برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از انتشار اینترنتی قطعه «وقتی میای» با صدای علی لهراسبی اتفاق افتاد
شکایت حقوقی اردلان سرفراز از علی لهراسبی
موسیقی ما - «وقتی میای» نام آخرین اثر منتشر شده از علی لهراسبی است که بازخوانی یکی از ترانه های یک خواننده لس آنجلسی است که قبلا با نام"سوغاتی"منتشر شده بود.

پس از انتشار ترانه "وقتی میای" با صدای علی لهراسبی که فربد یزدانفر آن را تنظیم کرده است،اردلان سرفراز ترانه سرای این قطعه نارضایتی خود نسبت به اجرای این ترانه بدون کسب اجازه از ترانه سرا را ابراز کرد.

گفتنی است افشین سرفراز،برادر و وکیل رسمی اردلان سرفراز از طریق مراجع قانونی پیگیر این مسئله شده اند.

وی در این باره عنوان کرد: «بنده به وزیر معاونت هنری ومرکز موسیقی شکایت کرده ام و منتظر جواب هستم.»

لازم به ذکر است در سال های گذشته ترانه های بازخوانی شده توسط خوانندگان داخل کشور، با نارضایتی صاحبان اثر در خصوص رعایت نشدن حقوق مادی و معنویشان رو به رو شده است.
منبع: 
ایران نیوز
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 تیر 1392 - 18:28

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 31 تیر 1392 - 21:32

200 نفر این آهنگ ... رو خوندن...حالا زوره این آقا....به علی لهراسبی رسیده؟؟؟

عجب

دوشنبه 31 تیر 1392 - 22:01

علی لهراسبی هم خوب خوندش ولی قابل مقایسه با نسخه اصلی کار نیست واقعا

دوشنبه 31 تیر 1392 - 22:20

هر خواننده ایی هر مقامی هر صدایی هر پستی
رعــایت
حقوق
صاحب اثر
الزامیست.

اجرای این چند کلمه خیلی سخته ظاهرا.
بطور کل اجرای یک کلمه از هر قانونی دشوارست !

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:13
sajad batoei

دوست عزیز واسه بعضی ها "فهمیدنش" هم سخته چه برسه به اجراش . . .

188.253.66.159
پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 11:03
arman

شما که تو جریان کارای آقای لهراسبی نیستید لطف کنید و پشت سرش غیبت نکنید چون خودشون صلاح کارشون بهتر می دونن این خبر هم معلوم نیست درست باشه یا نه ممکنه شایعه ای بیش نباشه.

188.158.22.66
شنبه 2 آذر 1392 - 15:37
yasamin

لطفا دیده پشت ایشون حرف نزنید.ما هواداراشون راضی نیستیم از علی بد بگید.لطفا دیگه تکرار نشه...

188.34.45.216
دوشنبه 31 تیر 1392 - 22:25

ای بابا این کارا چیه به نظره من خیلی خوبه بازخوانی ترانه های قدیمی
ولی متاسفانه ترانه سرا ها فقط دنبال مسائل مالی هستن
ی خبر از البوم جدید بنیامین و مازیار فلاحی و گروه سون بگزارید لطفا

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 00:33
مونا رضایی

دوست عزیز این چه حرفیه!! شما خودتونو بذارید به جای صاحبان اثر.
هر کسی یه حقوقی داره. بازخوانیه یه اثر بدون اجازه کار کاملا اشتباهیه.

192.30.84.242
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:20
جابر عین الهی

مسائل مالی چیه عزیز من؟
در هر صورت باید اجازه صاحب اثر کسب بشه.
این کار دزدی در روز روشن است.

2.182.21.57
دوشنبه 31 تیر 1392 - 22:25

من طرفدار لهراسبی نیستم و قصد دفاع از شخص او رو هم ندارم. نظر من اینه که لهراسبی 1 ریال هم از بابت این کار درنیورده. بیش تر این کارش شبیه ادای دین به این قطعه هست. ضمنا مردم ما این ترانه خاص رو بیش تر به خواننده ی اثر نسبت میدن تا ترانه سراش، به خاطر اینکه مثل بعضی از معدود ترانه های دیگه جزوی از تاریخ این موسیقیه. پس کار لهراسبی بیش تر شبیه یک کاور کردن این آهنگه بسیار زیبا و خاطر انگیزه، حالا آقای سرفراز هم ترانه ی زیبای اون اثر رو سروده بودند.

ضمنا آقای سرفراز عزیز به کدوم مرجع شکایت خواهند کرد؟! چون اگر مراجع داخل ایران مدنظرشونه که خیلی از اون مراجع با شخص آقای سرفراز و فعالیت هاشون در اون ور آب مشکل دارن! ثانیا ایشون ظاهرا مطلع نیستن که صدا وسیمای ما کارهای همین خواننده های داخلی رو بدون اجازه صاحب اثر پخش میکنه و عین خیالش هم نیست. امثال همین لهراسبی و دیگر بچه های داخل ایران دارن از نبود قانون کپی رایت در کشور به کلی ضربه میخورن. درآمد خواننده های داخلی از فروش آلبوم واقعا در شأن یک خواننده نیست و حتی مجوز کنسرت هم خیلی هاشون به سختی میگیرن. اونوقت شما میخواین از یکی از این ها شکایت کنین؟!

این اولین بار نیست که ایشون این حرکت رو انجام دادن. ایشون به بعضی افراد و برنامه های خارج کشور هم معترض بودن بابت استفاده از کارهاشون. ولی شخصا اولین باره که میشنوم میخوان از راه قانون اقدام کنن. و این به نظرم عناد آقای سرفراز رو نشون میده با بچه های داخل کشور. من با اصل حرف ایشون که باید رضایت صاحبان اثر باشه موافقم، ولی نه در مورد این ترانه خاص.

دوشنبه 31 تیر 1392 - 22:49

آفرین آقای سرفراز کار بسیار خوبی کرده
وقتی خواننده سطح اولمون اینجوری باشه دیگه حساب بقیه روشنه
متاسفام واقعا حتی برای خودم که اینجور چیزارو میبینم

شنبه 2 آذر 1392 - 15:47
yasasmin

لطفااولا دیگه به آقای لهراسبی توهین نکنید.دوما باید اول از شما اجازه میگرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شمااجازه ندارید اینجوری حرف بزنید.ایشون هرکاری دوست داشته باشن میتونن بکنن.خودشونم به خوبی میدونن چیکار دارن میکنن.دیگه تکرار نشه لطفا...

188.34.45.216
دوشنبه 4 آذر 1392 - 13:45
somayehh

مرسی یاسمین جون! من نمی دونم مگه علی از کسی نظر خواسته آخه که همه میان نظر میدن!!! کاش حداقل کمی منطقی باشه!

2.177.238.207
پنجشنبه 7 آذر 1392 - 21:19
negar

مثه اینکه شما خیلی دل پری از علی لهراسبی داری نه؟ همه ی خواننده های مطرح توی دنیا نه فقط ایران ترانه های محبوب رو بازخوانی میکنن علی لهراسبیم یکیش.
کسیم شمارو مجبور نکرده اهنگی که دوس نداریو گوش کنی.
خیلی جالبه. ما هیچوقت به خودمون اجازه ندادیم به خواننده های دیگه توهین کنیم اما ماشالله هرکی از راه میرسه هرچی دلش میخواد بار علی لهراسبی میکنه. من نمیدونم چه اصراریه! خوب دوس ندارین گوش ندین مام خیلی راحت تریم به خدا.

188.159.113.2
شنبه 9 آذر 1392 - 10:08
somayehh

دقیقا حق با نگاره!!! شما برو همون آهنگ هایی که ترانه سراشون همین آقای سرافرازه گوش کن!!!

2.177.174.189
دوشنبه 31 تیر 1392 - 23:07

دو تا نکته:
1-علت باز خوانی یه ترانه چیه؟
یا خواننده ای که بازخوانی میکنه احساس کرده از خواننده ای که برای اولین بار این کار رو خونده میتونه بهتر اجرا کنه و حق مطلب رو ادا کنه که فکر نکنم خود اقای لهراسبی هم چنین نظری داشته باشه چه برسه به مخاطبی که تقریبا 40 ساله این کار رو گوش میده.
یا تنظیم کار ضعیف بوده یا میکس و مستر
یا تنظیم جدید حرفی برای گفتن داشته باشه
یا یه یادبودی برای خواننده اثر باشه که چنین هم نبوده
یا...
2_ اسم این کار رو که بدون اجازه ی محمد حیدری و اردلان سرفراز کار رو اجرا کردن رو چی میشه گذاشت؟

اقای حامی هم که الان از حق و ناحق تو موسیقی ایران صحبت میکنه هم چند سال پیش ترانه ی استاد رو بدون اجازه ی ایشون اجرا کردن و به جای توجیه چنین کاری مطالبی رو گفتن که شان استاد رو حفظ نکردن البته ایشون در البوم بوی گندم هم شخصیت خودشون رو نشون داده بودند.

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:07
احسان

دوست عزیز حامی برای بازخونی ترانه های استاد سرفراز با ایشون هماهنگ کردن در ضمن شما آلبوم بوی گندمو اگه گوش کنین و اطلاع داشته باشین کل کار دوباره تنظیم مجدد شده و به صورت آکوستیک اجرا شده و اگر درست به اون آلبوم گوش کنین حامی به بهترین نحو اون کارارو اجرا کرده که قابل قیاس با بازخونی های قبلی نیست خواهشا درست نظر بدین در ضمن این مطلب چه ربطی به حامی داشت؟

84.241.33.42
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 23:25
فهیمه عزیزی

""روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه 1386 به مناسبت تولد بابک بیات مراسمی به همت خانه ترانه در فرهنگسرای دانشجو برگزار شد. در این مراسم تعدادی از شاگردان بابک بیات ازجمله مانی رهنما، نیما مسیحا، مهرداد شهسوارزاده و حامی حضور داشتند و به اجرای برنامه پرداختند.
پس از برنامه و در محوطه بیرون سالن تعدادی از حضار از حامی درباره ترانه ماهی تنگ بلور که در آلبوم فقط نگاه می کنم با نام ماهی دلتنگ منتشر شده است از او پرسیدند و او در پاسخ گفت که شرکت منتشر کننده آلبوم (آوای باربد) از اردلان سرفراز اجازه اجرای این کار را گرفته است.

افشین سرفراز نیز از دستیابی به توافق طرفین برای خاتمه دادن به این پرونده و پاک کردن کدورت ها خبر داد. او در گفت وگو با فریاد عنوان کرد که مسوولان آوای باربد از او بابت اقداماتی که توسط حامی یا افراد دیگر صورت گرفته شده معذرت خواهی کرده اند و پس از جلسه ای چند ساعته تا حدودی مشکلاتی که ایجاد شده بود برطرف شد. مسوولان آوای باربد حتی پیشنهاد داده اند که آلبومی از شعرخوانی های اردلان سرفراز را به بازار عرضه کنند.
او درباره مطلبی که در شماره شانزدهم فریاد درباره ماجرای این ترانه نوشته شده بود گفت که با اینکه در کامنت های پای این مطلب به من اهانت هایی شده است، هیچ پاسخی به آنها نمی دهم. چراکه بسیاری از این کامنت ها توسط افرادی نوشته شده است که مشخصات واقعی خود را وارد نکرده اند و چه بسا که توسط یک فرد نوشته شده باشند. او این صحبت ها را نظر واقعی مردم نمی داند و قضاوت در این زمینه را به طرفداران واقعی ترانه محول کرد.""

به نقل از نشریه فریاد - رضا حیدری

2.190.25.107
پنجشنبه 7 آذر 1392 - 21:27
negar

چرا فک میکنین به خاطر زنده کردن یاد خواننده ی اثر و خود اثر نبوده؟ چرا همیشه بدترین برداشتو از کارهای دیگران میکنیم؟ مگه علی لهراسبی اونقدر توانایی نداره که یه کار خوب و به یادموندنی بکنه؟ نخیر چون سر فاصله ها و دلنوازان و غیره و غیره امتحانشو پس داد. پس لطفا به جای اینکه تمام فکر و ذکرمون تخریب یه ادم و از بین بردن ابروش باشه سعی کنیم فقط یه ذره منطقی رفتار کنیم

188.159.113.2
شنبه 9 آذر 1392 - 10:13
somayehh

آره به خدا! ولی نگار جان نگران نباش! با این نظرا و هزار تا دیگه از این نظرا علی پیش ما هواداراش آبروش میره نه تخریب میشه! به قول خودت علی بارها و بارها امتحانشو پس داده!

2.177.174.189
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 00:09

خب خدایی کاره وحشتناکیه دیگه!!!

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 00:29

حق دارن خوب.

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 01:15

از آقای لهراسبی بعید بود.

دوشنبه 4 آذر 1392 - 13:46
somayehh

دقیقا چی از علی بعید بود؟؟؟!!!

2.177.238.207
شنبه 20 دی 1393 - 01:09
erfan00

دزدی دزدیه . توجیح نداره

178.157.7.25
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 01:16

دوستان هیچ شکی نیست که کار آقای لهراسبی از روی حسن نیت و عرض ارادت به این اثر هنری ماندگار بوده.
ولی هر کاری راه خودشو داره! میخواد 1 نفر باشه یا میخواد قبل از ایشون 200 نفر خونده باشن!
کاش قبل از انجام این کار ایشون یه نگاه به رفتار بزرگان این عرصه در زمینه های مشابه داشتن!
وقتی آقای لهراسبی به عنوان خواننده مجاز و قانونی فعالیت میکنن پس طبیعتا امکان شکایت قانونی از ایشون هم هست و استاد سرفراز کار بسیار خوبی کردن.
چطور خواننده هامون چپ و راست مصاحبه میکنن و از کپی و دانلود آلبوم هاشون می نالن ولی خودشون این قانون رو رعایت نمیکنن؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 00:16
Khaab Abad

کاملا موافقم

88.150.210.48
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 01:19

یعنی چی مثلا شکایت کرده؟؟؟ اگ قرار این بود پس باید باباطاهر و شهریار و... از اون دنیا بیان بگن اقای چاوشی چرا از کارای ما استفاده کردید..... حالا اقای سرفراز شما کجا و و باباطاهر کجا؟؟
شما که اگه قرار باشه دستمزدی دریافت کنید بابت ترانتون باید تو زمان خودش که داغ بوده دریافت میکردید..
یا مثلا همین بنیامین و محسن یگانه عزیز تو کنسرت میان الهه تاز رو میخونن.... حالا یعنی که چی مثلا؟؟/
واقعا باید گفت متاسفم... تمام...

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:18
فرشاد ش

واقعا هم جای تاسف داره.
شما داری از یه سرقت حمایت میکنی و متاسفانه اطلاعاتتون هم بسیار ناچیزه.
دوست عزیز وقتی 25 سال از فوت صاحب اثر میگذره احتیاجی نیست از خانواده ایشون اجازه گرفت شما انتظار دارید اقای چاوشی بره ورثایه باباطاهرو پیدا کن!!!
خدا رو شکر استاد سرفراز هنوزهم سایه اش بالا سر موسیقیه و لهراسبی هم باید از ایشون اجازه میگرفت.
یعنی جناب عالی میفرمایید ایشون از حقش بگذره.
در ضمن اگه بیاد خواننده ی اثر این ترانه رو اجرا کرده اولا که ایشون از یاد هیچ کس نرفته ثانیا کجا لهراسبی از ایشون یاد کرده و حرفی از ایشون زده.

87.247.164.81
شنبه 2 آذر 1392 - 12:53
somayehh

سرقت؟؟؟؟ مگه بانک زده؟؟؟ من به علی ایمان دارم و مطمئنم که دلیل خوبی برای این کارش داشته!

2.177.157.105
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 01:24

حالا قشنگم نخونده اصلا
از لهراسبی بعیده

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:12
sajad batoei

دقیقا موافقم!

188.253.66.159
پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 10:58
arman

آقای محترم شما که قشنگ می خونید بیایید بخونید وبه سلطان پاپ کشورمون که دلنشین ترین صدا رو خدا بهش داده لطفاتوهین نکنید که بینهایت هوادار دارن

188.158.22.66
شنبه 2 آذر 1392 - 12:56
somayehh

دقیقا! علی عااااالی خونده از نسخه ی اولشم بهتر! علی کم هوادار نداره ... پس مواظب حرفاتون باشید چون در غیر این صورت با من و امثال من طرفید!

2.177.157.105
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 04:16

اولا: این خواننده های مجاز!داخلی که هر وقت صحبت اون ور آبیا میشه که زود میگن اونا تموم شدن چیزی ندارن واسه بیان مبتذلن و... ولی میبینیم همین رفقا تا کم میارن میرن سراغ همون مبتذلا!!
دوما :وقتی میگن این موسیقی به بمبست رسیده یعنی همین که تمام رفقا هر کدوم دستی تو کار قدما میبرن پس دیگه لطفا هوادارا داد نزنن با همین خواننده ها و موزیسینا موزیکمون ترکونده چند روز دیگه دنیارم میگیریم!!
سوما: اگه نگن ما همه چی تمومیم و اونا هیچن کارشون اشکال داره ولی اگه به دیگران احترام بزارن و در موردشون سروصدا کمتر کنن کاراشونم بازخونی کنن طوری نیست ولی با حفظ ضوابط.همیشه در رو یه پاشنه شما نمیچرخه دوستان عبرتهای تاریخ زیاده!!
چهارما: از موزیکی که 80 درصدش چه در صدا چه موزیک وغیره کپی از هم ویا دیگرانه توقع دیگری نیست.
پنجما:خلق را تقلیدشان بر باد داد...!!

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:17
sajad batoei

جماعتی که به اساتید و پیشکسوتاشون بگن "تمام شده"؛ خودشون هنوز "شروع نشدن" . . .
خیلی از "به قول دوستان" تمام شده ها اخلاق هنری رو بهتر از داخلی ها رعایت میکنن!

188.253.66.159
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 05:15

اگه علی لهراسبی از آهنگساز اجازه نگرفته بوده اشتباه کرده، به نظرم به خوبی نسخه اصلی هم نبود

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 05:30

باید از اردلان اجازه می گرفت.اسم اردلان رو نمیشد پای کار نوشت اما تو خلوت خودشون باید اجازه می گرفت که البته اردلان هم اجازه نمی داد

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:56
asdfghjkl

اگه اجازه نمی داد پس اجازه گرفتن از ایشون کاره بیهوده ایه پس خوب شد خونده

188.158.57.40
پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 11:41
سام

اردلان دوست نداره خواننده های داخل کشور ترانه هاش رُ بخونن.این حرف خود اردلانه

199.195.195.52
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:50

بهتره تمام جزییات در نظر گرفته بشه بعد یه آهنگ بازخوانی بشه.

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:40

... هر اثری صاحبی داره و مالک اون محسوب میشه. این موضوع زمان و مکان نمیشناسه. نمیشه که بدون اجازه برداشت و اجاره کرد! شما خودتو بذار جای آقای سرفراز، آیا راضی میشی کسی اثر شما رو برداره استفاده کنه و شهرت و اعتبار بیشتری پیدا کنه؟ شما ادعا میکنی که مثلا این اثر را مجانی خوانده. نکته اینجاست که اعتبار مالی صرفا پول نیست. ایشون با اینکار از کس دیگه ای وام گرفته تا بتونه مشتری بیشتری رو برای خودش دست و پا کنه.

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:19

مهم خود آهنگ که علی لهراسبی به خوبی بازخوانی کرده و خرابش نکرده.

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 13:22
سمیه

دقیقا همین طوره

2.177.42.30
پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 11:28
arman

منم موافقم آقای علی لهراسبی تنها خواننده ایه که همه کاراشو عالی خوننده

188.158.22.66
یکشنبه 6 مرداد 1392 - 05:41
mahboubeh

دقیقا موافقم.....

37.254.89.145
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:56

بیا شکایت کن، استاد گرامی ببین اصلا تو فرودگاه راه میدن بیای داخل!!؟؟؟؟ برادر من دلت خوشه ها اینجا مراجع قانون گذاری در بخش هنری حق تولید کننده اثر را رعایت نمی کنند تو گیر دادی به این بنده خدا خواننده..
اتفاقا خوب خونده آقای لهراسبی باید شما خوشحال باشی که کار خوب در اومده. بجا اینکه بیای تو بوق و کرنا کنی مستقیم تماس میگرفتی با خود خواننده بهتر نبود ؟؟؟ تازه فرهاد مهرداد خانوادش یه عمره میگن آثار فرهاد از تلویزیون پخش نکنید ولی کو گوش شنوا ؟؟؟؟ شما میدونی چندین نفر تو ایران علاوه بر اینکه آلبوم ها رو دانلود میکنند چون به خواننده علاقه مند برای کمک به خواننده میرن آلبوم میخرن این میدونید یعنی چی ؟ یعنی یه قدم به جلو اول که فقط دانلود میکردیم حالا علاوه بر دانلود میریم برای کمک به خواننده آلبومش رو هم میخریم انشاالله یواش یواش دیدگاه مردم عوض میشه فقط میریم میخریم

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:31
بی سرزمین تر از باد

مستقیم تماس میگرفت با خود خواننده که بگه دمت گرم که بی اجازه خوندی بیا بقیشم بخون؟!
این کار هنوز بعد از 40 سال انقدر شنونده و طرفدار داره که برای زنده شدن نیاز به کسی مثل لهراسبی نداشته باشه! اونم با این اجرای فوق العاده ضعیف و سبک!

من از شما میپرسم ! :
اجـــــــازه از صاحـــــــب اثــــــــر میدونــــــی یعنـــــــی چـــــــی؟
مالکیــــــــت حقوقــــــــی و معنــــــوی یه اثـــــــر میدونــــــی یعنــــــی چـــــی؟

اصلا مهم نیست تو فرودگاه راهش بدن یا ندن! اصلا مهم نیست شکایت بشه یا نشه! اصلا مهم نیست به شکایت رسیدگی بشه یا نشه! اصلا مهم نیست شکایت به نتیجه برسه یا نرسه!
دوست عزیز مهــــم اینــــه کــــه فرهنـــگ و اخـــــلاق اجـــــازه گرفتـــــن در مــــا ایرانیـــــها جــــا بیفتــــه!
حالا چه میخواد از طرف تلویزیون باشه چه از طرف خواننده!
امیدوارم این نظر من هم در کنار سایر نظرات توهین آمیز!! تایید بشه . . .

188.253.66.159
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:09

قطعا علی لهراسبی عزیز این کار رو با حسن نیت انجام داده ولی بی تجربگی کرده و حق صاحب اثر رو نادیده گرفته...
این بی تجربگی از ایشون بعید بود...
به امید روزی که خودمون حق خودمون رو رعایت کنیم...

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:25

با این مثال چاوشیت کشتی مارو! اشک تو چشام حلقه زد!!

p i
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:26

شاید اقای لهراسبی قصدبدی نداشتن ولی خب هرکاری راهی داره.به نظرمن این کار یه نوع دزدیه.البته من فقط نظرشخصیم روگفتم و قصدبی احترامی به هیچ کس روندارم

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:34

خیلی زشته واقعا...

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:59

با این که از کار علی خوشم نیومد ولی 2 نکته رو میگم
1- علی خیلی بهتر خونده این اثر رو
2-------- خیلی ها خوندن این اثر رو و حالا چرا زورتون به علی لهراسبی رسیده؟ چون خودتونم میدونین خیلی قشنگ خونده

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 05:05
mahboubeh

کاملا موافقم. چون کار خوب اجرا شده زورشون گرفته وگرنه خیلیا اینکارو کردن...

37.254.88.214
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 11:37
p i

منظورتون اینه که بهتر خواننده اصلی خونده.وا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
توروخدا نزنین این حرفارو

37.254.113.162
پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 13:50
arman

آقای طرفدار محسن یگانه اگه یگانه هم این آهنگو میخوند می گفتی نگو این حرفارو گرچه علی 100سال دیگه هم بگذره کسی به گردش هم نمی رسه ما یه اسطوره پاپ بیشتر نداریم اون هم علی لهراسبی عزیزمونه

188.158.22.66
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:08

من اون موقع که این آهنگو گوش دادم با خودم گفتم خدا کنه علی لهراسبی با شاعر این کار هماهنگ کرده باشه که اینطوری نشه.اما میخوام یه چیزی بگم من به عنوان یه جوون هر وقت گذرا این شعر با صدای خواننده ی اصلیش به گوشم میخورد اصلا نمیتونستم تحملش کنم یعنی کلا سبک ملودی و سازبندی آهنگها و اجرای اون خواننده برای قابل تحمل نبود (قصد جسارت ندارم منظورم اینه که برای سلیقه ی من کار ایشون جذاب نبود وگرنه ایشون برای نسل خودشون یا حتی بقیه نسل هل شاید عزیز باشن و خاطره ساز)اما حرفم اینه که وقتی علی این کارو خوند من شعرش رو تازه تونستم تا آخر شنیده باشم و اصلا نظرم به طور کل عوض شد و واقعا خیلی از شعری که هیچ احساسی بهش نداشتم خوشم اومد یعنی چون صدای خواننده و اجراش رو دوس داشتم باعث شد شعرو بشنوم.منظورم اینه که شاید علی اجازه نگرفته اما همین کارش باعث شده جوونی مث من که هیچ علاقه ای به شعر آقای سرافراز نداشته با شعر ایشون ارتباط برقرار کنه.علی هم که کارو که تو اینترنت پخش کرده و نفع مالی ای در کار نیست.
من یه گلایه هم از سایت موسیقی ما دارم خبر که انتشار همین قطعه رو نذاشتین تو سایتتون اما خبر شکایت شاعرش رو گذاشتین

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 05:08
mahboubeh

منم دقیقا همین گلایه رو از سایت موسیقی ما دارم. چرا واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟

37.254.88.214
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:24

حق انصافا با آقای سرفراز هستش ولی هیچ کاری نمیتونه بکنه

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 00:20
Khaab Abad

واقعا حق با اقای سرفراز هست ولی متاسفانه هنرمندان بزرگمون دست و بالشون بسته است

88.150.210.48
شنبه 2 آذر 1392 - 13:01
somayehh

این هنرمند نسبتا بزرگ!!! خودش خواست که دست و پاش بسته باشه!! علی هم از اون نباید اجازه می گرفت صاحب اثر سالهاست که مرده!

2.177.157.105
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:24

موسیقی ما 100سال یه بار یه خبر درست از لهراسبی نمیزاره تازه اگه هم بزاره 10 سال بعد میزاره از همین عکسه که گذاشتن معلومه
حالا تا یه مشکلی پیش میاد خبر زدنش میگیره
والا
من که میدونم این نظر منو نمیذارید ولی گفتم که بدونید

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:29

آقای سرفراز اصلا کارش در زمینه موسیقی قانونی وبدون مجوزه پس حق نداره ازعلی عزیز ما شکایت کنه ...حالا هم شکایتش به جایی نمی رسه

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 04:43
شریف

خواننده های مجازتونم همینو میگن!میگن اونا که غیر مجازن پس بیخود اصلا نفس میکشن بقیش بماند!!واقعا متاسفم واسه این گسستی که بین ایرانی افتاده!تاسف و بس...

188.159.218.222
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 21:36
farimah b

دقیقا اعتراض همینجاس اگه غیر مجازه پس بزارید ترانه هاش هم غیر مجاز باشه چرا میرید سراغش چرا شعرهاش که به قول خودش از اعماق وجودش میاد رو استفاده میکنید.اسمش غیر مجاز کار ها و ترانه هاش مجاز؟!!!!!!یعنی ترانه ها و شعرها وحرف های یه ادم از خودش و اسم و شخصیتش جداس؟!!!

2.187.98.33
پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 10:51
arman

دوستان عزیزمن گفتم کاراشون غیر قانونی وغیر مجازه نه شعر گفتنشون چون توشعرشون هیچ ابتذالی نیست

188.158.22.66
پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 13:05
شریف

افرین فریماه نکته درستی بود.

188.158.229.225
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:42

خــواننده اگه حرفه ای باشه این مشکلات براش پیش نمیاد واقـــــــــــعا...
هر کاری یه اصولی داره خب
درسته که از دیگران به خاطر خوندن این اثر شکایت نکردن امـــــــا اصلا این دلیل موجهی نمی تونه واسه آقای لهراسبی باشه که بیاد بدون اجازه اینو بخــــــــونه...:)

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:39
ترانه سرا

خــواننده اگه حرفه ای باشه این مشکلات براش پیش نمیاد واقـــــــــــعا... +1

2.177.171.158
پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 10:55
arman

شما آقای لهراسبی که سلطان پاپ کشور و غیر حرفه ای میدونید وسلیقه شخصیتون تحمیل میکنیدلطفا نظر ندید

188.158.22.66
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:15

شاید حق با آقای سرفراز باشه

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:31

شايد خيليا اين اهنگ و خونده باشن ولي هيچكدوم خواننده ي تراز اول نبودن يا زيرزميني بودن و اين چيزي نيست كه جدي نگيريم بگيم لهراسبي هم يكيشون از يك خواننده ي اين چنيني بعيده آقاي سرفرازم يكي از اسطوره هاي موسيقي ما هستن واقعا ما با ترانه هاي ايشون زندگي كرديم شايد هنوز هم داريم مي كنيم و هرچقدر هم اين ترانه ها رو بازخوني كنيم هيچكوم جاي اون كسي رو كه اين آهنگ و خونده رو پر نمي كنه ...

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 16:45

بیچاره علی.همیشه باید ازش ایراد گرفته شه.اون از البوم تصمیم که ممنوع الکار شد.اینم از این یکی.مگه چی کار کرده؟؟!!!!اهنگسازی و تنظیمشم عالی بود.فکر کنم اردلان سرفراز دلش از یکی پر بوده از علی جان شکایت کرده!!!!!!!!

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 22:46
sajad batoei

آهنگسازیش؟!
انگار شما کلا در جریان نیستی !!!!

188.253.71.153
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 04:54
saman.fj

سجاد جان با این ملت حافظه ماهی گلیه ما بعید نیس چند وقت دیگه بگن خواننده اصلی اثرم خد لهراسبی بوده!!!با این اساتید کی بود کی بود دسم بوده داخلی ما بقیه آثار درست موزیکمونم همینطور میشه!! کاش بگیم چین یه چند تا کشتی کندر واسمون بفرسته! مخصوصا این روزاواسه حافظه این مردم خیلی مفیده به دردای دیگم میخوره!!!

188.159.218.222
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 19:22

علی لهراسبی این اثر رو خیلی خیلی بهتر از نسخه ی اصلیش خونده
اما در مورد اجازه گرفتن با نگرفتن
به نظرم علی لهراسبی خیلی بیشتر از این تجربه داره که بدون فکر کردن به این اتفاق ها بیاد و همچین کاری بکنه
پس اول نظر علی لهراسبی رو در مورد این قضیه باید بدونیم و بعد پیش داوری کنیم
اما همینجا از علی لهراسبی به خاطر این اثر عالیش تشکر می کنم چون واقعا به قول خود ایشون ، تمام احساس زیباشونه

پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 11:05
arman

من هم موافقم چون صداشون ته دلنشینیه

188.158.22.66
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 19:55

همش دارن به علی گیر میدن؟آخه یعنی چی ؟این چه وضعیه؟مظلوم تر از علی گیر نیاوردن که هر کی از راه میرسه به علی ما گیر میده؟

سه شنبه 1 مرداد 1392 - 23:33

تاسف برای لهراسبی عزیز که هر روز دارن قدمی به عقب بر میدارن
واقعا باعث شرمندگی مخاطب هم میشه
خیلی کارهای نابجایی دارن توی این چند وقت انجام میدم
خصوصا انتخاب همکاران سازنده البوم جدیدشون به عنوان اهنگساز و تنظیم کننده که اعتماد بیش از حد به آقای x هست و اجرای مجدد اهنگی که هیچ پیش رفتی در کارش نداره و باعث این حواشی شده
امیدوارم علی قدر خودت و صداتو بدونی
یه روزی با بزرگترینهای موسیقی کار میکردی نتیجه کار نسبتا خوب میشد حالا دیگه خدا بهت رحم کنه
دوستت دارم علی جان

شنبه 2 آذر 1392 - 13:07
somayehh

دوست عزیز! علی روز به روز داره پیشرفت می کنه و قدمی هم به عقب بر نداشته! همیشه هم باعث افتخار ما هواداراش بوده نه شرمندگی ... کار نا بجا؟؟؟ خیلی ببخشید کدوم کار نا بجا؟؟؟؟ ایشون خودشون صلاح کار خودشون رو بهتر می دونن و خودشون تشخیص میدن با کی همکاری کنن با کی نکنن!

2.177.157.105
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 23:54

مشکل اینه که دقیقا همه فکر کردن چون این بندگان خدای اونور اب رو تو فرودگاه راه نمیدن میشه هرکاری با اثارشون کرد!
اگه این گذشتگان به گفته ی خیلی از جدیدی ها بد هستن پس دیگه این بازخوانی ها چیه!!!
یه جورایی خراش دادن خاطره هایی هستش که شنونده ها با نسخه ی اولیه اهنگ داشتن در این حالت خوب خوندن یا بدخوندن اهنگ فرقی نداره.فقط اقای لهراسبی هم نیست که این کارو کرده.خیلی ها هستن خیلیییییییی.اقای حامی که کلا با ترانه های ایرج جنتی عطایی ارتباط شدیدی برقرار میکنه.اخرین نمونه خوابم یا بیدارم بود!!!اقای افشار!حتی اقای اصفهانی .
درحالی که هرکدوم از این اقایون به جای شخم زدن کارای قدیمی ها ترانه ها و ملودی های جدید رو کشف میکردن وضع موسیقی ما الان بهتر بود.

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 03:25
فهیمه عزیزی

خانم فریماه. خوابم یا بیدارم نمونه ی جدیدی نیست. آلبوم بوی گندم، در ابتدا برای بزرگداشت واروژان، به صورت بی کلام تولید شده بود و مجوز گرفته بود و بعدا اشعار، به ارشاد فرستاده شد، که اون ها هم طی دو مرحله مجوز گرفتند. در نهایت حامی قطعات رو با کلام اجرا کرد، که این بار قطعات مجوز نگرفتند و چند سال بعد، این کارها به صورت غیرقانونی روی اینترنت قرار گرفت که بدون رضایت عوامل سازنده بود. در تمام این مراحل هم هماهنگی هایی از جانب مرحوم بابک بیات با ایرج جنتی عطایی انجام میشد که نیمه کاره موند و چون آلبوم به مرحله ی اخذ مجوز و فروش نرسید، هماهنگی ها ادامه پیدا نکرد.

این که حقوق ترانه سرا باید رعایت بشه و ایشون قبل از تولید اثری، باید در جریان قرار بگیره کاملا درسته ولی در ایران مشکلی هست به اسم وزارت ارشاد و هر آهنگی پیش از انتشار باید در از فیلتر این نهاد رد بشه، با توجه به تلاش هایی که برای هماهنگی صورت گرفته بود، بعید به نظر نمیرسه که بعد از اخذ مجوز و قبل از انتشار اثر، تلاش ها برای اخذ رضایت قطعی ترانه سراها بیشتر میشد.

از اینها گذشته، رفتارهای آقای افشین سرفراز اصلا جالب نیست. ظاهرا ایشون وکالت دارند که هیچ خواننده ای در داخل تحت هیچ شرایطی آثار اردلان سرفراز رو نخونه. که البته این نکته در یادداشت خود استاد سرفراز هم اومده. استاد سرفراز هیچ راهی برای صحبت کردن و اجازه گرفتن باز نمیذارن. هرچند اینها هیچ کدوم، دلایلی برای نادیده گرفتن حق مسلم ایشون نمیشه.و من در این مورد با شما موافقم. ایشون حتی حق دارن بدون دلیل اجازه ی واگذاری آثارشونو به هر کسی ندن.

2.190.25.107
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 21:31
farimah b

بحث حق و حقوق جدا وقتی یه سری رو کلا از موسیقی اومدن و حذف کردن چه خواننده چه ترانه سرا چه اهنگ ساز قطعا اینجور استفاده از اثارشون رو دوست ندارن.باره ی حامی هم طبق چیزی که درمورد ایرج جنتی عطایی میدونم ایشون شرطشون برای دادن ترانه ها اینه که هنگام ضبط حتما حضور داشته باشن که امکان نداره ایران بوده باشن موقع ضبط،چه جوری ترانه ها رو سپردن به حامی.ایشون سر تک تک کلمه های ترانه ها حساس هستند و باوجود ممیزی ارشاد چه جوری قبول کردن کارها پخش بشه.البته من الان یادم نمیاد که تغییری رو کلمه های خاص داده شده یا نه.
در

2.187.98.33
پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 04:02
فهیمه عزیزی

البته تا جایی که بنده هم تحقیق کردم، ایرج جنتی عطایی راضی نشده، و صحبت هایی که از طریق مرحوم بیات باهاشون انجام شده صرفا در حد در جریان گذاشتن بوده ولی باتوجه به صحبت های علی موثقی (تنظیم کننده ی آلبوم) و حامی، هدف از تولید این آلبوم بزرگداشت واروژان بوده و درصورت مجوز نگرفتن قطعات باکلام، آلبوم بی کلام منتشر میشده که نیازی به کسب اجازه ی استاد جنتی عطایی و شهیار قنبری هم نبوده.
بله. من هم اینو شنیدم. و البته شروط دیگه ای مثل ارسال نشدن ترانه ها به ارشاد، که مطمئنا انتشار یک اثر موسیقایی رو غیر ممکن میکنه و باز هم ایرادی نداره و حق مسلم ترانه سراست. ولی از اون جایی که آلبوم باکلام بوی گندم چند سال بعد، به صورت اینترنتی و غیرمجاز و این طور که موثقی و حامی، مدعین، بدون اطلاع و رضایت اونها، منتشر شده، بعید به نظر نمیرسه که اونها قصد انتشار آثار باکلام رو بدون کسب اجازه ی ترانه سراها نداشتند. با این که فکر میکنم بهتر بود "قبل" از استفاده از این ترانه ها و ارسالشون به ارشاد، از ترانه سرا اجازه می گرفتن نه این که صرفا ایشون رو در جریان بذارن و کسب اجازه رو به بعد از کسب مجوز معوق نمیکردن، ولی وقتی موارد مشابه رو میبینم متوجه میشم که این روند چندان هم که ما فکر میکنیم ساده نیست.

آقای موثقی تو یه مصاحبه میگن که ما درصد خیلی کمی احتمال میدادیم که قطعات بعد از اجرای حامی مجوز بگیره و همین هم شد. از طرفی شخصی مثل یغما گلرویی که کتاب شعری از استاد ایرج جنتی عطایی منتشر کرده هم میگه من اصلا احتمال نمیدادم که این اثر مجوز بگیره ولی محاسبات من اشتباه از آب دراومد. و ظاهرا استاد جنتی عطایی از این اقدام هم رنجدیده شدند، که بنده از صحت و سقمش بیخبرم.
یا باز درمورد همین استاد جنتی عطایی، مرحوم استاد بیات، در فیلم مرسدس کیمیایی از ترانه ی ایشون استفاده کردند و این ترانه در فیلم سانسور شده که ظاهرا این موضوع هم باعث رنجش استاد جنتی عطایی از دوست چندین و چند سالش شده و تو برنامه ی قدغن های شهیار قنبری از استاد بیات گلایه کردن.، باز هم میگم ظاهرا، چون از راست و دروغ این یکی هم بیخبرم.

هدفم از ذکر این موراد این نبود که چون قبلا این اتفاقا افتاده پس ایرادی نداره. ولی میخوام بگم هنرمندای داخلی ما چه قدر امکان دسترسی به هنرمندان خارج از کشور رو دارند؟ به خصوص تو دوره ی فیلمهای مرسدس و تولید آلبوم بوی گندم (79). این شروطی که استاد جنتی عطایی تعیین کردند، واقعا چه قدر قابل انجامه؟ هیچ شکی نیست که اساتید ترانه سرای متعهد ایران که هیچ، حتی بقال سر کوچه هم حق داره تمام هنرمندان داخلی رو از استفاده از اثرش محروم کنه، ولی شاید این داستان های شکایت و عدم تلاش برای کسب رضایت و اینها، به این صورتی هم که ما فکر میکنیم نباشه. شاید واقعا تلاش هایی صورت میگیره. من اصلا نمیتونم به حرفهای هیچ کدوم از طرفین این داستانها به صورت مطلق اعتماد کنم. استاد اردلان سرفراز در یادداشتی برای یه نشریه، عنوان میکنن که اصلا اسم حامی رو هم نشنیدن و چطور ممکنه بهش اجازه ی استفاده از ترانه داده باشن؟ ولی مصاحبه ی آقای افشین سرفراز رو میخونم که ایشون ادعا میکنن همون ابتدا که قرار بر تولید ماهی دلتنگ بود، به ایشون هشدار دادم که جوان! ترانه سرا راضی نیست! بیا و از خیرش بگذر!
چه طور میشه باور کرد، استاد سرفراز که حتی اسم حامی رو نشنیدن، به برادرشون گفته باشن که فلانی اجازه ی استفاده از آهنگ رو نداره؟ یا آقای سرفراز لزومی ندیدن که ایشون رو در جریان بذارن، یا قضیه اون طوری که ما فکر میکنیم نیست.

2.190.17.64
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 00:25

اقای سرافراز بیا و بیخیال شووووو ؛ درسته علی کار اشتباهی کرده ولی ما دوسش داریم

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 00:26

خوب علی اقا اصلا چرا خوندیش یه اهنگ از همین ترانه سراهای خودت می خوندی
ولی به هر حال ما همیشه دوست داریم حتی اگه...

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 00:28

واقعا متاسفم که چنین اثر زیبایی رو بدون اجازه از صاحب اثر خواندن و زیبایی این اثر رو هم زیر سوال بردن در حقیقت این اجازه نگرفتن از صاحب اثر خودش به نوعی دزدی محسوب میشه

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 00:32

واقعا متاسفم که چنین اثر زیبایی رو بدون اجازه از صاحب اثر خواندن و زیبایی این اثر رو هم زیر سوال بردن در حقیقت این اجازه نگرفتن از صاحب اثر خودش به نوعی دزدی محسوب میشه

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 01:01

تمام حقوق مادی و معنوی یه اثر برای شخص محفوظ است..استفاده از آثار هنرمندی بدون کسب اجازه رسمی از وی ، شرعا ، قانونا و عرفا کار اشتباهی هست....این که دیگه بحثی توش نیست...! کاملا حق با آقای اردلان سرفراز هست...و امیدوارم دیگه چنین اتفاقاتی تکرار نشه...

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 04:22

اخه بابا این خوانندههای ما پیش خودشون چی فکر میکنن کارای قوی دیگران رو باز خونی میکنن!!بازخونی هم یه قانونی داره واسه خودش شما باید اگه نه بهتر حداقل در سطح خود خواننده بخونید حالا در هر سبکی میخواد باشه!یعنی چیزی به اثر قبلی اضافه کنید که بعیده اثری که با اون قدرت توسط خواننده اصلیش خونده شده رو بشه به این راحتی خوند و به نزدیکشم نمیشه رسید چه رسه به اجرای بهتر!خوب شاعرم میبینه چیزی به اثرش اضافه نشده تازه کمم شده اونم بی اجازه شاکی میشه دیگه!!و با احترام به شخصیت آقای لهراسبی من موندم بعضی از این دوستان پیش خودشون چی فکر میکنن میرن سمت کارای به این سنگین؟ جدا فکر میکنن پاوروتیین هر چی دلشون خواست بخونن همه هم حال کنن بگن ایول؟!! یکی الهه ناز میخونه(فالشو فولش)یکی فرهاد میخونه بی اونکه اصلا فلسفه آواز فرهاد رو درک کرده باشه وحتی به تکنیکش نزدیک بشه!یکی...! بابا به خودمون بیایم آخه کارای دنیا حساب کتاب داره چقدربه هر دستاویزی واسه انتفاع خودمون چنگ میزنیم بسه بخدا چیزی از موزیک ایران نمونده به روح عزیزم اشک تو چشام حلقه زده از این که چی بودیمو کجا بودیم چی شدیمو کجا رفتیم!!

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 05:25

واقعا یعنی چی اینکارا؟ متاسفم واسه آقای اردلان سرفراز! یعنی هیچوقت هیچکس دیگه ای همچین کاری نکرده بود و علی لهراسبی فقط اینکارو کرده؟؟!!!!! من خودم شخصا نسخه ی اصلی این کارو هیچوقت کامل گوش نکردم و نمیدونستم حتی شعرش چیه و چی میگه. ولی بعد از اینکه علی لهراسبی عزیز خوندش واقعا عاشق ترانه ی این کار شدم و به نظر من عالی اجرا شده و آقای لهراسبی هم با احساس اجراش کردن طوری که از ته قلبم میتونم باهاش ارتباط برقرار کنم و واقعا دوسش دارم.
اتفاقا آقای لهراسبی کمک کردن که این شعر برای افرادی مثل من که نسخه ی اصلی این کارو به هردلیلی نشنیده و باهاش ارتباط برقرار نکرده دیده و شنیده بشه. پس باید به جای این همه دشمنی و قضاوت چشم بسته ازشون تشکر کنیم. من که واقعا این کارو با اجرای علی لهراسبی دوست دارم و باهاش قلبا ارتباط برقرار کردم. مرسی علی لهراسبی عزیز مثل همیشه بی نظیری. اینو بدون اجرات قوی بوده و این باعث شده که خیلیا الان زورشون گرفته. برو بالاتر از اینی که هستی....

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 11:06

اقای لهراسبی با این کار نشون دادن خیلی خیلی مونده که یم خواننده ی حرفه ای بشن

شنبه 2 آذر 1392 - 13:11
somayehh

علی همین الانشم بهترین خواننده است و این شما نیستی که حرفه ای بودن یه خواننده رو تعیین می کنی! علی الانشم یه خواننده ی کاملا حرفه ایه!

2.177.157.105
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 11:13

سایت شما چشم پیشرفت علی ما رو نداره اگه داشت نظر من که کاملا محترمانه بود رو پاک نمی کرد گرچه می دونم این نظرم هم مثل قبلی تایید نمی شه و خوب بلدید به حاشیه های ناچیز دامن بزنید خووووووووووووووووووووووب.

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 11:27

in khanande losangelesi nisto iranie va esm dare;)

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 11:56

به نظر من هم حق با اردلان سرفراز است. لهراسبی اگه میخواست کار رو بازخوانی کنه باید از ترانه سرا و آهنگساز اجازه میگرفت. اگه اینجور باشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه . هر روز یه خواننده میاد کار یکی دیگه رو میخونه!

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 13:50

بخدا دیواری کوتاه تر از علی پیدا نمیشه ...........کلا همش به این بنده خدا گیر میدن ! مثلا : فلان کارگردان یا بازیگر اونطرف همرو بغل کنه عکس بگیره یا کل کشورشو زیر سوال ببره بازم اینجا عزیزه از نظر قانونی هیچجا ممنوعش نمیکنه گیر نمیده و.و.. اونوقت بابت چیزای پیش پا افتاده علی رو ممنوع الکار میکنن یا اجازه میدن بهش بی احترامی بشه .
************ علی لهراسبی کسیه که بابت یک ترانه که تنها با خط خوش بخواد توی اتاقش داشته باشه به صاحب اثر مبلغی پرداخت میکنه ! کسیه که از ترانه سرای جوان و تازه کار اگر کاری بگیره هزینشو تمام و کمال پرداخت میکنه و سوئ استفاده نمیکنه چون معروفه و باعث شهرت ترانه سرا میشه پس حقشو نده یا کم بده ... اینارم بگید توروخداااااا بی انصافیه .***********

منم باشم فکر نمیکنم بازخوانی یه کاری که همه دیگه میشناسن و قرار هم نیست با انتشار اون پولی نصیب خود خواننده بشه حقی هم به دیگر عوامل برسه . این حرکت آقای سرفراز زشته بخاطر اینکه همین قطعرو صدهاااااااااا نفر فقط بعنوان تمرین دارن میخونن زمزمه میکنن ممکنه با ساز بزنن و توی نت پخش کنن پس اوناهم باید به ایشون پووووووووووول بدن یا اجازه بگیرن ؟ آدم انقدر تنگ نظر که پس از سالها و بردن بالاترین نفع که "همه علاقه مندن به این اثر" بیادو خودشو کوچیک کنه "بخاطر بی علاقگیش به یه خواننده " اونو زیر سوال ببره که چرا بدون اجازه کار سی سال پیش منو خوندی؟
شماهایی که میگین حق داره حق داره ببینم تا قبل همچین مطلبی اصلا بذهنتون خطور کرده بود که آیا علی لهراسبی از آقای ترانه سرا اجازه گرفته است یا خیر !!!؟ حالا مثلا چی میشه همچین آدم نازنین و خوش صدایی هم که البته حقوق مادی و معنوی هم خوووووووووب سرش میشه این قطعرو اجرا کنه بدون چشم داشت مالی تنها برای اینکه طرفدارانش این کارو با صدای مورد نظرشونم بشنون ؟ گل گلدونو اینهمه خوندن هیشکییییییی صداش درنیومد صدها کارو اینهمه آدم خوندن هیشکی صداش درنیومد بخاطر چی فکر میکنید ؟
""""""""""چون همینکه یه اثر قدیمی هنوز مخاطب داره یا شنیده میشه یا به هرشکلی هنوز ماندگاره بعد سالهای سال برای یک هنرمند واقعی همه چیزه و نهایت ارزش و نفع """"""""""""" اینکه ایشون عوض ابراز رضایت دنبال کسب سود و بی ارزش کردن یه هنرمند هستن به قدری زشت و زننده بود که دیگه دوستندارم به این آهنگ و کار که چقددددددددددددر قدیما برام جذاب بود گوش بدم چون ترانه سراش رو دیگه یه هنرمند بااحساس و با درک و فهم نمیدونم ..یه آدم شاعر"شعار دهنده" و مادی پرست و دنیایی میدونم که بویی از احساس و هنر و توجه نبرده.
موزیک ما خواهش میکنم نظر من مخاطب رو هم بگذارید که کم به انسانیت و به هنرمند محبوبم توهین نشده در همین صفحه .... سپاس

پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 05:59
بی سرزمین تر از باد

دوست عزیز در مورد قسمت اول و دوم نظرت که بیان زندگی نامه بود حرفی ندارم! نظرت محترم

اما مثل اینکه اینجا چند تا بحث و موضوع باهم مخلوط شده!
اولا اینکه :"بازخوانی" معمولا شامل آثار مهم و خاطره انگیزه! کم تر پیش میاد آثار گم نام بازخوانی بشن! معمولا آثار گم نام کاور میشن!!! اما چه کاور چه بازخوانی باید نام اثر اصلی ذکر بشه دیگه نه؟! که اگه نشه دزدی هنری محسوب میشه! نمیشه؟

میدونی وقتی من این آهنگ رو (که حتی اسمش هم عوض شده بود!!!!) شنیدم اولین سوالاتی که به ذهنم اومد چی بود؟! اول اینکه هدف از اینکه اسمش عوض شده چی بوده؟! دوم اینکه چرا تو قسمت معرفی آهنگ اسم کار اصلی نوشته نشده؟! سوم اینکه آیا اجازه گرفته یا مبتدی رفتار کرده و همینجوری خونده؟! البته من امیدوار بودم آقای خوش صدا معنای مالکیت معنوی اثر رو خووووووووب میدونستن! که . . .

اون طرف رو نمیدونم اما تو ایران از آثار اینترنتی (چه بازخوانی باشن چه نباشن!) سود مادی نصیب افراد نمیشه! مگه اینکه تو آلبوم قرار بگیره!

شنیدی میگن شوخی شوخی جدی شد؟ حالا اگه اون به قول شما تمرینی هــــا و زمزمه ای هـــــا هم خدای نکرده حواسشون نباشه شیطون گولشون بزنه! کارشون از زمزمه به ضبط استودیویی و تنظیم مجدد و قرار دادنش تو نت واسه دانلود برسه اونوقت باید اجـــــــــــااااااااااااازه بگیرن دیگه! نباید بگیرن؟ پاش بیفته باید پول هم بدن! چون دارن از اثر استفاده معنوی میکنن! نمیکنن؟

بچه که بودم وقتی یه کار اشتباه انجام میدادم و در توجیهش به پدر و مادرم میگفتم: "این همه آدم این کارو انجام دادن چرا به من سخت میگیرید؟" در جوابم میگفتن :
"اومدیم و همه خواستن بیفتن تو چاه! توام میری بیفتی؟"
یه بچه 8-9 ساله با این پاسخ قانع میشد حالا نمیدونم شما با چه منطقی میگی همه خوندن پس لهراسبی هم باید بخونه!

همین آدمی که میگی از هنر بویی نبرده با ترانه هاش پا توی کوچه های خاطره چند نسل از من و شما گذاشته! ولی خب به قول دوستمون " ما ها حافظمون بلوریه!"! پس نباید زیاد توقع داشت ;)

به عنوان حرف آخر، ببین دوست عزیز من برای حس طرفداری شما ارزش قائلم. اما یه جاهایی طرفداری تبدیل به تعصب میشه! که دیگه نمیشه برای تعصب ارزش قائل بود.
خیلی طبیعیه که کسی یه خواننده رو دوست داشته باشه، خیلی هم خوبه! اما این دلیل نمیشه اگه اشتباه کرد چشم بسته دفاع کنیم! اینجوری واسه خواننده مورد علاقمون هم مضره چون هوادار ها مثل چراغی هستن که کوره راه رو برای خوانندشون روشن میکنن. راه رو نشون بدید به جای اینکه گمراه کنید.

میدونم تایید میشه چون حقیقته :) سپاس موزیک ما

188.253.71.231
پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 11:48
سام

دوست عزیز چرا میگید بی علاقگی ترانه سرا به خواننده؟ قبلا هم ترانه های اردلان بازخونی شدن و همون موقع هم وکیل ایشون شکایت کردند از خواننده.اردلان دوست نداره ترانه هاش داخل ایران منتشر بشه

199.195.195.54
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 18:10
شیدا

ممنون از شمایی که مطلب منو با دقت خوندی و نظر دادی. دوستندارم آدم متعصبی بنظر بیام چون نیستم و همیشه تعصب دیگران رو هم لجدرار و بی منطق میدونم و گاهی موجب دامن زدن به اشتباه شخص هنرمند...
صحبتها و لحن کلامتون برام جالب بود و البته با بیشتر ش موافقم و منطقم میپذیره ! اما لااقل اینو میتونم بگم که میشد خودشون با هم مسالشونو حل کنن و عمومی و قانونی نشه...
نمیدونم در منطق شما بخشش از بزرگان جایی داره یا نه . اینکه در جواب بدی نیکی کردن جایی داره یا نه اما من فکرمیکنم قبل از شکایت کردن اون هنرمند بــــــــــــــــــــــزرگ که خاطره هااا ساخته برای چندین نسل میتونست فکرکنه "حالا که شده" نمیشه جمش کرد/منه بـــــــــزرگـــــــــــــ با آثار ارزشمند و ماندگار بذار شخصیت یه جوون هنرمند و معروف "حتــــــــــــی پراز خطا" رو انقدر له نکنم در منظر عمومی و پیش طرفدارانش سرافکنده بشه که چرا همچین خطایی کرده و کارو سریعا به قانون بکشم...
میبینید که حتی علی هم هیچ واکنشی نشون نداده متاسفانه و نمیدونم چرا ! اما میتونه کل ماجرا برای من این معنیرو بده که هــــردو اشتباه کردند و هردو نخواستند که بزرگ باشن !

خطای من هم میدونید چیه ؟ اینکه دخالت میکنم نظر میدم و قضاوت میکنم که الهی حلال کنن خدا هم بگذره ازم...

2.177.65.230
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 23:08

اقای سرفراز باارادت به ترانه هاش،برام سواله ایا اونجایی ،اون مرجعی که قراره به کارشون رسیدگی کنن رو اصن قبول دارن.،داخلیه ها.
من یه حرفی دارم ترانه سراهای داخلیمون که باترانه هاشون زندگی میکنیم کجا شان و حق و حقوقشوشون درست رعایت شده؟یغما ،روزبه بمانی و خیلیای دیگه
الان روزبه بمانی 4تاترانه واسه ماه رمضون داره،واسه خیلی چیزای باارزش و مقدس شعر گفته ولی ما الان حتی اسمشو تو تیتراژها نمیبینیم،اقای سرفراز که اصلا ارتباطی به داخل ندارن دیگه گویا.
و برا کسایی که مدام اظهار تاسف میکنن، بدترین کار اینه که البومی که خیلی ادم بیشتراز یکی دونفر،توش حق و حقوق دارن رو میرن باخیال راحت دانلود میکنن،این تاسف داره که البومی رو که قراره یکشنبه بیاد بازار شنبه بریم دانلود کنیم،نه بازخوانی یک ترانه خیلی قدیمی که نشون دهنده علاقه خواننده به تمام ارکان اون اثر بوده.
و اخرین حرف علی لهراسبی هیچ نیازی به انتقاد یا حمایت های ما نداره...

پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 03:55

اصلا مهم نیست لهراسبی یا هرکس دیگه ای این کارو خوب خونده یا نه....
از نظر من ،بازخوانی ترانه هایی که مردم باهاشون خاطره دارن و توسط یه هنرمند بزرگ خونده شده کار جالبی نیست و باعث کدورت وناراحتی میشه
چقدر به ترانه سرا ها کم توجهی کنیم؟ ایشونم یه حقی داره .... ترانه نباشه کلام نباشه که اصلا آهنگیم در کار نیست
حق دارن

پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 13:48

باید اجازه می گرفت

جمعه 4 مرداد 1392 - 11:08

اجازه کافی نبود!
در حدی نیست که این شعرو بخونه!
نه در حد آقای سرافراز هستند نه در حد خواننده ی اصلی که اسمشو بگیم نظر تایید نمیشه!

یکشنبه 6 مرداد 1392 - 22:40
mahboubeh

موسیقی ما چرا نظر مارو تائید نمیکنی؟؟؟ چطور ایشون که با این نوع صحبت کردنشون به علی لهراسبی توهین میکنن تائید میکنی بعد اونوقت جواب مارو تائید نمیکنی؟؟؟؟؟؟!؟!؟ واقعا از شما بعیده!!! آخه چرا اینقدر تفاوت قائل میشین؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
واقعا متاسفم واسه اینهمه تبعیض...!!! میدونم که این نظرمم تائید نمیشه ولی دارم میگم که همتون بدونین: علی لهراسبی عزیز هیچ کاری رو بی دلیلی و بدون فکر انجام نمیده و این کارش هم حداقل واسه افرادی مثل من که نسخه ی اصلی این کارو نشنیده و یا به هر دلیلی باهاش ارتباط برقرار نکرده معرف این ترانه بوده و باعث شده که ما بعد از خوندن علی لهراسبی تازه به زیباییه این ترانه پی بردیم و باهاش ارتباط برقرار کردیم.پس شاعر این کار باید خوشحالم باشه که ترانش بیشتر شنیده و دیده شده و افراد دیگه ای هم باهاش ارتباط برقرار کردن و این کارم کسی نمیتونست به این خوبی انجام بده جــــــــز "علی لهراسبی" مطمئن باشیین...

37.254.84.146
جمعه 4 مرداد 1392 - 22:41

علی اقای لهراسبی عزیز ایشالا که این چیزی نیست و حتی مجوز همه چیزشم میگیریدو حتی زنده هم برامون میحونیدشو کلا خوشحالمون میکنید. درهرحال به صدا،احساس وخودتون افتخار میکنیم زیاد

سه شنبه 9 مهر 1392 - 17:11

واقعا متاسفم که چنین اثر زیبایی رو بدون اجازه از صاحب اثر خواندن و زیبایی این اثر رو هم زیر سوال بردن در حقیقت این اجازه نگرفتن از صاحب اثر خودش به نوعی دزدی محسوب میشه فاجعه یزرگتر اشتباه خوندن یکی از مصرع های این ترانه هست که واقعا از ایشون بعیده:دست کبوترای عشق واسه کی دونه بپاشه!!!!!!!!تا جایی که میدونم درستش اینه:واسه کبوترای عشق دست کی دونه بپاشه
چرا هیچ نظارتی قبل از پخش این آثار وجود نداره بخدا زشته

چهارشنبه 11 دی 1392 - 01:01
sadegh

سلام حامد جان موافقم. باید به حقوق دیگران احترام بگذاریم

5.239.146.98
چهارشنبه 11 دی 1392 - 01:01
sadegh

سلام حامد جان موافقم. باید به حقوق دیگران احترام بگذاریم

5.239.146.98

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شکایت حقوقی اردلان سرفراز از علی لهراسبی | موسیقی ما