برنامه یاد بعضی نفرات
 
مليحه سعيدي
مليحه سعيدی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
اميدوارم شرایط برای فعالان موسیقی هموار شود
موسيقي ما - لي‌لا رضايي: نوازنده و مدرس موسيقي با بيان اينكه موسيقي همچنان در ايران شرايط نابساماني دارد، ازوضعيت كنوني آن ابراز گله كرد.

مليحه سعيدي با بيان اين مطلب در گفت و گو با موسيقي ما گفت: با وجودي كه هميشه مشكلات اين عرصه از هنر مطرح شده اما نسبت به آن بي توجه بوده اند و اين عرصه همچنان از بودن مشكلات عديده اي در رنج است.

وي ادامه داد: فعالان اين عرصه همواره كمبودهايي به لحاظ امكانات داشته اند. اين حوزه از هنر يكي از حوزه هاي حساس است كه مشكلات تاثير مستقيم بر روي آن دارد. با اين همه كساني كه با وجود اين همه مشكل همچنان فعاليت خود را  دارند قابل تحسين اند و ارزش و اعتبار بسياري دارند.
سعيدي خاطر نشان كرد: من هم مثل از اين قاعده مستثني نيستم و همچنان با مشكلات بسياري دست و پنجه نرم مي كنم و تا زماني كه جان در بدن دارم براي كشورم و براي مردم كشورم كار مي كنم. هر چند خودم چندان از وضعيت موجود رضايت ندارم اما تمام تلاشم را مي كنم تا به هنرجوياني كه دارند فعاليت مي كنند و با جان و دل موسيقي را دوست دارند، سخت نگذرد.

اين نوازنده  همچنين گفت: در ميان اين همه مشكل، زنان فعال در اين هنر مشكلات مضاعفي دارند. از آنجايي كه تكليف موسيقي  در ايران تحت شرايط مختلف، يكسان نيست، زنان اين عرصه مجبورند براي بقاي موسيقي خود تلاش بسياري كنند كه اين تلاشها ناديده گرفته مي شود و از جايگاه و منزلت آن تلاظها قدرداني لازم به عمل نمي آيد. با اين همه ما زنان همچنان سرگرم كار هستيم . چون كارمان را دوست داريم و به آن عشق مي ورزيم.

مليحه سعيدي در پايان گفت: اميدوارم هر چه زودتر نه تنها مشكلات زنان اين عرصه از هنر، بلكه مشكلات تمامي هنرمندان هنر موسيقي حل شود و ديگر دغدغه نان نداشته باشند و ديگر شاهد اين نباشيم كه هنرمندان بنا به دلايل مادي و اقتصادي هر كار سطح پاييني را انجام بدهند . اميدوارم همه روزهاي سخت تمام شود و شاهد آثار بسيار خوب و ارزنده در زمينه موسيقي باشيم.

گفتني است كتاب رديف قانون از تاليفات اين نوازنده چيره دست  آماده انتشار است و قرار است به زودي روانه بازار كتاب و موسيقي ايران شود. تصميم دارم ساز قانون را در ايران اشاعه بدهم.

ملیحه سعیدی متولد ۱۳۲۷ ملودی‌ساز، كه قصد دارد ساز قانون را در ايران اشاعه بدهد و با اين هدف راه موسيقي را پيش گرفته است؛ مدرس، نوازنده قانون و سرپرست گروه نیریز است كه در كارنامه هنری خود، هنرجویی و همكاری با اساتید و بزرگانی چون حسین دهلوی، نورعلی برومند، مهدی مفتاح، یوسف فروتن، سعید هرمزی، محمود كریمی، داریوش صفوت، نورالدین رضوی سروستانی، حسن ناهید و را دارد و تا همین چند سال قبل ریاست هنرستان موسیقی را نیز بر عهده داشته است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تیر 1392 - 21:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اميدوارم شرایط برای فعالان موسیقی هموار شود | موسیقی ما