برنامه یاد بعضی نفرات
 
جالب ترین کنسرت اصفهانی در برج میلاد برگزار شد؛
سورپرایزهای ویژه در کنسرت محمد اصفهانی
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: «محمد اصفهانی» پنج شنبه 13 تیر 1392 پس از مدتها دو سانس در مرکز همایشهای برج میلاد تهران روی استیج رفت و به اجرای زنده ی آثار خود پرداخت. نکته ی جالب آن بود که این کنسرت در شب تولد محمد اصفهانی برگزار شد و مسئولین موسسه آوای هنر نیز در اقدامی شایسته، او را غافلگیر کرده و برایش جشن تولدی برگزار کردند.
 
این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری آوای هنر به مدیریت «محمد جلیل پور» برگزار شد. «پویا نیکپور» برنده ی تندیس بهترین نوازنده ی سال 91 از جشن موسیقی ما، رهبری ارکستر اصفهانی در این اجرا را بر عهده داشت.
 
* کنسرت با اجرای ریمیکسی از چند قطعه ی خاطره انگیز محمد اصفهانی (شامل حسرت، آفتاب مهربانی، ملا ممد جان، عشق نهان، سیاه و سپید و ولایت عشق) آغاز شد و  در ادامه قطعه ی دیگری که شامل «ماه نو» و «ماه غریبستان» بود اجرا شد.
 
* محمد اصفهانی، در اوایل کنسرتش با اشاره به تقاضای بالا برای بلیت این برنامه به حضار گفت: «از ماه ها پیش، امور کنسرت با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات، طوری برنامه ریزی شده بود که فقط یک شب در خدمت مخاطبین موسیقی باشیم، چرا که واقعاً نمی دانستیم انتخابات چه سرانجامی خواهد داشت. به این دلیل از همه ی عزیزانی که موفق به دریافت بلیت این کنسرت نشدند معذرت می خواهم و از شما درخواست می کنم عذرخواهی مرا به این دوستان ابلاغ کنید».
 
* در بخشی از برنامه، محمد اصفهانی گفت: «یکی از اساتیدی که خواننده توانایی بود اما همواره آهنگسازی را برتر از خوانندگی می دانست، زنده یاد بابک بیات بود... این روزها وقتی آوازهایم با موسیقی بابک بیات را گوش می کنم، درمی یابم آوازهایی که ایشان در استودیو  از من گرفته نسبت به سایر آثارم بسیار متفاوت است. چون ایشان می گفتند که جمله به جمله چه باید بکنیم. من این افتخار را داشتم که هم از آثار ایشان و هم از کلاس درسش بهره مند شوم». وی افزود: «می خواهم در بزرگداشت استاد بیات، ترانه ای از ساخته های خودشان را بخوانم که من تا به حال اجرا نکردم. این ترانه را یک خواننده ی بسیار بزرگ که تکرار ناپذیر است خوانده است. من از خانواده ی استاد بیات و ترانه سرای کار اجازه گرفتم که امشب آن را اجرا کنیم. خانواده ی استاد بابک بیات امشب در میان ما حضور دارند». سپس از حضار خواست تا آنها را تشویق کنند و گفت: «امیدوارم دو فرزند برومند مرحوم بابک بیات، بامداد و باربد، که از استعداد بالایی برخوردار هستند راه پدر را ادامه دهند تا ما در آینده دو بابک بیات داشته باشیم». سپس قطعه ی مشهور «جدایی» با مطلع «از جدا نوشتی رو تن زخمی هر برگ...» اجرا شد و استقبال چشمگیر حضار را در پی داشت. همزمان با پخش این قطعه، کلیپی شامل عکسهای زنده یاد بابک بیات پخش شد.
 
* پس از خواندن قطعه ی «تا من بدیدم» با شعری از مولانا، محمد اصفهانی گفت: «نمی دانم چرا وقتی نام ترانه سرای کارهایم را می آورم و مثلاً می گویم خانم «ترانه مکرم»، همه با تشویقهایشان من را همراهی می کنند، اما وقتی نام مولانا یا حافظ را می آورم تشویقها کم است. البته نوع تشویق های شما با سال گذشته فرق می کند و من فکر می کنم به خاطر انتخابات باشد. می خواهم ما را هم در این شادی شریک بدانید». سپس قطعه ی شاد «شب افروز» را به عنوان پاسخی به شادی ها و به نشان همراهی با مردم اجرا نمود.
 
* هنگام اجرای قطعه ی اوج (امشب در سر شوری دارم)، تصاویری از زنده یاد استاد همایون خرم از نمایشگرسالن پخش شد و محمد اصفهانی نیز به تجلیل این استاد فقید موسیقی پرداخت.
 
* در اواسط سانس دوم، در حالی که اصفهانی مشغول صحبت با یکی از اعضای گروه بود، ناگهان با پخش کلیپی که نوای «تولدت مبارک» با صدای زنده یاد محمد نوری در آن شنیده می شد، غافلگیر شد. پویا نیکپور، رهبر ارکستر و همکار قدیمی محمد اصفهانی، میکروفون را در دست گرفت و اظهار داشت: «در طول یازده سال همکاری با محمد اصفهانی، این نخستین بار است که در شب تولد او روی استیج هستیم». وی سپس به سهم خود و از سوی گروه اجرایی به اصفهانی تبریک گفت و آرزو کرد همواره حضور موثری در موسیقی داشته باشد.
 
* روزبه بمانی و آریا عظیمی نژاد در این کنسرت حضور داشتند. رضا صادقی، ترانه مکرم، پدرام کشتکار، ماریو تقدسی و نیز خانواده های اساتید فقید موسیقی ایران، «همایون خرم» و «بابک بیات» از دیگر میهمانان محمد اصفهانی در کنسرت سیزدهم تیر ماه وی بودند که در مراسم جشن تولد او در بک استیج نیز حضور یافتند.
 
* اصفهانی که چند روز پیش تندیس طلایی بهترین تیتراژ تلویزیونی را در اولین جشن موسیقی ما از آن خود کرده بود در این کنسرت قطعات اگه باشی، تا من بدیدم، جدایی (بازخوانی اثر زنده یاد بیات)، بوی باران، آسیمه سر، شب افروز، اوج، یه تیکه زمین، ریمیکس دلواپسیها  و دلقک، باور نکن، تقاص (تیتراژ سریال تکیه بر باد)، بی واژه، و خورشید فردا را با تنظیم های جدید و متفاوت پویا نیکپور اجرا کرد. وی در اقدامی ستودنی، در پایان هر یک از قطعات، عوامل تولید آن را معرفی می کرد و از حضار می خواست تا آنها را تشویق کنند.
 
* پویا نیکپور (رهبر ارکستر و نوازنده پیانو)، شاهرخ پورمیامی (گیتار الکتریک)، عمید بنکدار (گیتارباس)، آرمن ساطوریان (کیبورد)، سامان بهشتی (درامز)، فراز نصیری (گیتار نایلون)، کیوان ملک و حامد امامیان (پرکاشن) و مونیکا لُران (ویولن)، نوازندگانی بودند که اجرای موسیقی کنسرت محمد اصفهانی را بر عهده داشتند. همچنین محمدرضا صفی (سرپرست گروه کُر)، فرهاد خزری، عامر شادمان، فریبا اسدی و آناهیتا آریانا، پنج عضو گروه کُر بودند که با محمد اصفهانی همخوانی کردند. مهندس حسن اردستانی صدابرداری این برنامه را بر عهده داشت.
 
* علی جعفری (مدیر اجرایی موسسه آوای هنر) و سید علی نیکونیا (مدیر تولید و روابط عمومی موسسه آوای هنر) از عوامل برگزاری این کنسرت بودند. موسسه آوای هنر (به مدیریت محمد جلیل پور) که تهیه کنندگی این کنسرت را بر عهده داشت، در نخستین جشن «موسیقی ما» موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر بهترین ناشر آلبوم شده بود.

 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1392 - 09:46

دیدگاه‌ها

شنبه 15 تیر 1392 - 10:17

تولدشون مبارک.

شنبه 15 تیر 1392 - 10:55

آقای دکتر تولدتون مبارک

شنبه 15 تیر 1392 - 11:26

سلام
..خیلی برام جالب بود ..
محمد اصفهانی اثر معین رو بازخوانی کنه البته خوب اهگسازی مرحوم بیات هم بی تاثیر نبوده ...
میدونستم دک.تر به معین ارادت داره ولی نه دیگه تا این حد ..
حضور روزبه بمانی هم در نوع خودش جالب توجه بود ..
تو پست قبلی سایت فرصت نکردم کامنت بذارم ..
خیلی خوشحال شدم بالاخره کدورتها بین دکتر و سایت بزرگ موسیقی ما از بین رفته بود ..
و نکته جالب اینکه خود سایت هم به طور ضمنی اقرار به اشتباه خودش کرد ..
((چون 2 سال پیش یادمون هست سایت به جای شرمندگی در جوابیه طلبکار بود !!! امیدوارم تایید بشه ))
و حدسمون در خصوص اون اقا صحیح بود که با یه اسم مستعار و یه کاربر معمولی بوده که هدفش فقط تخریب بوده نه انتقاد وصحبت تسویه حساب شخصی بوده ..
البته خوب ناگفته نمونه بعضی از طرفدارای احسان خواجه امیری هم چون مث دکتر پاپ سنتی میخونه تو محیط های مجازی شیطنت زیاد میکنند ..بر خلاف هوادارن چاوشی و یگانه و رضا صادقی که همیشه به وجود دکتر تو موسیقی ایران افتخار میکنند ..
حالا خدا رو شکر سایت موسیقی ما به اشتباه خودش پی برد و نکته اساسی اینکه یک سایتی که به عنوان یک مرجع بزرگ اخبار موسیقی کشور محسوب میشه باید قدر هنرمندان بزرگی مثل دکتر رو بدونه تا خودش زیر سوال نره ..!!!!!
چون هیچ کسی تو موسیقی چه اینو اب چه اون ور اب از هر لحاظ نمیتونه کلاس بیالای موسیقیایی دکتر محمد اصفهانی رو زیر سوال ببره ..
بابت اون جایزه هم خوشحال شدم البته تو امیل هم به دکتر گفتم ایشون حقشون بود بین المللی بشن و این جوایز رو از جشنوارهای بین امللی بگیرن ..
..
هر وقت ملودهیهای سامی یوسف رو گوش کردم که خیلی هاش فلکوریک بود برام سوال بود که چرا از ملودیهای ایرانی استفاده میکنه بعد اینکه فهمیدم ایشون فرزند استاد بابک رادمنش هستند جواب سوالم رو پیدا کردم ..
دکتر تواناییش خیلی بالاتر از سامی یوسفه میتونست با یک سازماندهی درست موسیقی ایرانی و اسلام رو به دنیا نشون بده ..

اگه سایت موسیقی ما بخش هایی ازین کنسرت رو برا دانلود بزارن خیلی خوشحال میشیم ..بخصوص اثر بازخوانی معین و مرحوم بیات ..

شنبه 15 تیر 1392 - 11:51

خیلی جالب بود

با تشکر از موسیقی ما

شنبه 15 تیر 1392 - 12:37

زنده باد و دکتر . آریا .رضا و روزبه
آفرین به دکتر که همیشه تو کنسرتاش از همه دست اندرکاران یاد میکنن

شنبه 15 تیر 1392 - 12:41

دکتر تولدت مبارک!

شنبه 15 تیر 1392 - 12:59

درووووووووووووود بر دکتر

بی نظیر بود.همه چیز عالی بود

شنبه 15 تیر 1392 - 13:05

یکی از بهتریتهای موسیقی ایران.
ما که تاحالا سعادت نداشتیم بریم کنسرتشن :(
تولدتوون مبااااااااااااااارک :)

شنبه 15 تیر 1392 - 13:51

دکتر بی نظیره من بعد از دو روز هنوز پر از انرژی ام.وقتی ترانه معین را خوند سالن منفجر شد عالی بود عالی

شنبه 15 تیر 1392 - 15:07

دکتر!توو اهواز هم کنسرت بذار...

شنبه 15 تیر 1392 - 16:05

درود بر محمد اصفهانی انصافا اگه این اصفهانیا نبودن نصف موسیقی و تاریخ موسیقی ایران نبود همچنین که اگر ما اصفهانیا نبودم نصف چهان نبود ضمن عرض ارادت به همه ی هم میهنان عزیزم در همه جای کشور دنیا

شنبه 15 تیر 1392 - 16:26

جووونم رضا صادقی سلطااان
مرسی محمد اصفهانی

شنبه 15 تیر 1392 - 19:08

اقای دکتر تولدتون مبارک
به به چه کیکی

شنبه 15 تیر 1392 - 19:14

کاش قسمتی از اجرایی که به یاد استاد بیات داشتن رو برای دانلود بذارید
میشه

شنبه 15 تیر 1392 - 19:44

آرزومه که اجراهای دکتر اصفهانی رو از نزدیک ببینم. واقعا با آهنگاش زندگی کردم. اگه دی وی دی این کنسرت پخش شد خبر بدید که ما هم بگیریم و ببینیم.

شنبه 15 تیر 1392 - 20:00

خیلی دوست دارم اون آهنگ جدایی رو با صدای دکتر بشنوم

شنبه 15 تیر 1392 - 22:02

سلامی دوباره ..
ممنون از مدیران و دست اندرکان موسیقی ما که بدون کوچکتزین ویرایشی
کامنتم رو تایید کردند ..
خواستم همینجا از یکی از دوستای خوبم سید مصطفی مرتضوی عزیز تشکر بکنم که زحمت زیادی برا وب دکتر کشیدند ...
سایت موسیقی ما دیگه برادری و بزرگی خودش رو اثبات کرد ..

شنبه 15 تیر 1392 - 22:42

درود بر روزبه بمانی

یکشنبه 16 تیر 1392 - 01:41

رضا صااااااااااااااااااااااااادقی
سلطااااااانه

یکشنبه 16 تیر 1392 - 02:26

ممنون از خدا به خاطر آفرینش آدمایی که فقط ازشون خوبی می بینی،محمد اصفهانی مرد اخلاق و یکی از بهترینهای موسیقی

یکشنبه 16 تیر 1392 - 02:29

زنده باید دکتر اصفهانی عزیز
ان شا ا... سالیان سال صحیح و سالم باشند و به موسیقی مملکت خدمت کنند ♥

یکشنبه 16 تیر 1392 - 02:30

واقعا کنسرت فوق العاده ای بود . عکس های آقای عبدالهی هم که همیشه محشره . واقعا مرسی از دکتر اصفهانی عزیز و گروهشون . مرسی از موسیقی ما و سعید عبدالهی . با آرزوی موفقیت های روز افزون برای هنرمندا و موزیسین های کشور عزیزمون ...

یکشنبه 16 تیر 1392 - 07:18

ممنون از سعيد عبداللهي عزيز با عكسهاي ديدنيش...
موسيقي ما ممنون .

یکشنبه 16 تیر 1392 - 07:39

دوست دارم رضای عزیز
عـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاشقتم.

یکشنبه 16 تیر 1392 - 09:36

چه شب خوبو بزرگی .
ترانه مکرم ، روزبه بمانی ، ، رضا صادقی .
تولدت آقای دکتر هم مبارک باشه

یکشنبه 16 تیر 1392 - 11:18

آفرین به محمد اصفهانی به خاطر خوندن "جدایی"

آفرین به بابک صحرایی که ترانه هاشو بزرگان موسیقی از هم بازخونی می کنند

ممنون از موسیقی ما به خاطر این خبرها و عکس های دسته اول

یکشنبه 16 تیر 1392 - 13:02

تولدشون مبارک
منتظر همکاری ایشون با محسن یگانه و روزبه بمانی وآرون حسینی در آلبوم جدید ایشون هستیم

یکشنبه 16 تیر 1392 - 13:53

خيلي ممنون بابت عكسا مرسي دكتراصفهاني
مرداخلاق موسيقي ايران

یکشنبه 16 تیر 1392 - 16:59

مرسی از موسیقی ما بابت گزارش

یکشنبه 16 تیر 1392 - 17:00

مرسی از دکتر اصفهانی واقعا از هر نظر ایشون بی نظیر
آلبوم جدید دکتر با حضور محسن یگانه چی میشه قفط کاش از ترانه های محسن هم استفاده کنه

یکشنبه 16 تیر 1392 - 20:04

عاشقتم دکتر

یکشنبه 16 تیر 1392 - 23:53

تولدتون مبارک دکتر جان. بخوانید تا بشنویم و لذت ببریم

دوشنبه 17 تیر 1392 - 01:00

واقعا ببین دکتر کیه که روزبه بمانی فقط کنسرت دکترو رفته خیلی نادر که آقا بمانی کنسرت کسی بره...

دوشنبه 17 تیر 1392 - 09:25

دكترجون شديدامنتظرم آلبوم جديدت بيادتاهمه آلبوماي اخيروبزاره توجيبش

دوشنبه 17 تیر 1392 - 18:22

وااااااااااااااااااااااااااااااااااای
روزبه بمانی
خیلی خوشحالم که دوباره میبینمشون
تو تمام جمع ها روزبه سره
به تولد اصلا رنگ دیگه ای داد

سه شنبه 18 تیر 1392 - 12:43

ممنون از دکتر اصفهانی بابت بازخوانی زیبای آهنگ معین عزیز به نام "جدایی"
آیا دی وی دی این کنسرت استثنایی منتشر میشود؟

سه شنبه 25 تیر 1392 - 03:17

به امید روزی که معین خودش بیاد آهنگاشو اجرا کنه تو ایران ، ممنون دکتر که از معین خوندی

سه شنبه 17 دی 1392 - 15:56

سلام بر آقای اصفهانی
واقعا آهنگ هاتون به آدم آرامش میده
آقای اصفهانی شما کلاس آموزش آواز ندارید؟

پنجشنبه 7 اسفند 1393 - 02:56

سلام0همگی خسته نباشین.تولدشون مبارک.خدا حفظشون کنه.سلطان موسیقی.آقای به تمام معنا.مرد مؤمن...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سورپرایزهای ویژه در کنسرت محمد اصفهانی | موسیقی ما