونده حرفه ای این دوستان رو به شما پیشنهاد میکنم
کوشان حداد بهروز صفاریان پدرام کشتکار شهاب اکبری نیما وارسته مهران خالصی مهران خلیلی نوید سپهر امیرجمالفرد مهران عباسی رامین عبدالهی علیرضا افکاری واقعا زیادم سخت نیست با وجود این همه ادم متخصص بیاید مثل بعضی از دوستانتون مثل علی لهراسبی انتخاب های سطح پایینی داشته باشید
امیدوارم خیلی از بیخوابی کاملتر برگردی به گود

جمعه 10 خرداد 1392 - 23:49
محبوبه

عذر میخوام آقای طهماسبی کی گفته که علی لهراسبی انتخاباش سطحش پایینه!؟ من اصلا با نظرتون موافق نیستم. شاید علی لهراسبی یک کمی تو بعضی از آهنگاش سبکشو عوض کرده باشه ولی این دلیلی نمیشه که بگین سطح انتخاباشون پایینه؛بلکه فقط نوعش فرق داره و همشم تجربست...مهم اینه که علی لهراسبی عزیز تو همه ی اون کارایی که حتی سبکشون متفاوتتر بوده صدا و احساس خاص خودشو داره. چرا که مهمترین چیز برای خوندن به نظره من احساسه که علی لهراسبی از بهترین نوع احساس رو توهرسبکی داره و همین باعث میشه که هرچیزی که میخونه عالی میشه. علی لهراسبی عالی و فوق العاده بوده و خواهد بووووود....شک نکنید.

37.254.90.182
جمعه 10 خرداد 1392 - 10:59

ممنون از موسیقی ما.سعید جان منتظریم

جمعه 10 خرداد 1392 - 14:49

مرسی سعید شهروز اسطوره ی دهه ی هفتاد
چه رقابتی بشه با ستاره ی دهه ی هشتاد و تا به اینجا اقای محسن چاوشی

جمعه 10 خرداد 1392 - 16:17

موفق باشید

جمعه 10 خرداد 1392 - 19:18

سعید جان تا حالا بهت اعتماد داشتیم و از این به بعد هم داریم.
همیشه برای من بهترینی.
امیدوارم بازم شاهد تکرار شاهکاری مثل غزلک باشیم. و همچنین عوامل حرفه ای اون آلبوم ماندگار.
در ضمن در جواب اون دوستمون که به لهراسبی اشاره کرده بودن باید بگم لهراسبی با عوامل حرفه ای و کار بلدی که برای آلبومش انتخاب کرد ره صد ساله رو یک شبه طی کرد!!
سپاس از موسیقی ما بابت ایم مصاحبه.

جمعه 10 خرداد 1392 - 19:57

به نظر من اگه سعید شهروز مثل آلبوم های قبلی خودش عالی کار کنه.میتونه دوباره خودش رو به عنوان یکی از پر طرفدارترین خواننده های کشور تبدیل کنه.امیدوارم زودتر آلبومش بیاد بی صبرانه منتظر آلبوم ستاره دهه هفتاد کشور هستیم...................

شنبه 11 خرداد 1392 - 09:14

سعید شهروز با استعداد ترین خواننده دهه های اخیر ایران . امیدوارم قدر خودشو بیشتر بدونه .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سعید شهروز: خواندن از کسانی که در جنگ بوده اند، لذتبخش است | موسیقی ما