برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از پخش مستند «از زیر زمین تا بام تهران» از یکی از شبکه های ماهواره ای عنوان شد
کاوه آفاق: این قبیل سوء استفاده ها، بی احترامی به حقوق هنرمندان است
موسیقی ما – بهمن بابازاده: روز گذشته یکی از شبکه های ماهواره ای ایرانی خارج از کشور در مستندی یک ساعته با حضور «کاوه آفاق»، زندگی نامه هنری این خواننده را مورد بررسی قرار داد تا این خواننده و آهنگساز که در آستانه اخذ مجوزهای لازم برای انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت هایش است و حدود دو سال و نیم است که برای این مقوله تلاش کرده نارضایتی و شکایت خود را به صورت رسمی اعلام نماید. در این مستند که از طریق یکی از برنامه سازان معروف در تهران و داخل کشور تصویری برداری شده بود، «کاوه آفاق» از اوضاع موسیقی کشور و شرایط مجاز شدن هنرمندان زیر زمینی و حال و هوای فعالیت های این عرصه سخنانی را بر زبان آورد. نکته عجیب این برنامه دارا بودن مجوز فیلم برداری در تمام نقاط تهران از سوی سازنده آن بود که همبن باعث شده آفاق بدون هیچ مشکلی قبول کند که در این مستند حضور داشته باشد اما، ماه ها پس از پایان ضبط این مستند به یک باره این برنامه از یک شبکه موسیقی خارج از کشور بر روی آنتن رفت.

«کاوه آفاق» درباره این اتفاق در گفتگو با «موسیقی ما» گفت :«این برنامه از اوایل سال 91 تا بهمن ماه همان سال در تهران فیلم برداری شد و قرار بود که در قالب یک مجموعه تصویری در بازار رسمی کشور منتشر شود. سازندگان این برنامه به غیر از من سراغ بسیاری دیگر از هنرمندان رفته اند تا بتواند مجموعه ای کامل را روانه بازار کنند و ما خرسند از همچین اتفاق جالبی که تمام هنرمندان مطرح در یک برنامه زندگی خود را مقابل دوربین بیاورند ، آغاز به همکاری کردیم. اما در کمال تاسف روز گذشته شنیدم که این برنامه بدون هماهنگی با من و بدون رعایت حق مولف از یک شبکه های ماهواره ای پخش شده است و از این بابت واقعا ناراحتم ؛ و همان دیروز و به محض آگاهی از پخش آن، با سازندگان برنامه تماس گرفتم و اعتراضم را نسبت به این نوع پخش بیان کردم.»

این هنرمند درباره چگونگی اعتماد به عوامل این برنامه و حضور خود در برنامه آنها نیز گفت :«آنها مجوز رسمی برای فیلم برداری را داشتند و من طبق اصول حرفه ای متوقع بودم که پس از پایان کار برنامه را ببینم و برای اخذ مجوز و پخش رسمی آن اقدام کنم که بتوانیم این برنامه را در شبکه ویدئو رسانه داخلی منتشر کنیم و اکنون متوجه شدم که سازندگان ، بدون هیچ گونه هماهنگی و مشورت ، و در اقدامی بسیار غیر حرفه ای قاعدتا این برنامه را به یکی از شبکه های ماهواره ای فروخته اند و هم از این بابت دلخورم و هم از طریق مراجع قضایی قطعا پیگیری خواهم کرد.»

این خواننده درباره چگونگی پیشروی روند فعالیت هایش در کشور و زمان انتشار آثار رسمی اش نیز گفت :«مجوز های من تقریبا صادر شده و آقای «پاشایی» (مدیر کل دفتر موسیقی) در فروردین ماه قول مساعد داده اند که تا میانه امسال مجوزهای من صادر شود. خودم هم پیگیرم و اخبار لحظه به لحظه فرایند مجوز ام را از طریق «موسیقی ما» در اختیار هواداران قرار خواهم داد.»

گفتنی ست «کاوه آفاق» یا همان the ways پس از انتشار اینترنتی آثارشان به شدت مورد توجه اهالی موسیقی قرار گرفته است و همین استقبال باعث شد که تصمیم به فعالیت رسمی در داخل کشور بگیرد. آخرین مراحل اخد مجوز وی در حال انجام است و در روزهای آینده درباره روند اخذ مجوز این هنرمندان با مسئولین دفتر موسیقی گفتگویی را انجام خواهیم داد تا دوستدارانش در جریان روند فعالیت هایش باشند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 22 تیر 1392 - 03:11

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 22 تیر 1392 - 13:13

کی قراره دیگه از این قبیل اتفاق ها نیفته؟
آهنگ کلنجار قابل درک میشه این جور وقت ها!!! :|

شنبه 22 تیر 1392 - 15:52

معروف هست که هست!! اگر با مجوز از خواننده مستند تهیه شده نباید به صورت غیر مجاز پخش می شد!
خود منم که دیروز این برنامه رو دیدم تعجب کردم که چه طور از کاوه که دنبال مجوز واسه کاراشه تو ماهواره مستند پخش میشه!! کلیپاشم طبیعیه که تو ماهواره پخش شه. هر خواننده ای قبل از این که مجوز بگیره موزیک ویدئو داده بیرون. خوب گروه the ways هم موزیک ویدئو هاشو پخش کرده! ولی الان که کاوه دنبال مجوزه نباید از این قبیل کارا ازش پخش بشه!
خلاصه این که یه طرفه به قاضی نرین..... زودم در قبال همه جبهه نگیرین!!
و اینکه کاوه ی عزیز همین جوری که هستی عاشقتیم و بی صبرانه منتظریم که بتونی هر چه زودتر مجوز بگیری و کنسرتاتم برگزار کنی که من و امثال من با کله بیام تا ببینیمت!!! :)))
نوکرتم کاوه... =)))

شنبه 22 تیر 1392 - 22:11

باارزوی موفقیت برای کاوه عزیز برنامه جالبی بود من دیدمش وهمین برام کافیه!!ارزوی مووفقیت برای تموم راک خونهای ایران مخصوصا رضایزدانی کاوه افاق واراداریا

یکشنبه 23 تیر 1392 - 03:15

اصن حس خوبی ندارم از اینکه کاوه آفاق از دویز جدا شده!!
کاملا مشخصه که به خاطر مجوز این کارو کرده!

یکشنبه 23 تیر 1392 - 15:03

بعضی اعضای د-ویز تو آمریکا و کانادا بودن و کاوه تنها مونده بود . بیشتر زحمتا روی دوش کاوه بود
اینجوری بهتر شد. کاوه دوستت داریم . چه با مجوز چه بی مجوز. به امید کنسرت

...
یکشنبه 23 تیر 1392 - 17:12

اتفاقاً بهتر شد که کاوه از گروه اومد بیرون! خودش میگه اگه چندسالم طول بکشه تا مجوز بگیرم من تو ایران می مونم! واقعاً راست میگه که با مجوز یا بی مجوز می خوایمت! البته شکر خدا این طور که میگی داری مجوز میگیری بالاخره.... وااااای خدا زودتر ردیف شه میخوام بیام کنسرتت یه تنه بترکونم!!! عاشقتم کاوه!

دوشنبه 24 تیر 1392 - 09:10

بی صبرانه منتظر دیدن کاوه آفاق و آرین نائینی روی استیج برج میلاد هستم :x

دوشنبه 24 تیر 1392 - 18:56

واقعا که متاسفم واسه کسایی که برا حق و حقوق افراد هیچ ارزشی قائل نیستن

سه شنبه 5 شهریور 1392 - 22:06

یکی از شما که به آفاق دسترسی دارین بهش بگین اون همه کار خوندی رو جمع و جور کن ما هم بشنویم.

سه شنبه 12 شهریور 1392 - 00:37

وااااای خدا ینی میشه روزی کنسرتتو ببینیم ؟
من به عشق آهنگاتو گیتار الکتریک زدنات عاشق راک مو حالا خودم گیتار الکتریک میزنم.
به امید روزی در تهران و کنسرت تو کاوه جان ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کاوه آفاق: این قبیل سوء استفاده ها، بی احترامی به حقوق هنرمندان است | موسیقی ما