برنامه یاد بعضی نفرات
 
این موسیقی پاپ را دوست ندارم...
فریدون شهبازیان:
این موسیقی پاپ را دوست ندارم
موسیقی ما - فریدون شهبازیان معتقدست دلایل کم‌کاری هنرمندان پیشکسوت موسیقی نشات گرفته از شرایط اجتماعی و اوضاع نابسامان موسیقی است. این آهنگساز و مدرس موسیقی  درباره اینکه چرا این روزها کمتر در عرصه موسیقی فعالی است، گفت: خیلی خوب است که این سوال را از من می پرسید و جویای کم‌کاری من در عرصه‌های مختلف آهنگسازی هستید و باید بگویم این کم‌کاری نشات گرفته از عوامل مختلفی است. البته من هیچ‌گاه کم‌کار نبودم و همواره حضور فعالی در عرصه موسیقی دارم که اگر به آنها اشاره ای نمی‌کنم دلیل بر کم‌کاری نیست.شهبازیان ادامه داد: کار در موسیقی، کار عرضه و تقاضاست. یعنی شما باید تهیه‌کننده داشته باشید تا بتوانید در کنار او آثارتان را منتشر کنید که البته این امر به چند عامل بستگی دارد که مهم‌ترین آن مسائل مالی است. متاسفانه در این سال‌ها همین مسائل مالی است که به واسطه آن اعتبار آدم‌ها سنجیده می‌شود و به عنوان معیار مدنظر قرار می‌گیرد. به گفته این آهنگساز، کسی که می‌خواهد برای فیلم خود موسیقی بسازد دنبال این است که چه هنرمندی پول کمتری می گیرد و این یکی از غلط‌ترین معیارهایی که در هر صورتی به کلیت موسیقی ضرر می زند حتی باعث این می شود خالق اثر فارغ از مسائل مادی ضررهای جبران‌ناپذیر معنوی را نیز محتمل شود. آهنگساز فیلم "پاییزان" تصریح کرد: من از کسانی هستم که هرگاه در کشور خودم مشغول کار آهنگسازی بودم سعی کردم با گروه ارکستر کار کنم چراکه آنچنان تمایلی به کار با سازهای الکترونیک ندارم و علیرغم اینکه می دانم کار ارکسترال همواره هزینه های زیادی را به همراه دارد اما ترجیح می دهم اینگونه به فعالیت خودم ادامه بدهم که هر کسی هزینه پرداخت آن را نمی‌کند. بنابراین همین موضوع هم به خودی خود باعث کم کاری می شود که به آن اشاره کردم.

شهبازیان ادامه داد: من همیشه تلاش می کنم کاری را انجام دهم که دلخواهم باشد و آن را دوست داشته باشم وگرنه خیلی کارها به من پیشنهاد می شود که نمی‌پذیرم. در همین موسیقی پاپ که زمانی با تلاش ما راه افتاد و برخی هم از آن زمان به من عنوان پدر موسیقی پاپ یاد کردند و اصلا هم تمایلی به این عنوان ندارم، اتفاقاتی افتاد که اصلا مورد علاقه و کیفیت مد نظر من نبود و باعث شد من از این موسیقی هم کناره‌گیری کنم.

آهنگساز فیلم "میرزا کوچک خان" با بیان اینکه هدف از احیای موسیقی پاپ در ایران جذب کردن جوانان هنرمند به موسیقی و پرهیز از رفتن آنها به سمت موسیقی‌های بی‌هویت بود، خاطرنشان کرد: اوایل کاری که در موسیقی پاپ انجام گرفته شد اتفاقات بسیار خوبی افتاد و روند کار به شکل فزاینده‌ای رو به رشد بود اما بعد از مدتی شاهد این بودم که هر کسی اندک صدایی داشت توانست با یک سرمایه‌گذاری مختصر به عنوان ملودی‌ساز و خواننده پاپ پا به این عرصه بگذارد و این آغاز آفت‌هایی بود که موجبات کناره‌گیری من از موسیقی پاپ را فراهم کرد. وی افزود: در این شرایطی که به وجود آمده بود دیگر نمی‌شد توقع داشت که من هم درگیر این آدم‌ها باشم و با این آدم‌ها کنار بیایم برای اینکه من هم دلم می‌خواست آنچه که فکر می کردم در موسیقی پاپ درست است، انجام دهم که متاسفانه این امر محقق نشد. به همین دلیل مجبور شدم خودم را از این آشفته بازار موسیقی پاپ کنار بکشم اما با تمام این احوال از آهنگسازی دست نکشیدم و همچنان به کار خود ادامه دادم اما نه به آن شکلی که شرایط موسیقی پاپ این سال‌ها طالب آن است. آهنگساز فیلم "لیلا" در پایان تصریح کرد: متاسفانه فارغ از شرایط نابسامانی که در عرصه موسیقی وجود دارد موقعیت‌های اجتماعی نیز باعث برخی بی‌انگیزگی‌ها و کم فعالیتی‌ها برای هنرمندان می‌شود به همین منظور اگرچه شاید به نظر بیاید من در حوزه موسیقی کم‌کار شده‌ام اما به طور حتم به فعالیت‌های خودم ادامه خواهم داد و هر زمان هم که شرایط مناسبی برای انتشار آثارم وجود داشته باشد به طور حتم از آن فرصت استفاده خواهم کرد.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : جمعه 10 خرداد 1392 - 10:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود این موسیقی پاپ را دوست ندارم | موسیقی ما