برنامه یاد بعضی نفرات
 
به ياد پدر و با تقديم به اولين صدابردار زن ايران؛
گروه ژيوار کنسرت خیریه برگزار می‌کند
موسيقي ما - لي لا رضايي: کنسرت فارسـی و کـردی گـروه ژیـوار(به یـاد پـدر) با نمـادی از حرکـات آئینی و سنتی کردستان (ویژه بانوان) مورخ ۱۱ و ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۲ در تالار اندیشه حوزه هنري برگزار مي شود.سرپرست و آهنگساز گروه موسيقي ژيوار در گفت و گو با موسيقي ما با اعلام اين خبر گفت: كنسرت گروه ژيوار در روزهاي 11 و 12 آبان ماه در دوبخش كردي و فارسي برگزار مي شود . اين كنسرت كه  با نمادی از حرکات آئینی و سنتی کردستان ویژه بانوان همراه است،  با آواز و سرپرستی من اجرا مي شود.

 ژیوار شیخ الاسلامی افزود: قرار بود اين كنسرت به دليل فوت پدرم برگزار نشود اما از آنجايي كه بخشي از در آمد آن به زنان كارآفرين و همين طور كودكان كار اختصاص دارد، نتوانستيم آن را لغو كنيم. اما كنسرت سنندج به همين دليل لغو شد چون توان روحي براي اجراي آن نداشتم. همين باعث شد تا باخسارت غيرقابل جبراني مواجه شويم.

وي با بيان اينكه گروه ژيوار از آغاز تاسيس تاكنون حامي مالي نداشته است، تاكيد كرد: گروه ژيوار از معدود گروههاي است كه تاكنون به صورت شخصي فعاليت كرده و با هيچ اسپانسر و حامي مالي همكاري نداشته است اما به لطف خدا توانسته سرپا بماند. با اينهمه در كنسرتهايمان سعي مي كنيم بخشي از در آمدمان را صرف امور خيريه كنيم. مثلا كنسرت قبلي نيز 80 درصد از درآمد حاصله را به بچه هاي بي سرپرست وبدسرپرست اختصاص داديم.

شيخ الاسلامي درباره جزييات كنسرت 11 و 12 آبان ماه خود گفت: اين كنسرت در دوبخش كردي و فارسي برگزار مي شود. دربخش فارسي چند قطعه از ساخته هاي علي نجف پور، دو قطعه از كارهاي خانم قمرالمكوكي وزيري ،تكنوازي تنبك، تكنوازي عود و دونوازي كمانچه و دايره خواهيم داشت . همچنين در بخش كردي به اجراي قطعات مقام سحري(براساس مقام تنبور)، مقام كردهاي خراسان 10 ضربي از ساخته هاي علي نجف پور و بولايار از ساخته هاي خودم با تنظيم ايشان و همين طور چند قطعه فولك همراه با تكنوازي  دف و قانون خواهيم پرداخت.

وي كه در دولت گذشته اجراي تكخواني را در مقابل ميهمانان خارجي  و در سازمان ميراث فرهنگي در سال 85 تجربه كرده است، در ادامه اعضاي گروه ژيوار را معرفي كرد و گفت: در گروه ژيوار زهرا نادري(دف و دهل)، وگل خجسته(ني)، صبا جمالي (قانون)، شيوا عابدي( كمانچه)، ياسمين شاه حسيني (عود)، ساينا طهماسب زمانيان (تار) و مژگان محمدحسيني (تنبك و ضرب زورخانه) حضور دارند  و صدابرداري ما را ون بخشايش انجام مي دهد.

اين خواننده ادامه داد: گروه ژيوار مفتخر است كه هر بار كنسرتهاي خود را به يكي از زنان فعال و پيشكسوت عرصه موسيقي تقديم مي كند و اين بار نيز به خانم سوسن بخشايش تقديم مي كنيم كه اولين زن صدابردار در ايران است وسابقه اي طولاني در اين زمينه دارد. اين كنسرت را به ياد پدر مرحومم برگزار مي كنم.

گفتني است اين كنسرت به دليل نزديك بودن و همزماني آن قرار بود لغو شود اما تلاشهاي معاون هنري ارشاد علي مرادخاني و زحمات پيروز ارجمند باعث شد خسارت احتمالي ناشي از عدم برگزاري اين كنسرت به گروه تحميل نشود.
كنسرت گروه ژيوار روزهاي۱۱و ۱۲ آبان ماه سال جاری و رأس ساعت ۱۸ در تالار اندیشه برگزار می شود.

بلیت از سایت به صورت آنلاین، با امکان انتخاب صندلی و یا تماس با نمایندگی های فروش اقدام  نمایند.

لازم به ذکر است علاقه مندان می بایست نسخه چاپی بلیت های خود را هنگام ورود به سالن همراه داشته باشند.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 10 آبان 1392 - 18:33

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه ژيوار کنسرت خیریه برگزار می‌کند | موسیقی ما