برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرید الهامی
فرید الهامی خبر داد:
پرفورمنس «سيمرغ كوه قاف» در شيراز روی صحنه مي‌رود
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: فرید الهامی، سرپرست گروه فردوسی گفت: طی روزهای 5 و 6 مهرماه پرفورمنس «سیمرغ کوه قاف» که تلفیقی از تئاتر، موسیقی و گرافیک است را همراه با گروه فردوسی در شیراز روی سن می‌برم.فرید الهامی؛ نوازنده تنبور و آهنگساز در گفت و گو با موسیقی ما از برگزاری پرفورمنس «سیمرغ کوه قاف» در شیراز خبر داد و در این باره گفت: پرفورمنس «سیمرغ کوه قاف» ترکیبی از تئاتر، موسیقی و گرافیک که یک کار نو در عرصه موسیقی است که امیدوارم بتوانم در آن گام‌های مثبتی بردارم. این پرفورمنس قرار است در روزهای 5 و 6 مهرماه در شهر شیراز برای علاقه مندان به کارهای نو اجرا شود.

این تنبور نواز چیره دست در ادامه صحبتهای خود گفت: این کار تلفیقی از موسیقی مقامی (تنبور، سرنا، شمشال و بالابان)، موسیقی کلاسیک (چنگ، ویلنسل)، موسیقی سنتی (عود و کمانچه) است که در این بخش نیز از سازهای کوبه ای ابداعی استفاده کرده‌ایم. فضای موسیقی این کنسرت در واقع از این سه فضا تلفیق شده است که فضایی متفاوت است. دو بازیگر هم در این اثر حضور خواهند داشت.

سرپرست گروه فردوسی؛ که در آلبومهای شهرام ناظری همکاری‌های تنگاتنگی دارد، خاطر نشان کرد: این کار در کل، تئاتر فرم، استفاده از سایه‌ها به کارگردانی فرید طاهری و تلفیقی از موسیقی و گرافیک است. گرافیست این کار سعید خزایی است که برترین تصویرگر دنیا در فستیوال دوسالانه اسپانیا شده بود.

الهامی با بیان اینکه همیشه طرفدار نوگرایی بوده و اهمیت بسیاری برای آن قائل است، گفت: استفاده از اشعار نو و تلفیق آن با موسیقی مقامی و سنتی هم در همین راستا شکل گرفت. این ترکیب تئاتر و موسیقی و گرافیک به اعتقاد من یک کار نو در عرصه موسیقی است که امیدوارم بتوانم در آن گامهای مثبتی بردارم. البته بخش گرافیک، بخش تئاتر و بخش موسیقی هویت کار را حفظ کرده‌اند و در واقع به همدیگر کمک می‌کنند. موسیقی به تئاتر کمک می‌کند، تئاتر به موسیقی و ... و همدیگر را کامل می‌کنند و مکمل یکدیگرند.

فرید الهامی از آهنگسازان جوانی است که تنبورنوازی را به صورت حرفه ای ادامه داده است. او تنبورنوازی را از کودکی در شهرستان «صحنه» در محضر پدربزرگ خود؛ «سیدایاز قزوینه‌ای» وهمچنین «سیدامرالله شاه ابراهیمی» که هر دو از نوازندگان صاحب سبک تنبور بودند، آغاز کرد. سپس به یادگیری سه تار و موسیقی سنتی نزد «سیدوهاب» و «سیدصفا قزوینه ای» پرداخت. او با تاسیس گروه «فردوسی» در سال 1384 آمد تا حرفهای خود را در قالب موسیقی بزند و بتواند ارتباط تنگاتنگ‌تری با مخاطب خود بزند.

پرفورمنس «سیمرغ کوه قاف» روزهای 5 و 6 مهرماه در شهر شیراز برگزار می‌شود و در آبان ماه در تبریز روی سن خواهد رفت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهریور 1392 - 01:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پرفورمنس «سيمرغ كوه قاف» در شيراز روی صحنه مي‌رود | موسیقی ما